Muilla 2kk:n ikäisiä, jotka ei päivällä nuku liioin yhtään?
Aamuseitsämästä valvoo iltayhteentoista melkein koko ajan ja koko ajan saa hytkytellä.. Yöllä nukkuu,luojan kiitos 6-7 tuntia yhteensoittoon..
Kommentit (5)
kuin 15-20 minuutin tirsoja., muutaman kerran päivässä. yöllä vetää sitten 8h kevyesti. ja on kuitenkin hyväntuulinen päivisin.
3 ensimmäistä kuukautta torkkui vartin pätkiä eikä nälästä ollut kyse. Neuvolassakin sanottiin mulle, että muista nukkua päivällä, niin jaksat yöt. Meillä kun oli lisäksi koliikkia. Joo, mites nukut kun vauva valvoo..
Onneksi nyt helpottanut. Saattaa nukkua päivällä kahdetkin 3h päikkärit ja lisäksi yöllä 8h putkeen. Vauva kohta 4kk.
En millään konstilla saanut lasta nukkumaan pidempään. Asia muuttui vasta kun lapsi oli lähemmäs 1-v. Olin kyllä tosi poikki mutta onneksi mikään vaihe ei kestä ikuisesti.
Tuskin sillä nälkä on, vaan sun pitää opettaa lapsi nukkumaan. Kantsii tehdä niin, että pistät päiväunille aina samalla lailla ja nukutat sen vartin pätkän yli. Vauvoilla on unirytmi yleensä 45 minuuttia ja monet vauvat havahtuvat sen ekan vartin jälkeen. Helpointa on varmaan vaunuissa nukuttaminen.
Aika väsyttävää, kun 2kk:n ikäinen ei nuku päivällä kuin 15min pätkiä. Koko ajan olen epäillyt maidon riittämistä, mutta mistä voin olla varma johtuuko siitä vai onko vain joku vaihe? Onko muilla vähäunisia tämän ikäisiä? Yöllä nukkuu välillä kolmenkin tunnin pätkiä eli tältä osin ihan hyvin.