Meidän lapset (melkein 2v, 3v10kk ja pian 6v) ovat mummolla hoidossa...
Mummi (=äitini) vahtii lapsia kerran viikossa, kun minä ja mies ollaan harkoissa. Lapset menevät mummilaan yökylään n. kerran kuussa/kerran kahdessa kuussa. Äitini itse pyytää lapset yökylään, joskus sinne menee pelkästään esikoinen, joskus puolestaan keskimmäinen ja joskus sinne menee koko poikalauma. Äitini myös vahtii meidän lapsia tarvittaessa (emme kuitenkaan käytä häntä lastenvahti automaattina, joka tulee heti, kun pyytää).
Äitini on eläkkeellä ja ottaisi mielellään myös siskoni lapset (4v ja 7v) yökylään, mutta tuo esikoinen ei halua mummille yöksi, koska häntä kuulemma pelottaa, kun mummilla ei ole pihavaloja (=katuvaloja). Meidän lapsuudenkoti on maalla ja meidän perhe + siskoni perhe asutaan kaupungissa.
Kommentit (3)
Äitini on suht nuori vielä (vähän päälle 60v). Ja jos hän tulee meille päivisin lastenvahdiksi, niin se on ihan parin tunnin "pesti", käyn esim. asioilla tms.
On vasta 45v. (iskä 47v.) ja kotona asuu vielä siskoni 15v. joka myös katsoo lasten perään.
Esikoinen (3v7kk) on siellä tälläkin hetkellä, itse sinne halusi. Kuopus täytti juuri vuoden ja yöksi asti en ole viel raaskinut antaa ehkä tässä kesän aikana sitten.
Siskollani on kaksi lasta 6v ja 4v. ja olivat mummolassa aika usein myös yötä, nykyisin asuvat kauempana joten kyläilytkin on harventunut.
Miehen vanhemmatkin katsovat lapsia aina jos tervetta on.
Olen toisi iloinen että meillä on kaksi mummolaa lähellä, (porukoilleni on 15km ja anoppilaan n.3km) joten lapsille löytyy hoitopaikka aina tarvittaessa, ja vaikkei itse tarvitaisikaan vaan lapsi haluaa muuten vain mummolaa yöksi.
ihana äiti sulla. Miten hän jaksaa? Oma äitini ottaa pyynnöstäni meidän yhden lapsen pari kertaa vuodessa yöksi, että päästään miehen kanssa jonnekin.
En tosin oikein ymmärtänyt aloituksesi pointtia?