~TONSKAT helmikuussa~
Kommentit (44)
NIMIMERKKI: Larsku85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23 ja 25
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eemeli 13.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.7.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Laventeli
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29 / 32
ASUINPAIKKA: Renko
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 11/2005
TONSKAN LASKETTU AIKA: 160109
SYNNYTYSSAIRAALA: K-HKS
NIMIMERKKI: Leenis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31/31
ASUINPAIKKA: Keski-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Roope 18.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 15.2.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS
NIMIMERKKI: l.iiris
OMA & MIEHEN IKÄ: 28 ja 28
ASUINPAIKKA: Espoo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Elli 11.01.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 1.5.
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: maikiss
IÄT: 22 ja 22
ASUINPAIKKA: Tuulos (hml ja lahti välissä)
ESIKOINEN: Aatu 170506
TONSKAN LA: 010209
SYNNÄRI: KHKS
NIMIMERKKI: Mammanalku77 eli Mammis
OMA & MIEHEN IKÄ: 31 / 30
ASUINPPAIKKAKUNTA: Helsinki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Oona 12.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 26.1.2009 (oma arvio)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kätilöopisto
NIMIMERKKI: MiaMik
OMA & MIEHEN IKÄ: 24 molemmat
ASUINPAIKKA: Ylöjärvi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: Ida 2.10.06
TONSKAN LA 20.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Tays
NIMIMERKKI: Mörötin-81
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/27
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 15.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.9.08, todennäköisesti kyllä syntyy yli lasketun ajan
SYNNYTYSSAIRAALA: KSKS
NIMIMERKKI: napero79
OMA JA MIEHEN IKÄ: 29/31
ASUINPAIKKA: RENKO
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eetu 100206
TONSKAN LASKETTU AIKA: 251108
NIMIMERKKI: Niamey_85
OMA & MIEHEN IKÄ: 23/31
ASUINPAIKKA: Lempäälä
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 19.8.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 10.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: Ninca
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 31
ASUINPAIKKA: Pohjois-Savo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Joona 4.5.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.5.09
SYNNYTYSSAIRAALA: Kys
NIMIMERKKI: osborne
OMA & MIEHEN IKÄ: 30/32
ASUINPAIKKA: Pirkkala
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: typy 9.11.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 5.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS
NIMIMERKKI: pesukarhu83
OMA & MIEHEN IKÄ: 25/32
ASUINPAIKKA: Länsi-Uusimaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Jonsku 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
NIMIMERKKI: Pi-Ki
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 ja 29
ASUINPAIKKA: Järvenpää
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Arttu 05.03.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 13.03.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: Hyvinkää
NIMIMERKKI pikku-milli
OMA & MIEHEN IKÄ 26v ja 31v
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poitsu 28.4.06
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.4.09
SYNNYTYSSAIRAALA TAYS
NIMIMERKKI: QueenBzZ
OMA &MIEHEN IKÄ: 24/24
ASUINPAIKKA: hollola
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA 09.08.06
TONSKAN LA: 10.07.08
SYNNYTYSSAIRAALA:PHKS
NIMIMERKKI: quiero3
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: quu 08/06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 3.8.08
SYNNYTYSSAIRAALA: JS
NIMIMERKKI: sapa-82
OMA&MIEHEN IKÄ: 26/25
ASUINPAIKKA: Alajärvi
ESIKOISEN NIMI JA SYNT.AIKA: Nea 8.3.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 18.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Sonteri
OMA&MIEHEN IKÄ: 32/37
ASUINPAIKKA: Liperi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Miska 12.7.2007
TONSKAN LASKETTUAIKA: 21.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: P-KKS
NIMIMERKKI: Viipero
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/28
ASUINPAIKKA: Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aleksi 7.11.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 30.10.08
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
NIMIMERKKI: Viipuli82
OMA & MIEHEN IKÄ: 26 ja 26
ASUINPAIKKA: Keski-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Poitsu 28.3.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 6.7.2009
SYNNYTYSSAIRAALA: K-SKS
Ja sitten vielä linkki tammikuun jutusteluihin:
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Toivottavasti kaikkien syntyneiden vauvojen synttäripäivät on oikein... kahlailin niitä lokakuulta alkaen pinoista kasaan kun lokakuulta oli listassa viimeiset syntyneen ja te rontit ette melkein kukaan oo vauvauutisia kertoessanne laittaneet vauvan syntymäpäivää joten meni vähän hakuammunnalla ja päättelyllä nyt :D
Me saatiin vihdoin mies kertausharjoituksista kotiin ja nyt ollaan palattu normaaliin arkeen (eli mies on koko ajan töissä). Aksu vähän vielä iskälle osoittaa mieltään, mutta ihan hyvin on mennyt kuitenkin.
