Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kommentit (59)

Vierailija
1/59 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kai se flunssa sit tarttuu pisaratartuntana..

Tehokkaasti nimittäin D'n viikon yskimisen ja räkimisen seurauksena mä oon nyt kipeenä. Mul ei ees yleensä nouse kuume, mut eilen oli enimmillään 38,9 :O! Tänään ei enää oo onneks ollu kuumetta ja pääsee huomenna töihinki. En ois millään kehdannu soittaa sinne et oon kipeenä (ku olin täl viikolla vaan pe töissä).

Hirvee ongelma töiden suhteen.. En osaa päättää et haenko yhtä vakipaikkaa vai en.. Paskinta tossa on se, et jos haen niin meillä kaikki saa tietää siit 100% varmasti. Toisaalta meil kyl ihmisten pitäs ymmärtää et mikä ero on vakipaikalla ja näillä pätkillä.. Mut sit taas toisaalta tykkään nykysestä paikasta niin paljon (mut se toinenki voi olla kiva..). pää hajoo.. Sain vihdoin hakemuksen ja cv'n kasaan mut nyt en tie laitanko niit eteen päin..

MM: Oon kyl enneki ollu tätä mieltä, mut sä oot ihan supernainen! (ja kaikki muutki tällä palstalla on tietenki supernaisia :D.) onnea vielä koko porukalle!

Nimien käytöstä: Meillä mä ja mieskin Suomessa käyttää D'sta nimeä D.., mut miehen sukulaiset ja mies omassa maassaan C... (on siis D'n toinen nimi ja miehen kielinen nimi). Samoin he käyttää kaikista oman kielen nimeä ja mä englannin kielistä nimeä.

Hennalle onnea edistysaskeleista sekä äidin että tytön kanssa! Meidän lapsi seiso ja käveli tukea vasten (8kk) enne ku osas mennä istuun(10kk) (kertoo kyllä luonteesta aika paljon ;D). Vitsit mikä tukka Nealla jo on! Kiva, et koira asiakin järjety! Pääsit kyl monesta stressistä samaan aikaan, hyvä!

Mammiksellekin vielä onnittelut! Ihania facebook statuksia sul on kyl ollut!!

Queen: Meidän vähäuninen harrastaa myös edelleen satunnaisesti noita yövalvomisia (tosin ilman tv'tä :D) ja väkisin alkaa vääntään itteensä hereille 5 jälkeen vaik väsyttäiski vielä (kun itkeskelee heräillessään).

Vierailija
2/59 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on sitten ristiäiset vietetty ja emilia sai virallisesti nimensä.

Kaikki meni tosi hienosti ja lahjuksetkin oli ihania.

Vähän jännitti kun mun Äiti ja Isä ei oo nähny toisiaan pariinkymmeneen vuoteen että miten niillä sujuu, mutta kaikki meni onneksi hyvin.

Faija ei päässy Ainon ristiäisiin kun oli silloin kipeänä ja mulle oli tosi tärkeetä että oli nyt paikalla.

Seremonia oli ihana ja mun piti lukea sellainen rukous siunaamisen jälkeen mutta en päässy kun kaks riviä ja sitten tuli itku.

Juhlakalu nukku koko kasteen ja puolet muusta tilaisuudesta ja valvotti sitten äitiä yhteen yöllä.muutamia kivia laitan facebookkiin jos jotakuta kiinnostaa.

Onnea MM:lle rinsessasta, hienostihan kaikki meni !!!

Nyt neidille tissiä suuhun.

aa ae ja sohvi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/59 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oo moneen päivään ehtinyt pinoa lukemaan, sen verran oon käväissyt o-puolella että uudet vauvauutiset olen bongannut, onnea vielä kaikille vauvaantuneille!

Eikös tänään ollut Sampon ja Emiliinan 2v synttärit? Jos näin on, onnea molemmille! :)

Kiirettä tosiaan pitää, koska mies tekee oman työnsä ohella meidän talossa remonttia, joten ilta seitsemään yritän aina pärjäillä yksin. Loppuilta meneekin miehen kotiin tultua tiskejä käsin tiskatessa (huoh..), kaupassa käydessä jne.

Aleksi nukkuu ehkä joka toinen päivä päikkärit, ja niinä päivinä kun ei nuku, oon kyllä aika poikki! Aleksi kun ei jaksa vielä edes dvd:n katseluun keskittyä, vaan koko ajan on viihdytettävä ja siinä samalla koittaa hoitaa Eeliäkin.

Eeli on melko perustyytyväinen edelleen, ja yöt nukkuu hyvin parilla syötöllä.

Masuvaivoja on edelleen, koko ajan odotan milloin se allergia alkaa... Aleksin maitoallergiahan alkoi oireilla juurikin 3kk iässä. Täytyy vain toivoa ettei Eeli moista vaivaa kiusakseen saa, vaikka varautunut olen kyllä pahimpaan.

Ja sitten siihen valitusosioon jälleen.. Mulla menee hermot Aleksin kanssa! Se on taas ihan mahdoton, hetken jo näytti että se alkaa hyväksyä pikkuveljen, mutta taas on mennyt huonompaan suuntaan. Kyllä tilanne parempi on kuin ihan aluksi, Aleksi antaa Eelin olla välillä ihan rauhassakin, mutta välillä se on ihan mahdoton. Kun imetän, tulee tönimään ja potkimaan. Yritä siinä sitten toisella kädellä torjua toisen hyökkäyksiä. Meinaa ihan mennä hermot totaalisesti noissa tilanteissa, kun toinen ei usko yhtään, ei nätisti sanomista, ei huutamista (johon tulee syyllistyttyä välillä..), ei mitään :( Asiasta on juteltu, ja Aleksi tietää että "ei saa potkia, ei saa töniä, ei saa lyödä jne...", mutta tekee sitä silti. Nyt on hyvät neuvot kalliit!! Kertokaas mitä vois kokeilla, mikä auttaisi? Meillä ei ole edes toimivaa jäähypaikkaa, kun Aleksi ei pysy missään, tulee pois syöttötuolista ja pinnistäkään ei ole. Saako esim. makkariin laittaa lukon taakse pariksi minuutiksi?

Nyt pitää taas lopettaa, Eeli heräsi, nukkuu päivisin max tunnin pätkissä :/

Johtunee masuvaivoista.

Aurinkoista helmikuuta Vanttuperheille!

Viipero, Aleksi pian 2v3kk ja Eeli huomenna 3kk

Vierailija
4/59 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti tulin kertomaan kuulumisia, kun terkka kävi meillä kotona. Hän selitti mulle kaikennäköistä kun kerroin ettei alakerrassa ole ollenkaan sellainen olo että olisi synnyttänyt. Kävin eilenkin jo 45 min sauvakävelemässä ja terkka vaan höpötti et pitää muistaa kuitenkin että olen synnyttänyt vaikkei siltä tunnukaan, rauhallisesti pitäisi vielä ottaa :) Sitten päästiinkin jo seksiin (ei todellakaan ole päällimmäisenä mielessä jälkivuodon takia) ja nainen on kuulemma hedelmällisimmillään heti synnytyksen jälkeen, niin varoitteli kovasti että voin piankin olla raskaana ja uudestaan hänen asiakas jne. Joopa joo ;)

Vauvalla oli kaikki hyvin, pieni pippuri on kerännyt painoa melkein 600g viidessä päivässä. Vauva painoi siis syntyessään 3260g ja keskiviikkona kotiinlähtöpäivänä painoa oli 3005g. Nyt sitä oli siis viikon ikäisenä 3590g!

Kerroin terkallekin että vauva on tosi rauhallinen, itkee vain kun riisutaan ja vaihdetaan vaippaa ja joskus päivällä jos ei saa piakkoin nälkäänsä tissiä. Pääasiassa siis nälänkin ilmoittaa sormien lutkuttamisena.

Yötkin menee hyvin, pari kolme kertaa syödään. Plikka syö niin tehokkaasti, ainakin 45min-tunnin kerrallaan ja sitten nukkuukin sen 3-4h Itsekin nukun koko syötön ajan, havahdun vähän kun neiti irroittaa tissistä ja sitten taas jo nukutaan.

Olin tänään hammaslääkärireissulla särkypäivytyksenä ja vauvahan oli heti tietenkin herännyt kun olin lähtenyt. Tuttipullosta ei ollut sitten tajunnut mitään, mutta ei tainnut olla kova nälkäkään kun neiti oli lutkuttanut isin olkapäätä sen tunnin ihan tyytyväisenä :)

Ida on edelleen aika reipas isosisko, vauvaa kohtaan tosi hellä. Isiä kohtaan ei niinkään ;) Olen monesti yllättänyt Idan tuolta makkarista kun vauva nukkuu pinniksessä ja Ida on siirtänyt jakkaran siihen viereen ja laulaa vauvalle "pimpeli pompeli pom" :) Myös vaipanvaihdot seuraa jakkaralta vieressä ja selostaa tapahtumaa. Eilen illalla oli uusi juttu että Ida halusi vauvan babysitteriin istumaan ja hää meni ite siihen vastapäätä omaan nojatuoliin ja sitten höpötteli vauvalle ja naureskeli naaman edessä. Muutaman kerran nyt kun olen imettänyt niin Ida tulee kysymään pääsenkö minäkin sylkkyyn ja olenkin siihen välillä ottanut jos imetysasento on hyvä. Toinen juttu, niin Ida on kysynyt muutaman kerran multa että saanko minä tuota toista tissiä :D No ei ole saanut. Sitten tässä keittiön pöydällä oli aamupäivällä se vauvan tuttipullo täynnä mun rintamaitoa ja Ida oli napannut sen ja salaa lutkutti sitä tuolla pöydän takana. meidän tirppana joka ei ole ikinä oikein pulloa huolinut, halusi nyt maistaa tissimaitoa pullosta ;)

Nyt tuli vain omaa napaa kun muisti heikossa kunnossa :)

MiaMik, Ida 2v4kk ja vauveli 1vko

Vierailija
5/59 |
02.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaisesti kerron, että meillekin syntyi sitten vihdoin ja viimein tyttö 28.1 rv. 41+5. Tytöllä oli painoa 3420g ja pituutta 50cm. Päänympärys 34cm. Synnytys käynnistettiin ja meni todella nopeasti. Yhteensä 4h 30min josta ponnistusvaihe 8 min. Synnytyskertomus on odotuspuolella jos joku haluaa lukea :)

Palaan huomenna lisäkuulumisilla

Nyt hyvää yötä!

Jepsis ja tytöt

Vierailija
6/59 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jepsikselle onnittelut vauvasta!

Miamikin vauva-arki tuntuu lähteneen hyvin käyntiin,toivottavasti pikkuinen nukkuu yhtä hienosti jatkossakin ja säästyy masuvaivoilta. Mua muuten terkka varoitteli myös rehkimästä liikaa Eekan syntymän jälkeen,sanoi että vaikka olo on hyvä niin sisuskalut on kuitenkin vasta synnyttäneen ja voi saada kohdunlaskeuman jos kauheasti reuhtoo menemään ennenkun siellä paikat taas toipuu ja palautuu,uudelleen synnyttäjällä varsinkin.Kehotti jättämään reippaat lenkit,juoksun ym. sitten jälkitarkastuksen jälkeiseen aikaan.Mä kyllä rauhallisesti poljin crosstraineria jo muutaman viikon päästä:)

Vierailija
7/59 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin. Jospa nyt ois hetki aikaa kirjoitella kuulumisia, kun mies lähti Helmin kanssa kauppaan. Mäkin olin eilen illalla yksin Tokmannilla , mutta kyllä oli rankka reissu. Ei sitä taidakaan olla niin reipas vielä, miltä kotona ollessa tuntuu. Mun piti istuskella siellä ja nojailla kärryyn vähän väliä, kun meinas huono olo iskeä. Mä menetin aika lailla verta synnytyksessä ja jälkivuotokin on aika runsasta ja lähtöhb synnytykseen oli 106 niin kai se nyt on jo alle sata. Popsin kyllä Obsidania eikä se onneks ainakaan vielä ole vauvalle saanut vatsavaivoja aikaan.

Meillä on kyllä aika rauhallinen vauva. En kylläkään muista milloin Helmin huudot alkoi, mutta vielä ainakin ollaan masuvaivoilta säästytty. Jotain pientä satunnaista kipristelyä lukuun ottamatta. Vauva syö ja nukkuu. Helmihän nukkui ainoastaan sylissä, mikä tietenkin oli ihan oma vikamme kun siihen opetettiin. Tämä tuhisee aivan tyytyväisenä omassa kopassaan.

Helmin kanssakin ollaan ainakin vielä pärjätty ihan hyvin. Mustasukkaisuutta tosin on ilmassa. Haluaa aina syliin, kun vauva on sylissä tai imetettävänä. Muutenkin on isosta tytöstä tullut aikamoinen sylikissa. Toisaalta haluaa kyllä itsekin pitää vauvaa sylissä ja silittelee ihan nätisti vauvaa. Vielä ei ole mitään vahinkoja sattunut. Vaikka välillä kyllä potkiskelee vieressä tai tunkee vauvan päälle, kun syötän vauvaa. Oon sitten torjunnut iskuja. Nyt on hyvä kun mies on imetysessioiksi keksimässä toiselle ohjelmaa, mutta vaikeuksia voi tulla kun jäädään kolmisteen.

Ja mikä ihaninta meidän yöt ja nukahtamiset menee nykyään loistavasti. Keksittiin uusi lähestymistapa tuohon Helmin sängystä pois juoksu - rumbaan. Ollaan nyt luettu kirja ja laulettu tuutu-laulu, jonka jälkeen seistään hetkin Helmin huoneen ovella, jonka jälkeen lähdetään pois alakertaan. Jonkun kerran Helmi on tullut huoneestaan ja huudellut portaiden portin takana, mutta ei kauaa. Sen jälkeen on laittanut oman huoneensa oven kiinni ja sängystä tyttö on sitten aina löytynyt. Nykyään ei edes tule huoneestaan pois vaan jää sinne odottelemaan unta. Ja huoneesta lähdetään ennenkuin toinen on nukahtanut. Nyt vauvan kotiutumisen jälkeen Helmi on nukkunutkin koko yön omassa sängyssään ja ehkä kerran tai ei kertaakaan yössä herännyt. Ja vielä kaikeksi ihanuudeksi Helmi nukkuu melkeinpä yhdeksään joka aamu, vaikka menee nukkumaan siinä yhdeksän aikoihin. Joten tosi luksusta! Niin se vaan muuttuu äkkiä. Enpä tiedä mikä kasvukausi tytöllä on menossa, kun nukkuu ihan älyttömästi. Yöllä melkeinpä kellon ympäri ja päivälläkin yleensä pari tuntia. Mutta kyllä on ihanaa, täytyy oikein kopauttaa puuta että jatkuis samanlaisena.

Helmi oli viime viikolla kipeänä. Joku flunssakuume sillä oli. Muutaman päivän oli kuumeessa ja sitten oli kova yskä ja nuha. Nyt onneks jäljellä vaan nuha. Tosi kurjaan paikkaan vaan taas neiti sairastui, kun mä olin siellä sairaalassa ja mun äiti hoiti Helmiä. Eivät sitten päässeet uloskaan. No hyvinhän heillä oli aika kulunut kuitenkin. Olivat leiponeet pullaa ja muuta kivaa. Pidin kyllä kädet kyynärpäitä myöten ristissä , etten ois Helmiltä saanut flunssaa. Enkä sitten saanutkaan. Ois ollut kurja synnyttää kipeänä. Toisaalta silloin synnytystä ehkä ei olisi käynnistetty.

Mutta sellasta meidän perheeseen. Sori nyt kun jäi kommentit hiukan vähiin.

Jepsis, Helmi 2v3kk ja vaavi 6pv

Vierailija
8/59 |
03.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauveli on jo 8pvn vanha. Kovasti nukkui ekalla viikolla, ihan ihmettelin. Eilen ja tänään on ollut sellaisen 5h päivässä hereillä, yöt antaa nukkua (toistaiseksi), heräilee vain pari kertaa syömään. Tänään nautin hirmusti kun KESIS & IIRIS kävivät lastensa kanssa kylässä - enskataaperot leikkivät keskenään ja minäkin sain ihanaa juttuseuraa.. Ihmeteltiin porukalla vauvaa, miten ne ovatkin niin pieniä.. Eihän nuo meidän taaperot ole koskaan olleet näin pieniä.. ;) Huomenna vietän synttäriä ihan vaan kotosalla tyttöjeni kanssa, ehkä prinsessakakkua maistetaan ja toivon että ehtisin jossain välissä käydä taas pienellä kävelyllä, happihyppy teki tänäänkin hyvää.

HENNA - ihana kuulla että äitisi voi paremmin. :) Ja aivan suloisia kuvia olit laittanut Neasta ja Joelista! Mahtava tukka neidillä! Hienoa että Nea liikkuu ja hauvakin sai hyvän kodin..

Toivottavasti JENNIn D ois paranemaan päin.. Joko päätit töiden suhteen, haetko vakipaikkaa?

AA - tosiaan ihanan nimen Sohvi sai ja kuvat oli tooosi söpöjä. :)

VIIPERO - en juuri osaa keksiä konsteja mikä auttaisi Aleksin "rauhoittamiseksi". Aika moni mun tuttavista käyttää "jäähyä", ja paikkana useimmiten taitaa olla lapsen oma huone ja ovi kiinni. Toivottavasti olisi pian ohimenevä vaihe.. Meillä se taitaa olla vasta tulossa.

MIAMIK - ihanalle kuulostaa teidän vauva-arki. :) Kiva että Ida on ottanut vauvelin ilolla vastaan! Meilläkin Oona on toistaiseksi hyvin positiivisesti suhtautunut vauvaan. Tänään jopa viihdytti vauvaa sillä aikaa kun äiti siivosi keittiötä ennen kuin vieraat tulivat. :)

JEPSIS - toivottavasti hb nousisi pian.. Kuulostaa pelottavalle moinen heikotus. Ihania vauvantuoksuisia päiviä myös teille!

Jep, nyt alkaa vauva kiukutella isällensä, joten parempi vissiin taas ottaa daisu esiin.. ;) Voikaa hyvin ja nauttikaahan ihanista helmikuisista keleistä!

Mammis + tytöt

Vierailija
9/59 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen täällä kolmatta päivää kuumeessa. Vissiin rintatulehdusta pukkasi aluksi, kun vasen rinta oli tosi kipeä, paukuroilla ja niiden paukuroiden kohdalla punaisia läikkiä. Kaksi päivää imetin tehokkaasti rintaa tyhjäksi ja välillä pumppasin ja hieroin paukuroita pois. Eilen sitten päivällä viimein kipu loppui ja paukurat poissa. Siltikin mulla nousi vielä illalla kuume 39 asteeseen! Kauhea lihassärky ja päänsärky, toivottavasti ei ole influenssaa!

Kyllä sapettaa kun olen joutunut tällä viikolla perumaan Ossen ja Jepsiksen treffit ja nyt ei tänään päästä Hermionen ja Naperon potsujen synttäreitä viettämään. Ei jaksaisi enää yhtään olla neljän seinän sisällä. Eilinenkin meni ihan maatessa ja päikkäreitä nukkuessa. Mies hoitelee täällä ihan kaiken, voi raukkaa. Mies kysyikin jo että saisiko hän mennä ensi viikolla töihin :D

Viiperolle mun pitikin sanoa aiemmin, että meillä Ida menee jäähylle omaan huoneeseen miettimään. Siellä hän on sitten ihan hiljaa aina oven takana ja odottaa että haetaan pois. Ei sitä ovea kannatta lukkoon laittaa ettei lapselle tule hätä mutta jos Aleksi tulee sieltä ulos ennenaikojaan niin seisotte jompikumpi siinä oven takana sanomassa miksi hän joutui miettimään. Meillä jäähy kestää 2min. Sitten se imetyshetki, tee silleen että torju vain Aleksin iskuja, mutta älä komenna enää tai sano ei. Tee silleen että aina kun hän on tulossa esim lyömään niin torju iskuja, ole ihan hiljaa ja käännä pää toiseen suuntaan. Mä käytän tätä aina välillä kun mulla menee jossain kohti hermot, mieluummin menen hiljaiseksi ja käännän pään pois kuin että alan huutamaan :)

Jaahas, nyt ei ehdikään enempää kun pitää mennä herättelemään talonväkeä. Koskahan mä oikein luovutan ja annan Idan nukkua aamulla nii pitkään kuin nukkuu ja päikkärit jätetään väliin, huoh. Siis jokaikinen aamu joudun herättämään tuon plikan! Toissapäivänäkin herätin kasilta, klo 13 laitettiin päikkäreille ja klo 15 hän vielä lauloi tuolla ja haettiin pois. Eikä yhtään kiukutellut illalla! Ja voisihan sitä laittaa Idan kuitenkin päivällä "huilaamaan" vaikkapa tunniksi, jotta minäkin saan vähän pötköttää :)

MiaMik ja muut

Vierailija
10/59 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

coltsfoot - 6.2.2009 13:27 (ID 1367410) 82/83

Palsta-aktivisti ilmottautuu

Heh, uusia vuosia.

Täälläkin ollaan hengissä, vaikkakaan palstalla ei ole tullut käytyä (tai edes kurkittua) kolmeen kuukauteen... Sitä on aikalailla täystyöllistetty näiden kahden kanssa :)

Vitsi uusia vauvoja oli putkahtanut kovasti maailmaan (yllätys, yllätys!): Kovasti onnea ! MiaMikin vauvelin kuvan ehdin kurkatakin, muuten taitaa olla turhan paljon tekstiä täällä :)

Meillä on Hilla nyt mummolassa, joten ajattelin olla uskalikko ja koittaa testata kirjoittaa kun vauva nukkuu. Meidän tytöstä tuli siis Vilma (yli kaksi kuukautta sitten jo). Aivan hurmaava tapaus ja vieläkin vähän ihmetyttää, että se on pääsääntöisesti tyytyväinen (isosisko kun aina vaan itki). Todellakin, muuten olisi ihan unelmavauva, mutta yöt vähän edelleen tökkii, Viltsu heräilee siinä kymmenisen kertaa edelleen. Samoin päikkärit on aika nysiä. Mutta kuten jo mainitsinkin, jos yöt menisi putkeen, niin ihan täydellinen tuo olisi. Hilla on edelleen oivallallinen sisko, hommailaa ja käy välillä pusuttamassa vauvaa. Tosin isi tai mummo ei mielellään saisi Viltsua pidellä vaan Hilla sangen selkeästi aina näytää minne vauva pitäisi laittaa :D Viime viikolla olin jopa niin hurja, että jätin siipan lasten kanssa ja menin itse kaverin kanssa kahdeksi tunniksi kaupungille :D Mainittakoon tähän, että siippa on ihan käsi lasten kanssa, mutta hyvin ne oli pärjänneet.

Mutta hyvää siis kaikenkaikkiaan kuuluul. Hirmu jännä, että helpommalla pääsen nyt näiden kahden kanssa kun Hilun kanssa aikoinaan yksin :D Niin sitä on erilaisia muksuja :) Mutta pitää nyt mennä tehokäyttämään tämä päivä kun toinen mukelo on pois!

Coltsfoot, Hilla 1v10kk (jestas!) ja Vilma juurikin tänään 4kk

Vierailija
11/59 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mammanalku77 - 6.2.2009 14:25 (ID 1367791) 83/83

Neuvolasta terveiset.. :)

Vauvan mitat 11 pvn iässä; 3705g (tullut 365g viikossa), 53cm, 36,2cm pipo.. Oona nukkui isukin "valvovan silmän alla" päiväunia vaunuissa, joten pakkasin vauvan rintareppuun untsikan sisään ja neiti nukkui mennen tullen tyytyväisenä, nippa nappa heräsi kun otettiin painoja ja mittoja ja terkka testaili refleksejä jne. Eilisilta oli ensimmäinen itkuisempi ilta masuvaivojen takia, mutta muuten ollut tosi tyytyväinen vauveli.

Oonalla oli KE-ilta aika rankka, iltapäivällä lensi yrjö ja illalla vielä sänkyyn mentyä oksensi 2 kertaa sänkyyn.. :( Onneksi sen jälkeen ei ole enää ollut mitään oireita, joten toivon mukaan olisi pöpö jo poissa. Pelkäsin aika paljon että tarttuu vielä vauvaankin.. Elän toivossa että nyt viikonloppuna ei sairastella yhtään ja päästäisiin vaikka ulkoilemaan koko porukka - nyt kun vauvelikin sai ulkoiluluvan! :)

Nyt syön jotain että taas maito virtaa.. ;) Ei ehdi kommentoimaan (COLTSFOOTILLE vaan pikahuiskutus, kiva kuulla teistä pitkästä aikaa!!!), katsotaan josko onnistuisi illalla kun Oona on yöunilla ja isi sylittelemässä vauvaa..

Huiskutukset, Mammis + O 11pv + Oona zzz melkein 1v 10kk

Vierailija
12/59 |
06.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa!

Ei mulla oikeastaan mitään asiaa ole. Kunhan lueskelin muitten kuulumisia. Ja nostelen ihmisten kirjoituksia oikeisiin pinoihin ;)

Olen kohta lähdössä hakemaan Emmiä hoidosta ja sitten menemme evakkoon mun vanhemmille. Mies pitää vanhoille työkavereilleen myöhästyneitä synntäreitä. Viime viikonloppuna juhlittiin kaveriporukan kanssa ja mukavaa oli. Vaikka vielä keskiviikkona väsytti sekä valvominen että illan aikana juodut siiderit. =)

Mitään muuta ihmeellistä meille ei kuulu. Töissä ollaan lomaa odotellessa ja Emmi nauttii lumesta ja jäästä. Ollaan siis luisteltu, hiihdetty ja laskettu mäkeä kaikki vapaa-ajat. Ihanaa!

Oikein ihanaa viikonloppua kaikille!

-Amy ja Emmi (hoidossa vielä) 2v3kk

Vierailija
13/59 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on sama juttu kuin Coltsfootilla; kahden kanssa on melkeinpä helpompaa kuin yhden :) Sofia on ihanan rauhallinen tyttö, mistä lie geeninsä perinyt?! Itkee vasta viimeisenä keinona, muuten vaan ähisee ja heiluttelee käsiään. Syö hyvin, seurustelee paljon, kakkaa vaipassa pysyviä satseja... ;)

Noel on yllättävän hellä isoveli, ja tuntuu ymmärtävän, ettei vauvaa saa satuttaa.

Noelin nukuttaminen sen sijaan on ihan uskomatonta taistelua. Saattaa mennä yhteensä päälle 2h päivässä nukuttamiseen (päikyt ja yöunet). Ja mitäänhän tuo ei tottele, kun sille päälle sattuu. Jäähyä ei voida kokeilla, koska ei ole turvallista jäähypaikkaa. (Joka huoneessa on joku huonekalu, jonka päälle voi kiivetä, ja vaikkapa pompata alas sieltä...)

Sofian kanssa ei ole muuta riesaa, kun tosi herkästi iskevät mahavaivat. Toissapäivänä söin omenan viiden aikaan, ja sitten neiti itkikin mahaansa klo 19, 21, 23, 01 ja 02. Itkujen kestot vaihtelivat 10min ja 40min välille, eli aika kurja ilta oli. *Mitäs kaikkia ruoka-aineita mun pitääkään nyt vältellä?* Siis sellaisia, mitkä aiheuttavat neidille mahavaivoja..?

Nyt täytyy mennä, ähinästä päätellen tyttö on hereillä kopassaan.

Kandi & Noel 2v1kk & Sofia kohta 1kk

Vierailija
14/59 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oona nukkuu päikkyjä vaunuissa ja vauveli urvahti mun syliin saatuaan maitoa, mutta herää varmaan kohta kun on kakat taas vaipassa.. eli yksikätisesti tässä naputtelen.

Joko MIAMIKIN kuume hellitti? Kurjaa moinen..

AMY - ihanalle kuulostaa moiset talviurheilut! :) Mitäs kaikkia lajeja Emmi on kokeillut? Mä oon jo ihan "mökkihöperö", tänään on pakko mennä kävelylle tms.. Ensi viikolla meinaan mennä kokeilemaan jotain jumppaa varovasti..

Ihanalle kuulostaa KANDI teidän Sofia! Jospa Noelin kiukut helpottaa pian.. Meilläkin Oona temppuilee välillä, mutta ei kai sille mitään voi.. Mulla seuraavat on aiheuttaneet masuvaivoja molemmille; suklaa, ruisleipä (ellei sitä pakasta ensin), sipuli, paprika, kaali, hiilihapolliset juomat.. yleensä nautin noista kun tiesin että on esim 3-4h tauko ennen kuin imetän taas..

Jep, nyt kutsuu taas kakkavaippa.. Mukavaa viikonloppua kaikille!

Mammis + O 12pv + Oona zzz melkein 1v 10kk

P.S. Tilasin sittenkin ne Carenan double swingit kovalla kopalla + vähän muutakin kivaa.. Toiv ois jo MA perillä. :)

Vierailija
15/59 |
07.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka se nyt olikaan, joka tuskailee esikoisen kanssa tonskaa imettäessään? Viiperoko? Anyway, meillä oli aluksi tai oikeastaan monta kuukautta ihan samanlaista! Muuten quu on ollut pääasiassa tosi kiltti ja reipas isoveli, mutta noi imetystilanteet sai siinä jonkun riiviön irti, ja se tuli koko ajan riekkumaan mun niskan taakse sohvalla ja töni ja tuuppi ja heilutteli jalkojaan hyvinkin tietoisena siitä, että mun oli hankala syöttää vauvaa siinä samalla, kun yritin yhdellä kädellä torjua noita hyökkäyksiä. Lievästi sanottuna otti päähän useana päivänä ja myönnän, että kyllä todellakin korotin ääntäni ihan huolella noissa tilanteissa. Siinä kun silmät ristissä hormonihöyryissään yrittää tehdä parhaansa niin ei kyllä itku ole kaukana!

