Auttakaa vaivaista: reisisärky raskauden alussa?
Olen vasta kuudennella viikolla, ja tänään on särkenyt kummankin reiden etupuolta, vähän sisäpuolen puolelta, jos ymmärrätte. Edestä, mutta sisempää. Se on semmoista outoa särkyä, vähän niinkuin lapsena oli kasvamisen aikaan. Lisäksi oikealla puolella on nivusessa ihossa herkkä kohta.
Mitä ihmettä tämä on? Liittyykö raskauteen mitenkään? Soitin terveysasemalle ja neuvolaan, mutteivat oikeen osanneet sanoa mitään. Olen silti huolissani. Olisin iloinen, jos voisitte kommentoida tai kertoa mahdollisesti omia kokemuksia. Ymmärtääkseni reisisäryt kuitenkin yleensä liittyvät myöhemmille viikoille.
Kommentit (5)
sängyssä maatessani mulla tuntui vas. reidessä särkyä. Se oli niinku sellaista rasituslihassärkyä. Muitakin "outoja" särkyjä on. Ole rauhassa vaan, ne kait kuuluu tähän "olotilaan"!
Kiva tavata toinen jolla sama vika :D
4 kertaa olen tullut raskaaksi, (2km) ja joka kerta jo ENNEN tai vähän +-testin jälkeen tullut reidet kipeiksi. En tiedä mistä johtuu, tiesin vain aina olevani raskaana reisistä :D
alkuraskaudessa kummallista reisisärkyä mutta ei mitenkään haitannut kyllä raskautta, nyt viikoilla 37+ mennään jo:) siinä mielessä ei varmaan tartte olla huolissaan.
Olen ollut tosi huolissani, mutta tämä kyllä helpotti. :) Olen ehkä vähän vauhkona, kun odotan ensimmäistä pitkän yrityksen ja keskenmenon jälkeen. Oireet on kuitenkin olleet vahvat ja kaikki on mennyt päällisin puolin hyvin. Kuusi päivää varhaisultraan, toivon todella näkeväni pienen sykkeen! <3
liittyen kohdun kasvuun, painon lisääntymiseen, hormonitoimintaan tai sen puutteeseen ja painopisteen muutoksiin. Nivelet löystyvät ja kipeytyvät, hermot kiristävät, suonikohjut vaivaavat, rinnat voivat olla todella kipeät... kivuille ei voi tehdä mitään, ehkä hiukan venytellä tai lämmittää/jäähdyttää vain, sekä levätä tarvittaessa.
Raskauttasi tämä reisikipu ei varmasti uhkaa mitenkään.