Asunnon muuttosiivouksen taso...
Millainen on teidän mielestänne riittävä muuttosiivouksen taso pois muuttaessa ? Imuroitteko ja pyyhittekö lattiat vai vieläkin enemmän...
Kommentit (23)
Vuokrakämpissä ja asoissa on sitten oltava aika tarkka tuon siivouksen kanssa.
Sauna on pesty ja kaikki nurkat puhtaana. Vain kerran on jäänyt ikkunat pesemättä, syynä -25 asteen lämpötila, se ei oikein sovi ikkunanpesusääksi.
Joka muutossa olen tosin joutunut siivoamaan kaksi asuntoa, kun uusi koti on ollut siivottomassa kunnossa, vaikka muuta on sovittu.
Itse olen näitä siivouksia tehnyt ja veloittanut 200 euroa koko hoidosta. Viimeksi kesti 6 tuntia kun pesin ikkunat, uunit, pellit, lattiakaivot, saunan, vessat ym ym. Asun asossa itsekin ja olen kerran sellaisesta muuttanut. Kyllä aika tarkkaan kyyläsivät joka nurkan.
Edellisten asukkaiden jäljiltä siivosimme asuntoa n. viikon ennenkuin kämppä näytti siistiltä...
Millainen on teidän mielestänne riittävä muuttosiivouksen taso pois muuttaessa ? Imuroitteko ja pyyhittekö lattiat vai vieläkin enemmän...
Edellisten asukkaiden jäljiltä siivosimme asuntoa n. viikon ennenkuin kämppä näytti siistiltä...
Itse en tingi tuosta asiasta, oli kyseessä oma tai vuokra.
t: se siivojan palkannut
tai sitten joutuu maksamaan siitä että yhtiö pesettää ne jollain toisella. Me jouduttiin maksamaan 50 euroa jo siitä, että en saanut uuniluukun lasia enää millään täysin kirkkaaksi.
oli sitten kyse omistus- tai vuokrakämpästä. Eli seuraava asukas voi mun jäljiltä muuttaa suoraan sisään tekemättä mitään! Vaatii kyllä muutaman päivän puunauksen riippuen asunnon koosta... Viimeksi siivosin taloamme 3 päivää ennen kuin olin tyytyväinen!
Kannattaa soittaa ja kysyä. Ne asiat, joita listassa on sitten tarkistetaan luovutuksessa.
Omistusasuntoa on mun mielestä yleensä vähän turha siivota natsianaaliasenteella, koska yleensä jokainen nyt vähän jotain seinää maalaa tai muuta remppaa tekee. Ja jos sitä tekee, niin sitten tasottaa ja hioo. Useimmilla ihmisillä on kuitenkin jotain seinillään (hyllyjä, valaisimia, tauluja jne.), ja niistä olevat jäljet halutaan peittää. Jos sitten yhdelläkin seinällä tasoittaa ja hioo, niin sitten on aika turhaa ollut se ikkunanvälien rassaaminen, koska pölyä on joka tapauksessa siellä.
Meidän asunnon edelliset omistajat olivat siivoajamarttyyreitä, jotka tiesivät, että remontoimme koko asunnon. Siitä huolimatta he kaupantekotilaisuudessa vielä kertoivat kuinka olivat suurinpiirtein vielä aamukolmelta hammasharjalla pesseet lattialistoja. Seuraavana päivänä sitten meille tuli remonttimiehet, jotka purkivat kaikki pinnat ja kiintokalusteet.
Mä itse olen yleensä pyyhkinyt pölyt, imuroinut ja pessyt näkyvät tahrat.
Toinen on se, kuinka moni teistä muuttaisi asuntoon siivoamatta siellä itse ollenkaan?
niin *pyyhin kaappien hyllyt sekä ovet ulkoa ja sisältä (niitä sisäseiniä ja hyllyjen alapuolia en pese)
* kaikki tasot puhtaiksi, mielellään ihan patapadan kanssa niin lähtee pinttymätkin pois
* hella ja uuni sisältä ja ulkoa, yleensä vielä otan hellan pois paikaltaan ja ainaki imuroin takaa, sama myös jääkaapille
* vessan pesen
* kylppärin ja saunan pesen, lattiakaivoa en oo tainnu puhdistaa jos nyt ei oo järjetön aika edellisestä putsauksesta
* ikkunat pyyhkäsen puhtaiks ainaki sisäpuolelta
* seinistä katon enimmät kököt pois, saattaa olla, että luutuan koko seinä siltä korkeudelta mitä yllän
* roskissäilöt pesen ja tietty sen roskiskaapin muutenki
* ovet ja ovien rivat
* pyyhin pölyt semmosten kalusteiden päältä jotka jää (esim. jos ois keittiön yläkaapit irti katosta niin sen välin pyyhkisin)
* lopuks imurointi ja lattioiden luutuaminen kunnolla
Meneehän tähän aikaa, mutta hävettäis jättää muuhun kuntoon asuntoa, saatika miten veetuttais (ja on muutaman kerran veetuttanuki) muuttaa siivottomaan asuntoon...
Jokaikisessä huoneessa on ollut jotain rempattavaa, vähintään maalattavaa, niin että pakkohan se on ollut siivota jokatapauksessa. Toivottavasti kukaan ei ole ikinä meidän takia siivoojaa palkannut...
Pyyhin kaikki kaapit sekä ovet, vessa kunnolla ja tietysti sauna, lattiat imuroin ja luutuan. Ikkunoita en yleensä jaksa, jos on jälkiä niin ne pyyhin pois.
Yleissiisti, niin että missään ei ole likaa.
meidän kämppä on nyt 12 v. vanha, uuni mukaanlukien. Oikeastiko oletus on että poismuuttaessa kaikki kiiltäisi kuin vastarakennetussa?
white trash - perhe tässäkin kämpäsä on asunut, eli siivoan viimeisen päälle puhtaaksi joka ikisen kolon ja raon, kaappien päältä ja alta ja sisältä jne.
Siis kaikki kaappien hyllyt, ovet, jalkalista, desinfioin pesutilat ja saunan jne. Ikkunoita en pessyt, koska silloin oli tammikuu ja pakkasta.
meidän kämppä on nyt 12 v. vanha, uuni mukaanlukien. Oikeastiko oletus on että poismuuttaessa kaikki kiiltäisi kuin vastarakennetussa?
Mutta kyllä itse pyrin siihen että ikkunatkin kiiltää.
Eikä ole leivänmuruja leikkuulaudalla tai villakoirakerros hellan takana, niinkuin mulle on käynyt. Yhdessä kämpässä tuli jopa vaatekaapeista rätti mustaksi, kun pyyhin hyllyt.