Hei sinä, jos joku sinua onnittelee, niin on kohteliasta kiittää.
Kommentit (8)
enkä ehtinyt kysyä kun jo jatkoit toisesta aiheesta...
Olin niin äimänä etten saanut sanaa suusta. Ihmettelin vain mielessäni miksi siitä pitää onnitella.
onnitellaan. onnittelut vauvasta esim. miksi? toivotaan että selviää hengissä vai? onnea toivon teille, ettei vauvanne kuole vai mikä idea siinä on? tai miksi onnitellaan että joku vanhenee? onnea että taas vanhenit ja tuli lähemmäksi kuolemaa.
ja sanoa edes kiitos jos joku sinua onnittelee?
Ja todellakaan en ollut suuna päänä vaahtoamassa jo seuraavaa asiaa. Hiljaisuus oli vain ja jatkui.. Muistakaa että olette esimerkkeinä lapsillenne. Mitä sitten jos ette pidä henkilökohtaisesti onnittelijasta, kohteliaisuus täytyy omata.
iloinen että siitä ilahtuu.
Minua onniteltiin raskaudesta jo ennen nt-ultraa enkä kiittänyt onnitteluista koska en ollut varma pidänkö lasta jos nt on liian iso.
kun "kollegani" oli voittanut jonkun tenorikilpailun minkä lie. Siis tämä minulle täysin tuntematon ihminen toiselta puolelta Suomea, jolla nyt sattui olemaan sama koulutus kuin minulla (kuten tuhansilla tässä maassa).. En tajunnut kiittää, anteeksi.
onnitellaan. onnittelut vauvasta esim. miksi? toivotaan että selviää hengissä vai? onnea toivon teille, ettei vauvanne kuole vai mikä idea siinä on? tai miksi onnitellaan että joku vanhenee? onnea että taas vanhenit ja tuli lähemmäksi kuolemaa.
Senkin kyynikko...
Onnittelut eivät ole oikeasti mitään onnen toivotuksia, vaan sosiaalinen tapa huomioida toisen (enemmän tai vähemmän) merkittävä tapahtuma keskustelussa. Ja noihin on tapana vastata "kiitos", vaikka itse ei ihan riemuissaan tapahtuneesta olisi.
Sanonpahan vain. Toivottavasti tunnet piston sydämessäsi.