Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oletteko lihonneet kortisonikuurin aikana?? Kun ihan käsittämätön

Vierailija
01.02.2009 |

nälkä taas..viime keväänä viimeksi jouduin astman takia syömään Prednisolon kuurin ja lihoin sen kahden viikon aikana 7kg!! Ja ikinä en ole muutoin lihonnut, en liho normaalisti vaikka mitä söisin. Ja kauhea nälkä oli kokoajan, tuntui ettei mikään ruoka riittänyt.

Eilen aloitin saman kuurin ja tänää on jo ollut tosi nälkä ja voisin popsia jääkaapin sisältöinen.

Onko muilla ollut samaa vaikutusta?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä halunnut tietää tämän faktan silloin nuorena, kun jouduin popsimaan Prednisonia. Lihoin useita kiloja kolmen kuurin aikana. Nälkä oli ainainen vieraani ja kyllä söinkin...

Vierailija
2/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja enimmäkseen se kortisoni tosiaan turvottaa, eli kerää nestettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain pari rajua allergista reaktiota ja niiden takia tulee kortisonia syötyä reilut 3viikkoa putkeen. Nyt on vasta reilu viikko takana ja sormet on jo kuin nakit ja naama kuin kuu...

Täytyy tosiaan muistaa kiinnittää huomiota tuohon nälän tunteen lisääntymiseen, kun on tottunut syömään silloin kun on nälkä... nyt täytyy muuttaa tapoja ja syödä säännöllisesti vain pieniä määriä... HUOH! sekin itsekidutus tähän päälle vielä.. eipä just naurata...

Vierailija
4/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kortisonikuuri vaikuttaa nimenomaan ruokahaluun ja siten lihottaa.

Vierailija
5/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ruokahalun lisääntyminen on olennainen lihomisen syy. Jos lihomisen voisi estää olemalla syömättä vaikka on hurja ruokahalu, maailmassa ei olisi lihavia ihmisiä.

Vierailija
6/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

painonnousu alkaa, annoksia kuuluu vähentää riippumatta aiotusta kuurin pituudesta. Annoksia voi sitten nostaa, jos tulee uudelleen oireita.

Vierailija
7/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja sivuoireiden tullessa soittaa hänelle eikä ruveta sooloilemaan AV:n neuvojen perusteella.

Vierailija
8/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Apua,itselläni juuri kyseinen kuuri päällä ja ihmettelin juuri ennen tämän lukemista kuinka voi kokoajan nälättää ja mulla ei tosiaan ole varaa lihoa yhtään,kääk!

Vierailija
9/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

en nyt osaa tätä lääketieteellisillä termeillä selittää, mutta käsittääkseni juttu menee suunnilleen näin:

kortisoni vaikuttaa aivoissa sinne, mistä yleensä tulee ihmiselle viesti siitä, että hän on kylläinen. siitä loputon nälkä.

itselläni on pitkä historia kortisoniin kanssa. sairastan sisäelintautia, johon olen syönyt prednisonia pian puolitoista vuotta. alkuun lihoin reilustikin, mutta nykyään tuo lääke ei vaikuta enää syömisiini. tosin riippuvuus on muodostunut niin vankaksi, etten pääse eroon lääkkeestä. aina jos annos laskee alle 15 mg/pvä, sairastun.

että näin.

Vierailija
10/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hommaa jotain muuta miettimistä kuin syöminen.

Vierailija
11/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ainakin minä sain sen kuurin, koska olen sairas. En voi lisätä liikuntaa, kun olen sairas...

Vierailija
12/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen syönyt predniolonia jo vuosia annoksella 5-7,5 mg/päivä. Alipainoisena olen pysynyt.

Vierailija
13/16 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla päiväannos on 45 milligrammaa.

Vierailija
14/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla myös tuntui viimeksi kuurin aikana kasvot ihan turvonneilta ja pari kaveria sanoikin että kasvot on pyöristyneet..mikä mulla ei ole ollenkaan paha juttu sillä olen alipainoinen.

ap

Vierailija
15/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kortisooni kerryttää elimistöön runsaasti nestettä, joten ainakin siksi paino nousee.

Vierailija
16/16 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap