Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tiiraillaanko työtä hakiessa todistuksen numeroita kuinka tarkkaan?

Vierailija
02.02.2009 |

Olen opiskelija ja vaatimustasoni opiskelun suhteen on todella korkealla, ongelmana on kumminkin etten oikein kykene näitä vaatimuksiani täyttämään vaan koen koko aika epäonnistuvani opiskelussa vaikka luen ja teen tehtäviä miten paljon tahansa jos ei sitä vitosta tule.

Katsotaanko töitä hakiessa mitä numeroita siellä todistuksessa on vai katsotaanko vaan yleisesti että tämmöistä olen opiskellut. Voinko siis huoletta ottaa vähän rennommin jolloin opiskelu olisi mukavampaa ja elämä ylipäätään. Pikku perfektionistin pirulainen ei anna ottaa rennommin vaan vanne otsassa yritän opiskella vaikka taidot ei riitäkään. Opiskelen terveydenhoitoalalla,mikäli jonkun mielestä tällä on merkitystä.

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle koulumenestyksestä oli vain hyötyä. Meitä oli kaksi tasavahvaa hakijaa työkokemuksen puolesta kun nykyistä toimeani hain ja sain sen "vahvoilla opintonäytöillä" kuten ylihoitaja asian ilmaisi. Olin silloin vielä raskaana ja tulevasta äitiyslomasta huolimatta siis sain paikan.

Vierailija
2/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sukulaiseni on sellaisessa asemassa että päättää sairaanhoitajien ja vastaavien valinnoista. hän sanoo, että jos toikkarissa pelkkiä vitosia, niin pidetään usein kirjaviisaana ja kovana lukijana mutta käytännön osaamattomana eli otetaan mielummin se jolla maltillisemmat paperit. ei kuitenkaan pelkkiä huonojakaan numeroita hyvällä katsota tietenkään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta jos kaikki numerot on tyyliiin kakkosta ja ykköstä niin se ei ehkä enää ole kovin hyvä.

Toisaalta asia pitää nähdä myö sniin,että jos stressiinsä pimahtaa tai jos ei valmistu ollenkaan, niin tuskin sittenkään töitä saa...

Vierailija
4/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta monella alalla koulunumeroilla ei ole mitään väliä. Enemmän katsotaan työkokemusta. Mut tietty ekaan työpaikkaan koulunumeroillakin voi olla jotain väliä, jos ei työkokemusta vielä ole.

Vierailija
5/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne katsoi papereita sen verran et katsoivat aika tarkkaan noi "käytännön" numerot ja ne työharjoittelujaksot,mutta jotkut yleisnumerot ois varmaaan olleet ihan ok vaikka ois olleet niitä kolmosia tmv..

Mulla oli melkein täydet vitosen paprut,jotkut "höpöaineet" oli sit nelosia.

Sain kyllä paikan,mutta enemmän luulen sen olleen noiden nro vaikutusta jotka mainitsin ja oman persoonan

Vierailija
6/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä hakiessani kukaan ei ole ollut kiinnostunut edes tutkintotodistuksesta, saati yksittäisten kurssien arvosanoista - työhistoria on se, jolla on ollut merkitystä. Yhden kerran joku kysyi small talk -omaisesti mistä tein graduni, muttei edes sitä, minkä arvosanan siitä sain.

En muista vuosiin edes tarvinneeni yhtäkään koulu-/opiskelutodistusta. Työtodistuksia sitäkin enemmän.

Vierailija
7/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 8 eri työpaikassa töissä, eikä yksikään palkkaajani ole halunnut nähdä koulutodistuksiani =DD

Aina olen päässyt töihin ihan vain hakemuksella, kävelemällä firmaan ja esittäytymällä tai ansioluettelolla.

Mut en siis sairaanhoito/terveydenhoito allalla olekkaan =D

Vierailija
8/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulta ei koskaan ole kysytty mitään todistuksia tai numeroita. Ei myöskään työtodistuksia. Ikää 32 v ja oman alan työkokemusta 7 v.

Vierailija
9/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen insinööri, yksikään työnantaja ei ole ikinä halunnut nähdä yhtä ainutta koulutodistusta. Työkokemuksesta ovat olleet lähinnä kiinnostuneita ja henkilökohtaisista ominaisuuksistani.

Vierailija
10/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

saattavat pitää sinua "nipona pänttääjänä". Nelosen paperit ehkä parhaat, silloin on kuitenkin asiansa osaava (kakkoset ja ykköset ei hyvä juttu). Mutta todellakaan, arvosanoja ei juuri kukaan katso.

Vierailija
11/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nelonen/kolmonen jo takaa suuremmat mahdollisuudet

kakkonen ja ykkönen alka asit olla jos niitä on enemmän, että ne ei ole positiivinen juttu

näin kertoo vaivihkaa eräs joka päättää uusista työntekijöistä

Vierailija
12/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta nelonen/kolmonen jo takaa suuremmat mahdollisuudet

kakkonen ja ykkönen alka asit olla jos niitä on enemmän, että ne ei ole positiivinen juttu

näin kertoo vaivihkaa eräs joka päättää uusista työntekijöistä

Vierailija
13/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja saatan kysyä asiasta -13/14-

Vierailija
14/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on tosi hyvät arvosanat mutta niistä ei ole kukaan kiinnostunut.

Vierailija
15/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

suurempi merkitys työkokemuksella. muilla todistuksilla ei merkitystä eikä niitä yleensä edes pyydetä, eli lukiot yms. todistukset turhia.

Vierailija
16/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

...on pulaa työntekijöistä, joten pääasia että on tutkintotodistus, ja olet valmistunut. Se, millainen persoona ja millainen olet työntekijänä, ratkaisee- ei tokarinumerot!!

Vierailija
17/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

helpottavia vastauksia, vielä kun saisi saman menemään perille sille sisäiselle perfektionistille.

Edellisessä jaksossa jätin tekemättä pari tenttiä kun mielestäni en ollut lukenut riittävästi. Eli ne tentit on nyt edessä ja toisen kohdalla tuntuu olevan taas sama tilanne että en ole ehtinyt kunnolla lukea ja mieli tekisi jättää seuraavaan tenttikertaan. Tästä tulee aika helposti kierre että hommat kasaantuu ja kasaantuu, mutta jos nyt rohkenisin vaan menemään sinne tentiin niillä tiedoin mitä minulla jo on ja tekemään kyseiset tentit vaan pois alta. Seuraaviin kursseihin ja tentteihin voi sitten taas perehtyä paremmin.

Vierailija
18/18 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että jos on ammatillisessa koulutuksessa, niin numeroita voidaan katsoa ihan ekassa työpaikassa valmistumisen jälkeen. Siitä eteenpäin vaikuttaa sitten työkokemus. Eihän niillä siellä ensimmäisessä paikassa ole muuta kuin se sun todistus todisteena, että osaat jotain.

Akateemisella puolella taas todistusta ei välttämättä tartte edes näyttää, koska ei siellä yliopistossa kuitenkaan useimmiten käytännön työtä harjoitella. Itse oon oman alani töissä ja FM ja mielelläni olisin hienoa todistustani esitellyt, mutta ketään ei ole kiinnostanut :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän seitsemän