Meillä quu lensi monen monta kertaa kuin leppäkeihäs omaan huoneeseensa rauhottumaan ja miettimään, miten ollaan nätisti. Samalla rauhottuminen oli ihan ehdottoman tärkeää mulle itselleni, nimittäin kävin oikeesti niin kovilla kierroksilla, että en ikinä oo muuten käynyt lasten kanssa. Sit vaan vaikka quu useimmiten ulvoi huoneessaan täyttä kurkkua niin syötin vauvan ja vedin itse syvään henkeä, ja sit vasta menin yläkertaan hakemaan quun. Joka kerta jutteltiin lopuksi rauhassa ja todettiin yhdessä, että ei saa satuttaa vauvaa ja että äitiä harmittaa ihan kauheasti sellanen. Ja sitten poika lupasi että osaa olla nätisti, halattiin ja quu halasi Aatua ja pyysi anteeksi ja sitten kaikki oli hyvin (kunnes taas sama episodi toistui, viimeistäänkin jo seuraavana päivänä...). Nyt on ollut jo monta kuukautta rauhallista, eikä quu välitä imetyshetkistä tuon taivaallista. Odottaa vaan innolla, koska pikkuveli tulee takas lattialle leikkimään. :)

Mitä tohon Kandin mainitsemaan jäähyilyyn siis tulee niin meillä tosiaan jäähypaikka on nykyään oma huone, jossa on oven kahva käännetty silleen ylöspäin, että quu ei siihen vielä yletä. Vielä ennen Aatun syntymää jäähypenkki oli olohuoneessa seinän vieressä, mutta ei se meillä kyllä toiminut enää ei sitten millään sen jälkeen kun vauva tuli taloon. Sanoi supernannyt mitä tahansa niin mä en ainakaan saa lasta pysymään siinä paikallaan itsekseen pelkän sanan voimalla! Niinpä me ollaan päädytty siihen, että jos ei tottele äitiä ja isiä niin sitten pitää mennä omaan huoneeseen miettimään, miten ollaan nätisti. Tai jos esim. paiskoo leluja kielloista huolimatta tai muuten raivoaa ja tahallaan rikkoo ja sotkee kaikkea niin sitten joutuu omaan huoneeseen rauhottumaan. Aluksi mietittiin, että onko se kiva tehdä omasta huoneesta jäähypaikka, kun senhän pitäis olla kiva paikka, mutta sit todettiin, että toisaalta, se on just hyvä kun on niin tuttu ja turvallinen. Nykyään noi avainsanat "miettiä" ja "rauhottua" toimii meillä ihan hyvin, koska monesti quu sitten itse alkaa jossain vaiheessa huhuilla meitä, että "Äiti, mä oon jo rauhottunu". Ja sitten kun sen menee hakemaan niin sillä onkin siellä jo jotkut kivat leikit kesken ja monesti se haluaakin jäädä leikkimään huoneeseensa vielä itsekseen.

En tiedä, miten te muut teette, mutta meillä siis quu saa leikkiä jo yksikseen tai esim. saman ikäisen serkkunsa kanssa omassa huoneessaan, kun ei siellä ole mitään vaarallista. Tai no onhan siellä just sellanen matala leluhylly ja sänky ja rahi, mistä voi hypätä, mutta mä en enää koe niitä ollenkaan erityisen vaarallisiks, kun quu hyppii muutenkin ulkonakin jo vaikka mistä. (Tosin just kuukausi sitten piti käydä liimaamassa quun silmäkulma, kun se hyppäs lastenjakkaralta mäkihyppyä vessanpönttöä päin...) Käyn sitten vaan aina välillä katsomassa, että kaikki on hyvin yläkerrassa. Turvaportitkin me ollaan pidetty jo kesästä asti (noin 2v) pääsääntöisesti auki, eli quu saa tulla ja mennä kerrosten välillä itsekseen, miten haluaa. Tähän tulee tietysti pian muutos, kun Aatu lähtee liikkeelle.

-Q- ja pojat 2,5v ja 6kk

Vierailija
16/59 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytöt nukkuu (ja mieskin nukahti isosiskoa nukuttaessaan tyttösen huoneeseen), joten pikainen ilmoittautuminen ennen kuin suuntaan apteekkiin. Luulen nimittäin, että mulla on taasen silmätulehdus tulossa/alkamassa. Tunne on ihan samanlainen kuin kuukausi sitten ja voitte varmaan arvata, että ärsyttää!! Onneksi lääkäri kirjoitti tuolloin lääkkeet x 2, joten saan haettua uudet tipat.

Kävin eilen aamulla kampaajalla ja kylläpä teki hyvää olla itsekseen jossain. Nyt on kiva väri päässä ja hiukset mukavan lyhyet. Jos muuten mamma onkin vähän väsymyksestä ryytyneen näköinen, niin hiukset on ainaskin kunnossa, hih! Eilen oltiin myös Jumbossa pikaiselle ostosreissulla koko perheen voimin. Etsin itselleni ristiäisvaatteita, kun mulla on jälleen sama tilanne kuin ensimmäisen synnytyksen jälkeen, että mitkään vanhat vaatteet ei tässä vaiheessa mahdu nätisti päälle. Niinpä löysin ihan kohtuuhintaisen pitkän musta hameen ja nätin puseron vauvan suurta juhlaa varten. Arvaatkaas vaan ottiko päähän, kun kotona vasta huomasin, jotta mua laskutettiin liikaa... No, mies ottaa ostokset mukaansa ma ja käy töiden jälkeen hoitamassa asian. Aina pitäisi muistaa tsekata kuitit heti, mutta jotenkin yritin olla nopsa, jottei lapsilla mene hermot. Vauva kyllä nukkui koko reissun ajan rauhassa, mutta isosiskolla alkoi vähän pinna kiristymään loppua kohti. Onneksi iskän hauskuutukset piti neidin suhtkoht rauhallisena. =)

Aika ei tunnu nykyään riittävän mihinkään tai sitten musta on tullut tosi huono ajankäyttäjä! No, vauva viihtyy rinnalla aika paljon ja edelleen neidit nukkuu päikkärit vuorotellen, joten monesti tekemiset jää puolitiehen. Tänään olin heti aamusta ahkerana kun mieskin kotona. Suurin osa huushollista on imuroitu, keittiö siivottu ja lisäksi yhdessä laitettiin tavaroita järjestykseen miehen kanssa. Yritetään tässä viikon aikana tehdä mahd paljon, jottei ensi viikon pe-la yö mene ristiäisten laitossa valvoen.

