Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut ruokkivat lapsensa eineksillä?

Vierailija
29.01.2009 |

Lapsille syötetään sitä lisäaine- ja jätöspaskaa päivittäin! Ettekö välitä lastenne hyvinvoinnista?

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään työttömyyskorvauksella, kun kun kukaan ei ole tullut hakemaan töihin. Kaupasta hampurilaisia välipalaksi ja muita eineksiä, kun lapset tulevat koulusta. Sitten valitetaan, kun tuet on niin pieniä. Hoh, hoijakkaa.

Vierailija
2/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eletään työttömyyskorvauksella, kun kun kukaan ei ole tullut hakemaan töihin. Kaupasta hampurilaisia välipalaksi ja muita eineksiä, kun lapset tulevat koulusta. Sitten valitetaan, kun tuet on niin pieniä. Hoh, hoijakkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin sen jälkeen ei sitten tekemäni ruoka ole kelvannut.

Kaupan makaronilatikko tai lihaperunasoselaatikko on parempaa.

Sitä ennen söivät kaikkea mitä tein. Vihanneksia, kalaa ja jne. Ei enää.

Leipää vain söisivät, jos en kaupan valmisruokia osta.

Kalapuikot menee, mutta ei peruna sen kanssa. Leipäkin on runsaskuituista ruisleipää ja päällä juustoa, tomaattia, kurkkua.

Syövät kyllä aamulla kaura- tai 4-viljanpuuron, marjoja, hedelmiä.

Koulussa ja päiväkodissa syövät ruuan. Mutta sehän onkin valmisruokaa.

Vierailija
4/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullaan vasta kuuden aikaa illalla kotiin eikä jaksa lapsille tehdä ruokaa vaan haluu että lapset menee mussuttaan hamppareitaan ja pelaan pleikkaa ja äiti saa olla rauhassa ja kattoa salkkareita!

Vierailija
5/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vois elää itseni kanssa, jos en sen vertaa lapsistani välittäis, etten viitsis niille kunnon ruokaa laittaa.

Vierailija
6/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

no meillä kyllä ihan eletään KOTIRUUALLA, terveellisellä ja monipuolisella sellaisella.

kuitenkin joskus kyllä- tilaamme esim pizzaa tai voimme joskus ihan mäkkärissä hampurilaisellakin käydä.

lisäksi joskus ostan esim pinaattilettuja tai noita kaupan hampurilaisia, ihan silleen, että lapset ja mies saa nopeasti jotakin välipalaa, ennen kun teen sitten lämpöisen ruuan.

Vierailija
7/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kehittäminen tuppaa viemään ajoittain aika paljon aikaa. Ei ehdi aina laittaa alusta pitäen ruokia itse, vaikka se tavoitteena olisikin.

Vierailija
8/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

juu, ei, emme elä valtion tukien varassa, ei.

ihan itse tienaamilla, mies urheilulla ja minä firman tuloilla. ;)

Vierailija
9/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kumpikin vanhempi on työelämässä ja töiden jälkeen on ihan puhki, tuntuu tärkeimmältä vaan saada JOTAIN ruokaa perheelle. Valitettavan usein se on meillä puolivalmista tai valmista. Nuo "uraäiti" tai "uraisä" -termit ovat aika kärjistettyjä. Kun lapset ovat yli 3-vuotiaita, ei ole oikein muuta vaihtoehtoa kuin käydä töissä. Sitäpaitsi... tänään Hesarissa oli pikku-uutinen, jossa sanottiin työssäkäyvien perheellisten olevan onnellisimpia. Vähempikin työ riittäisi minulle, mutta tilanne on hyvin ON/OFF -luonteinen. Minutkin on itse asiassa ruokittu lapsena eineksillä ja kaurapuurolla.. En ehkä siksi sitä niin pahana asiana näe.

Vierailija
10/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain lapselleni, 5kk, hedelmäsoseita hyllystä ja siinä perhe oli ostoksilla myös..

Äiti ja isä lappasi kärryihin n 1.5v lapselle valmiita piltti purkkeja kymmeniä. Ei siis hedelmä soseita vaan ihan ruokapurkkeja.

Olen ihan oikeesti ajatellut ettei niitä kukaan syötä lapselleen päivittäisenä ruokana. Siis kyse ei ollut vain parista purkista vaan oikeasti useista kymmenistä.

