Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä sanon neuvolan terv.hoitajalle, että saan sairaslomaa?

Vierailija
01.02.2009 |

Rv 23 menossa ja olen ihan poikki. Siis tosi väsynyt niin fyysisesti kuin henkisestikin. Valitettavasti se vaan ei kovin paljon näy päälepäin. Nukun 10-12 h/vrk ja vielä tekisi mieli nukkua päikkärit! Yksi lapsi on ennestään ja käyn töissä, joten eipä juuri aikaa jää mihinkään. klo 17 ollaan lapsen kanssa kotona ja klo 20 mennään nukkumaan. Lisäksi vielä stressaava työ päälle...

En tahtois alkaa saikkua ruinaamaan, mutta näen sen oman jaksamiseni kannalta ainoana vaihtoehtona. Töistä en ilkeä lomaa pyytää, kun ovat melkoisessa pulassa ilaman minua. Mulle ei ole edes sijaista vielä ja paljon tärkeitä projekteja kesken. Nyt jos saisin viikon pari vaan levätä voisin ehkä sitten vetää ne hallitusti loppuun ja perehdyttää sijaiseni, jos sellainen jostain kiven kokolta löytyy ennen äippälomalle jäämistä.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis että olet todella väsynyt etkä jaksaisi olla töissä.

Ei ole sinun huolesi murehtia siitä miten muut pärjäävät töissä ilman sinua! Se on esimiehen tehtävä.

Vierailija
2/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä olen saanut kaikki sairaslomani terkkarilta. Meidän kunnassa lääkärillä ei ole aikaa kirjotella sairaslomia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei enempää.

Vierailija
4/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärintodistus. Eli sillä terkkarin kirjoittamalla lapulla ei ole mitään virkaa.

Vierailija
5/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että nukut ihan liikaa ja olet senkin takia väsynyt. Kokeilepa lyhentää yö unet vaikka 8-9 tuntisiksi. Ja kannattaa sitä rautaa ruveta syömään myöskin.

Vierailija
6/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan ja tokan kanssa en kyllä tarvinnutkaan, siis olin väsynyt, mutta jaksoin hoitaa työn. KOlmannen kanssa sitävastoin olin aivan lopussa stressaavan työn ja aivan kauheiden kipujen (selkä, lonkat, häpyliitos) kanssa. Puhuin neuvolalääkärille näistä vaivoista siinä tokassa lääkärintarkastuksessa, mutta kohautteli vaan olkia että kuuluu asiaan.

Kun sain diagnoosin hepatoosista (joka lisäsi väsymystä entisestään, kun kutina valvotti kaikki yöt) repesin itkemään väsymystä ja vaivojani, silti äitipolin lääkäri ei kirjoittanut päivväkään sairaslomaa vaan antoi reseptin Ataraxia. Kun sain päälle vielä tolkuttoman flunssan, joka pitkittyi ja johti poskiontelon tulehdukseen ja istuin päivystyksessä sunnuntaina, oli vatsaanottava lääkäri aivan kauhuissaan ja määräsi sairaslomalle koko loppuajaksi ja kun pullikoin vastaan (omien tehtävien siirto sijaiselle oli siinä vaiheessa pahimmillaan), piti minulle todella tiukan puhuttelun, ettei minusta ole synnyttäjäksi reilun kuukauden päästä jos olen tuossa tilassa. Voin sanoa, että tuossa vaiheessa olin todella, todella loppu - itkin kaikki sunnuntai-illat väsymystäni ja alkavaa työviikkoa.

Kun samaan aikaan kollega oli viikkokausia sairaslomalla "harjoitussupistusten" ja yleisen väsymyksen vuoksi, tuntui niin kamalan epäreilulta - meillä eri neuvolat :)

Vierailija
7/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä olen huolissani omista alaisistani. Työnjohdollisia tehtäviä lukuunottamatta mun muut tehtävät jaksaa aika pitkälti odottaa ja ne, jotka on pakko tehdö ei kauheesti muita työllistä. Alaiset tuntuu vaan aina menevän sekaisin kun oon enemmän kuin yhden päivän poissa. Alkavat suunnilleen tukkanuottasille keskenään tai joukkosairastuvAt tms.

Vähempää nukkumista olen myös pakon edessä kokeillut, mutta ei todella auta. Meinaan nukahtaa rattiin tai kesken palaverin, jos en vähintään tuota 10h saa unta :(. Veriarvot on tarkastettu ja ovat ok, hemoglobiini jopa tavallista korkeampi.

Vierailija
8/8 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnon uupumus on eri juttu kun se, että nukkuisi liikaa. Itsekään en vain pysynyt hereillä, nukahdin vaikka seisaalleni. Ei mullekaan neuvolasta mitään saikkuja kirjoiteltu, vaan työterveyshuollosta. Sinne siis!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kaksi