Onnistuuko? Vuokra asiaa!
Onnistuuko vuokran eräpäivän siirto? Minulla on joka kuukausi vuokra myöhässä noin. viikon. Vuokranmaksu on joka kuukausi ensimmäinen päivä ja saan palkan vasta 15päivä.
Kommentit (49)
Miksi vuokranantajat ovat noin joustamattomia? :O
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 08:35"]Vuokranantajana jatkuva eräpäivästä laistaminen ottaa päähän, joten nykyisin vuokrasopimuksessa lukee, että eräpäivä on kuukauden ensimmäine päivä ja mikäli vuokranmaksu myöhästyy, on sopimussakko 50 e jokaiselta alkavalta viikolta.
Vuokrasopimus on sopimus siinä kuin muutkin, kyllä siihen voi laittaa maksuun liittyviä ehtoja.
[/quote]
Paskapuhetta, tuollainen toiminta on täysin laitonta ja toimistasi vuokralainen voi tehdä valituksen Vuokralaisten keskusliittoon.
No voi nyt hemmetti. Ei ole vaikea säästää sen verran että saa vuokran maksettua etukäteen. Meillä menee vastike aina kuun 2. päivä, joten maksan sen edellisen kuun 15. pvä, silloin kun on tilipäivä. Aloittaja voisi muuttaa takaisin vaikka äidin helmoihin, osallistua marttojen rahanhallinta- ja säästökurssille, sitten vasta muutto omilleen. Kuulostaa ainakin että ikä oli vissiin 15v.
Ainahan voin irtisanoa vuokrasopimuksen 6 kk: n irtisanomisajalla. Ei siihen syitä tarvita.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:08"]
[/quote]
Oletko vähän yksinkertainen? Luuletko, että me "rikkaat" vuokranantajat makaamme rahakasojemme päällä ja nauramme alaspäin teille köyhille vuokralaisille? Minulla on vuokran eräpäiväksi merkitty kuun 4.ja siitä on minun maksettava yhtiövastike ja pankkilaina, joten omasta pussista menee jos vuokralaista ei huvita maksaa ajoissa. Kiesus näitä vuokralaisia, joilla ei tuota elämän hallintaa ole. Sysätään vaan vastuu kaikille muille.
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:29"]
[quote author="Vierailija" time="04.01.2015 klo 10:08"]
[/quote]
Oletko vähän yksinkertainen? Luuletko, että me "rikkaat" vuokranantajat makaamme rahakasojemme päällä ja nauramme alaspäin teille köyhille vuokralaisille? Minulla on vuokran eräpäiväksi merkitty kuun 4.ja siitä on minun maksettava yhtiövastike ja pankkilaina, joten omasta pussista menee jos vuokralaista ei huvita maksaa ajoissa. Kiesus näitä vuokralaisia, joilla ei tuota elämän hallintaa ole. Sysätään vaan vastuu kaikille muille.
[/quote]
Mitäs sä teet siinä tilanteessa, kun vuokralainen maksaa vuokran 4. päivä ja se näkyykin sun tilillä vaikka vasta 9. päivä eri pankista ja viikonlopusta johtuen? Kiesus näitä vuokranantajia, joille mikään ei riitä.
Alat maksaa kk etukäteen vuokran.
Mä oon pokkana maksanut aina viikon myöhässä. .
No kysy vuokranantajalta äläkä meiltä!
Ota yhteyttä vuokranantajaan, varmasti onnistuu.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:58"]No kysy vuokranantajalta äläkä meiltä!
[/quote]
Alanko näin keskellä yötä hänelle soittelemaan? ;)
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:59"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:58"]No kysy vuokranantajalta äläkä meiltä!
[/quote]
Alanko näin keskellä yötä hänelle soittelemaan? ;)
[/quote]
No luuletko että meillä on joku mystinen kristallipallo, jolla saamme tietää vastauksen häneltä? ;)
Ei. Jos et osaa säästää, ala maksaa joka kerta satasen liikaa vuokraa ja voila, kohta olet päämärässäsi eli maksat seuraavan kuun vuokran 15 päivä.
No luulisi että onnistuu, ainakin jos yksityinen vuokranantaja. Jos ei onnistu niin harvinaisen joustamaton tyyppi. Mä olen maksanut vuokrani jo vuosia vähän milloin sattuu. Joka ikinen kuukausi kyllä vuokran maksan, mutta joskus se tulee viikon etuajassa, joskus kaksi viikkoa myöhässä. Vuokranantaja ei kertaakaan ole kysellyt tai huomauttanut joten oletan sen olevan hänelle ok.
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:59"]
[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 23:58"]No kysy vuokranantajalta äläkä meiltä! [/quote] Alanko näin keskellä yötä hänelle soittelemaan? ;)
[/quote]
No onko tämä sellainen asia joka pitäisi hoitaa just nyt heti? Nyt keskellä yötäkö tämä tuli ensimmäistä kertaa mieleesi? Eiköhä tällainen asia voi odottaa ihan maanantaille.
Jos maksat joka kuu myöhässä, voi vuokranantaja purkaa vuokrasopimuksen.
G