Jaha, vauva heräsi, joten kaappaan hänet syliin ettei itkullaan herätä siskoa. Taidanpa ottaa pikkuneidin apteekkireissulle mukaan. Kommentoinnit jää vähäisiksi, mutta MiaMik oli sairastellut, toivottavasti vointi on parempi jo!!

Coltsfootista oli kiva kuulla pitkästä aikaa!

Mammis, mitäs muuta kuin vaunut shoppailit netistä?

Kandi, tsemppiä Noelin kiukutteluun. Meilläkin uhma on joinain päivinä ollut taasen isommasti esillä. Äidin pinna on siis koetuksella täälläkin!

Voikaa hyvin!

T. iida-linnea ja tytöt 1v 8kk ja 7vkoa 1pv

Vierailija
17/59 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vauva nukahti juuri syliin ja Idakin nukkuu, joten ehtisi vaikka vähän kuulumisia taas laittaa.

quiero, meilläkin Ida leikkii aika paljon yksinään omassa huoneessa ja myös serkun kanssa saavat siellä rauhassa touhuta. Ovea emme anna enää laittaa kiinni koska sormet on jääneet muutaman kerran oven väliin. Onhan Idankin huoneessa tuoleja, sänky ja lipasto, mutta vaikka Ida niille kiipeäisi niin ei se todellakaan uskaltaisi sieltä hypätä :) Pojat on poikia ;)

Mites Ossella meni ensimmäinen työpäivä?

jaahas, pikkuneiti ei nukahtanutkaan, koitan kohta jatkaa yksikätisenä...

Vierailija
18/59 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kandi, meilläkin alkoi sitten masuvaivat. aloitinkin jo eilen cuplatonin ja mietin myös mitä ruokia pitäisi välttää. idalle tuli vaivaa ruisleivästä,limsasta, herneistä ja devitolista. kyselit muuten aiemmin niistä raskauskiloista. mulle tuli 15kg ja kaikki ne 5kg jäi taysiin. nyt olisi vielä 6kg jäljellä ja luotan siihen sun rattaiden työntämiseen lumihangessa.

mammis meinaa mennä jo jumppaan. mua peloteltiin jo niin kohdun laskeumalla etten uskalla kävelyä kummempaa tehdä ennen jälkitarkastusta.

Noniin, pikkuneiti nukahti taas mun syliin ja kannoin omaan sänkyyn. Outoa muuten tälläinen vauva, joka nukahtaa syliin ;)

Sitten meidän napaa... Olin tosiaan itse kuumeessa ja nyt jo terve kuin pukki. Toissapäivänä sitten nousi Idalle kuume, eli olisiko minullakin ollut päällekkäin rintatulehdus ja kuumetauti? Idalla oli kyllä lievempi, 38 astetta korkeimmillaan ja eilen enää lämpöä.

Idalla on nyt hirveä pukemisvimma. Neitihän on jo pitkään osannut pukea vaikka ja mitä päällensä, mutta kiinnostusta ei ole ollut ollenkaan kun kaikkeen pitää sanoa "en halua". Nyt viikon verran Ida on halunnut itse pukea vaatteet päälle ja hyvin menee ihan kaikki. Jos ei vieressä katso ollenkaan niin 100% varmuudella kaikki menee väärinpäin mutta eipä tuo haittaa. Ennen vaikeuksia teetti t-paidat ja puserot, mutta nyt kun Ida tajuaa laittaa pään ensin aukosta niin johan sujuu. Katsotaan vaan kauanko tätäkin taas kestää :)

Ida on alkanut nyt olla vähän mustis vauvasta. Edelleen hän on tosi hellä vauvaa kohtaan, ei yritä lyödä tai muuta vastaavaa. Mutta itkee sitten aika paljon. Jos satuttaa esim itsensä niin itkee kahta kauemmin jos huomaa että vauva on mun sylissä. Myös päikkäreiltä herätessä vauvakin on usein juuri herännyt ja on tissillä niin Ida itkee ihan kauheasti kun on tottunut istua äidin sylissä hetken heräämisen jälkeen. Myös hirveä itku tuli kun mummeli otti vauvan eilen syliin, Ida itki vaan vieressä että anna se äidin syliin ja Ida tulee mummelin syliin. Onneksi minä pystyn imettäessä pitää myös Idaa sylissä, mutta eihän se ihan sama asia ole kun Ida joutuu jakamaan äidin. Ja mummeli kun piti vauvaa sylissä niin onneksi sitten kelpasi äidinkin syli.

Olin eilen vauvan kanssa ekaa kertaa ulkona lenkillä ja tänään oltiin jo koko perhe yhdessä leikkipuistossa. Vauva nukkui ja Ida oli ihan täpinöissään kun oli molemmat, äiti ja isi mukana :)

Mitä muuten olette pukeneet vauvalle päälle näillä ilmoilla? Meillä oli tänään nollakeli ja pikkuneiti aivan hiestä märkänä seuraavilla varusteilla: ruskovillan villahaalari, tumput ja kypärämyssy, äp:n toppahaalari, fleecemyssy ja toppatöppöset+toppatumput. Lisäksi vauva oli makuupussissa kantokassissa. Eilen oli -1 ja näilla vaatteilla ei hiki tullut.

MiaMik, Ida 2v4kk ja pikkuprinsessa 13pv (jolle mietitään kuumeisesti nimeä)

Vierailija
19/59 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

MM, meillä on ollut tuo luettelemasi vaatevarustus päällä pakkasasteilla. Jos on ollut plussakeli, olen vähän vähentänyt vaatetusta. Yli viiden asteen pakkasella ei olla ulkoiltukaan. Pukeminen tuntuu taas, vaikka onkin jo toinen mukula, tosi hankalalta, tosin sopivan lämpöiseltä on tyttö tuntunut sisään tullessa.

