Onnistuuko? Vuokra asiaa!
Onnistuuko vuokran eräpäivän siirto? Minulla on joka kuukausi vuokra myöhässä noin. viikon. Vuokranmaksu on joka kuukausi ensimmäinen päivä ja saan palkan vasta 15päivä.
Kommentit (49)
Mikset laita vuokraa ja muita laskuja menemään heti palkkapäivänä. Helpottaa rahanhallintaa melkoisesti.
Kaksi viikkoa myöhäsä jos maksat 15. Pvä ja eräpäivä 1.
Avaralla ei ainakaan tehdä mitään "erillisiä" maksusopimuksia, kuulema korot kerätään 1 tai 2 kertaa vuodessa vaan sitten..
Yksityisenä vuokranantaja siirrän mieluummin eräpäivää, kun katselen aina myöhässä olevia vuokria.
Minulla on vuoranmaksupäivä kuukauden viimeinen eikä auta kuin maksaa silloin. Ei ole edes käynyt mielen vieressä alkaa kikkailla sen maksupäivän kanssa ja kysellä vuokranantajalta mitään. Epäilen, että ei edes onnistuisi maksupäivän siirto koska tässä on paljon muitakin vuokralaisia kuin minä ja jos siellä aletaan joustaa yhden kohdalla niin kohta on joustettava kaikkien kohdalla.
Ei aikuisella voi rahanhallinta olla niin hukassa ettei voi 15.pvä laittaa syrjään palkasta vuokrasummaa ja maksaa 1.päivä.
Mulla on lainanmaksu aina 1. Pvä, mutta ansiopäiväraha tulee vasta 3-4.pvä. Siirrän aina seuraavan kuun lainan toiselle tilille odottamaan.
Vaikka onkin yli 10v vanha ketju, tämä on laitonta
"Vuokranantajana jatkuva eräpäivästä laistaminen ottaa päähän, joten nykyisin vuokrasopimuksessa lukee, että eräpäivä on kuukauden ensimmäine päivä ja mikäli vuokranmaksu myöhästyy, on sopimussakko 50 e jokaiselta alkavalta viikolta.
Vuokrasopimus on sopimus siinä kuin muutkin, kyllä siihen voi laittaa maksuun liittyviä ehtoja."
Maksa 15. päivä aina seuraavan kuukauden vuokra. Problem solved.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:58"]No kysy vuokranantajalta äläkä meiltä! [/quote] Alanko näin keskellä yötä hänelle soittelemaan? ;)
[/quote]
Nytkö tämä vasta tuli mieleen vaikka olet jo maksanut vuokrat myöhässä pidempään?