Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oliko SYNNYTYSVALMENNUKSESTA hyötyä ja mitä siellä tehtiin?

Vierailija
01.02.2009 |

Itse asun Länsi-Vantaalla. Onkohan aluekohtaisia eroja? Jotenkin ahdistaa, että pitäisi puhua omasta olosta, tulevasta synnytyksestä ja omista tuntemuksista ventovieraiden ihmisten kanssa. Olen kuullut, että siellä istutaan ympyrässä ja keskustellaan. Ei oikein innosta......

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ei kerran innosta...

Vierailija
2/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja miehesi säästyy terveydenhoitajien mielistelyiltä eikä sunkaan tarvitse pelätä että joku raskaana oleva yh yrittää pokata ukkosi

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä se oli ihan hyvä. Eli synnytysosiossa oli ne samat tyypit, jotka oli perhevalmennuksen kahdessa aiemmassakin osiossa. Erityisesti miehille se voi olla hyvä, koska he eivät ehkä lue niin paljon aihepiiristä ennen. Mun mies ainakin piti sitä ihan hyvänä sessiona. Kokenut kätilö oli kertomassa.

Ei siellä todellakaan ole mikään pakko käydä. Mulla on monia ystäviä, jotka eivät töiltään ole ehtineet paikalle, kun valmennukset alkaa jo ihan virka-ajan puolella, mutta silti on lapset ihan hyvin syntyneet. Itse ajattelin, että miksi en menisi kuulemaan, kun töistäkin pääsin ihan OK tilaisuuteen irrottautumaan. Ei siellä nykyään mitään hengitystekniikoita opetella...

Vierailija
4/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytiin läpi samat jutut, mitkä löytää oppaista/netistä ja katsottiin typerä synnytysvideo.

Sitten olisi pitänyt kai tietäväisenä kysellä terkkarilta asioita ja keskustella toisten kanssa asiasta, josta kellään ei ollut kokemusta...

Vierailija
5/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja kertaakaan minulle ei edes tarjottu mahdollisuutta osallistua valmennukseen.

Tosin mun synnytyksissä ei mistään valmennuksista olisi ollut yhtään mitään hyötyä.... Harvemmin ne käsikirjan mukaan menee.

Vierailija
6/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

hyvin syntyi molemmat.

Vierailija
7/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä istuttiin ja kuunneltiin kun eka terkkari kertoi synnytyksen vaiheista ja sitten synnytyssairaalan kätilö kivunlievityksestä. Kenenkään ei tarvinnut suutansa avata, pitkään istuttiin ja nukutti kovasti. Eli älä jännitä.

Vierailija
8/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin, kyllä siit minun tapauksessa oli hyötyä, että esim. minulla oli varmempi olo sen suhteen, että miten vaikkapa tiedän lähteä oikeaan aikaan sairaalaan jne. Monta uutta asiaa tuli vastaan, vaikka olin lukenut synnytyksestä itsekin aika paljon. Ja tosiaan esikoisesta oli minulla kyse.

Vierailija
9/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyksen kulku, kivunlievitys yms. Mahdollisia ongelmatilanteita käytiin läpi (se olikin hyvä juttu sitten siinä vaiheessa, kun oma synnytykseni päätyi kiireelliseen sektioon).

Ei tarvinnut avautua kellekään, eikä harjoiteltu hengittämään :) Eikä istuttu ees ringissä. Ainoan kerran taisin avata suuni, kun alussa kaikki esittelivät itsensä nimeltä.

Vierailija
10/10 |
01.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika outo vauvapalsta....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän