Aamulla lekurissa verenpaineet 133/179
Kommentit (16)
Yhdellä verenpainelääkkeellä aloitetaan aina, vaikka olisi vielä paljon korkeampikin taso. Ja lääkevaikutus näkyy vasta kuukauden kuluttua, joten toivottavasti kontrolli ei ole viikon päästä. Ja oletettavasti labrat olivat kunnossa?
varsinkin jos on vaikka todellinen pelko että poksahtaa verisuoni aivoissa tms...
mikä ei todellakaan ole kaukaa haettu jos paineet on jo näin vaarallisen korkealla.
nyt elämäntaparemonttia myös peliin!
Yhdellä verenpainelääkkeellä aloitetaan aina, vaikka olisi vielä paljon korkeampikin taso. Ja lääkevaikutus näkyy vasta kuukauden kuluttua, joten toivottavasti kontrolli ei ole viikon päästä. Ja oletettavasti labrat olivat kunnossa?
ja lääkärin ei pitäisi käyttää automaattimittaria niin kuin sinun lääkärisi on käyttänyt, vaan kunnon elohopeamasiinaa.
160/160 ja kätilö oli aivan kauhuissaan.
Mistähän tuollainen nousu voi olla merkki?
ja lääkärin ei pitäisi käyttää automaattimittaria niin kuin sinun lääkärisi on käyttänyt, vaan kunnon elohopeamasiinaa.
Ja ap:n verenpaineet nyt eivät ole sitä luokkaa, että pitäisi edes harkita aloitusta kahdella lääkkellä - mikä muutenkin olisi täysin väärää hoitoa mihin tahansa tuoreeseen verenpainetautiin.
Ja yhden lääkkeen sain, siitäkin ihan pienimmällä mahdollisella annoksella aloitettiin.
On ollut verenpainehistoriaa, mutta ei vielä lääkkeitä. Jalat on turvoksissa kuin elefantilla. Päässä kuului veren kohina ja pulssi koko ajan.
Mulla on sukurasitteena verenpainetaut.
Onko tuo lääkäri siis ammattitaidoton, kun monet täällä olisi tehneet toisella tavalla?
Ekassa virtsakokeessa oli valkuainen yhdellä plussalla, toisessa ei mitään.
Miltä näytti keuhkokuva, jos jalatkin ovat pölkyt?
190/180 jopa korkeammatkin tai joskus jopa niin että mittari näyttää error ja eipä meidän osaston lääkäri ole kertaakaan ollut paniikissa tai sanonut että suoni voi katketa.
paitsi jos potilaalla on hypertensiivinen kriisi, joka onkin sitten ihan oma lukunsa, eikä ap tällä palstalla roikkuisi jos sellaista sairastaisi.
Verenpainelääkitys on noilla lukemilla syytä aloittaa ilman seurantaa, mutta korvattavuuttahan sille ei sitten kyllä saa. Aloitus tapahtuu yhdellä lääkkeellä. Nesteenpoistolääke on myös verenpainelääke, sillä voisi periaattessa aloittaa pelkästään kun on nainen kyseessä. Tai ehkä sen hetkeksi voisi liittää toisen lääkkeen ohelle jos kerran on turvotustakin, mutta kolme lääkettä kuulostaa kyllä ihan idiootin touhulta.
ja olen saanut suun kautta pureskeltavan tabletin joka vaikuttaa pian painetta alentavasti, vähän aikaa on seurattu päivystyksessä ja kaksi kertaa olen osastollakin ollut kun paineet oli ihan sekaisin.
Oli vaarallisen korkeat paineet ja jouduttiin vaihtamaan lääkkeet ja kyllä niitä tuli useampi kerralla otettavaksi.
Sinun paineet ovat vaarallisen korkeat.
Suositeltiinko hankkimaan kotiin verenpainemittari ja tarkkailemaan painetta aamuin illoin niin minulle annettiin ohjeeksi. Kirjasin paineet ylös ja näytin listan seuraavalla kerralla. Minut ohjattiin erikoislääkärin päivystysvastaanotolle keskussairaalaan.
Nyt olen saanut pudotettua painoa runsaasti ja lääkitystä on vähennetty.
Minulla meni tilanne niin pahaksi ettei olisi ollut enää juurikaan lääkkeiden lisäämismahdollisuutta ja lääkäri puhutteli vakavasti.
Todellinen riski on olemassa ellei paineita saada pysyvästi alenemaan.
Tiedän tuon tunteen kun päässä syke, takaraivoa särkee ja on kuin heiluisi merisairaudessa.
Olisit ottanut sen sairausloman, minut määrättiin kahdeksi viikoksi lomalle ja olin tuolloin opiskelemassa. Oma terveys ja henki on etusijalla kuin työt tai opiskelut.
että esim hoitamaton verenpainetauti on suurin syy aivoverenvuotoon, joka taas on aikalailla tappavan vaarallinen n. puolelle potilaista...
nimim. kokemusta asiasta läheisen osalta, ei kannata pelleillä
päivittäin näen paineita jotka ovat luokkaa190/180 jopa korkeammatkin tai joskus jopa niin että mittari näyttää error ja eipä meidän osaston lääkäri ole kertaakaan ollut paniikissa tai sanonut että suoni voi katketa.
Vähän hirvitti. Päässä on pulssi jyskyttänyt jo pidemmän aikaa, ihme että ei ole verisuoni katkennut vielä