Ainosta on samaten tullut herkempi nyt Helmin synnyttyä. Kohtelee Helmiä nätisti, mutta nukkumaanmeno on hankalampaa, ts. kaipaa enemmän läsnäoloa ja yöllä kömpii meidän väliin nukkumaan. Aino myös tykkää heittäytyä itsekin vauvaksi, eikä välttämättä halua tehdä jotain juttua jonka jo osaisi. Kaiken muun häslän lisäksi siis välillä joudun syöttämään Ainoa tms.

Täällä myös kärsii pikkuneiti masuvaivoista. Illat on vaihtelevan levottomia ja välillä päivisinkään ei oikein neidille maista uni, kun masuvaivat herättää koko ajan. Cuplatonia on annettu nyt pari kolme viikkoa, ja jonkin verran on kyllä helpottanutkin.

Mulla on nyt sitten takana jo kaksi rintatulehdusta. Helmin ristiäiset oli viikko sitten lauantaina ja ilmeisesti rinnat sai sillon kylmää kun oli kova pakkanen. Mulla ei kumpikaan tulehdus ole mennyt ohi ilman antibiootteja. Toivottavasti ei tulis enää, on niin mälsä vaiva.

Meillekin ostettiin nuo Carenan Double Swingit. Oikeesti siitä kulkemisesta ei tullut mitään ilman tuplia, Aino ei nimittäin yhtään pysy seisomalaudalla. Olipa kiva päästä lenkille tuplien kanssa! Kauppaankin on hieman helpompi mennä, eikä tarvii kulkea autolla ihan joka paikkaan. Mä kun rakastan tuota ulkoilmaa. :)

Mulla oli jälkitarkastuskin tässä joku päivä sitten, ja vieläkin pähkään noita ehkäisyasioita. Sain reseptin Cerazetteihin ja ehkäisyrenkaaseen, mutta en tiedä aloitanko ollenkaan noita pillereitä. Jospa pelais vaan kumin kanssa tän pari kuukautta, seksielämä kun ei ole kovin vilkasta nykyään... Mä en ylipäätänsä ole hormonaalisen ehkäisyn ystävä, mutta vaihtoehdot on kyllä melko vähäiset.

Mies taisi tulle salilta... Mä ajattelin ensi viikolla mennä käymään salilla, josko ne tekis mulle jonkinlaisen ohjelman, sellaisen vastasynnyttäneelle sopivan. :) Tahtoo nimittäin kuntoon pian, ja myös vähän omaa aikaa... Sitä paremminhan sitä jaksaa, mitä enempi itsestään pitää huolta. Ja eipä ole juurikaan tullut itsestään huolehdittua viime aikoina.

Nyt iltapalalle. Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

Karssuli, Aino 2v4kk ja Helmi kohta 7 vkoa

Vierailija
20/59 |
08.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjoitan yksikätisesti, joten kelvatkoon nyt pienet kirjaimet...

kiitoksia noita ruoka-aineita maininneille! meillä tosiaan ainakin ruisleipä ja omena aiheuttivat hurjat huutoyöt, joten niitä välttelen nyt aktiivisesti :) sääli vaan se ruisleipä, kun pitäisi ummetuksen niin hyvin loitolla... no, ehkä sitten kesällä jo saan sitäkin ;)

I-L, meinasinkin jo tänään udella, että minkäs nimen neiti sai :) mutta siis ensi viikonloppunahan teillä vasta on juhlat. tuleeko paljon vieraita?

Jäähyn mahdollisuus on meillä tosiaan olematon, koska noel kyllä kiipeää ihan mihin vaan (paitsi onneksi ei kirjahyllyyn). ja se kyllä saattaisi hypätäkin alas korkealta, kun luulee olevansa niin kovin iso ja taitava! välillä se saakin valvotusti pomppia sohvalta tai sängyltä peitto- ja tyynykasaan lattialle, mutta se on tietysti ihan eri kuin lipaston päältä kovalle lattialle.

mulla on pinna niin tiukalla noelin kanssa, kun yhtään mikään kielto ei tepsi. tänään se heitteli kirjahyllystä ottamiaan kovakantisia kirjoja mun päälle, ja kannoin sen yläkertaan omaan huoneeseensa huutaen suoraa huutoa (siis minä huusin). parin minuutin päästä avasin oven ja selitin ihan maltillisesti ja hyväntuulisena mitä oli tapahtunut ja miksi niin ei saa tehdä, niin eikös tunnin päästä sama alkanut uudestaan! mulla on itselläni ollut kuulemma ihan järkyttävä uhmaikä, ja pahasti näyttää noel perineen äitinsä geenit tuossa temperamenttiasiassa...

Karssuli, voi vitsi, mäkin haluan salille! Just mietun, että pitäisikö kuitenkin ruveta lypsämään maitoa, niin voisin ruveta lumien vähän sulaessa pyöräilemään edes kerran viikossa salille iltasella. Toisaalta jos kävisin miehen vapaapäivänä päikkyaikaan, niin tietty sofia pärjäisi sen 1,5-2h uniajan ilmankin. täytyypä tosissaan harkita asiaa!

Ehkäisystä. mä otan kierukan heti, kun sen saa ottaa. papa pitää ensin ottaa, ja sehän käy täällä vasta 3kk synnytyksestä. kondomit siis sitä ennen käytössä, mikäli ikinä touhuun löytyy sopivaa aikaa ja paikkaa :) en ainakaan kolmeen vuoteen halua tulla raskaaksi, mieluusti vasta noelin mennessä kouluun. haluan jonkun varman ja helpon ehkäisyvälineen, joten kokeillaan nyt sitä kierukkaa. saahan sen pois, jossei sovikaan.

nyt unohtui kaikki loput asiat, hitsi vie. Kiloista sen verran, että multa on reilut 9kg lähtenyt, mutta vielä alkuraskauden painoon 7kg matkaa, ja siitä vielä mun normaalipainon ylänurkille pari kiloa lisää. Sellaiset 10-12kg haluaisin pudottaa keskikesään mennessä. vielä en uskalla kovasti laihdutella, mutta jos arkiliikunta ei ole sulattanut huhtikuuhun mennessä juuri mitään pois, täytyy jättää herkut vähemmälle.

kandi