PAHINTA MITÄ GYNE ON SULLE SANONUT?
Kaikenlaisia juttuja on tullu kuultua..
mut mitä av-mammoille on sanottu? :D
Kommentit (91)
hitto taas tiukka pillu, käy hakee ne "minivehkeet".
ja tiedän, että meillä ongelmia saada miehen penis sisälle, kun se suu aukko niin ahdas
Koko tutkimus oli hyvin vaikea, enkä edes kaikkea onneksi muista, mutta mieleen jäi miten terkkari ihmetteli kuinka kummallista "pullotusta" siellä mun emättimessä on... liitti sen vielä puheessa ylipainooni. Ihmetteli myös, onko kukaan koskaan saanut multa papanäytettä otettua, kun olen niin "vaikea tapaus"! Sanamuotoja en valitettavasti muista tarkasti, mutta koko ajan terkkari näytti niin nyrpeää naamaa ja antoi ymmärtää toimenpiteen vaikeuden olevan minun syytäni, että itku pääsi kun tulin sieltä pois!
Kyseinen terkkari on lapseni kouluterveydenhoitaja, enkä todellakaan ihmettele, miksi lapsi ei pidä hänestä.
pöydälle niin gyne laitto sormensa sinne ja sano et sul on immenkalvo revennyt, et se pili on niin iso...
Olin silloin just tavannut uuden mieheni ja entisen miehen kaa ei oltu seksiä harrastettu 1,5 v. ollenkaan.
opiskeluaikana kävin gynellä, joka oli turun yths:n varmaan kaikkien tuntema kova yksinpuhelija; siinä muun puhumisensa ohella totesi: "Täällä näyttää tosi siistiltä, oppikirjaan voisi vaikka kuvan ottaa!", siis tutkiessaan alapäätäni... ;)
Mulle synnytyksessä sanoi kätilö että "kamala kun on karvainen, kait tää on ajeltava". Sanoi tämän todella kypsähtäneellä äänellä..
Tosin itse vastasin että " eipä paljoo yletä enään sheivaileen"
Jäi vaan ikävästi mieleeni sillä yleensä pidän karvani kurissa, niitä kun tuppaa kasvaan ihan tarpeeksi :(
että täällähän on muhkuroita, ihan kuin auton renkaista olisi palasia. En ole ikinä tavannut naista jolla olisi näin muhkuraiset rinnat, onko mammografiaa tehty ikinä, jos olisin sinä kyllä menisin vaikka omakustantamana.
Yksityisen lääkäriaseman naisgyne. Ja sai säikäytettyä minut mammografiaan. Ehkä hän ei ollut sitten monia rintoja käpälöinyt.
Sulla on varmasti sama "tila" kuin mulla, olikohan rintojen masteopatia (olen tosi huono muistamaan termejä...) Lääkärisi oli oikeassa, silloin rintoja kannattaa ultrata/mammota tavallista useammin koska mahdolliset muutokset ovat heikosti käsin havaittavissa. Asiassa lääkärisi oli siis varmaankin oikeassa.
olin siihen asti luullut kipuilevani enimmäkseen episiotomia-arpea...
Jos ei pienenekään, niin voi olla etteivät löysty gynen odottamassa mitassa. Tai käy kuten minulla: lääkäri joutui hakemaan pienemmät instrumentit ja niitä hakiessaan sanoi, ettei muistanutkaan että olin synnyttänyt alakautta vain kerran kun toinen oli tullut sektiolla. Sain siis minäkin kuulla olevani tiukka (=tiukempi kuin lääkäri oli olettanut)!
Ei ole mulle kukaan gyne sanonut mitään pahaa, päinvastoin kerran gyne sanoi, että mulla on kaunis kohtu. Musta se oli kivasti sanottu (oli nainen).
Sen sijaan ystäväni gyne haistelee tutkimuksen jälkeen sormiaan ja sanoo sitten tietäväisenä: "joo hyvältä haisee, ei ole tulehduksia, voit pukea". Musta toi on outoa, ystävästäni normaalia.
