Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ei siedä Thaimaahan kohdistuvaa arvostelua?

Vierailija
29.01.2009 |

Tuota toista ketjua lukiessa moneen otteeseen ihmettelin näiden joidenkin kamalan palavaa tarvetta puolustella Thaimaata. Ikäänkuin ei hyväksyttäisi sitä, että kyllä siellä Thaimaassakin tapahtuu rikoksia eikä ne ihmiset siellä ole aina ihan sitä miltä näyttää. Mä en oikein tätä ymmärrä. Mulla ei ole tuollaista palavaa tunnetta edes omaa kotimaatani kohtaan, hyvänen aika sentään, mikä on kuitenkin aika paljon isompi juttu kuin joku lomakohde... Mitä heidän pitää puolustella? Ja miksi heidän pitää puolustella? Miksi se otetaan niin henkilökohtaisesti jotenkin? Mä olen matkustellut tosi paljon, Thaimaassakin, ja on ihania ja vähemmän ihania paikkoja, mutta en mä silti henkeen ja vereen mitään paikkaa puolustelemaan ala. Ne on kuitenkin vain ja ainoastaan lomapaikkoja, ei sen enempää.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos joku tykkää kreikasta ja toinen ei, niin so what. Sit ei tykkää. Tai joku rakastaa lontoota ja toinen inhoaa niin mitä väliä. Mutta thaimaa, jos joku ei siitä tykkää ja itse tykkää niin se koetaan henkilökohtaisena juttuna. Miksi näin, se on sit eri juttu.

Vierailija
2/5 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos Thaimaasta kirjoittaa jotain asiallista kritiikkiä niin saa kommentteja tyyliin "Pysy vaan siellä Kanarialla" jne. Tosiasiassa esimerkiksi Thaimaan turistikohteet Phuket ym. on yhtä ällöttäviä massaturismikohteita, joissa kuulee ruotsia ja saksaa useammin kuin thain kieltä ja kadut täynnä hotelleja ja tyrkkykauppiaita.

Samoin ei saisi kirjoittaa mitään negatiivista Thaimaan prostituutiosta ja ihmiskaupasta kun siihenkin tulee monelta "Thaimaa-loverilta" kommenttia, että tytöt ovat vapaaehtoisesti mukana jne. Lisäksi moni jopa puolustelee ihmiskauppaa ja prostituutiota. Jokainen Thaimaassa käynyt tietää, että ainakin 80 % prostituutiopalveluja käyttävistä on niitä läskimahaisia, ei-minkään-näköisiä ukkoja, mutta sitäkään ei saisi mainita. Eikä sitä, että HS:n tutkimuksen mukaan JOKAISESSA Helsingin thaihieromossa tarjotaan seksipalveluja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se niin, että suomalaiset lomailijat haluaa säilyttää sen illuusion, että Thaimaa on maanpäällinen paratiisi. Ei haluta tietää, että se on maa, jossa on paaaljon ongelmia.

Vierailija
4/5 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko syynä se että thaimaassa kuitenkin käy niin paljon sellaisia suomalaisia, jotka ei juuri muualla ole matkustaneet (kaukomailla ainakaan). sit ne ajattelee että thaimaa on *se* paratiisi eikä muualla voi/saa olla parempaa? hmm.. ehkä jotain sellaista...

Vierailija
5/5 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis juuri siksi että on matkustettu paljon ja tiedetään miten asiat ovat, mutta ei haluta kieriskellä pelkästään siinä negatiivisessa jutussa vaan korostaa myös hyviä puolia.

Mulla ainakin on vähän nolo olo siitä että matkustan paikkoihin joissa on niin paljon vakavia ongelmia, usein nimenomaan turismiinkin liittyviä (esim. lapsiprostituutio) - vaikka en oikeasti ole sitä mieltä että olisi ko. maille parempi jos turistit lakkaisivat siellä käymästä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi