kaverin häät. Loukkaantuisitteko tässä tapauksessa? ov
Kommentit (32)
Ketään ei tietenkään ole pakko kutsua, mutta kyllä minä ainakin odottaisin edes kuulevani häistä etukäteen. Ota ystävääsi yhteys, sano että hei, luin lehdestä että olette menneet naimisiin!! Mikset ole mitään kertonut?
He ovat päätöksensä tehneet kutsua jotkut ja jättää kutsumatta toiset.
Vaikka kutsuttamattajääminen loukkaakin, on moukkamaista mennä hämmentämään parin jo valmiiksi hermostunutta aikaa.
Häiden jälkeen sitten voit kysäistä, jos on tarpeen.
siis mielestäsi, voisit ehkä soittaa ystävällesi ja kysyä häistä? Siis ihan vain kertoaksesi, että näit lehtijutun ja haluat onnitella, ja tietty kysellä häistä muutenkin osoittaaksesi kiinnostusta hänen elämäänsä. Mutta kutsua kinuamatta, tietenkin.
Tuli vain mieleeni, että tämän tyyppinen soitto pelastaisi tilanteen, jos vaikkapa kutsu ihan oikeasti olisi kadonnut postissa. Onhan se epätodennäköistä, mutta joskus niin käy. Olisi kurjaa, jos jälkikäteen kävisi ilmi, että te olette loukkaantuneet kutsumatta jäämisestä ja hääpari siitä, ettette ole regoineet mitenkään kutsuun... :O
tota kyllä ihmettelisin suuresti. Kysyisin itse kyllä suoraan. Vaivaisi kyllä niin pahasti.
ettei kertonut juuri kenellekään häistään etukäteen, vaikka kutsui n. 40 juhlavierasta. Tilanteen teki hiukan kummalliseksi se, etteivät puhuneet hyvillekään ystäville mitään, edes jälkikäteen. Kuitenkin erilaisista asiayhteyksistä, myös julkisista (lehdestä jne.) kävi kiertoteitse ilmi, että olivat menneet naimisiin - ei niin, että olisivat laittaneet omaa ilmoitusta siis.
Tiedän monen ystävän olleen aika loukkaantunut, mutta vielä enemmän hämillään siitä, miten pitäisi suhtautua. Siis pitäisikö onnitella, kun kuitenkin tietää, vai odottaa, että kuulee avioitumisesta henkilöiltä itseltään... Tämä ap:n tapaus kuulostaa samalta. En itse osaa lainkaan arvioida, mistä moinen käytös johtuu. Ajattelemattomuudesta ehkä? Tai turhasta vaatimattomuudesta kun kuvitellaan, ettei se muka muille olisi mitenkään merkittävä asia (vaikka yleensä ystäville toisen suuret elämänmuutokset merktisevät)?
ettei kertonut juuri kenellekään häistään etukäteen, vaikka kutsui n. 40 juhlavierasta. Tilanteen teki hiukan kummalliseksi se, etteivät puhuneet hyvillekään ystäville mitään, edes jälkikäteen. Kuitenkin erilaisista asiayhteyksistä, myös julkisista (lehdestä jne.) kävi kiertoteitse ilmi, että olivat menneet naimisiin - ei niin, että olisivat laittaneet omaa ilmoitusta siis.
Tiedän monen ystävän olleen aika loukkaantunut, mutta vielä enemmän hämillään siitä, miten pitäisi suhtautua. Siis pitäisikö onnitella, kun kuitenkin tietää, vai odottaa, että kuulee avioitumisesta henkilöiltä itseltään... Tämä ap:n tapaus kuulostaa samalta. En itse osaa lainkaan arvioida, mistä moinen käytös johtuu. Ajattelemattomuudesta ehkä? Tai turhasta vaatimattomuudesta kun kuvitellaan, ettei se muka muille olisi mitenkään merkittävä asia (vaikka yleensä ystäville toisen suuret elämänmuutokset merktisevät)?
Me emme halunneet pitää isoja häitä, mutta vanhempamme halusivat kestitä sukulaiset. Kutsuimme molemmat vain kaksi ystävää ja loput vieraat olivat sukulaisia. Voi olla että loukkasimme monia ihmisiä, mutta toisenlaisia häitä emme halunneet. Yksi syy oli myös se, että minulla on kymmeniä kavereita, kun taas miehelläni on vain pari. Voi tuntua tosi ikävältä jos ei kutsuta häihin, mutta me emme ainakaan halunneet loukata ketään.
Jos ap:n tapauksessa häät ovat olleet nimenomaan pääasiassa kaverihäät, on tietysti hieman outoa, ettei sellaisia tuttuja kutsuta joita tavataan viikottain. Jospa teillä on iso perhe ja he tietävät ettette saa tai halua laittaa lapsianne hoitoon? Jotkut eivät halua häistään sellaisia joissa on paljon lapsia.
taivastelisin että miten ei oo tullut puheeksi. Ihan ystävällisesti kysyisin että missä aikovat hääjuhlan pitää jne. en todellakaan utelis vieraista, vaan ihan vaan juhlsta tai vaikka häämatkasta.
itse kutsuin siskot ja veljet perheineen ja isän ja äidin. Yhtään ainoaa ystävää en kutsunut. mies kutsui omat sukulaisensa ja naapureita ja silti tuli 104 vierasta. Meidän oli pakko rajoittaa vieraita, koska isoja juhlapaikkoja ei ole tässä lähistöllä
Ja johtopäätökseni olis se, etten enää pidä yhteyttä. Jos yhteydenpito on ollut vain sinun aktiivisuuttasi, nyt on annettu vihje suoraan kasvoillesi,että yhteydenottojasi ei kaivata.
oikein ystävien ja tuttavien kustannuksella 170 sukulaista. Yllättävän moni ei jaksanutkaan tulla, vaikka kutsua kyllä kinuttiin ja uhottiin, ja ne joita ei kutsuttu joko tulivat kuitenkin tai sitten koko sukuhaaran voimin loukkaantuivat. Huomattavaa osaa näistä en sitten häiden jälkeen ole nähnyt, eli 4 vuoteen.
Joten jos saisin jotain häistäni muuttaa, luopuisin sukuperinteestä ja olisin pitänyt häihin menneellä hyvällä summalla hauskat juhlat elämäni 170 ihanimmalle ihmiselle.
mutta en kanssa ehkä kehtais kysyäkään. Voi räkä.
läheisiä ystäviä tai sukulaisia? Jos mut joku lapselleen kummiksi pyytäis niin kyllä mä ottaisin sen kohteliaisuutena ja olettaisin että se ketä pyytää pitää minua hyvänä ystävänään.
Eli kyllä odottaisin häihinkin kutsua.