Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (59)

Vierailija
41/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ollaan Emmin kanssa viettämässä hiihtolomaa miehen vanhempien luona Turun suunnalla. Emmi lähti just mummin kanssa pihalle ja minä jäin huilimaan sisälle. Mä vaan en osaa nukkua kunnolla vieraammissa paikoissa, joten viime yöstä jäi aika lailla univelkaa. Eilen kun tultiin, olin jo valmiiksi vähän jännittänyt matkaa, kun en ole tuollaista paria tuntia pitkään aikaan Emmin kanssa ajanut. No turhaan huolehdin: puolen päivän aikaan kun lähdettiin, niin tyttö nukahti vartissa (kysyi, että saako nukkua) ja heräsi sitten mummilan pihassa. Ja kun keli oli mitä mainioin, niin mikäs oli ajellessa. =) Huomenna olis tarkoitus aamupäivällä käydä tekemässä "tupatarkastusta" Opella ja Ainolla. Ja sitten taas päikkyaikaan kotiinpäin.

Mammsi kyseli, mitä talvilajeja Emmi on kokeillut. Luisteltu on vasta ihan vähän ja hiihdetty joitakin kertoja. Aika vähän aikaa Emmi niitä jaksaa, mutta on kyllä innokas lähtemään aina kun ehdottaa. Mäenlasku liukurila on nyt tosi pop! =)

Jäähyistä ja muista on ollut puhetta. Emmi on myös jo useasti joutunut kokeilemaan jäähyä. Eihän tuo kauan jäähypaikassaan pysy, mutta tulee kyllä sieltä sitten halimaan jäähyn antajaa. Ja meneekin sinne välillä ihan nätisti. Vaikka ennen jäähyä meno olis ollut millainen. Ja kyllä tuo neiti osaa koetella. Naamasta näkee, että ihan kiusallaan koettaa, kuinka pitkään äitin tai isän pinna venyy. Maanantaina mies sanoi Emmille töihin lähtiessään että kiusaa äitiä koko päivän. Ja tyttö teki työtä käskettyä. Mä olin ihan puhki siinä vaiheessa, kun mies tuli töistä. HUH!

HAn kyseli pottailusta. Emmi on nykyään päiväkuiva, yöllä ja päikyillä on vaippa. Joulun tietämissä ihan yhtäkkiä vaan homma loksahti paikoilleen. Oltiin toki harjoiteltu ahkerasti jo pitkään, mutta mulla meinas välillä epätoivo iskeä, kun välillä neii vaan kieltäytyi potasta ja sitten helpommalla pääsi, kun piti vaippaa. Eli mä uskon rauhalliseen treenailuun ja siihen, että lapsella tulee jossain vaiheessa se hetki, jolloin se itse haluaa pois ne vaipat ja tehdä asiansa pottaan.

Kandi ja Karssuli ainakin oli miettineet miesten tapaa "olla lasten kanssa". Joo, samanlainen löytyy myös meidän perheestä. Jo se, että miehen pitäs olla lapsen kanssa ja samalla saada ruoka tehtyä, on toisinaan ihan mahdotonta. Itse kuitenkin samalla ennättää pestä pyykkiä, lämmittää takkaa jne. Ja sitten lapsi saa hokea vaikka kuinka kauan, että isi tuu, isi tuu, isi tuu - ja toinen vaan lukee lehteä/kattoo telkkaa/naputtaa tietsikkaa ja on kuin ei kuulisikaan. Ja ei kai siis kuulekaan. Itelle kuitenkin ne lapsen toiveet ja ehdotukset on yllensä se, mihin vastataan ja jätetään omat hommat tuonnemmaksi. Ne miehet - miten sais tosiaan napakasti, mutta kauniisti kerralla asian menemään jakeluun? Ettei tarttis nalkuttaa...

Jaahas, nyt taidan heittäytyä pitkäkseni ja jatkaa kirjan lukemista, kun on rauha talossa. Iltapäivällä meinaan lähteä itsekseni tuonne Turun keskustaan vähän kaupoille.

Aurinkoista viikonjatkoa kaikille!

-Amy ja Emmi ~2v4kk

Vierailija
42/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sitä hetkeksi aktivoituisi itsekin ;) Vaikka tässä olis vähän muutakin tekemistä kyllä, "muutama" muuttokuorma on vielä selvittämättä jne.

Mekin täällä Ainon kanssa vietellään hiihtolomaa uudessa kodissa. Ainolla tosin täällä asuminen on mennyt tähän saakka melkein suurimmalta osin "lomailuksi", viitenä päivänä on ehtinyt nyt olla tässä kuussa päiväkodissa :( Kuun vaihteessa siis muutimme tänne uuteen taloon, ja kyllä tämä oikein kivalta kodilta jo tuntuu, ja kunhan saadaan paikkoja kuntoon, muuttuu yhä vain kivammaksi! Ainolle iski sitten flunssa heti muuton jälkeen, ja oli sen ekan viikon sitten erinäisillä kokoonpanoilla kotona, perjantaina vietiin puolkuntosena hoitoon. Sitten mennäviikolla sentään neiti jo vähän "toipui" taudista ja oli just pääsemässä taas arkirytmiin kiinni, kunnes torstai-iltana iski korvatulehdus :( No, mä aloitin sitten "loman" jo pe, ja eilen kun oltiin "muuten vaan" allergialääkärissä, ei toinen korva ollut ottanut vieläkään opikseen antibioottikuurista huolimatta, että sairastaessa on Ainon osalta "loma" tähän saakka mennyt.

