Sisustusapua! LAmput! Onko teillä otettu huomioon sitä miten lamput sopivat
yhteen? Siis en tarkoita että vaikka olohuoneessa kohde-, katto- ja tunnelmavalaisimet jotenkin yhtenäiset, vaan että onko teillä esim. keittiössä ja ruokatilassa samanlaiset/ -tyyliset/ -henkiset lamput? Siis tiloissa jotka ovat lähekkäin toisiaan? Pitäisikö "yhdellä silmäyksellä" nähtävät tai toistensa lähellä olevat (ensisijaisesti katto-) lamput olla samanlaisia tai -tyylisiä?
Kommentit (5)
Meillä vaan on tässä uudessa asunnossa ongelma, että esim. eteisestä tulee käytävä joka vie olohuoneeseen, ja matkalla on ruokailutila. Ovelta näkee kerralla kolme kattolamppua, jotka ovat nyt kaikki erilaisia. Ei näytä hyvältä... Mutta en halua samanlaisiakaan, ainakaan täysin. Mitä niiden kanssa pitäisi tehdä?
ap
No, en ole lähtenyt yksittäisten energiansäästölamppujen ulkonäköä arvostelemaan, eiköhän se VALAISIN ole tärkeämpi sisustuselementti.
Ostin just Iksusta valaisimen...mä tykkään varsinki meidän valaisimista...onks ideaa millainen valaisin tohon sopis...
Idioootti!
muttet samanlaisia, hanki sellaiset.
Jokaiseen tilaan KÄYTÄNNÖLLINEN (tarpeeksi valaiseva) ja sen tilan muuhun sisustukseen sopiva.
Riittää, että lampuissa on jokin yhdistävä tekijä. Mulla oli esim. edellisessä kämpässä olohuone (2 kattolamppua) ja keittikomero samaa tilaa.
Olohuoneessa oli kattoplafondi (valkoista huurrelasia ja hopeaa) ja riippuvalaisin (valkoista huurrelasia, hopeaa ja mustaa) ja keittiössä sitten halkaisijaltaan pienempi ja avautuvan kukan muotoinen riippuvalaisin (valkoista huurrelasia, hopeaa ja mustaa).
Plafondi näkyi myös eteiseen, jossa oli hopeinen 3-kohdevalaisin, jossa ripaus valkoista.
Makkarissa sitten myös valkoinen lasijalkavalaisin ja samaa mallia oleva sininen kattovalaisin.
Vähän vaikea kuvailla, mutta toivottavasti sait idean. Eri jotain samaa, jotain erilaista.
jos haluaa luoda tiloista yhtenäisen vaikutelman. Samantyylisyys rauhoittaa.
Ei pidä, jos haluaa korostaa tilojen eroja ja jos sisustuksellisesti toisessa tilassa on toisentyylinen sisustus. Mä henk. koht. tykkään, kun eri huoneissa on eri tunnelma.