Toissayö valvottiin kun Akseli oksensi kolmeen kertaan yskänpuuskassa. Onneksi viime yön sai sitten kunnolla nukkua. Vähän meinas jo väsyttää kun eilen ei päikkäreillekään päässyt. Nukuttua oon saanut vielä tosi hyvin enkä pissallekaan herää kertaakaan yöllä. Ainoostaan sitten jos Aksu herää yöllä niin mäkin käyn pissalla.
Olo on aika tukala. Iskias vaivaa, maha painaa :D ja kaikkee muuta pientä kivaa kuten ah, niin ihana närästys. Sit kävellessä sattuu koko ajan oikean puolen nivuseen. En tiedä johtuisko siitä, että vauva viihtyy oikealla puolella vatsaa koko ajan.
pikku-milli, Aksu 2v9kk & Frank 30+1
Ekaksi suuret onnittelut kaikille vauvansa saaneille! Onkohan meille kuitenkin tulossa poika, kun tytöt näköjään tuli tammikuulle. Vahva tyttöolo on itsellä ollut koko ajan, mutta sehän ei mitään todista :-)
Lenni on tänään l.iiriksellä hoidossa, mulla on ompelupäivä. Ystävä menee naimisiin lauantaina ja kaason puku on työn alla, kun pitkää juhlapukua isolle mahalle oli pikkuisen hankala löytää. En kyllä työtä aloittaessani tullut ajatelleeksi, että voi pelkkä kankaiden leikkuu ja nuppineulojen laitto käydä ihan todellisesta työstä. Selkä huutaa halleluujaa ja maha on kestosupistuksen alla ollut kivikova jo tunnin :-) Pakko huilia välillä.
Viime viikolla oli neuvolalääkäri, joka antoi mulle mielenrauhan kertomalla, että paikat on kiinni ja ettei vauva vielä ainakaan pariin viikkoon synny. Hyvä niin, ehtii saada häät pois alta ja toivottavasti hetken hengähtää ennen synnytystä. On kyllä kiva olla kaasona, mutta pakko myöntää että polttareiden järkkääminen ynnä kaikki muu hässäkkä alkaa jo vähän käydä voimille.
Muuten ei omassa voinnissa ole kummempaa. Vähän kai iskias vaivaa, kun selkä on ajoittain ihan romu ja vetää kivun toiseen jalkaankin, joka välillä vaan pettää alta. Kaiken kaikkiaan on kyllä mennyt tosi tyvin tämä(kin) raskaus, tällä kertaa ei edes ollut megapahoinvointia alussa. Että vaikka vauvaa jo odottaakin, niin ei kyllä mikään kiire olisi synnyttämään :-)
Varmaan pikkuhiljaa (lue: lauantaisten häiden jälkeen) pitäisi alkaa laittaa vauvalle paikkoja kuntoon. Pienet vaatteet kyllä jo roudasin kellarista valmiiksi kaappiin, tosin ovat vielä äp-laatikossa sikin sokin. Ja pieniä vaippoja olen haalinut kasaan, kun Lennillä ensimmäiset kestot otettiin käyttöön vasta kolmekuisena. Tuntui hassulta pakata jo Lennin vaipat säilöön, jätin vain pari vaippaa päiväunikäyttöön. Toinen kun on vielä ihan mun pieni mutta puhuu jo solkenaan pitkiä lauseita ja käyttää vaippaa vain nukkuessaan.
Vanhemmat kävi eilen ulkoiluttamassa Lenniä, jotta sain mekontekorauhaa, mies kun oli koko viikonlopun Hämeenlinnassa polttareissa. Toivat mukanaan rottinkisen vauvasängyn, jossa jo mun isi on aikanaan ensimmäiset kuukaudet nukkunut. Lennillä siinä sängyssä oli reunassa pehmuste ja kangashörselö (perintöä sekin) mutta nyt mietin, voiko vastasyntynyttä nukuttaa siinä ilmankin. Kun on niin kaunis tollaisenaan enkä haluaisi peittää koko sänkyä sen reunapehmusteen alle. Olishan se varmaan vähän turvallisemman tuntuinen pesä pienelle, jos reunat olisi ummessa. Oisko kellään kokemuksen sanaa tähän dilemmaan?
Aktiivisesti olen kyllä lueskellut kaikkien kuulumisia, mutta tuntuu ettei ikinä ole itsellä energiaa/aikaa/viisasta sanottavaa joten kommentointi on jäänyt vähemmälle. [b]Biccin[/b] muistan manailleen räkätautia, sitä taitaa aika sitkeänä tautina olla liikkeellä. Itsekin oon jo pari viikkoa niistänyt ja vieläkin jatkuu. Tosin ei kyllä enää haittaa muuten oloa, kuin että nenä tukossa ja hengästyttää. Jälkimmäiseen saattaa tietysti olla muitakin syitä... Joten pikaisia paranemisia kaikille, että saisitte terveinä puskea vauvoja maailmaan.
Ai niin, kotiutumisesta piti kysellä. Kuinkas nopeasti olette ajatelleet kotiutua/olette kotiin päässeet toisen vauvan jälkeen sairaalasta? Mulla kun on aikeissa lähteä synnäriltä hippulat vinkuen heti, kun oma ja vauvan vointi sen sallii. Haikarapesän synnytyskeskustelussa kätilö sanoi, että polikliininen synnytys on heille ok, jos vointi sallii. Silloin pääsisi kuuden tunnin jälkeen jo lähtemään. Kuulostaa hyvälle, mulla kun jäi siitä osastolla olosta aika huonot muistot viimeksi. Tietysti ois kiva, jos mies ehtisi tälläkin kertaa siivota kodin ja täyttää jääkaapin ennen kotiintuloa, mutta mulla kyllä on vahva halu päästä omaan kotiin lepäämään niin pian kuin mahdollista. Se osastolla lepäily kun oli mun mielestä viimeksi suuri vitsi. Minuuttiakaan en nukkunut ja itse piti vaihtaa vauvan vaipat ja hakea ruuat, vaikkei meinannut pystyssä pysyä. Kiitos ei, jos vaihtoehto on päästä kotiin pompottamaan miestä ;-)
Sellaisia ajatuksia tällä kertaa, voikaahan hyvin kaikki kanssasisaret!
Kesis rv 36+6 (piti ihan tarkistaa..)
Siis MUN vanhemmat kävi eilen ulkoiluttamassa Lenniä. Ton aiemman viesti perusteella kuulostaa ihan siltä, että Lenni on ottopoika. Eikä kyllä ole :-)
Kesis
vielä yhdessä koossa olevaksi... Viikot huimat 39+5, joten tästä tulee kyllä täysin täysi aikainen vauva! :) Ei oikeastaan minkäänlaisia tuntemuksia lähestyvästä... jotain pientä juilimista, siinä kaikki. Oonkin päätellyt et sitten kun synnytys alkaa, taitaa alkaa rytinällä... Saa siis nähdä! :)
Edelleen kipeänä, yskä laantumaan, mutta nyt tuntuu tuo nenä alue olevan aikasta tukossa. Meillähän oli sitten koko perhe kunnolla kipeänä loppuviikon ja viikonlopun. Omasta mielestäni, minä kaikista huonoimmassa jamassa kun ei oikein voi ottaa mitään kunnon troppeja. No tänään kuitenkin Nooa meni päiväkotiin ja mieskin pääsi töihin, käytti jopa koiran aamusta, laittoi aamiaisen ja hoiti Nooan aamutoimet että mä sain nukkua aamupäikät ihan rauhassa.
Mä kans haluaisin osastolta pikimmiten pois, jotenkin kova "huoli" Nooasta vaikkei sillä kuitenkaan mitään hätää varmastikaan ole meidän poissaollessa. Ehkä pitäis olla enemmänkin huolissaan mun äidistä kun se ei oikein osaa olla tarpeeksi päättäväinen ja tomera Nooan kanssa. Nooa siis vie sitä kuin pässiä narussa!
Kiitos pikku-millille kun jaksoit väkertää uuden kuun pinon kaikkine päivityksineen! :)
Täytyy kyllä sanoa että Kesis saa multa hatunnoston tuosta kaikesta "häähömpötyksestä" ja kaasoilusta. Musta ei ehkä olisi siihen ollut tässä tilassa... Hyviä juhlia teille siis! :)
Eipä sen kummempaa, synnytystä odotellen...
bicci
...kiittää kaikkia tsemppauksista loppua kohden! :)
Ihanaa, joku on jaksanut värkätä uuden pinon! Kiitokset PIKKU-MILLILLE! :)
KESIS, itsekin alkuun ajattelin, että lähden sairaalasta hetipian pois, mutta sitten aloin ajatella, että kyllä siinä sen pari päivää voinee olla syistä että 1. saa hetken tutustua rauhassa vauvaan, 2. ei tarvi ekana miettiä kotihommia ja ruoanlaittoa ja 3. sen voi ajatella lyhyenä lepolomana. Olinkin sitten sen kaksi yötä osastolla vauvelin kanssa ja pyrin kaikin tavoin nauttimaan nistä hetkistä, kun ei tarvinut miettiä muuta kuin nukkumista, syömistä ja imettämistä :D
Mulla oli esikoisen kohdalla ihan järkyttävä koti-ikävä ja osastolla oleminen tuntui hirmu ahdistavalta, taisinkin vain itkeskellä suurimman osan ajasta, mitä osastolla vietin. Mutta nyt olin jo valmiiksi asennoitunut niin, että eihän se mitään kovin ihanaa ole maata sairaalassa, mutta ainakin saa hetken levätä vailla muita velvotteita, kuin imetys ja vaipanvaihto :) Onneksi sattui aivan ihana huonetoveri, joten siltäkin osin sairaalassaolo oli ihan siedettävää, kun oli mukavaa juttuseuraakin välillä (Ässän kohdalla olin yhden hengen huoneessa, oli kyllä aika yksinäistä välillä, kun en sen spinaalipäänsäryn vuoksi jaksanut edes lähteä huoneesta pois).
Mutta ymmärrän kyllä hyvin, että ihmiset haluavat mahd. pian kotiin sairaalasta, kun ei se tosiaan mikään maailman mukavin ja viehättävin laitos ole :/
Teetä keittämään ->
Han, S tasan 2v. ja pikkuS 1vko4pv
Niin mullahan oli aika äitipolille keskiviikkoaamuun yliaikaiskontrolliin. Menin sinne yksin appiukon kyydillä ja mies meni töihin. Ajattelin että soitan sitten jos jotain alkaa tapahtumaan. Lääkäri siellä sitten tutki ja sanoi, että onpa kypsät paikat. Kohdunsuu oli silloin jo auki 3cm. Kysyi, että haluanko vielä kotiin, melkein huusin että eeeeeen!!!! No sain yhden puolikkaan Cytotecin ja tunnin päästä alkoi tapahtumaan. En kyllä yhtään uskonut että synnytys vois jo muka alkaa. Sain siis pillerin varmaan joskus klo 10 ja synnytys laskettiin käynnistyneeksi klo 11.30 kun supistukset tuli jo 4 min välein. Sain kaurapussia ja menin suihkuunkin, joka kyllä auttoi ihan kivasti. Suihkun jälkeen supistukset oli jo niin kovia että oli pakko saada jotain vahvempaa :) Kello oli tuolloin
jotain puoli kaksi-kaksi. Miehelle olin soittanut yhdeltä, että kyllä nyt
sattuu, mutta ehdit kyllä hyvin olla kahteen töissä. kun en vielä silloinkaan tajunnut että tää vois sujua niin ripeästi.
Sitten mentiinkin saliin, jossa hengittelin ilokaasua ja yhtäkkiä tuli verta lattialle aika paljon. Hätäännyin ja soitin kätilön, mutta onneks on kuulemma normaalia ja vieläpä hyvä asia. Olin tosi kipeä. Kätilö tutki ja sanoi että 5 cm auki, otanko epiduraalin? Päädyin ottamaan kun ajattelin että tässä vielä tussataan jonkin aikaa ja sitten vielä se minimissään tunnin ponnistusvaihe. Kätilö sitten kyselemään että missäs sun mies on että kai on tulossa jo kovaa kyytiä? Jotain kai sanoin että kyllä sen pitäis kohta tulla. Epiduraali laitettiin ja hyvään kohtaan tulikin, koska supistukset oli niin voimakkaat että ne tuli epiduraalin läpikin. Ilokaasua siis hengittelin lisäksi. Mies tuli sitten siihen epiduraalin laitto hässäkkään ja kätilökin vaihtui eli kello oli kolme.
Uusi kätilö sitten tutki ja sanoi että täysin auki, että vauva syntyy ihan
kohta. Mä ollin ihan että täh!!! Ja mies varmaan vielä hämmästyneempi.
Mies sitten alkoi että kamera on autossa, niinpä ne miehet!? Kätilö sanoi
että juokse jos haluat nähdä kun lapsi syntyy. Miehelle tuli paniikki ja lähti kiireesti. No ehtihän se takaisin. Kalvot oli vielä ehjät. Kätilö sanoi että kun puhkasee kalvot niin lapsi tulee. TÄH!!! No puhkastiin ja vauva tuli! Ponnistin kolme kertaa ja vauva oli maailmassa. Ja tuli vielä samanlaisessa epäedullisessa asennossa kuin siskonsa eli nenä ylöspäin ja vielä hiukan sivuttain. Mutta siis parempaa synnytystä en olis voinut toivoa! Näitä lisää !!!!! Yhteensä meni 4h30min ja ponnistusvaihe 8 min. Ja sanottakoon vielä että mies oli käynyt jossain varaosaliikkeessä vielä matkalla sairaalaan kun ei ollut tajunnut että on kiire :) Helmiähän tehtiin kolmatta päivää...
Kotiin päästin pe-illalla. Vauvalla oli aamulla hiukan lämpöä , joten lääkäri halus tarkistella tulehdusarvot kahteen kertaan ennen kuin päästi lähtemään. Lisäksi vauvalla lonkat jotenkin naksuu ja niitä pitää käydä Tays:ssa näyttämässä kirurgille. Saa nähdä saako vauveli sellaiset lonkkavaljaat nyt sitten. Toivottavasti ei.
Helmi olis kova pitämään vauvaa sylissään, mutta hiukan arvaamaton tuo vielä on kun yhtäkkiä keksii jotain muuta nii n vauva lentää. Ja kyllä selkeesti mustasukkaisuutta on ilmassa. No, onneks vauva nukkuu paljon ja vielä omassa kopassaan niin saa Helmin kanssa oltua aika paljon. Imetyssessiot on pahimpia kun silloin juuri pitäis päästä syliin ja tehdä kaikkea. Lisäks Helmi hiukan kapinoi mua vastaan. Mä kun esim. otan maitoa niin helmi alkaa huutaan että EIIII, ÄITI MAITOA!! No kaipa se tästä....
Jepsis ja tytöt
Rupee sumu jo hävenemään, hyv kun ulkona eteensä näkin kun töihin tuli;) Tulispa tänäänkin aurinkoinen päivä, olispahan ainakin kivempi odotella bussia auringonpaisteessa kun töistä lähtee.
Huomasin tuolla listassa "vanhan" enskakamun kissankellon! Missä oot, tule kertomaan kuulumisia!
On kyllä melkoinen tyttöylivoima tonskissa. Tuleekohan meille poika...? Tiedättekö muuten pikku-milli tällä kertaa sukupuolta? Ettekös te Aksusta tienneet?
Kesikselle tsempit vielä viimeiseen häärutistukseen, toivottavasti juhlat menevät hyvin. Oletteko siis nyt menossa Haikaranpesään? Olitteko siellä viimeksikin?
Kesis kyseli kotiutumisesta, ja mä myös toivon nopeeta kotiutumista. Viimeksi olin kyllä niin heikossa hapessa, että kun tyttö syntyi aamulla niin en vielä illallakaan jaksanut kunnolla sängystä nousta. Että jos sitä nyt ainakin yden yön sairaalassa olisi... mutta sehän jää sitten nähtäväksi, riippuu aika monesta asiasta. Mutta jos kaikki menee hyvin niin toivottavasti pääsee vaikka seuraavana päivänä pois. Vaikka mä olen kyllä aika huono ton lepäämisen kanssa, osaisinkohan sitä kotonakaan levätä...
Biccille vielä tsempit odotukseen, toivottavasti jo tällä viikolla saat vauvan masun ulkopuolelle. Ja Jepsikselle vielä onnea tytöstä ja kiitos synnytyskertomuksesta!
Menispä nyt pari tuntia nopeesti niin pääsis syömään... työpäivän kohokohta kun pääsee lounaalle;)
NapNap rv 17+6
Mites Biccin tilanne?
Jepsistä en tainnu vielä onnitella(?) mut vielä kerran onnea! Teidän neiti on tasan 2v 1kk Eveä nuorempi. :)
Kotiutumisesta, mä olin Evestä to-su synnärillä ja ei sinällää ei mitää huonoa muistoa kun sain nukuttua ihan täysin ja ruoka (iltapalaa lukuunottamatta) tuli huoneeseen. :) Eve oli vaan ekan yön vauvalassa, muuten sit mentiin vierihoidossa. Riippuu paljon synnytyksestä, viimeks olin salissa viisi tuntia kun vuoto ei meinannu loppua.. Ja siitä miten miehen työt on silloin, tällä hetkellä työtön tai siis tekee mun firman nimissä remonttia..
Josta tulikin mieleen että kotona ei kyllä tapahtu minkäänlaista remonttia! Eilen purin eteisestä yhden karmean kaapin rohjon ja haluan tilalle vanhan naulakon. Tänäänkin mies ihan tahallaan jätti porakoneen työmaalle eikä suostunu lähtee ostaa roppuja eikä kuulemma ole tarpeeksi isoa poranterää.. Murr, hermo menee..
Nyt fiilistelee Lauri Tähkää. :)
Bejpi ja Tiuhti 16+1
Laskettuaika oli ja meni, tänään siis viikot tasan 40. En olis ikinä uskonut että mennään yliajalle ja reippaasti kun tuo enska syntyi ihan puskista 37+3... Mä oon niin kypsä tähn mahaan, yöt menee tosi huonosti ja silmän aluset on ihan mustat... vali vali.
Tänään oli neuvola, painoa ei ole tullut yhtään, alapaine hieman koholla, vauva ei edelleenkään ole kiinnittynyt ja sf- mitta nousi puoli senttiä kun viimeksi oli laskenut 1 sentin. Kävin myös tänään akupunktiossa jos siitä sais jotain jeesausta tilanteeseen. Nyt alkuviikon jomotellut ja juilinut jonkin verran mutta siinäpä se.