Noin muuten Aino viihtyy uudessa kodissa mainiosti, tykkää kun on tilaa touhuilla ja omat leikit omassa huoneessa. Ja muuton myötä Aino myös rupesi kulkemaan portaita ihan hienosti itsekseen! Vanhassa rivarissa olikin käytännössä kierreportaat, eikä Aino siellä juurikaan edes halunnut kulkea itse, etenkään alaspäin. Täällä taas kaikki askelmat on suoria, niin on helpompi kulkea. Muuton myötä Ainokin vihdoin viimein sai sen "isojen tyttöjen sängyn", ja siinä on kyllä enimmäkseen uni maistunut paremmin kuin aikoihin! Hauska kyllä nähdä, mitä Aino tuumaa, kun Emmi tulee huomenna leikkimään meille hänen leluillaan ;) Meillä kun ei pahemmin ole kotona lapsivieraita käynyt oikeastaan aikoihin...

Jospa jotain pientä kommenttiakin laittais vielä...

Pottajutuista; Aino ei vieläkään läheskään aina sano pissahätäänsä, etenkään kotona, mutta pysyy kyllä silti kuivana, kun säännöllisesti käsketään neiti potalle ;) Tosin nyt tuntuu taas olevan sellainen kausi, ettei potalle malttais lähteä kesken leikin, ennen kuin housut on jo pikkuisen kastuneet ;) Mutta sitten taas välillä neiti yllättää ja menee ihan oma aloitteisesti pissalle!

Jahas, tässä odottelen josko tuo unikeko jo heräisi päikkäreiltä, ja nyt alkaa tuolta naapurihuoneesta kuulua jo jotain jutustelua, taitaa höpötellä siellä unikavereittensa kanssa ;)

Pitänee palata asiaan tässä joku päivä vielä.

t. Ope ja Aino 2v4kk

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys Vantut.

Lycka aktivoituu taas hetkeksi.

Olen töissä hukkua töihin, ja kotona odottaa pienellä uhmalla varustettu pieni miehen alku :) Hieman rankaa aikaa välillä tuntuu olevan, mutta kuulin että kun on kova uhma niin helpompi murrosikä. Luotan tähän!! =)

Täällä meillä muuten ihan kivasti menee, perus tarha meininkiä, uhmaa, kotona leikkiä, uhmaa, pöntöllä käyntiä, uhmaa, nauramista vatsa kippurassa, ja taas hieman uhmaa...Huoh** Mutta en silti päivääkään vaihtaisi pois.

Höpis on kasvanut myös henkisesti huimasti, puhuu ihan täysiä lauseita ja omaa mitä ihanamman huumorintajun (äitiinsä tullut) ;)

Naurussa on pitelemistä kun herra touhuaa lelujensa kanssa aamulla olkkarissa, ja joku lelu on laitettu "väärin" hänen lelukoriinsa illalla..niin "Äiti, mitä immettä?? Mikti olet laittanut ton väälin?" Ja menee heti korjaamaan nosturinsatai muun millilleen oikein :)

Sama pätee siivoomiseen, kun leluja korjataa pitää kaikki olla millilleen oikeassa paikassa. Ihanaa!

Täällä muilla onkin melkein kaikilla jo "kakkoskierros" meneillään. Lueskelin tarinoitanne, ja tässähän tulee ihan vauva kuume :)

onnea kaikille uusista tulokkaista, ja ennen kaikkea Iida-Linnea ja Mammis tsemppiä teidän ihanaan vauvan tuoksuiseen arkeen.

Ihanaa eloa myös muille, "nähdään" taas.

Lycka ja Höpis kohta 2v unilla

Vierailija
44/59 |
18.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huikkaan vaan heit.. Oona on ollut 5 vuorokautta kovassa kuumeessa ja yskä on ollut aivan kamala! Tänään ehkä on ollut suunta illalla jo parempaan.. Toivon että tänä yönä saataisiin kaikki nukuttua vähän ja huomenna olisi jo neidillä olo parempi. Harmi vaan kun nyt O on alkanut yskiä ja aivastella, nenä vuotaa ja on tukossa niin että hengitys rohisee ja tänään on lentänyt laatta jo 3 kertaa - siis ei mitään pieniä pukluja.. :( Itselläkin on ihan samat oireet (lukuunottamatta tuota viimeistä), toivon vaan että vauvelin kanssa selvittäisiin vähän vähemmällä kuin tuo Oona-parka. Mun ihanat vanhemmat on olleet onneksi meillä 3 päivää auttelemassa näiden tyttöjen kanssa, sylittelevät tyttöjä ja mun äiti on laitellut ruokaa, pyykkejä ja siivoillut mun kanssa.. Ah!

Toivottavasti IIDA-LINNEA sulle ei tullut sitä silmätulehdusta uudestaan.. Ostin tuplarattaiden lisäksi niihin sen kovan kopan, sadesuojan, jalkapeiton, turvakaukalon lämpöpussin, WC-istuimen pienentimen.. Tulivat tosi nopsaa ja ollaan tykätty hirmusti käyttää..

MIAMIK - enhän mä mihinkään jumppaan ole päässyt nyt kun meillä on sairasteltu näin ahkerasti taas.. Kävelyä täytyis harrastaa enemmänkin, pakko huomenna vaikka yrittää, jos ei muuten niin roskikselle ja takas.. ;)

LYCKA - kiva kuulla teidän kuulumisia, Höpis kuulostaa valloittavalle noiden kommenttiensa kanssa! :)))

Sorry nyt vaan kun ei kykene muuhun kommentointiin, oli kiva lukea kaikkien kuulumisia ja eloa näiden taaperoiden ja vauveleiden kanssa! Voikaa hyvin ja nauttikaa talvikeleistä!

Mammis + O 3vk 2pv + Oona 1v 10kk

Vierailija
45/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla Lyckasta! Tosi hienosti teidän poitsu jo juttelee, vautsi vau! Meilläkin välillä saa yllättyä, kun tyttönen kertoilee esineiden/lelujen nimiä. =) Ja todella tarkasti toistelee äitin/isän sanomisia... Saa siis olla tarkkana mitä suustaan päästää! Olen alkanut kirjottamaan ylös tyttösen omia sanoja - voi sitten isompana lueskella mitä mikin tarkoitti, ennen kuin suomenkieli alkoi täysin sujumaan. =) Ja uhmaa on täälläkin. Tällä hetkellä taistellaan päikkäreille menon kanssa.. Eilen ja tänään ollut hirveä rumba ennenkuin tytsy nukahtanut.

Mammis, paranemista teille kaikille kolmelle! Saakos udella vielä että mitä nettikauppaa käytät? Onko se lämpöpussi ollut näppärä?

Ja juu, silmätulehdus on taasen kiusana. Tai mitä liekin, mutta ei ole onneksi tyttöihin tarttunut. Sain ajan terkkakeskukseen vasta ensi maanantaille. Otetaan todnäk viljelyt kun niin ihmeellisen kauan silmä vaivannut... Onneksi meillä on 2 autoa käytössä tuolloin ma, koska titysti lekuri on tyttösen lounasaikaan. Selvitään vähän nopsempaan kotiin.

Opelle onnea uuteen kotiin! Toivottavasti sairastelut pian loppuisi sielläkin!

Vauva sylissä on niin hirmuisen hidasta kirjoittaa, että ei tämän enempiä tällä kertaa. Täytyy lähteä pukemaan pikkuneidille lisää päälle. Kovin kylmäsorminen ja -varpainen pienokainen meillä!

Hyvää vointia kaikille!!

t. iida-linnea, tyttönen 1v 9kk ja pikkuneiti päivää vaille 2 kk

Vierailija
46/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko lääkärit ollut ehdottomasti sitä mieltä, että sulla on silmätulehdus? Nimittäin mullahan valui koko syksyn toinen silmä, ja lopulta se sondeerattiin silmälääkärillä auki, eli kyyneltiehyt oli mennyt tukkoon. Silmä oli muutenkin ärtyneen oloinen, etenkin yläluomi. Tietysti kun silmä valui jatkuvasti ja jouduin pyyhkimään sitä, ja aluksi sainkin siihen tippoja, mutta ei ne ongelmaa kokonaan poistanut. Hetkeksi vaan auttoi ja poisti jotain bakteereja siitä kyyneltietyestä, mutta sit kun se oli tukossa niin valuminen vaan jatkui.

Suosittelen, että käyt ihan silmälääkärillä näyttämässä silmääsi, ei noi tavalliset lääkärit oikein mua ainakaan osannut auttaa. Silmälääkäri sit tosiaan sondeerasi kyyneltiehyen eli meni sellasella ohuella ruiskulla läpi tosta silmän sisänurkasta ja ruiskutti kyyneltiehyeen keittosuolaliuosta. Ekaks sitä tulvi vaan yli äyräiden silmästä, mutta sit tukos kolmannella yrittämällä tukos liukeni ja keittosuolaliuos alkoi valua nieluun, kuten kuuluukin. Kuulostaa kamalalta ja sitä se olikin, mutta sinänsä ihan pikkutoimenpide, jota varten ei edes puudutettu tai tehty muita valmisteluja. Ja mikä tärkeintä, se auttoi samantien eikä edes kotimatkalla silmä enää vuotanut tippaakaan! Ihmeellistä tää lääketiede. Ja mä kun olin jo ihan epätoivoisena, että mulla vuotaa silmä koko loppu elämän! :)

Toivottavasti saat pian helpotusta silmään, oli siinä sitten mitä tahansa. Ei sitä edes tajua, ennen kuin sen itse kokee, että miten raivostuttava vaiva noinkin pieni juttu voi olla. Edes kaupassa ei voi käydä, kun koko ajan vaan miettii asiaa eikä näe hyllyissä edes mitään...

Meillä on myös Aatulla ollut syntymästä asti toisessa silmässä kyyneltiehyt tukossa. Harmittaa senkin puolesta, kun sille ei kuulemma tehdä mitään ennen vuoden ikää. Sitten nukutuksessa sekin avataan, jollei siihen mennessä ole jotenkin itsestään avautunut. Kuulemma ei paljon ole enää toiveita siitä, kun Aatu on kuitenkin jo puolivuotias. Yleensä siihen mennessä noi menee ohi itsestään. Kai tää voi olla jotenkin perinnöllistäkin sitten, tosin mulla ei koskaan ollut aikasemmin ollut tota vaivaa. Jos tääkin on joku kumma imetysjuttu taas, että limakalvot ja kaikki on turvoksissa...?

-Q-

Vierailija
47/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samalla kun suunnittelen ristiäisiä vauvelille.. piti tulla pikaisesti heittään vastaus IIDA-LINNEAlle - www.babystyle.fi sieltä löysin kaikista edullisimmat.. (toinen vaihtoehto vois olla www.vaunula.fi) Tilasin Heitmann-Fellen (eisbärchen) Kaukalolämpöpussin (28eur) ja on kyllä tosi kätevä. Tosi lämpimän oloinen, ekalla kerralla taisin laittaa neidille ihan liikaa päälle kun vähän kitisi ja oli pikkasen nihkeä kun riisuin vaatteita. Eli ei juuri tarvi kuin sisävaatteet, tumput, pipo ja joku villatakki tms.

Ok, nyt iltapuuhille Oonan kanssa. Onneksi kuumetta ei ole tänään neidillä ollut ja muutenkin on neiti ollut vähän virkeämpi. Vauveli ja minä itse kyllä ollaan yskitty ahkerasti ja räkä valuu.. blaah.

Mammis + tytöt

Vierailija
48/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kun kerroit kokemuksestasi! Itselläni käynyt mielessä ihan sama juttu, että josko olisikin jotain vastaavaa. Käyn nyt ensin tk:ssa ja jos siellä ei mitään apua tule, niin sitten silmälääkärille. Siinä oot oikeassa, että tämä on tosi raivostuttavaa.

Meidän isommalla neidillä on nyt pakkaskeleillä toinen silmä valunut ulkona, mutta kun ei rähmi tai muuten vaivaa, niin taitaa vaan kylmä sää kiusata.

Jahas, mies kävi sanomassa että digiboxi temppuilee, joten menenpäs kattomaan mitä ehdin tehiksestä.

iida-linnea

Vierailija
49/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu Q, ei tullut nää meidän tissivaivat puheeksi viikko sitten (Q ja Napero oli meillä leikkimässä poikineen). Oli tosiaan paljon tärkeempiä asioita puitavana, että siinä unohtui kaikki kivut ja vaivat. :) Mulla oikeestaan tää vaiva paheni vasta tossa viikonloppuna. Aluksi oli sellasta pientä kipuilua ja ajattelin, että menee ohi, mutta sitten se kipu moninkertaistui ja oli pakko saada siihen jotain apua. Mä luulenkin, että oon nyt ehkä keksinyt, mistä se kipu johtuu. Sonja nimittäin venyttää imiessään rintaa käsillään niin, että se nänni on venyneenä sen suussa. Vois luulla, että se on ärsyttänyt ihoa ja sen takia ne on nyt ihan älyttömän kipeet. Muutakaan selitystä en keksi. Oon nyt yrittänyt hätistellä sitä, että ei tarttuis mun tisseihin. Toivottavasti tää helpottais pian.

pesukarhu

Vierailija
50/59 |
19.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla siis tosiaan tuli vähän jopa rähmää silmään, ja sitä tuli myös sitten ulos ensimmäisellä huuhtelulla kyynelkanavasta, mutta silti ei ollut tulehdus kyseessä. Silmälääkäri sanoi, että bakteerit kerääntyi kyynelkanavaan, kun kyynelneste ei päässyt kulkemaan normaalisti.

-Q-

Vierailija
51/59 |
20.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäs pakata, kun ollaan lähössä iltapäivällä Tampereelle, mennään ostaan (tai siis hakemaan) jalkapussi noihin meidän scoottereihin ja samalla käydään kattomassa Eetulle uutta istuinta ja kyläilemässä. Meidän piti käydä jo viime lauantaina, mutta muhun iski joku ihmetauti, kuume nousi melki 39 ja oksensin pari kertaa, en tiedä vieläkään, kumpi johtu kummasta (oon siis ennenkin oksentanut kun on noussu kuume yli 38,5... sukuvika!) Alkuviikko meni siis vähän toipuessa, mutta nyt on jo ihan hyvä olo.

Kukaan muu ei meidän perheessä saanut tuota tautia, paitti pojat ovat nyt molemmat räkäisiä tai oikeammin sanottuna tukkoisia.

Viime viikkoisen neuvolareissun jäljiltä Eetu otti "onkeensa" ja nyt on tullu ihan hirmuisesti uusia sanoja, joten eiköhän tuo sanasto kasva ihan ilman mitään puheterapeutteja... On se vaan hieno nähä, kun tuo poika itekin on alkanut ymmärtämään ihan eri tavalla, että me OIKEESTI puhutaan samaa kieltä!

Luukas on kyllä aika raukka, kun on ihan tukossa ja selkeesti yöt on nyt vaihtuneet siihen, että syö tosi monesti, ja nukkuu pääsääntöisesti taas vieressä... Ekan pidemmän (?) nukkuu omassa sängyssään ja sen jälkeen sitten mun vieressä, tissi visusti kiinni suussa... Luukas on oppinut nyt pyörimään napansa ympäri, mutta tekee sen selällään! Kääntymään on kanssa oppinut, mutta vaan selältä kyljelleen. Mahalleen jos laittaa niin alkaa armoton karjunta! Lelukaarestaan tykkää ihan valtavasti, heiluttelee niitä leluja tai tarttuu kiinni. Mies just sano eilen illalla, että on taas ihana seurata miten nopeesti ja mitä kaikkee uutta tuo pieni oppii joka päivä!

Mistä tulikin mieleen, että meillä kyllä mies osallistuu PALJON poikien kanssa toimimiseen ja on kyllä "vaan" poikien kanssa ilman, että tekee toisella kädellä jotain toista.

Sitten mun on varmaan jälleen kerran kysäistävä, että olisko muilla kiinnostusta tänä keväänä/kesänä Vanttumegatreffeille? Kun alkaa pikkuhiljaa tuo kevät ja sitä myöten kesä tulemaan...

Mutta nyt on lopeteltava, ja mentävä laittaan kamat kasaan...

napero ja Eetu 3v ja Luukas 3kk

Vierailija
52/59 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän lapsella on TAAS korvatulhedus. Tällä kertaa molemmissa korvissa. On nukkunut huonosti ja perjantaina alkoi räkä valua + yskiä ja pe- la yön nukkui vielä huonommin ja la- su yönä itki varmaan tunnin välein. Maanantaille ois ollut korvatarkastusaika varattuna, mut en jaksanut odottaa sinne asti, joten lähdettiin su aamulla heti aamupalan jälkeen Peijakseen (ainoa ajankohta jolloin tonen näköjään kannattaa mennä on su aamu ennen ku ihmisillä poistuu alkoholi verstä ja ne alkaa tuntea kipua, koska odotusaika oli about 10 minuuttia jos sitäkään). Molemmis korvissa tulehdus, viimeks oli vaan vasemmassa. Lisäks tuli taas kommentti isoista nielurisoista, joista saattaa kannattaa hankkiutua eroon. 3-v neuvolassa pitä ottaa noi nielurisat puheeks. Sieltä sit saatetaan lähettää erikoislääkärin katottavaks ja ainakin jos korvat viel tulehtuu tänä talvena niin sit harkitaan leikkausta.

D on leikkinyt päiväkodissa nyt tosi paljon veljesten kanssa (vanhempi vähän vajaa 3-v ja nuorempi 1-v). ja on nyt sitä mieltä et hän tarvii myös veljen :D. Eka kommentti oli "etitään mulle pikkuveli". Veli kuulemma löytyy junasta.. Toisina päivinä on ihan vaan todennut sanomaan, et "mä haluun pikkuveljen". Eilen veljen sijaan halus tosin mustan pupun :).

D'n englanti on parantunut tosi pajon. Puhuu lähes aina miehelle vaan englantia ja pystyy itekin selittään pitkiä juttuja jo silläkin kielellä. Loistava ajotus meidän matkan kannalta et pystyy kuukauden kuluttua sit leikkiin serkkunsa kans ym. ja saa vahvistusta sille et daddyn kieli on myös ihan oikea jossain puhuttava kieli.

Melkein kaikilla tääl on jo tonskat sylissä asti! Meil vielä suunnittelu asteella, kun en halunnutkaan ottaa sitä riskiä et tarvis voida pahoin huhtikuus siellä kuumuudessa.

En nyt oikein osannut kommentoida mitään juttuja, kun täs on ollut niin paljon taukoa taas palstailus, mut hyvää laskiasita kaikille! Meil jää pulkkamäet tänään kyllä väliin.

Vierailija
53/59 |
22.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva päivä takana,käytiin pulkkamäessä ja leivottiin laskiaispullia:D eilen oltiin tytön kaverin synttäreillä hoplopissa ja tyttö oli aivan intona kun tykkää paikasta mahdottoman paljon:) Eeka taas oppi perjantaina konttaamaan ja eilen istumaan polvien päällä joten nyt meinaa taas häiritä yöunia noi uudet taidot. Pari viikkoa takaperin poika keksi miten noustaan istumaan ja puuhasi sitäkin pari yötä unissaan itkien.Kovasti poika myös yrittää nousta seisomaan tukea vasten ja onkin nyt kurjasti kopsautellut päätään kun en ihan koko aikaa ehdi vahtia vieressä:/ mutta mahdoton viliskantti tosiaan on ja niin erilainen kun siskonsa vauvana joka vähän yritti jotain ja hermostui heti:D

Liian uhma tuntuu vieläkin vaan pahenevan ja on aikamoisen kamalaa ja väsyttävää, tänäänkin tyttö on lyönyt mua ties miten monta kertaa, purrut,lyönyt ja kaatanut veikan,mätkinyt myös miestä ja koiria ja saanut ties kuinka monet raivarit, miten se välillä osaakin olla niin herttainen ja kohta taas aivan järkyttävä? Huoh:)

Muiden jutuista jäi mieleen vaan jennin D:n pikkuveljen kaipuu,ihana!:)

Queen ja lapset 2,5v ja 8kk

Vierailija
54/59 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain vauvelin tainnutettua maidolla ja hetki sitten Oona nukahti vaunuihin. Ei suostunut nukahtamaan meidän viereen sänkyyn, pyysi itse päästä vaunuihin, joten parempihan se oli viedä.. :)

Käytiin vauvelin kanssa neuvolassa aamulla. Uudet mitat; paino 4210g, pituus 54,3cm + pipo 37,2cm (syntymämitat 3440g, 51cm, 34cm) eli ihan hienosti neiti kasvaa äidinmaidolla. Välillä tuntuu että syökö tarpeeksi, kun esim yölläkin syö yleensä vain kerran ja muuten nukkuu tyytyväisenä. Välillä puklua lentää kyllä ihan kaaressa, en tiedä sitten tuleeko mulla ihan suihkuamalla sitä maitoa, ainakin välillä olen huomannut.. Tyytyväinen vauveli siis, harvemmin edes itkeskelee - pieruja ja tai nälkäänsä.. Nyt häntä riivaa tietysti sama flunssa mikä Oonalla oli, eli minä ja vauveli yskitään myös sekä nenä vuotaa.. Ristiäiset on sitten 2 vkon päästä, niitä innolla jo odottelen. Täytyy yrittää itse tehdä pientä suolaista sekä pari voileipäkakkua + täytekakun haen naapurileipomosta..

Oona on ollut jo reippaasti yli viikon siis kotona kun on sairastanut oikein urakalla. Nyt on onneksi ollut jo monta päivää parempi, yskä edelleen riesana, mutta sekin jo kuulostaa vähän paremmalle. Pidän neidin vielä ainakin huomisen kotona, vaikka ihan selvästi hänellä on jo kova ikävä hoitoon - tylsää olla kotona ja varsinkin kun on joutunut olemaan niin paljon sisällä. Eilen käytiin ihmettelemässä laskiaisriehaa - neiti ei halunnut pulkalla 2 laskun jälkeen laskea enempää, paljon mukavampaa hänellä oli kun sai pistää pupun pulkkaan ja vetää itse. ;) Makkaraa ja lättyäkin maisteltiin.

Jep, nyt kun on hetki "omaa aikaa", taidan syödä keksin ja juoda kupin kaakaota sekä lukea lehden joka tuli jo ennen vauvelin syntymää (en siis ole vieläkään ehtinyt sitä aloittaa).. Tulen kommentoimaan iltasella sitten muiden juttuja, jos vaan tänään on vähän helpompi ilta..

Voikaa hyvin ja nauttikaa talvikeleistä!

Mammis + O 4vkoa + Oona 1v 10kk :D

Vierailija
55/59 |
23.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo meidän tyttö ehkä kuitenkaan ihan "helpoimmasta" päästä ole, kun noita mahavaivoja piisaa. Keskiyön jälkeinen huuto on nyt lähes poissa, mutta viime viikolla oltiinkin kahtena yönä klo 04-06 hereillä... Eilen illalla oli sellainen 1,5h mittainen mahakipukohtaus, josta 40min putkeen suoraa huutoa... Kävelin siinä ajassa aika monta kertaa meidän keittiösaarekkeen ympäri. Kestää muuten tasan 22 sekuntia kävellä se lenkki kerran ;)

Siunatut imetyshormonit, kun en tunne itseäni kuitenkaan kovin väsyneeksi. Ja ihana Noel, kun on ruvennut nukkumaan aamulla pitempään! Tämä uusi rytmi on ihan luksusta: nukkumaan klo 21 mennessä, ja aamulla ylös vasta 06.30-07! Toisaalta taas, Noelin nukuttaminen on nyt sellaista itkua ja hampaiden kiristelyä, että se kyllä syö hermoja tosi pahasti. Hirveää tappelua: ensin keskustellaan puolikin tuntia siitä, pysyykö Noel sängyssään vai ei (sen saa siis palauttaa sinne jatkuvalla syötöllä, ja sitten alkaa kirkuminen ja potkiminen, ja vanhempien hermo menee, ja kaikki huutavat, ja lähdetään huoneesta pois, ja palataan sinne kun poika on sängyssään yms.) ja lopuksi pitää vielä kököttää sängyn vieressä koko nukahtamisen ajan, mihin menee sitten ainakin 20 minuuttia. Alle 40 min ei ole poika nukahtanut yli kuukauteen, ja usein saattaa mennä reilusti päälle tunti. Ja pojan väsymyksen asteella ei tunnu olevan mitään yhteyttä iltanukahtamisen hankaluuteen.

Mitäs vielä... Sofia on kasvanut ihan hirveästi, nyt mennään 60/62cm vaatteissa, ja osa sen koon pienimmistä bodeista on jo tiukkoja. Noelille meni vielä tässä vaiheessa osa 56cm vaatteista, eli taisi olla vähän pienempi vauva. Noelkin on vihdoin ja viimein siirtynyt 92cm vaatteisiin, joita mulla ei olekaan yhtään varastossa. Pitäisi lähteä vaateostoksille hyvin pian, kun kaapista löytyy lähinnä 86/92 -kokoa, joka ei ikuisesti enää mahdu päälle.

Ja Noel on oppinut tosi hienosti puhumaan tässä tämän vuoden puolella! Meillä on rampannut viimeisen kolmen kuukauden aikana enemmän vieraita kuin edellisen vuoden aikana yhteensä, joten Noel on päässyt harjoittelemaan puhumista monien puolituttujen kanssa. On se hellyyttävää, kun poika osaa jo kertoa vaikka mitä asioita. Eilen sanoin miehelle, että se on ihan sairas, ja Noel tuumasi hetken päästä: "Isi on kipeä. Isi menee lääkäriin punnitukseen."

Luin kaikkien kuulumiset, mutta kommentoinnille ei jäänyt oikein aikaa. Pitää saada ihan hirveästi hommia tehtyä, ennen kuin meille tulee (taas) vieraita iltapäivällä...

Kovasti tsemppiä kaikille sairastelijoille, tuntuu olevan vaikka mitä liikkeellä taas. Me ollaan - kop kop - pysytty terveinä koko talvi, mikä tuntuu monia tuttavaperheitä seuranneena ihan uskomattoman hyvältä tuurilta.

Kandi & Noel 2v2kk & Sofia ~1kk1vk

Vierailija
56/59 |
24.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti vielä tulla kysymään pesukarhulta, että näkyikö sulla mitään ihmeellistä siinä kipeässä rinnassa? Vai sattuikos sua molempiin rintoihin? Mulle meinaa pukkasi taas toissapäivänä rintatulehdusta. Lämpöä ei ollut kuin 37,5 astetta, mutta vasen rinta oli tosi kipeä ja siinä oli sellainen punavioletti läikkä! Ensin luulin ettei tällä kertaa ole paukuraa ollenkaan, mutta sitten löysinkin mokoman ihan nännin vierestä ja heti kun sen hieroin pois niin lämpökin laski. Mutta yhä edelleen se läikkä on vasemmassa rinnassa ja ilkeästi se aina välillä kipuilee. Voihan tissit sentään ;)

Meidän päivät menee vauhdilla eteenpäin. Ida on ollut oikein nätisti äipän ja pikkusiskon kanssa kotona, isille vähän kiukutaan kun hän tulee töistä ;) Meidän päivärytmi menee kutakuinkin niin että laitan vauvan puoli 10 aikaan ulos vaunuihin nukkumaan ja kaikessa rauhassa puetaan siinä Idan kanssa ja ollaan oltu jo heti kymmenen jälkeen ulkoilemassa. Joskus 11.30 tullaan sisälle ja vauva jää ulos nukkumaan. Saadaan siis rauhassa syödä Idan kanssa. Ida syö lounaan ja äippä aamupalan ;) Sitten puol 1 laitan Idan nukkumaan sadun ja unilaulun jälkeen ja ehdin ehkä puoleksi tunniksi istua pyllylleni kun vauva herää. Nukkuu siis noin 3-4,5h ulkona. Sitten Ida on ehkä juuri nukahtanut ja täällä minä kanniskelen vauvaa siihen asti kunnes Ida herää ;) Se niistä äipän päikkäreistä. Vauva nukahtaa yleensä sitten kun isosisko herää jne. Sitten tuleekin mies kotiin puol 4 ja lykkään vauvan ja Idan isille jos siis ovat hereillä ja minä alan laittamaan ruokaa...

Vauva on siis aivan samanlainen kuin Ida pienenä. Eli kanniskella saa, tuttua huttua siis tämäkin. Nyt parina päivänä ehkä 5-10min ajan on voinut laskea sitteriin tai sängylle ilman huutokonserttia ;) Masuvaivaa on vielä jonkun verran, eilen illalla taas vähän itkeskeltiin kun annoin ekan kerran täydet 5 d-vit. tippaa. Mutta vastapainona tuolle kanniskelulle on sitten ne hyvät unet sekä päivällä että yöllä ;)

Jaahas, molemmat neidit taisivat herätä ja ihan omatoimisesti!! Nyt täytyykin mennä...

Vierailija
57/59 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään oli Eekan 8kk neuvola, painoa oli 9,5kg ja pituutta 72,5cm eli ihan keskikäyrillä kai menee..siskonsa oli saman ikäisenä kilon painavampi ja pari senttiä lyhyempi pullero;) poika sai kehuja konttauksesta ja polvien päällä istumisesta ja ärjäisi lääkärin hämmästykseksi yhden äiteenkin, Eeka siis örähtää mulle "äitee!" oikein miehekkäästi jos tahtoo huomiota tai ei näe äitiä;) Poika sai nyt ventoline kuurin kun yskä ja limaisuus ei hellitä ja mä nyt sitten pelkään että Eeka on infektioastman lisäksi allerginen meidän koirille:(

Liia hiihti eilen ekaa kertaa ja voi vitsi että tyttö tykkäsi ja osasikin ihmeen hyvin:) Luistelemassakin ollaan käyty mutta se ei kyllä vielä suju yhtään vaikka intoa olisi..

Aivan ihana auringonpaiste ulkona ja taidetaankin lähteä tytön kanssa pihalle tamppaamaan mattoja kunhan isi tulee töistä, mukavaa viikkoa kaikille!

Queen ja lapset

Vierailija
58/59 |
25.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan!

Pääsin maanantaina sanomasta miehelle, että onpas Emmin kanssa ollut tosi mukavaa viime aikoina. Ei pitäis sanoa ääneen! Meinaan eilen tais olla Emmillä eka varsinainen uhmakohtaus. Kaikke aiemmat kiukut on vissiin ollut ihan vaan hänen temperamenttiinsa kuuluvaa kiukkua. Mutta eilen siis räjähti: lopputulema oli se, että mun oli soitettava mun äiti apuun, että lapsi sai aamupalaa ja pääsi hoitoon ja mä töihin. =S Juttu lähti siitä kun Emmi ei saanut katsoa Peukaloisen retkiä dvd:ltä heti herättyään, mä en antanut aamupalaa vaan sanoin, että sen saa hoidossa ja viimeinen silaus oloi, kun hänen tahtonsa vastaisesti otin vaipan pois, pesin pepun ja aloin pukea. (Joo, mä tiiän, ihan liikaa vastoinkäymisiä juuri heränneelle 2-vuotiaalle, mutta kun on sinne töihin ehdittävä ajoissa, kun kouluissa ei tunneta liukumia...) Sittä alkoi sitten sellainen huuto, potkiminen ja hakkaaminen, että heikompia olis hirvittänyt. Mutta kun mua ei hirvittänyt, vaan yritin maanitella ja olla kiva ja pukea ja pitää kiinni ja väistellä iskuja ja taas pukea, niin lopulta likka useamman kerran karkas huutaen omaan huoneesensa ja paiskas ovea kiinni. Kun sinne yritti mennä, huuto vaan yltyi. Ja kun taas yritin väkisin pukea, niin taas huuto yltyi. Kun yritin pitää tyttöä kiinni, alkoi sattua sekä mua että häntä. Ja samalla kello kävi. Onneksi äiti on jäänyt just eläkkeelle ja pääsi auttamaan. Siinä vaiheessa, kun hän ilmestyi meille, me oltiin kuitenkin Emmin kanssa saatu jo sovittua ja halittua, mutta Emmi ei olis enää saanut hoidossa aamupalaa enkä mä olis kotiaamiaisen jälkeen ennättänyt töihin, joten tyttö jäi mummun kanssa aamupalalle ja meni hoitoon. Kyllä jäi kamala mieli itselle. Hoitopäivä oli myös mennyt aika huonosti ja illalla likka oli tosi väsynyt - ja minä myös. Onneksi tänään heräsi taas oma iloinen Emmimme! Hoitopäivän jälkeen käytiin kirjastossa ja nauttimassa iltapäiväauringosta pulkkamäessä. Ja mitä vauhtia siellä mentiin hyppyreistä ja vaikka mistä... Sen päälle saunottiin ja nyt on kyllä mukava olo! =)

Muuta en nyt ennätä ennen Greyn anatomiaa kommentoida kuin, että totta kai järkätään Vanttu-treffit kesälle! Hyvä, kun Napero muistutit asiasta! =)

Mukavaa viikonjatkoa kaikille!

-Amy ja hurjapää Emmi 2v4kk-

Vierailija
59/59 |
27.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sonja on tänään tasan 6kk. :) Neidin tuoreet mitat on: 64 cm ja 7700 g. Pituutta on tullut vaan sentti kuukauden aikana ja käyrä vaan laskee. Joudutaan menemään kuukauden kuluttua ylimääräiselle neuvolakäynnille, kun tuota pituutta täytyy nyt vähän tarkkailla. Neuvolantädin mielestä ei silti ole mitään syytä huoleen, kun noi käyrät nyt on vaan käyriä ja painoa Sonjalle on kuitenkin tullut tosi komeasti. Taitaa olla vaan tulossa lyhyt tosta meidän tytöstä.

Sonja sai toisen rokotuksensa nyt, kun meillä oli 4kk lääkäri vasta 5kk iässä. Pienellä inahduksella selvittiin rokottamisesta, mutta tänään Sonja on ollut kyllä tavallista kärttyisempi.

Me alotettiin Sonjalle 2,5 viikkoa sitten antamaan kiinteitä ihan rauhalliseen tahtiin. Nyt on maistettu bataattia, porkkanaa, päärynää ja perunaa. Huomenna meinasin antaa aamulla vähän puuroa. Nyt Sonja syö n. 1/3 purkillista kasvissosetta päivässä.

MiaMik mulla molemmat tissit on ollut kipeinä ja on edelleen. Rasvaaminen vähän auttaa ja se, että ei anna Sonjan venyttää sitä tissiä. Täytyy vielä kokeilla vaihdella vähän enemmän noita imetysasentoja.

Omaa napaa tuli taas, mutta nyt ei ehdi muuta. Hyviä vointeja kaikille. :)

pesukarhu, J 2v10kk ja S 6kk