Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

D-vitamiini ja flunssa/influenssa/nuhakuumeet

Vierailija
29.01.2009 |

Oon miettinyt nyt jonkin aikaa mikä merkitys voi olla D-vitamiinilla todellisuudessa?

Mietintä lähti tästä:

Luin ehkä pari vuotta sitten D-vitamiinista tehdyn artikkelin ja siinä puhuttiin D-vit. vaikutuksesta vastustuskyvyn kohottajana. Suomalaiiet kuulemma saa liian vähän D-vit.

Suomessa ei oo pahemmin aurinko paistanut viime kesänä. Me ei ainakaan saatu aurinkoa juurikaan.

Me oltiin sairastettu käytännöllisesti kattoen 1,5 vuotta ja mä oon käyttäny "pillerien" muodossa D-vitamiinia. Ei sillä tuntunu juuri olevan merkitystä.

Kesällä alko ihan kamala kierre. Koko ajan räkätautia. Varmaan ihan perus fllunssaa/räkätautia. Korvatulehduksia, keuhkoputken ja poskionteloiden tulehduksia jokaisella. korkeintaan pari päivää "teveenä" ja taas alko.

kaikki oli kipeenä siinä vaiheesa ku lähettiin matkoille. Oltiin 3 viikkoo auringossa ja nyt ollaan oltu terveenä jo 3kk!! Lapset on koulussa ja koko ajan joku on kipeenä ja täällä on reihunu jos jonkinlaista tautia ja me ollaan yhä terveitä.

tuli vaan mieleen että mikähän on auringonsaannin vaikutus? Auttaako mahdollisesti muuten vastustuskysyä nostavasti? Eikö pilleriestä/ruuasta saatu D-vit. ole sama asia kun elimistön itse muodostama D auringonvalon vaikutuksesta? Pidän outona että ollaan mukamas saatu immuniteetti kaikille räkätaudeille joita tässä nyt on ollut.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko vaikutusta, mutta meillä lapset syö säännöllisesti (voi unohtua silloin tällöin) D-vit tabletteja ja vanhemmat Omega3+vitamiinit -tabletteja. Viimeksi ollaan oltu kipeinä joskus vuosi sitten. Onko sitten vaan hyvä vastustuskyky vai vitamiinien vaikutusta, en tiedä.

Vierailija
2/2 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

(vaikka juuri parhaillaan ovatkin) ja tiedän pari vanhempaa, jotka eivät juurikaan anna lapsilleen d-vitamiinia (kokevat se huonoksi/turhaksi), nämä lapset ovat kyllä kovin usein räkätaudissa.

En sitten tiedä onko vain tuurista kiinni meillä vai tuon vitamiinin ansiota.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kuusi