Nap napille kiitokset tsempeistä ja beijpille tai miehelle remppa tuulia puhaltelen! Jepsikselle kiitokset synnytyskertomuksesta ja onnittelut jos en vielä ole onnitellut! Pää on aikasta laho tätä nykyä..
bicci 40+0
Tulin taas pitkästä aikaa katselemaan tänne kuulumisia, ja olipa mukava huomata, että NapNapkin on nykyään täällä! Paljon onnea teille!
Meillä arki on aikasten kiireistä, kun töitä on vielä nelisen viikkoa ennen talvilomaa ja äitiyslomaa, ja kovasti olen yrittänyt saada opintoja hyvälle mallille ennen vauvan syntymää. Eli opintopisteitä on kerrytelty hyvällä tahdilla. Mitenkäs sinulla NapNap, etkö sinäkin opiskellut jossain vaiheessa? Oletko jo saanut opinnot valmiiksi? Minulla jää väkisin vähän tehtävää vielä vauvan syntymän jälkeen, mutta pitää yrittää saada se mahdollisimman vähäksi. ;)
Minullakin on huonot kokemukset edellisestä osastolla makaamisesta, olin kolmen hengen huoneessa, jossa yhden rouvan puoliso käytännössä asui vielä lisäksi. Aikasten oli rauhatonta meno siellä. Toisaalta tiedän, ettei meillä ole mahdollista päästä alle kolmen vuorokauden pois sairaalasta, joten olen asiaan jo yrittänyt asennoitua.
Viime kerralla neuvolassa oli lääkärin tarkastus, ja kaikki oli hyvin. Kuulemma paikat vielä suht kiinteät, kuten yleensä uudelleensynnyttäjällä onkin, ja kiinni. Verenpaineet oikein kohdallaan ja rautakuurikin auttanut niin hyvin, ettei enää pahemmin tarvii stressata. Hb oli nyt jo yli 130. Vauvan sykkeet olivat vahvat ja samaa luokkaa kuin koko raskauden ajan, eli n. 145.
Paljon on tyttöjä jo syntyneissä tonskissa, ja jos oma tunne on yhtään oikeassa, on meillekin tyttö tulossa. Meillä ei kyllä ole yhtään tieteellistä todistetta, kun lääkäri ei uskaltanut ultrassa sanoa kumpi on kyseessä. Jostain syystä vain tyttö-tunne on minulla ollut vahvana jo kauan. ;)
No, iltapuuron keittoon!
Kissankello 29+0, M 2v 10kk
Oona nukkuu päikkyjä vaunuissa ja vauveli urvahti saatuaan maitoa, mutta herää varmaan kohta kun on kakat taas vaipassa.. Pikaisesti siis terkkuja tännekin puolelle - vaikka muuten kai tuonne vantut-pinoon tulee jatkossa kirjoiteltua.. piti tulla vaan pikaisesti kirjoittamaan kuulumiset ja tsemppaamaan teitä mahakkaita! Mulla on jo ikävä mun vauvamahaa, vaikka niin kovasti siitä jo halusinkin eroon loppuvaiheessa.. Koskaan ei ole hyvä. ;)
Neuvolassa käytiin eilen vauvelin kans. Vauvan mitat 11 pvn iässä; 3705g (tullut 365g viikossa), 53cm, 36,2cm pipo.. Oona nukkui isukin "valvovan silmän alla" päiväunia vaunuissa, joten pakkasin vauvan rintareppuun untsikan sisään ja neiti nukkui mennen tullen tyytyväisenä, nippa nappa heräsi kun otettiin painoja ja mittoja ja terkka testaili refleksejä jne. Toissailta oli ensimmäinen itkuisempi ilta masuvaivojen takia, mutta muuten ollut tosi tyytyväinen vauveli.
Oonalla oli KE-ilta aika rankka, iltapäivällä lensi yrjö ja illalla vielä sänkyyn mentyä oksensi 2 kertaa sänkyyn.. :( Onneksi sen jälkeen ei ole enää ollut mitään oireita, joten toivon mukaan olisi pöpö jo poissa. Pelkäsin aika paljon että tarttuu vielä vauvaankin.. Elän toivossa että nyt viikonloppuna ei sairastella yhtään ja päästäisiin vaikka ulkoilemaan koko porukka - nyt kun vauvelikin sai ulkoiluluvan! :)
Nyt syön jotain että taas maito virtaa.. ;) Jaksuja loppumetriläisille - mitäs BICCI?
Huiskutukset, Mammis + O 12pv + Oona zzz melkein 1v 10kk
Ihan ekana huhuillaan Bicciä, et kai vieläkin roiku kasassa taustalla? :)
Täälä ihanan aurinkoinen päivä, tulin just kaupasta. Pitäis alkaa tekee makkarakeittoa ja laittaa pyykit kuivuu + uusia pesuun. Nappasin autosta myös Eveliinan istuimen pehmusteet, on taas sen näköinen et huh huh!
Omaan napaan ei uutta, huimaus ja heikotus vaan jatkuu. Keskiviikkona neuvola, saa mitata verensokerin ainakin. Viime viikolla mittailin paineita niin "parhaimmillaan" oli 106/68.. Yläpaine ainakin alhaalla..
Mut nyt tekee sitä keittoa!
Bejpi, Tiuhti 16+6 ja Eveliina 2v 1kk pph:lla
Oliskohan Bicci tosiaan vauva kainalossa, kun ei mitään kuulu...?
Kiva kun kissankello kävi moikkaamassa! Juu, mä opiskelen työn ohella, hommat pitäisi saada kasaan tänä keväänä ja valmistun samoihin aikoihin kun jään töistä pois. Mutta vielä olis hommaa jäljellä, kunhan vaan ottais ja tekis pois:)
Mammis, onko Oona jo parantunut?
Vauvan liikkeitä tuntuu jo päivittäin, joinakin päivinä enemmän ja joskus vain muutama hipaisu. Pari kunnon volttiakin on tuntunut:)
Toivottavasti tänään olisi yhtä aurinkoinen päivä kun eilen! Mun puolesta voisi jo talvi loppua ja tulla kevät.
NapNap rv 18+6
syntyi perjantaina 6.2 rv 40+2 klo 23.54, minuutin ponnistamisella, paino 3524 g, pituus 50 cm, py 36,5 cm. Koitan laittaa kertomusta viimeistään huomenissa...
bicci
Onnea Biccille ja koko perheelle pojasta!
Mun veljenpojalla sama syntymäpäivä, täytti kylläkin jo 13v. :)
Omaan napaan ei uutta, yritän piirtää kaavoja paperille kun lupasin tehdä kaverille hupparin ja verkkapuvun + mahdillisesti 4-5 muuta verkkapukua. Huomen pitäis mennä kattelee kankaita..
Mennään Even kaa vikalla viikolla ukin ja mummon luokse Pieksämäelle ja siitä ajellaan vielä Jyväskylään viemään noito ompeluksia. Kiva lähteä ajamaan kaksin n.280km. Ajattelin et lähdetään sillein et Eve nukkuis matkalla. Melko varmaan nukahtaa vasta joskus Lahden paikkeilla.. :D
Kai sitä pitäis jatkaa noiden kaavojen piirtämistä, jos samalla nappais jotain kivoja kaavoja Evelle ja vauvalle. :)
Huomen aamuna onkin sit neuvola klo 8, siitä perhekerhoon Even kaa ja iltapäivällä pitää hakea auto tuulilasin vaihdosta. Ja niitä kankaita katselee myös. :)
Bejpi, Tiuhti 17+0 ja Eve
Oona nukkuu vielä vaunuissa, menen just herättämään.. Vauvelikin on nukkunut melkein koko ajan, eli mamma on ehtinyt jopa syödä ja tehdä vähän paperihommia jne. Tuplat tuli tänään postissa ja nyt niitä on ihailtu ahkerasti.. Ei vielä testattu tosin kuin sisällä.
BICCIÄ perheineen piti tulla onnittelemaan! ONNEA ONNEA ONNEA!!! :)
NAP NAP - kiitos vaan kysymästä, Oona on parantunut (koputan samalla puuta ettei taas käy "köpelösti"). Oksennukset meni ohi sinä yhtenä päivänä, antibioottikuuri on ohi (korvatulehdukseen) ja nyt aletaan taas hiljalleen vähentämään kortisonilääkitystä - saa nähdä tuleeko yskä taas takaisin.
Huiskutukset kaikille ja voikaa hyvin!
Mammis + tytöt
Isot onnittelut biccille pojasta! Jään odottelemaan synnytyskertomusta...
Mites, onko se Kesiksen vuoro sitten seuraavaksi...?
NapNap rv19
ps. Viipuli, koskas sulla on rakenneultra? Oliko jo?
Tonskat ovat toista lastaan odottavia yhden lapsen äitejä. Suurin osa on tuttuja toisilleen jo kirjoiteltuaan esikoista odottaessaan Ensikoissa. Mukaan mahtuu myös uusia tuttavuuksia!
