Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tämä on? Lapsivettäkö?

Vierailija
30.01.2009 |

Olen viikolla 29 raskaana. Viimeyönä, kuten useampana yönä aikaisemminkin, olen herännyt siihen kun pikkuhousut on märkänä. Nyt oli niin, että yööpuvun housutkin olivat kosteat. Menin vessaan katsomaan, niin ei siinä mitään näkynyt. Oli siis vain kosteana ja haisi jotenkin oudolle. Eli jos on lapsivettä, niin pitäisikö sen näkyä pikkuhousuissa (valkoiset) jotenkin? Olen lukenut, että lapsivesi voi olla vaaleanpunertavaa tai vihertävää.

Joka päivä (muttei ihan joka kerta) pissalla käydessä tulee myös sellaista "sumua" pyttyyn, joka sitten leviää sinne veteen niin ettei sitä enää näy. Onkohan samaa vai onko kyseessä valkovuoto? Joskus taas tippasee niin, että jäävät palleroiksi pytyn pohjalle. Ovat kuitenkin ihan nestemäistä, olen kokeillut.

Anteeksi nämä ällöt kuvailut, mutta asia todella huolestuttaa. Ja jos on lapsivettä, niin haittaako pieni tihkuminen? Onko se vaaraksi vauvalle? Tätä jatkunut kuitenkin jo aika kauan.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ei ainakaan ole kokemusta tuollaisesta raskauksissa. Lapsiveden pystyy muuten testaa, joten side housuihin yöksi ja vie testattavaksi. Mutta siis soita ny eka sinne synnärille. Äläkä pelkää sitä, että saisivat susta jotenkin "ylidramaattisen"kuvan. Parempi aina kysyä kuin katua!

Vierailija
2/5 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsivesi ei sitten saa olla vihreää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta kannattaa soittaa äitipolille ja kysäistä. Parempi kuitenkin olla varma asiasta.

Vierailija
4/5 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi mietin tuota hajua. Yöllä kun haistoin pikkuhousuja niin haisi aika voimakkaalle, mutta aamulla pikkuhousut eivät haisseett enää läheskään niin paljon. Ja aivan puhtailta näyttävät. Mietin sitäkin, että jos olisi vain hikoillut jalkovälistä, mitta tuo haju..

ap

Vierailija
5/5 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

synnärillä, arvaileminen on ihan turhaa koska edes kokenut kätilö ei välttämattä pysty silmamääräisesti arvioimaan onko lapsivettä, valkovuotoa vai pissaa. Ja tosiaan ei oo hyvä jos lapsivettä tulee vähänkään koska kalvoissa on reika ja tulehdusriski kasvaa.