Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten teillä on YT:ssä ilmoitettu työntekijälle, että kalossinkuva tuli takapuoleen?

Vierailija
01.02.2009 |

Soitto?

Kirje?

Sähköposti?

Tapaaminen?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin kaikki kokoonnuttu samaan tilaan ja seinälle heijastettiin piirtoheittimellä nimilista, ne joiden nimi ei listassa ollut saivat poistua huoneesta (ei irtisanotut).

Vierailija
2/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

esimiehen huoneessa ja esimies sitten kertoo uutiset tyyliin: "ei koske sinua..." Tai sitten ne huonot uutiset lapun kera. Mulle esimies kertoi asian tyyliin: "meillä oli alunperin 1200 henkeä yt-neuvotteluiden piirissä ja nyt määrä on rajattu 210 henkilöön ja valitettavasti sinä olet näiden henkilöiden piirissä". Tämän jälkeen esimies katsoi minua kuin koira ja mä purin huulta. Aloin vain hokea, että "mä tiesin tän... kun olen juuri tullut". Sen jälkeen antoi mulle kirjallisen lapun, jossa kerrottiin, että mut irtisanotaan 3 viikon kuluttua. (eli mua ei irtisanottu vaan sain varoituksen irtisanomisesta, mutta sama asia kuitenkin) Sen jälkeen antoi luvan olla seuraavan päivän pois töistä ja pyysi, että tulisin sitten taas torstaina jatkamaan nämä nykyiset loppuun ja "katsotaan sitten jatkoa". Kävelin siitä huoneeseeni ja pakkasin tavarat ja lähdin kotiin siltä päivältä. Kello oli jotain kaksi iltapäivällä. Kyllä se järkytys oli ja edelleen kalvaa. Muistan vieläkin päivämäärän, vaatteet, ilmeet ja kaiken.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavana päivänä tiedotettiin kaikkia eli intrassa oli viesti, että nn määrä ihmisiä irtisanotaan ja asianosaiset on infottu aiemmin.

Vierailija
4/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanomiset suurelta osin todella tylysti.

Kaikki tiesivät, että on irtisanomispäivä. Porukkaa kutsuttiin vuorotellen pomon puheille. Monelle irtisanominen tuli aivan puun takaa. Nimi vaan paperiin ja jätesäkki käteen. Siitä istumalta sitten tyhjentämään pukukaappia ja saatettuna ulos. Ei todella mitään läksiäisiä ei mitään. Siinä kiitos monien vuosien työstä. Vuosikymmentenkin.

Toimihenkilöt ovat saaneet tyhjentää pöydältä henk. koht. tavarat. Tietokoneeseen tai puhelimeen ei ole enää saanut edes koskea. Ja myös saatettuna ulos.

Aamulla ei monikaan ole osannut arvata päivän tapahtumia.

Jokainen voi kuvitella kuinka nöyryyttävää on kulkea ulos toisten katsellessa.

Tämä suuressa kumialan tehtaassa Nokialla.

Vierailija
5/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei suurempia irtisanomisia voida hoitaa laillisesti ilman yt-neuvotteluja.

Eli kyllä siinä on ollut muutaman viikon varoaika ennenkuin on keskustellut pomon kanssa. Ja sen pomon keskustelunkin jälkeen on irtisanomisaika. Aina ei ole työssäolovelvollisuutta irtisanomisajalla, mutta palkallinen irtisanomisaika on kaikilla 'jatkuvassa' työsuhteessa olleilla.

Vierailija
6/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

irtisanomiset suurelta osin todella tylysti.

Kaikki tiesivät, että on irtisanomispäivä. Porukkaa kutsuttiin vuorotellen pomon puheille. Monelle irtisanominen tuli aivan puun takaa. Nimi vaan paperiin ja jätesäkki käteen. Siitä istumalta sitten tyhjentämään pukukaappia ja saatettuna ulos. Ei todella mitään läksiäisiä ei mitään. Siinä kiitos monien vuosien työstä. Vuosikymmentenkin.

Toimihenkilöt ovat saaneet tyhjentää pöydältä henk. koht. tavarat. Tietokoneeseen tai puhelimeen ei ole enää saanut edes koskea. Ja myös saatettuna ulos.

Aamulla ei monikaan ole osannut arvata päivän tapahtumia.

Jokainen voi kuvitella kuinka nöyryyttävää on kulkea ulos toisten katsellessa.

Tämä suuressa kumialan tehtaassa Nokialla.

Vierailija
7/7 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä loppui viime viikolla yt:t ja toki olin polttanut kaikki tärkeät kuvat cd:lle ja ottanut talteen henkkoht tärkeät jutut.