Miksi narsisteista puhutaan aina negatiiviseen sävyyn?
He ovat itse uhreja. Heitä on lapsuudessa kohdeltu niin väärin, että heidän persoonansa on viottunut pahasti. Miksi säälitään vain "narsistien uhreja"? Uhri on narsisti!! Heille pitäisi antaa asianmukaista hoitoa, eikä "lyödä lyötyä". Narsistin uhrit ovat yleensä itse valinneet osansa ja voivat koska tahansa ottaa eron, mutta mitä tekee narsisti? Eroamalla hän ei pääse viastaan...
Kommentit (26)
tule narsisteja...
Itselläni on ollut todella kurja lapsuus vanhempien alkoholiongelman takia, mutta en ole narsisti. Enemmänkin olen liiankin empaattinen ja en osaa helposti sano ei. Lisäksi itsetuntoni ei ole hyvä ja en usko, että olen yhtä hyvä kuin muut.
Harvoin narsistit myöskään ovat hoitomyönteisiä. Heidänhän pitäisi kohdata se kaikki kipu ja häpeä, jota vastaan ovat koko elämänsä taistelleet. Helpompaa haudata se ylimielisyyteen ja taistella kynsin hampain sitä tuskaa vastaan, joka voisi musertaa.
Narsistit ovat äärimmäisen vaarallisia. Seurustelin hetken sellaisen kanssa nuoruudessani, ja itsetuntoni joutui todella koville. Mikään ei ole narsistin mielestä riittävän hyvää, ihminen masentuu pahasti yrittäessään muotoutua koko ajan muuttuviin vaatimuksiin.
Häpeän, syyllisyyden ja riippuvuuden tunnustaminen on erityisen tuskallista ihmiselle, joka on kaikin voimin torjunut elämästään jokaisen omaa minuutta uhkaavat ja murskaavat tuntemukset ja nähnyt kaikki heikkoudet ja puutteet ainoastaan muissa.
voi parantaa kun ei narsisti ole mielestään sairas!
Jos joku keksisi,miten "parantaa" ex-mieheni, niin ansaitsee...lottovoiton!
Tai pedofiileista? Nehän on vaan uhreja...
Ja jokaisella todella häiriintyneitä piirteitä, suorastaan narsistisia. Patologisia valehtelijoita ja hyväksikäyttäjiä. On varmaan tarpeetonta kertoa, että mikään suhteista ei kestänyt kauaa. Näitäkö on enää markkinoilla jäljellä kun täyttää 40 vee! Hyi hemmetti, mieluummin yksin, kuin jonkun narskun kanssa.
Pysykää naimisissa jos mies ei ole ihan sekaisin!
narsisti ei koe tarvitsevansa apua tai hoitoa. Eihän hänessä ole mitään vikaa! Kaikki vika on kaikissa muissa. Valitettavasti Suomessa ei voi aikuista ihmistä raahata mihinkään pakkohoitoon eikä siitä mitään hyötyä olisikaan. Terapiat yms toimii vain jos itse terapoitava on yhteistyöhaluinen, tai itseasiassa terapoitava sen työn tekee, terapeutti vain auttaa, sysii oikeaan suuntaan ja ohjailee.