Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

~TONSKAT helmikuussa~

02.02.2009 |

Esittelylista tulee kohta kun ensin päivitän sen...

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tultiin just Even kanssa neuvolasta ja kohta lähdetään perhekerhoon, onneks se on tossa parkkipaikan toisella puolelle. :)

Neuvolassa oli kaikki hyvin, pissa puhdas, paineet ok (mitä eivät siis kotona), hb 135, painoa tullu 300g eli 75g/viikko. :) Ekasta neuvolapainosta oon vielä 300g miinuksella. Nyt ekan kerran kuulin sydänäänet, siellä se jumputti 150 sykkeellä. <3. Tokso vasta-aineet edelleen negetiivinen kuten Eveä odottaessa. Labran pissanäyte ollut myös puhdas.

Seuraavana onkin sitten rakenneultra ja sen jälkeen neuvola missä saan kelan paperit, hui!

Mä kattelin tuota LA listaa ja seuraavina on 12.2.09 amanda, 15.2.09 Leenaliinu ja 24.2.09 Kesämorsian2006. Mä en tiedä muita kuin Kesiksen. :)

Bejpi, Tiuhti 17+1 ja Eveliina

Vierailija
22/44 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

[b]Biccille[/b] onnittelut tuoreesta perheenlisästä!

Ensinnäkin: Kulkaas nyt, enhän mä vielä mikään seuraava ole :-) Olen ajatellut odotella vielä ainakin semmoiset kuukauden verran. Viime lauantaina oli ne häät, joissa olin kaasona ja vasta tällä viikolla oon päässyt rauhallisen ja stressittömän odotuksen makuun. Joten en kyllä ihan vielä ole valmis uuteen hullun myllyyn ;-)

Oma vointi on mitä mainioin. Tietystihän sitä jotain loppuraskauskremppaa on, mutta ei mikään kiire ole silti päästä mahasta eroon. Vaikkakin kiva olisi taas jaksaa remuta kunnolla Lennin kanssa ja siivota kunnolla - siivoushullu kun olen. Suppareita riittää, kivuttomia ja kipeitä, säännöllisiä ja vähemmän säännöllisiä. Perjantaina ennen häitä mies oli kyllä moneen otteeseen kiikuttamassa mua Kättärille, kun 9h putkeen supisti jo ihan kunnolla 10 min välein. Mutta mä pysyin tiukkana, enkä suostunut ottamaan moista kuuleviin korviin ennen kuin kaason tehtävät oli hoidettu :-) Ja muutenkin, ei kai siinä tosipaikassakaan vielä mikään kiire ole, jos 10 min välein supistaa? Ainakaan jos ei vedet ole menneet? Kysyy tyhmä, joka varmaan synnyttää eteiseen kun ei älyä lähteä ajoissa...

Taas hakkaa tyhjää, parempi lähteä vaipanompeluhommiin niin kauan kuin apuri vielä nukkuu päiväunia. Aurinkoisia odotuspäiviä kaikille!

Kesis rv 38+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten sitä kertomusta...

Olin silloin keskiviikkona 4.2. akupunktiossa, siinä toivossa että jotain alkaisi vihdoin ja viimein tapahtua.. No luin sängyssä ennen nukkumaan menoa vielä synnytyksen kulusta ja kun sammutin valot käydäkseni nukkumaan supistukset alkoivat, sain nukuttua puoli tuntia, lopun yötä valvoin kun koko ajan supisteli 10 minuutin välein aina klo 7.30 asti. Eli kun saimme Nooan hoitoon supparit lopahti.. Torstai meni sitten nukkuessa, supparit tulivat hyvin epäsäännöllisen säännöllisinä. Torstaina laitettiin vielä lisää neuloja, jotta saataisiin jatkoa edellisyön suppareille. To-pe yöllä alkoi supparit siinä neljän maissa jotka taas lopahti aamun valjetessa. Pe siinä puolen päivän akoihin alkoi taas supistella, samalla alkoi tulla limatulppaa ja säännölliset supparit alkoi siinä neljän maissa...

Soittelin Kättärille viiden jälkeen jossa sanottiin, että on sulku päällä! Sain neuvoksi lähteä näytille Naistenklinikalle ja siellä toivottivatkin meidät tervetulleiksi. Nkl:lla oltiin siinä puoli seitsemän illalla ja suureksi harmiksi olin vain 1 cm auki ja reunaakin oli vielä hieman jäljellä... No saatiin käsky lähte kävelemään tunniksi ja ei kun suunta Rokki Mäkkärille jossa söin vähän salaattia kun syöminen oli päivän aikan jäänyt yhden laskiaispullan varaan. ;) Kävelyn aikana supparit alkoivat olla jo tosi napakoita ja tulivat noin 7 min välein, kätilö tarkasti tilanteen, 2 cm auki ja sanoi ettei lähetä meitä enään kotiin. Ehdin vaihtaa jo sairaalavaatteet kun kätilö tuli ilmoittamaan että Kättärin sulku oli purettu että jos haluan voimme siirtyä sinne, soitti vielä Haikaranpesään jossa pitivät meille synnytyshuoneen vapaana.

Automatka Kättärille oli ihan tuskaa, suppari oli jo tosi kovia. Päästiin perille ja meidät otti vastaan Nooan synnytyksessä avustanut kätilö, kello oli jotain puoli kymmenen... Pääsin keinutuoliiin käyrille ja sain kuumat geelityynyt mahan päälle.. Klo 22 tuli yökätilö töihin joka myös oli Nooan synnytyksessä... Ja suurinpiirtein samaan kellon aikaan ja ihan samalla sanoilla kätilö totesi että olin 5 cm auki. Ja ei kun spinaalia tilaamaan.

Vierailija
24/44 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Spinaali annettiin 22.21 josta noin 20 min vauvan sydänäänet romahtaa. Lääkäriä lappaa huoneeseen ja hätäsektioon lähtö oli jo todella lähellä. Spinaali vei kaikki kivut ja myös tunnon jaloista. 23.30 aloitettiin oksitosiinitippa jotta saadaan supistukset ja ponnistamisen tarve tuntumaan, tällöin olin 8 cm auki. 23.50 supparit kovenevat, hengittelin yhden supistuksen ajan ilokaasua joka avaa loput 2 cm ja ei kun ponnistamaan. Poika syntyi siis 1 minuutin ponnistamisella ja sai 10 pistettä. :)

Kaikki loppujen lopuksi meni hyvin ja nopeasti vaikka joutuikin vuodattamaan ryöpyllisen kyyneleitä kun sykkeet romahti... Yhtään tikkiä ei tullut ja muutenkin toipuminen mennyt hyvin. Mitä nyt sitä normaalia väsymystä.. ;)

bicci kera poikien 1,8 v ja 5 vrk

Vierailija
25/44 |
11.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippati hei vaan!

Ihan ensin onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Ja tulihan sieltä tonska-pinoon vihdoin taas poikakin, monien prinsessojen jälkeen :D Täältähän tulossa siis jatke tuohon prinsessoihin... ;)

Ihan siis pikaisesti kuulumisia, ennen kuin Arttu tulee saunasta ja on iltapalan aika.

Nlassa käyty tänään.

RV 35+5

Paino 79,8kg (HUI!) +100g/vko, yhteensä tosin vain +7,7kg

RR 140/86 (mulle korkea)

Pissa puhdas

SF-mitta 33cm

RT

Syke 130

Liikkeet ++

Kohdunsuu kiinteän ja pehmeän väliltä, mutta vielä kiinni (ulkosuu sormelle auki), kaulaa 3cm jäljellä.

Joten ei kai tämäkään täältä ihan heti tule - Arttuhan syntyi 42+0. Paineen tunne on järkyttävän kova ihan alhaalla, ja pää onkin kuulema kuopassa, mutta vielä vähän heiluu. Oma kävely on ihan ankka-kävelyä, ja ainakin viim. 3vkoa on supistellut päivittäin (ei vielä mitään kivuliaita, mutta TOSI epämiellyttäviä!). Olinkin siis jo varma, että tuolla alhaalla olis edes jotain tapahtunut, mutta ei niin ei. Menköön sitten yli - onpahan enempi aikaa levätä ennen unettomia öitä ;) Vaikka on ne yöt jo nyt unettomia, kun pitää jatkuvasti pissalla ravata...

Mutta nyt Arttua rasvaamaan ja iltapuurolle :D

Vilutuksia ja halauksia kaikille!

Piki, Arttu 1v11kk ja "Emmi" 35+5

Vierailija
26/44 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän se Kesis odotellutkaan kuukautta nyytin haku reissua! Sit odotellaan uutisia, Vanttujen pinosta kävin asian lukemassa. :)

Muuta ei nyt muistakaan. :)

Täällä on ihanan aurinkoinen päivä! Ja mulla kauhea asunto kuume. Eilen taas miehen tuttu rakennusmies sanoi että vielä olisi tuossa kilometrin päässä vapaana yksi 4h+k+s.. Kävin sit hakee tänään esitteen ja jos ens viikolla menis pankkiin. :) Mieskin on innostunut, vaikkei se ole se omakotitalo mistä haaveillaan. Mut olis siinä kaks makuuhuonetta ja sauna enemmän + edes se pieni oma piha! Siihen sais vielä ite päättää kaikki värit ja materiaalit sisällä. Se olis unelma tällä hetkellä!

Tää me varmaan jätettäis vuokralle, ei nyt kande myydä.

Eve on nykyään söpö kun kysyy että missä vauva, niin se nostaa mun paitaa ja taputtaa masua sanoen "tuola". :) En kyllä tiedä miten tarkkaan ymmärtää vauva asian, pitää kevään aikana ostaa jotain kirjoja aiheeseen liittyen.

Mut nyt tekee ruokaa ja laittaa astiat koneeseen!

Bejpi ja Tiuhti 17+3

Vierailija
27/44 |
13.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sen verran paljastan, että tosiaan on jo kesiksellä nyytti kainalossa :)

...kertonee sitten myöhemmin itse lisää...

Omaa napaa sen verran, että mä oon menossa maanantaina sokerirasitukseen kun sf mitta huitelee siellä yläkäyrän yläpuolella..

En kylläkään ole (eikä ollut terkkakaan) asiasta mitenkään huolissaan, kun ei ole muuten mitään ongelmaa tms, mutta varmuuden vuoksi katsotaan.

muuten mahassa ja muuten kaikki ok :)

terkut, tsemppiä muille!

-iiris tasan rv29 ja E 2v1kk

Vierailija
28/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa taas kirjoittelen... Mies ja poitsu lähtivät katsomaan lumijalkapallopeliä, joten tämä mamma saa pienen hetken rauhoittua ihan ittekseen nettisurffailun merkeissä:D

Niin, tässä vaiheessa toivotan kaikille Tonskille AURINKOISTA YSTÄVÄNPÄIVÄÄ!!! Täytyy vähän kehaista tuota omaa miestä, kun oli ostanut mulle ystävänpäivälahjaksi sellaisen ison, ihanan valkoisen nallen (sillä on siivet selässä), jota olin jo pitkään himoinnut eräästä sisustusliikkeestä:):) Ihana mies <3

Omaan napaan kuuluu hyvää:) Hippu potkuttelee kovasti ja ihan selkeästi jo tuntuu liikkeet useasti päivässä! Tiistaina olisi neuvola taas pitkästä aikaa ja NapNap taisit kysellä, milloin mulla on rakenneultra...eli se on torstaina:)! Ei malttaisi odottaa!

Ainut huolenaihe on perskutin parvorokko:/ Tai siis ei mulla kai sitä ole ollut nyt (ei ainakaan mitään oireita ole ollut), mutta EHKÄ poitsulla oli (en ole tosin yhtään varma)! Ja isäni koulussa (on siis ope) tuota parvorokkoa oli kai parilla oppilaalla tässä vähän aikaa sitten...ja iskän kanssa nähdään viikottain. Kävin sitten sellaisessa verikokeessa, jossa katsotaan, olenko sairastanut rokon joskus aikaisemmin (silloin se ei voisi enää uudestaan tarttua). Tulokset tuosta verikokeesta ei oo vielä tulleet...niitä siis odotellessa:/ Toivottavasti olisin tuon taudin joskus sairastanut, niin ei olisi mitään hätää vaavilla:)!!!

Nyt tuli taas tätä omaa isoa napaa...

~ Viipuli ja Hippu, rv 19+5 (kääks, ylihuomenna puoliväli!!!) sekä enskapoikanen jalkapalloa katsomassa ~

Vierailija
29/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli sama huolenaihe Aatua odottaessa, kun quun tarhassa oli parvorokkoa. Silloin juttelin lääkärien kanssa tosta ja myös yhden tartuntatautihoitajan kanssa, ja ne vaan sanoi, että ei tota voi millään välttää, kun ei koskaan tiedä, kellä se voi olla. Joillain siitä tulee niitä iho-oireita ja sit joillain se voi olla jopa ihan täysin oireettomana tai ilmetä vaan ihan tavallisenoloisena flunssana. Ei sitä voi vaan neljän seinän sisälle jäädä lusimaan, niin se vaan on. Mutta mekin jännitettiin kovasti noita verikokeen tuloksia, ja mulla ne osoitti, että oon joskus sairastanut parvorokon, koska verestä löytyi vasta-aineita eikä ne ollut tuoreita. Ja tosiaankin, en minä eikä meidän äiti tiedä mulla sellaista rokkoa olleen, joten huomaamatta sen oon joskus sairastanut. En nyt enää muista niitä lukuja, mitä silloin sain asiaa selvittäessäni, mutta joka tapauksessa suurimmalla osalla aikuisväestöstä kuulemma on noita vasta-aineita veressä eli suurin osa väestöstä on joskus sairastanut parvorokon.

Toivotaan, että oot joko sairastanut rokon aikaisemmin tai sitten että se ei sulle tule ollenkaan! Tsemppiä!

-Q-

Vierailija
30/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos Q, kun kirjoittelit tuosta parvorokosta:)! Mä muistelinkin, että sulla oli jossain vaiheessa huoli tuosta rokon tarttumisesta (oon lueskellut Tonskien juttuja jo ennen kuin itse pääsin mukaan). Mulle neuvolan täti sanoi, että tuota rokkoa on nyt aikas paljon liikenteessä ja sitä ei tosiaan oikein voi välttää (jos se on tullakseen), ellei sitten ihan neljän seinän sisälle linnoittaudu:/ Mä oon kanssa lueskellut, että se voi olla ihan oireeton ja että moni on voinut sen ihan tietämättääkin joskus sairastaa. Voi että, toivon, että olisin sen joskus sairastanut! Ääh, tyhmää, kun joutuu stressailemaan ja miettimään tuollaisia tyhmiä rokkoja:/!

Massu ihan täynnä ruokaa ja herkkuja:p Tehtiin äsken aikas hyvää tulista pastaruokaa (oma kehu haisee *hyh hyh*) ja jälkkäriksi syötiin ystävänpäivän kunniaksi Arnoldsin sydändonitsit:) Poitsukin oli ihan onnessaan, kun sai vähän herkutella:):)

~ Viipuli ja Hippu, rv 19+5 edelleen ~

Vierailija
31/44 |
14.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinhän siinä kävi, että mun leppoisa joutenolo loppui lyhyeen...

Perjantaina 13.2. meille syntyi pieni Salli-tyttö klo 14.23. Pituutta 50 cm ja painoa 3380 g. Kotiin tultiin tänään päivällä, nukuttiin koko porukka Haikarapesän perhehuoneessa yksi yö. Synnytys meni kaikin puolin hyvin, tosin Lenni olisi samassa ajassa syntynyt moneen otteeseen :-)

Supistukset alkoi oikeastaan jo ke-iltana ja valvoin koko yön niitä tuskaillen. Torstaina taukosivat aina muutamaksi tunniksi kerrallaan mutta illalla tihenivät n. 5min välein 1min kestoisiksi. Vietiin Lenni l.iirikselle yöksi (kiitos ihanalle luottohoitajalle) ja sairaalaan lähdettiin joskus puolen yön kieppeillä. Supistelu jatkui samanlaisena, tosin kipenivät koko ajan. Ihan hyvin kuitenkin pärjäsin ilman lääkkeitä kun juoksin ympyrää supistusten ajan ja pystyin hyvin rentoutumaan välipätkät. Viiden maissa yöllä kätilön suosittelusta sain Litalgin-piikin, jotta sain torkuttua hetken (alkoi olla 2 vrk valvomista takana). Puoli seiskan maissa supistukset taas kipenivät sen verran, ettei nukkumisesta tullut enää mitään. Tossa vaiheessa olin jo 7 cm auki ja vauvan pää oli kuulemma jo ihan alhaalla. Yhtäkkiä kuitenkin supistukset loppuivat kuin seinään. Oli aika outo tilanne, kätilötkin vähän ihmeissään. Kotiin ei voitu lähettää (tulisi kuulemma liian kiire takaisin) ja kuitenkaan mitään ei tapahtunut vaikka käytiin aamulenkilläkin pakkassäässä :-) Kalvoja yritettiin puhkaista, muttei onnistunut kätilöiden toimesta, akupunktiosta tuli vain mulle tolkuton heikotus. Itsellä alkoi jo usko loppua ja itku ja väsymys painaa päälle. Onneksi paikalle tuli puoli kymmeneltä kokenut ja rauhoitteleva kätilö, joka puhkaisi kalvot kertaheitolla ja sai valettua uutta uskoa tilanteeseen. Kahdentoista paikkeilla supistukset alkoivat uudelleen ja siinä vaiheessa ihan mielellään jo hengittelin ilokaasua. Sen varran kai olin jo väsyneen oloinen, että kätilö katsoi parhaaksi tilata puudutuksen, jotta saisin hetken taas levättyä. Niinpä klo 12.30 laitettiin spinaali (ei tepsinyt) ja epiduraali. Itse olisin kyllä kivun kanssa pärjännyt, mutta koko alakroppa puuduksissa vaivuin sikeään uneen (näin uniakin!). Vähän ennen kahta kätilö tuli herättämään(!) ja totesi että alkaa olla paikat ihan auki. Sisätutkimus "villitsi" tilanteen, supistukset voimistui ihan tosissaan ja puudutuskin alkoi olla tiessään. Samalla alkoi ponnistuttaa ja klo 14.23 sinnikäs tyttäremme saapui maailmaan :-). Kaiken kaikkiaan hieno ja edelliseen verrattuna hyvin erilainen synnytys. Oma olokin on superhyvä, pystyn istumaankin ihan helposti, kun selvisin tällä kertaa vain parilla tikillä.

Nyt opetellaan täällä eloa kahden lapsen kanssa.

Hyvää ystävänpäivää kaikille!

Kesis, Lenni 1v 10kk ja Salli 1 vrk

Vierailija
32/44 |
15.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon, paljon onnea tyttären syntymän johdosta!!

T: iida-linnea ja tytöt

Vierailija
33/44 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljon onnea koko perheelle tytöstä!

Meillä Evelle nousi TAAS eilen illalla kuume.. Vastahan tuota oli edellisenä perjantaina, sitä ennen 2v sitten jne.. *huokaus*

Pitäis silti siivota jos kuume menee taas nopeasti ohi niin kummit tulee kylään..

Bejpi ja Tiuhti 17+6

Vierailija
34/44 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanat nimet, sopii myös yhteen tosi hyvin!! Vai tuleeko tytöstä Salli?

Mukavaa masunkasvatusta kaikille,

Aurora rv4+6 & Oliver 2v (ja 3pvää)

(Asia vielä top secret joten eihän puhuta julkisesti missään, kuten nassukirjassa. ei sukulaisille/tutuille kerrota kun vasta np-ultran jälkeen jos/kun sinne asti päästään. Pelottaa et voiko kaikki olla hyvin kun heti yk1 tärppäsi...)

Vierailija
35/44 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti tulla vaan nopsasti onnittelemaan Kesistä tyttösen syntymän johdosta:)!!! Ja Auroralle onnittelut plussasta:)!!! Ihania uutisia molemmat:)!

Omaan napaan kuuluu hyvää:) Huomenna olisi neuvola ja torstaina vihdoinkin se rakenneultra! Niin, ja tänään on sitten rv 20+0!!! Ihana päästä kakkosella alkaviin raskausviikkoihin:)!

Nyt ei kerkiä muuta, mutta mukavaa alkuviikkoa kaikille!

~ Viipuli ja Hippu, rv 20+0 sekä enskapoikanen ~

Vierailija
36/44 |
16.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesikselle ja Biccille suurensuuret onnittelut uusista tonskavauvoista!

Aurora, onnea onnea onnea plussasta! Ja tervetuloa mukaan porukkaan. Laita esittelyä jossain vaiheessa niin pääset ens kuun pinoon sitten mukaan :)

Mä kävin tänään lääkärissä ja sain poskiontelotulehdukseen antibiootit. Samalla valitin kun nyt on viimeisen viikon supistanut tosi herkästi ja usein vaikkakin suurimmaksi osaksi kivuttomasti. Ja sitten viimeisen kolme päivää on tullut sellaista ovisliman näköistä... no, paikat oli onneksi pysyneet ennallaan, mutta käsky tuli levätä. Lappiin saadaan lähtee kuitenkin :)

pikku-milli, Aksu 2v9kk & Frank 33+1

Vierailija
37/44 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Auroralle onnittelut vielä tännekin ja tervetuloa! Toivottavasti sieltä o-puolelta tulis muitakin perässä. :)

Tulin kysymään et onko kellään kokemusta tk:n apuvälinelainaamosta saatavasta tukivyöstä?

Mulla koskee alaselkään niin kauheasti et mietin jos kävis sen hakemassa. Tuskaista kävellä ja tänään on vielä pakko siivota kun huomenna tulee vieraita.. :(

Tuskainen Bejpi, Eveliina 2v 1kk+ ja Tiuhti 18+0

Vierailija
38/44 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi!

Ihan ekaks Auroralle hurjasti onnea!!!

Ja sitten tukivyöstä. Mulla tuli selän kanssa isoja ongelmia tyttöstä odottaessa ja sain tukivyön lainaan sekä fysioterapeutilta ohjeita ison mahan kanssa olemiseen. Vöitä oli kaksikin erilaista, mutta mulla ongelmat tuli niin isoilla rv:lla että vain toinen tuntui hyvältä päällä. Suosittelen siis lämpimästi! Mulla olo helpotti kovasti. Pikkuneidin odotusaika menikin ilman isompia selkävaivoja. Johtui ehkä siitä, että en ollut töissä.

Isosisko nukkuu ja pikkuinen köllii tuossa vieressä. Suutansa maiskuttelee sellaista tahtia, että taitaa olla nälkä pienellä. Siispä syöttöpuuhiin!

T. iida-linnea ja tytöt 1v 9kk sekä muutaman päivän vaille 2 kk

Vierailija
39/44 |
17.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kesikselle onnea tytöstä ja biccille pojasta!

Auroralle paljon onnea plussasta, ihania uutisia! :)

Kyllähän sitä voi ihan hyvin ekallakin kerralla tärpätä. Tarrasukkia pikkuiselle että pysyy kyydissä mukana.

Viipero, Uhmis-Aleksi 2v3kk ja Eeli 3,5kk (joka kääntyi eilen ekaa kertaa selältä massulleen :)

Vierailija
40/44 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isot onnittelut Kesikselle tytöstä! Ja kiitoksia sekä biccille että kesikselle synnytyskertomuksista.

Onnea myös Auroralle! Toivottavasti kaikki sujuu hyvin loppuun asti. Ja kiva muuten että "pyysit kaveriksi" naamakirjassa:)

Meillä oli maanantaina rakenneultra, siellä kaikki hyvin. Vauva on muutaman päivän pienempi viikkoihin nähden, ekassa ultrassa vauva oli neljä päivää pienempi. Ja ultraajan mukaan on kuulemma siropäinen vauva:) Mutta vauvalla kaikki hyvin, sukupuoli jäi arvoitukseksi, selviää sitten kesällä:)

Palailen paremmalla ajalla...

NapNap rv 20 tasan!!!