Lääkärien kielessä kaunis ja hyvä tarkoittaa vähän eri asiaa kuin arkikielessä. lähinnä siis normaalia ja tervettä, ilman mitään estetiikka- tai miellyttävyysaspektia ;D
- Hirveä moraalisaarna irtosuhteista
- Synnytyksen jälkeen joku ihme viransijainen lääkäri tokaisi tulehtuneista tikeistä että hyi hitto, enpä oo ennen näin kamalaa nähnytkään!
- Mikä pakko nuorten naisten on ajella karvat, lisää vaan tulehdusriskiä ja karvanen on paljon kauniimpi katsella kun tuommoinen pikkutytön pillu aikuisella naisella.
Vähän aikaa seurustelin gynekologin kanssa, joka halusi, että tehtäisiin kaksi lasta, ja molemmat sektiolla. Hän sanoi nähneensä tarpeeksi monta naisen värkkiä, jotka oli menneet pilalle synnytyksissä. Ja lupas pitää huolta, että tämäkin tavara todella pysyy kunnossa.
Mies gyne sanoi sitten, että "jopasjopas täytynee kokeilla neitsyille tarkoitettua pienempää mallia vaikket enää olekaan neitsyt" ja hymyili vielä..
Syynä todella runsas ja kivulias vuoto.
Vähän jännitti kivuta tutkimuspöydälle. Kun riisuunnuin niin kysyin ujona "otanko sukatkin pois?". Johon gyne tietty tylysti totesi "ei täällä jalkoja tutkita!!". Ei siis kovin paha :-)
PS. Mutta silti, sukat otettiin multa pois mm. ekassa synnytyksessä ja kierukan laitossa (toisesta jalasta).
No minulle ei ole gynet sanoneet ikinä mitään pahaa. kerran on sanottu että vuodat aikapaljon valkovuotoa oletko huomannut?? ja olinhan minä olin juuri raskaana ja silloin valui paljon vuotoa.. Toisen lapsen jälkeen jälkitarkastuksessa nais gyne tokaisi: taitaa miehesi olla onnelinen kun olet säilynyt näin tiukkana :) ja joo kyllä olen säilynyt :D
Nauratti kun toinen lapsi oli perätilassa ja kävin sellaisessa synnytystapa-arvioinnissa, niin lääkäri teki "nyrkkitestin" ja sanoi että "täältähän mahtuu vaikka poikittain, synnyttäjän lantio!". Ei sitten kuitenkaan yritetty alakautta kun oli niin isokokoinen. ;)
Täh, eiks toi siis tarkoittanut sitä, että lekuri oletti sun synnyttäneen kahdesti alakautta, eikä vaan kerran ;) En ymmärrä miten ton saa väännettyä tas näin päin, että onpas tiukka värkki....
Jos ei pienenekään, niin voi olla etteivät löysty gynen odottamassa mitassa. Tai käy kuten minulla: lääkäri joutui hakemaan pienemmät instrumentit ja niitä hakiessaan sanoi, ettei muistanutkaan että olin synnyttänyt alakautta vain kerran kun toinen oli tullut sektiolla. Sain siis minäkin kuulla olevani tiukka (=tiukempi kuin lääkäri oli olettanut)!
Hän venytteli ovislimaani hansikassormiensa välissä.
Tajusin lääkärillä ollessani vallan mainiosti, ettei välineiden uusiminen johtunut ylimaallisesta tiukkuudesta vaan juuri siitä, etten ollutkaan löystynyt kahden lapsen verran vaan vain yhden.
Hän venytteli ovislimaani hansikassormiensa välissä.
Kuolen nauruun! :DDDD Vaikka ei varmasti kivaa ollut sulle...
kun menin synnytyksen jälkeen esittelemään revenneitä tikkejä, katsoi alapäähän ja sitten kauhistuneena minua, en ole koskaan nähnyt tälläistä ja antoi lähetteen keskussairaalaan. Itkien sitten sinne keskussairaalaan menin.