Miksi?

Meillä on viim 8kk iässä syöty sitä samaa mitä muutkin. ( toki allergia mahdollisesti huomioiden).

Mutta ei tulisi mieleenkään ostaa valmiita 1-3v piltti mössöjä.

Ymmärrän toki silloin tällöin, hätävarana jne..

Hedelmä soseita ostan itse ja vielä kuopukselle käytän valmiita kasvis jne soseita, mutta teen myös itse..

Ruoka on niin kallista nykypäivänä että ei todellakaan kannata raahata valmiita purkkeja kaupasta vaan ostaa ne raaka-aineet.. valmiistaa ja pakastaa.

hyviä keittokirjoja saa myös nykyää ja vinkkejä saa netistä ilmaiseksi..

Vierailija
11/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan laittamiseen ei nyt niiin paljon aikaa tarvitse. Kyse on priorisoinnista.

Sitäpaitsi lapsen voi ottaa mukaan ruuanlaittotouhuun, niin saa sitä yhteistä laatuaikaakin siinä samalla.

Vierailija
12/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi?

Miten teitä jaksaa kiinnostaa toisten ostoskärryt? Meillä ei eineksiä syödä kuin harvoin, mutta en mä silti katsele mitä toiset ostaa kaupasta.

Vierailija
13/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

että yli 1v syötetään noita ruokia, mutta mutta mistäs tiedät, jos he vaikka olivat lähdössä thaimaaseen 2 vkoksi ja ostivat sinne hätävaraa? koneeseen yms? ethän vi tuomita tollasen perusteella, olisit kysynyt, että tulevatko matkaa tms hätävaraa varten, vai ihanko tosissaan JOKA PÄIVÄISEEN käyttöön ;)

Vierailija
14/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruuan laittamiseen ei nyt niiin paljon aikaa tarvitse. Kyse on priorisoinnista.

Sitäpaitsi lapsen voi ottaa mukaan ruuanlaittotouhuun, niin saa sitä yhteistä laatuaikaakin siinä samalla.

No voihan maailman suurimman ongelman tehdä MISTÄ VAIN. Ihanaa mustavalkoista uhittelua :-) Omapahan on pääkoppasi.

Vierailija
15/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei teidän perheessä koskaan syödä ? Tänä päivänä on lähes mahdotonta välttää lisäaineita ja säilöntäaineita kokonaan. Okei, vähemmän niitä tulee kun jaksaa itse keitellä perunoita ym. mutta maailma on täynnä eineksiä eri muodoissa. Ja hedelmissä ja vihanneksissakin on säilöntäaineita vaikka kuinka paljon !

Vierailija
16/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

valitettavasti näin. Kunnon kotiruoka on paljon edullisempaa, mutta perheen äiti ei "ehdi" tehdä.

Vierailija
17/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

et tee lapsellesi itse hedelmäsoseita???? miksi ostat teollisuuspaskaa ;)

Vierailija
18/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

taatusti lisäaineetonta.

Varsinkin ne hedelmäpiltit ovat minusta monta kertaa turvallisempia kuin hedelmätiskiltä ostetut lisäainpommit.

Vierailija
19/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

syöneet kotitekoista ruokaa kotona :D

Teko syytä ja ihan sinun laiskuuttasi!

Meillä ei ole koskaan lapsi saanut päättää mitä laitan pöytään ja sitä syödään mitä on!

Lellittyjä kakaroita tuosta vaan saan.

Joten suosittelen, jätä ne einekset kauppaan ja tee itse.

Jos ruoasta valitetaan, mars omaan huoneeseen ja muuta ruokaa ei tule ennen kuin on seuraava ruoka-aika..

Näin meillä on toiminut kaikille!

t. 4v, 7v, 10v, 12v rajoilla ruokittujen lasten äiti

Vierailija
20/49 |
29.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nainen joka ei ole koskaan missään muussa asiassa pärjännyt ja ollut hyvä kuin kotiäitiydessä. Ja sitten ollaan niin itseään täynnä ettei meinata housuihinsa mahtua.

Ihminen joka pystyy pätemään monella alueella sekä kotona että yhteiskunnassa(töissä) ei tarvitse alvariinsa olla pullistelemassa tällaisilla olemattomilla asioilla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kolme kahdeksan