Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

uusi yaris vai pari vuotta vanha mini?

Vierailija
30.01.2009 |

uusi auto pitäis ostaa. Rahat riittäis noista jompaan kumpaan. Kumman itse ostaisit? Toyotahan on aina järkiauto, minissä taas olisi tyyliä. En tiedä... Ota kantaa ja perustele, jospa minäkin löytäisin mielipiteeni!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tosin toimin niiden vastaisesti ja ostin sen minin. Olen ostokseeni tyytyväinen, hyvin kulkee cooper s. Tyytyväinen on muuten myös ala-asteikäinen poika.

Tiedän ettei se ehkä ollut järkiostos, eikä järkisyin perusteltavissa, vaikka niitäkin kyllä keksin (tuon arvo putoaa hitaammin kuin uuden yariksen, eikä se koskaan mene ihan nollaksi kun harrastajia löytyy, kun taas yariksen kohdalla tulee vaihe, jossa sitä ei enää kannata korjata) mutta lähinnä minä ajattelin niin, ettei aina tarvi järkevä olla, joskus saa leikkiäkin kunhan ei leiki ihan tyhmiä...

Vierailija
2/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin itse myös valinnut Minin.

Sen arvoo laskee hitaammin ja onhan se nyt paljon hienomman näkönenkin kuin perusToyota.

Tilaihmeitä ei ole kumpikaan.

Ja koska auton hankkiminen ei koskaan ole taloudellisesti viisasta, niin on parasta hankkia heti kerralla semmoinen, joka miellyttää pidemmän aikaa.

Kokemuksesta tiedän, että pikkuiset leluautot: Yaras, C3 ym. ovat vuoden vanhoina todella vanhan tuntuisia. Parempi satsata laatuun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta uusi Morris Mini

Siihen menee koko tili,

vastaan tulee pieni kivi

siihen stoppaa Morris Mini,

sillä pääset Ruotsiin asti

kun vain työnnät ahkerasti...

onnea uudelle autolle

Vierailija
4/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis lähinnä suunnattu niille, jotka menettivät neitsyytensä alkuperäisen minin takapenkillä. Jos kuulut tuohon ryhmään, tuskin voit vastustaan miniä.

Muussa tapauksessa muutaman vuoden vanaja Yaris olisi se paras vaihtoehto. Niinpä, miksei uusikin ole OK, mutta juutri Toyota on se merkki kaikista merkeistä, joiden autojen toimivuus on parasta a-luokkaa vielä vähän käytettynäkin.

Tietti mini on tunteisiin vetoava, mutta jos ei tuota neitsyyden menentyskokemusta ole, niin jäljelle jää lähinnä kokemus 25 % ylihintaisen auton ostamisesta, eli suomeksi sanottuna kyseessä on 80-luku henkinen juppi.

Myös Toyota Yariksen saa ST versiona, eli ei ole mikään urheiluauto, mutta normaalia ripeämpi pikkupeli kuitenkin. Muutamalla lisävarusteella siitä saa varsin houkuttelevan namun speciaalitytölle. Monelle tytölle tuo ST = urheiluversio. Saattaa itseasiassa pestä minin menne tullen ja on varmasti edullisempi ja laadukkaampi. Varusteluettelosta voi tietty ruksailla vaikka mitä.

Vierailija
5/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ei se mikään pieni auto ole (ihan yhtä leveä kuin "isotkin" autot) ja kaksiovisena epäkäytännöllinen jos on lapsia.

Meillä on ajankohtaisena kakkosauton osto kun kakkosvauva syntyy ja Yaris on ehdottomasti harkinnassa.

Vierailija
6/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka ottaisin mielummin jonkun muun Toyotan. Miksi maksaisit epäkäytännöllisestä tyylistä, kun ei se mini mikään ferrari kuitenkaan ole?

Vierailija
7/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

siksi toi yaris on se toyota, mistä on kyse, jos toyotasta on kyse. Meillä on iso auto erikseen. Aygo taas on jo liian pieni moottoritieajoon jne.

Mä en muuten missään tapauksessa haluaisi ferraria. Mini cooper on just se tyyli, jos tässä tyyliä ryhdytään hakemaan. Toisaalta mietin kyllä, että on usein parempi olla hajuton ja mauton ja huomiota härättämätön, kuten toyotat on...

t ap.

Vierailija
8/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toyotat on hyviä ja kestäviä perusautoja. Luulen, että niissä on vähemmän vikoja kuin Minissä. Toki Mini on tyylikäs, mutta myös huomiota herättävä.

Olisipa varaa hankkia uusi auto. Itselläni tulee työmatkaa 100 km päivässä ja joudun ajelemaan isojen rekkojen seassa ja suhteellisen liukkaalla tiellä. Alla on vuoden 1992 Toyota Corolla. Erittäin hyvä auto oikeasti, siis harvoin joutuu korjaamaan ja osat ovat ihan naurettavan halpoja. Ainoa huono puoli on se, ettei se ole turvallinen. Siis ihan varmasti jään kakkoseksi, jos törmäys tulisi yhtään uudemman auton kanssa. Pitää vain uskoa kohtaloon ja siihen, että tänään ei ole vielä minun päiväni lähteä ja ajella rauhallisesti. Rahat riittää juuri ja juuri elämiseen ja linja-autoja ei kulje, jotta töihin niillä pääsisin.

Vierailija
9/9 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä pidän autoa niin huonona sijoituksena, että missään nimessä en ostaisi uutta. Mini on myös ihan tuhottoman kallis. Itse ostaisin todennäköisesti noista autoista 2-3 vuotta vanhan Yariksen (josta joku muu olisi ajanut ne kalleimmat kilometrit). Itse tosin en tykkää Toyotan ajettavuudesta (ainakaan noiden pienien), joten luultavammin nappaisin 2-3 vuotta vanhan Fiestan, joka on tosi tukeva ajaa talvellakin.