Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ihanan äitini ja isäni 40v. hääpäivä...Vinkkejä kaivataan!

Vierailija
07.12.2008 |

Eli siis, rakkaat äitini ja isäni saavuttavat 40 vuoden yhteiselon virstanpylvään. He eivät halua juhlia, mutta pyysivät minut, mieheni ja lapsemme illallisille kanssaan johonkin hyvään helsinkiläiseen ravintolaan illan kunniaksi parin viikon päästä viikonloppuna.

Äiti ja isä eivät todellakaan odota mitään lahjaa tai muistamista. Ovat muutenkin sen tyyppisiä, että moneen otteeseen painottivat isän tarjoavan koko illan (koska ajattelevat meidän olevan nuori perhe, jolla rahat tiukassa)..."Jos vain suinkaan haluamme tulla ja meille sopii ko. ilta, he tarjoavat kaiken", kävi kutsu...

Äitini ja isäni ovat auttaneet meitä viime vuosina KÄSITTÄMÄTTÖMÄN paljon ja pyytettömästi, kun meillä on ollut kiireistä ja vaikeaa elämänjaksoa (opiskeluita, töitä, sairastelua). En edes ymmärrä, miten kaikesta oltaisiin selvitty ilman vanhempiani ja heidän loputonta ja kärsivällistä myötäelämistään. Itse asiassa koko elämäni olen saanut elää näiden ihmisten loputtoman, pyytettömän, kaiken kestävän tuen voimin. Harvoin kuitenkaan tulee tilaisuuksia, joissa tulisi kiitettyä.

Miten voisin nyt muistaa vanhempiani? Onko mitään vinkkejä tai ideoita? Jotenkin sen lahan olisi hyvä liittyä vanhempieni yhdessäoloon...Hääpäivää kun ollaan menossa juhlimaan. Toisaalta haluaisin myös jotenkin tuoda esille muuta kiitollisuuttamme. Ja tavaraa heillä on pilvin pimein, mitään he eivät TARVITSE. Tahtoisin muistaa heitä jollain, joka kertoo/ muistuttaa rakkaudesta.

Antakaa, kiltit, ideoita!

Ja siis tosiaan, lahjan arvo ei ole pääasia. Lahja voi olla vaikka itse askarreltu. Mutta miten muistaisitte koko aikuisikänsä yhdessä viettänyttä pariskuntaa, joka jakaa vuodesta - ja vuosikymmenestä - toiseen rakkautta sekä toisilleen että koko lähipiiriin?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana kuulla, että jonkun vanhemmat ovat vielä noin pitkän avioliiton jälkeen onnellisesti yhdessä. Omat vanhempani ovat olleet 35v. naimisissa, mutta muuten liitossa ei tosiaankaan ole hurraamista, hyvä kun sietävät toisiaan.

Mutta voisitte ehkä muistaa vanhempia vaikka lahjakortilla kylpylään, hierontaan tai muuhun hemmotteluhoitoon. Siis jonnekin missä he voisivat yhdessä rentoutua. Jos haluat itse askarrella jotain, miten olisi valokuva-albumi/taulu tmv. kokoelma heidän yhteisistä vuosistaan ja tärkeimmistä tapahtumista yhdessä.

Vierailija
2/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä olet saanut!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja puuhanaisia!

Vanhempani ovat tosiaan idoleitani. Minusta tuntuu, ettei sen parempia vanhempia ja pariskuntaa voi tosielämästä löytyäkään. Tietenkään kaikki ei ole aina ollut pelkkää auvoa, mutta ehdoton rakkaus on sekä ympäröinyt minua koko elämäni että ollut selvästi vanhempieni suhteessa aina läsnä.

Minulle tuli mieleen seuraava: voisinkohan tilata jostain esiintyjän (soittaja-laulajan?) esittämään jonkun kappaleen ravintolaan? Jos ravintolan puolelta ensin kysyisi asian sopivuutta (sopisikohan tuo ravintoloitsijalle?)...Minusta olisi upea ajatus, että jossain vaiheessa ruokailua/iltaa esiintyjä tulisi vanhempieni pöydän läheisyyteen ( tai vaikka johonkin lavalle, kunhan sanoisi, kenelle kappale on osoitettu) laulamaan vaikkapa Sinatran "as time goes by" tms.

Mistähän tällaisia esiintyjiä voisi tilata? Paljonkohan maksaa?

Ja jos ei raflalle sovi, voi kai sellaisen tilata kotiinkin? Esim. aamulla oven taakse?

ap

Vierailija
4/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kyllä vanhempani eivät todellakaan ole "kylpyläihmisiä"...He ovat kaupunki- ja kulttuurilomailijoita henkeen ja vereen. Eivät vain osaa "olla vaan". Loma ilman taidenäyttelyä ei ole loma heille =).

