Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Astmaatikot!! Tärisen ja sydän hakkaa kuin viimeistä päivää aina

Vierailija
29.01.2009 |

kun olen ottanut lääkkeet, eli aamuin ja illoin. Olo on tosi epämiellyttävä ja yritän ajoittaa lääkkeenoton niin ettei sen jälkeen ainakaan puoleen tuntiin tarvitse lähteä ihmisten ilmoille tai tehdä muutakuin istuskella, mieluiten käydä makuulle. Onko muilla samaa ongelmaa.?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei tuo ihan normaalilta kuulosta.

Vierailija
2/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annostus on liian suuri ja aiheuttaa siksi tykytystä ja vapinaa tai sitten otat annokset liian nopeasti.

Koska annostustasi on tarkistettu lääkärissä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja myös puhelimitse jutellut lääkityksestä. Olen raskaana ja sen vuoksi lääkitystä on nostettu kun ei meinaa happi muuten kulkea. Joudun nyt ottamaan buventolia, pulmicortia sekä symbicortia, kaikkia aamuin illoin.

ap

Vierailija
4/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

titrata annokset käyttän pelkkää avaavaa ja pelkkää kortisonia eikä yhdistelmävalmisteita (=Symbicort)?

Itse jättäisin Symbicortin muutamana päivänä ottamatta ja samalla lisäisin hiukan Pulmicortia.

Vierailija
5/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulle määrättiin aikoinaan astmalääkitys kovin hepposin perustein (ei pahemmin tutkittu, tulkittiin oireiden perusteella astmaksi), ja lääkkeet aiheuttivat aivan vastaavan reaktion. Itse päätin jättää lääkkeet ottamatta ja aloin vaatia lisätutkimuksia. Tuloksena oli uusi diagnoosi, sydämen vajaatoiminta ja laajentunut sydän. Oireiden puolesta myös astma oli siis aivan todennäköinen diagnoosi, vaan täysin väärä.

Raskaus ja synnytys voivat laukaista sydämen vajaatoiminnan, näin kävi itsellänikin.

Vierailija
6/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkin huolet ja stressi raskausaikana ja synnytyksen aikoihin voivat aiheuttaa sen. Ihan oikea oireyhtymä siis.

Raskaus ja synnytys voivat laukaista sydämen vajaatoiminnan, näin kävi itsellänikin.

Vierailija
7/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka pulmicortia otin 2x aamuin illoin. Lisäksi laitettiin symbicort. Mulla on ollut aina ongelmia astman kanssa raskauksien aikana, kerran jouduin ottamaan hengitettävien lääkkeiden lisäksi kortisonitabletitkin ja pelkään että nyt mennään samaan. Mulla on kyllä onneksi lääkärille soittoaika huomenna. Kyseessä siis Kättärin sisätautilekuri joka on ollut kaikissa raskauksissa.

ap

Vierailija
8/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sille tehdään? Pitäisikö tästä mainita huomenna lääkärille kun puhun hänen kanssaan..mutta sen tiedän itsekin etten ilman noita lääkkeitä toimeen tule kun raskaus pahentaa astman oireita tuplasti, jollei triplasti.

ap

Vierailija
9/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla 2x ja illalla 2x pulmicort auta niin symbicort otettava lisäksi. Buventolia menee 2-4 kertaa päivässä tarpeen mukaan. Pef arvot oli alle 300 tai juuri ja juuri 300 ennenkuin symbicort aloitettiin. Nyt ne on 300-340.

ap

Vierailija
10/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkityksenä Pulmicort ja Buventhol. Ne auttoivatkin.

Sitten vaihdoin Pulmicortin Symbicortiin kun oli mun mielestä tehokkaampi.

Mielestäni on outoa että käytät molempia!

Vaihdoin sittemmin työpaikkaa ja sen myötä lääkäriä ja siellä oltiin sitä mieltä että on yritettävä päästä tuosta Buventholista eroon ja käyttää vaan Pulmicortia.

Kuten teinkin. Nyt olen yllätyksekseni huomannut pärjääväni ilman lääkkeitä, pari viikkoa jo. Tosin tämä toistaiseksi. Saattaa olla että nykyinen raskauteni vielä loppuvaiheessa aiheuttaa hankaluuksia.

Vierailija
11/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta pakko ne lääkkeet on ottaa tai menee henki vauvalta ja äidiltä. Eli sun on vain pakko kärvistellä ne haittavaikutukset, jotka ovat ikäviä mutta ei vaarallisia. Ei pitkäaikaisen astmaatikon pitkäaikainen hengenahdistus ole mitään sydänvikaa.

Vierailija
12/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ei tuo pulmicort pitkävaikutteisena sellaiseen auta. Mullakaa ei astma vaivaa yleensä kuin siitepölyaikoina ja jos raskaana en ole niin tulen kuukausiakin toimeen ilman lääkkeitä. Jostain syystä mun raskaudet+astma on huono yhdistelmä.

ap

Vierailija
13/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla juuri Buventol aiheuttaa järkyttävän vapinan, mutta esim. Bricanyl ei sitä tee. Pyydä kokeeksi joku muu avaava lääke.

Vierailija
14/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventoline Diskus selvästi aiheuttaa vähemmän tärinää. Kaipa se kuuluu asiaan..

Vierailija
15/16 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ventoline Diskus selvästi aiheuttaa vähemmän tärinää. Kaipa se kuuluu asiaan..

Vierailija
16/16 |
30.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

lääkärin kanssa keskusteltu ja symbicort otetaan pois ja tilalle joku muu, nimeä en nyt muista mutta pitkävaikutteinen myöskin. Lisäksi kortisonitablettikuuri..jospa tämä tästä ettei tarvis ihan toimintakyvyttömäksi mennä. Pelottaa kyllä taas kerran tämä lääkkeiden määrä kun raskaana olen mutta kun ei ilman pärjää niin minkäs voit :(