Liity mukaan kertomalla itsestäsi seuraavat tiedot:
NIMIMERKKI
OMA & MIEHEN IKÄ
ASUINPAIKKA
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA
TONSKAN LASKETTU AIKA
SYNNYTYSSAIRAALA
TONSKIEN LASKETUT AJAT:
1.2.09 maikiss
4.2.09 bicci79
12.2.09 amanda
15.2.09 Leenaliinu
24.2.09 Kesämorsian2006
13.3.09 Pi-Ki
5.4.09 Pikku-milli
23.4.09 kissankello9
1.5.09 l.Iiris
3.5.09 Ninca
8.6.09 Fayfiorina
23.6.09 _tigger_
6.7.2009 Viipuli82
8.7.2009 NapNap
21.7.09 Bejpi
SYNNYTTÄNEET TONSKAT:
Henna, tyttö
Burde, tyttö
Queen, poika 21.6.08
Quiero, poika 30.7.08
Larsku, tyttö 3.8.08
Avecos, poika 8.8.08
Pesukarhu, tyttö 27.8.08
Kamomila, tyttö 31.8.08
Mörötin, tyttö 10.9.08
Coltsfoot, tyttö 6.10.08
Viipero, poika 3.11.08
osborne, poika 10.11.08
napero79, poika 14.11.08
Sonteri, poika 29.11.08
Niamey_85, poika
AinoAurora, tyttö 7.12.08
iida-linnea, tyttö 20.12.08
Karssuli, tyttö 23.12.08
Kandivaihe, tyttö 14.1.09
Laventeli, tyttö 14.1.09
Han-han, tyttö 22.1.09
MiaMik, tyttö 26.1.09
mammanalku,77 tyttö 26.1.09
Jepsis, tyttö 28.1.09
Poikia yhteensä: 8
Tyttöjä yhteensä: 16
ESITTELYT:
NIMIMERKKI: Ainoaurora
OMA & MIEHEN IKÄ: 32/38
ASUINPAIKKA: Sibbo
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 16.12.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 29.11.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: Porvoo
NIMIMERKKI Alessandra
OMA & MIEHEN IKÄ 30/33
ASUINPAIKKA Pirkanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA poika 4.2.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 8.1.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Vammala
NIMIMERKKI: -amanda-
OMA & MIEHEN IKÄ: 25 & 36
ASUINPAIKKA: Hki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: poika 14.4.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 12.2.09
SYNNYTYSSAIRAALA: naistenklinikka
NIMIMERKKI: Bejpi
OMA & MIEHEN IKÄ: 22/23
ASUINPAIKKA: Riihimäki
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Eveliina 28.12.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 21.7.09
NIMIMERKKI: bicci79
OMA & MIEHEN IKÄ: 29 & 32
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Nooa 05/07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 4.2.2009
NIMIMERKKI Coltsfoot
OMA & MIEHEN IKÄ 25&28
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Hilla 04/2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 6.10.2008
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI: Fayfiorina
OMA & MIEHEN IKÄ: 32 ja 33
ASUINPAIKKA: Pohjois-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Anni 30.05.07
TONSKAN LASKETTU AIKA: 8.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA:Oys
NIMIMERKKI: flipperi
IÄT: 24/24
ESIKOINEN: Kia 21.04.2007
TONSKAN LA: 06.10.2008
SYNNÄRI: JS
NIMIMERKKI Han-han
OMA & MIEHEN IKÄ 22&26
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA S 02/07
TONSKAN LASKETTU AIKA 01/09
SYNNYTYSSAIRAALA OYS
NIMIMERKKI iida-linnea
OMA & MIEHEN IKÄ 30 & 30
ASUINPAIKKA Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA tyttönen 12.5.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA 28.12.2008
SYNNYTYSSAIRAALA Hyvinkää
NIMIMERKKI: Jepsis
OMA&MIEHEN IKÄ: 33/31
ASUINPAIKKA: Pirkanmaa
ESIKOISEN SYNTYMÄAIKA: 29.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 16.1.09
SYNNYTYSSAIRAALA: TAYS / Vammala
NIMIMERKKI Juliaana-82
OMA & MIEHEN IKÄ minä 26v, mies 30v
ASUINPAIKKA Etelä-Pohjanmaa
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA Tyttö 14.3.2008
TONSKAN LASKETTU AIKA 30.6.2009
SYNNYTYSSAIRAALA Seks
NIMIMERKKI: kamomilla06
OMA & MIEHEN IKÄ:32/42
ASUINPAIKKA:Etelä-Suomi
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA:Tyttönen 16.10.2006
TONSKAN LASKETTU AIKA: 28.8.2008
SYNNYTYSSAIRAALA: HYS
NIMIMERKKI: Karssuli
OMA & MIEHEN IKÄ: 27/28
ASUINPAIKKA: Pääkaupunkiseutu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Aino 2.10.06
TONSKAN LASKETTU AIKA: 25.12.2008 (Jeesus-baby)
SYNNYTYSSAIRAALA: Kättäri
NIMIMERKKI: Kesis (Kesämorsian2006)
OMA & MIEHEN IKÄ: 26/29
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA: Lenni 3.4.2007
TONSKAN LASKETTU AIKA: 24.2.09
NIMIMERKKI kissankello9 (kissankello79)
OMA & MIEHEN IKÄ 29 & 36
ASUINPAIKKA Oulu
ESIKOISEN NIMI JA SYNTYMÄAIKA M 04/06
TONSKAN LASKETTU AIKA 23.4.2009