Ja kolmonen. Äiti ja iskä menivät naimisiin maistraatissa, nakkisämpylät kourassa ja alaspäin levenevät farkut jalassa (uskoisin, että pikkupöllyissä, 60-lukua kun elettiin), mitään "hääkuvaa" ei ole. En usko, että vanhempani edes huomaisivat, jos hesarissa olisi heidän nimensä tms.

Kuten varmaan ilmi tulee, vanhempani ovat porvarillistuneita vanhoja hippejä. Edelleen taiteellisia ja tunteellisia, mutta vaurastuneella ja vanhentuneella tavalla.

Mitä ikinä heille antaisikaan, siinä pitäisi olla jotain "sisältöä" (kuten sanottu, lahjan arvolla ei ole väliä).

ap

Vierailija
5/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keittiöpyyhkeenä tai kylpypyyhkeenä. Tai Hyvää yötä Rakas -tyynyliinat. Suomalaisia, ajatuksella, vaatimattomia. Kuulostaa siltä että pienemmällä rahalla saisit enemmän aikaan, koska muutoin vanhempasi saattavat vaivautua. Pikkulahjasta saattaisivat pystyä aidosti ilahtumaan. Yllä olevia esimerkkejä löytyy lahjakas . fi (kaikki yhteen) kaupasta.

Vierailija
6/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun äitini auttoi (ja auttaa edelleen) minua ja perhettäni uskomattoman paljon ja täydestä sydämestään. Eräänä jouluna hankin hänelle lahjakortin erääseen puotiin ja kirjoitin hänelle kirjeen. Kirjoitin siinä kaikki ajatukseni (kuten sinä nyt tässä meille) ja myös lasten ja mieheni näkökulmasta. Itkuksihan se meni, kun äiti kirjeen luki mutta luulenpa, että se oli hänen paras joululahjansa ikinä.

Kirjeenhän voisi pukea diplomin muotoon ja askarrella kauniiksi. Luet sitten jossain vaiheessa iltaa sen ja ojennat heille muistoksi.

Vierailija
7/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo valokuva-albumi. Tuo kirjeidea oli myös todella hyvä, senhän voisi liittää siihen albumin kansilehdelle.

Vierailija
8/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpa sinulla ihanat vanhemmat ja ihana tytär olet sinäkin. Palaathan kertomaan kuinka juhlanne menivät.

Vierailija
9/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla tuli ihan itku, kun luin kirjoitustasi. Olet todella onnekas ja vanhempasi hienoja ihmisiä, kun ovat osanneet parisuhdettaan ja lähipiiriään noin hoitaa. Uskon, ettei tuollainen taival taitu itsestään. Meillä myös sama tilanne kuin jollain aiemmalla kirjoittajalla, että vajaa 40 vuotta yhdessä toisiaan hädin tuskin sietäen, kunnes isäni kuoli.

Päivä on todellakin muistamisen arvoinen! Joku trubaduuri voisi mielestäni olla ihanan ikimuistoinen lahja. Ehkäpä jostain musiikkiopistolta tms. voisi kysellä nuoria lahjakkaita laulajia edullisesti. Laulu tietysti juhlaparin mieltymysten mukaan.

Jos jotain aineellista haluat, niin itse olen jonain tasavuosihääpäivänä koonnut vanhemmilleni heidän tyyliseensä kehykseen valokuvat saavutuksistaan siihen mennessä. Eli hääkuva, lasten kuvat, lastenlasten kuvat. Toinen kuviin liittyvä voisi olla maalaus äidistäsi ja isästäsi. Taas suosittelen jotain opistoa/kuvataiteen opiskelijaa tai muuta aloittelevaa taiteilijaa, jolloin hinta pysyy kohtuudessa. Vaikkapa joku alkuaikojen kuva, josta lyijykynäpiirros tai maalaus. Tai ehkä voisit tosiaan maksaa heille valokuvauksen kuvaamossa, jos kerran virallinen hääkuva on ottamatta. Itsestäsikin olisi varmasti ihana tettää kunnon kuva rakkaista ihmisistä.

Kallistun kuitenkin tuohon ravintolassa yllättäen esitettyyn serenadiin, ihana idea! Ja muista myös kertoa vanhemmillesi kaikki se, mitä meille kirjoitit. Siinä on lahjaa varmasti riittämiin, kun kuulee onnistuneensa noin hienosti. Onnea vielä ja kiitos ihanasta mieltä piristäneestä kirjoituksesta :)

Vierailija
10/10 |
07.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää valokuvaamossa ottamassa kuva teidän perheestä ja teettäkää siitä canvas-taulu vanhemmille, esim. mustavalkoinen. Mielestäni kivoja toteutuksia tyylikkäistä perhekuvista löytyy esim. täältä: www.kuvasi.fi siellä kuvagalleria ja ryhmäkuvat.

Toinen vaihtoehto on tuo isovanhemmat ja lapsenlapset kuvaan, mutta se ei ole yllätys :)

Oletan siis teidän olevan sen verran perhekeskeisiä että kuva itsestä on arvostettu ja pidetty lahja. Tiedän että näin on esim. omilöle vanhemmillemme.