Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

työkokemuksen laskeminen?

Vierailija
02.02.2009 |

Lasketaanko työkokemuksen määrään aika, jonka on ollut äitiys- ai hoitovapaalla?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen hakemassa uutta työpaikkaa, olen tällä hetkellä hoitovapaalla. Laitanko cv:hen, että olen edelleen töissä, sillä kyllähän olen kirjoilla työpaikassani ja sinne ehkä menossakin takaisin.

Ja lasketaanko aika mukaan työkokemuksen määrään? Olisi hyvä tietää, kun neuvottelee palkasta.

Hih, en ole vielä edes päässyt haastatteluun, mutta jo haaveilemassa palkkaneuvotteluista... =)

Vierailija
2/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Positiivisesti pitääkin ajatella.

Mä tekisin näin (joku fiksumpi korjatkoon):

Laittaisin siihen sen ajan, jolloin työsuhde on ollut voimassa ja sulkuihin ajan äitiys-ja vanhempainvapaasta. Laittaisin siis selkeästi niin, että näkyy että työsuhde on voimassa, mutta myös maininnan näistä vapaista. Puheeksihan ne tulevat kuitenkin.

Luulen (taas joku fiksumpi korjatkoon), että virallisesti työkokemukseksi lasketaan äitiys-ja vanhempainrahavapaa (näin ainakin meillä on).

Tsemiä ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhevapaalla niin tietysti se lasketaan työkokemukseksi eli työssäoloajaksi! Muutenhan se olisi sukupuoleen kohdistuvaa syrjintää!

Mä en tosin kertonut olevani hoitovapaalla, kun hain uutta duunia :) Mulla oli siinä vaiheessa 2 lasta ja kysyttiin, että "kauanko olet ollut yhdestä lapsesta kotona?". Sanoin "reilun vuoden". Ja niin olinkin ollut, tosin lapsi oli silloin 2 vuotta, mutta onhan sekin "reilu vuosi" eli enmmän kuin vuosi :D Eivät siis kysyneet, että olenko vielä kotona :)

Ja olin laskenut palkkapyynnön ihan sen mukaan, että en olisi ollut koskaan perhevapailla vaan aina töissä valmistumisen jälkeen ja sain sen palkan mitä pyysinkin. Pyysin sen mikä on alan keskivertopalkka minun koulutuksella ja työkokemuksella.

Vierailija
4/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

perhevapaajaksoja!

Haastattelijat eivät saa lain mukaan edes kysyä lapsista ! Usein kyllä kysyvät , mutta siihen voi vastata sopivasti ympäripyöreästi!

Vierailija
5/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tämän hetkinen työsuhteeni on alkanut 5.6.2005 -

Muut ovat siis mallia 4.5.2002-6.8.2003.

Ajattelin vaan, etten ole nyt mitenkään "huijannut" tms. mutta hyvä pointti tuo syrjintänäkökulma.

t. ap

Vierailija
6/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edellisessä työpaikassa olin v. 2002-2008. Äitiysloma+vanh.vapaalla olin 2003-2004 ja 2005-2008, eli todellisuudessa olin töissä vain 2002-2003 ja 2004-2005, noin vuoden pätkän molemmilla kerroilla.

Kun hain uutta työtä, en laittanut mitään vanhempaanvapaista, eikä niistä kysyttykään. Sain uuden työn ja hyvin olen pärjännyt, eikä myöhemminkään ole tullut puheeksi kuinka kauan olin lasten kanssa kotona.

Vierailija
7/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkäs alan TYÖkokemusta siellä KOTONA karttuu..no, ehkä (lasten)hoitoalan!?

Eri asia jos puhutte taulukkopalkoista ja ikälisistä.Varmaan äitiys/vanhempainvapaat,varusmiespalvelus yms. lasketaan niihin mukaan?

Mutta mitäs taulukoista, neuvottelemaanhan ap oli menossa..taivas on vain rajana? ;)

t. mies hoitovapaalta

Vierailija
8/8 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos (kun joskus) lähdet nykyiseltä työnantajaltasi niin hän ei saa edes työtodistukseesi laittaa mainintaa ajoista jolloin olet ollut poissa töistä perhepoliittisilla vapailla (ä-loma, v-loma, hoitovapaa). Eli työtodistukseenkin tulee koko työsopimusaika.