Mitä ajattelet äidistä, joka jättää alle kaksikuukautisen lapsensa hoitoon päästäkseen juhlimaan?
Kommentit (15)
Mitä ihmettä tuollaisesta muka _pitäisi_ ajatella? Että äiti on aivan kamala, vastuuton, moraaliton, epäkelpo äiti?? Ei kai nyt sentään. Perus-avläinen kyllä varmaan niin ajattelee.
Mitä minä nyt itsestäni sitten ajattelisin. Olen kyllä sen jälkeen ollut kahdeksan vuotta lasten kanssa kotona ja nykyään mies tekee lyhennettyä työviikkoa lasten takia, vaikka ovatkin kaikki yli 3-vuotiaita. Mitä sinä ajattelet sitten minusta, kun tuollaisen kysymyksen esitit.
vauva oli viikon ikäinen kun jätin sen isälle 4 tunniksi ja lähdin kiertelemään kirpputoreja.
Ei mulla tunnesuhde syntynyt lapseen ennenkuin lapsi oli vuoden ikäinen ja alkoi jo pärjätä omillaan...
työpaikan pikkujouluihin syömään hyvin ja tapaamaan työkavereita. En kuitenkaaan olisi jaksanut jäädä iltaa istumaan ja bilettämään, eli jos tästä jotain pitäisi ajatella, niin energinen ihminen kun jaksaa vielä bailata vaikka kotona on vauva.
Itse olin luokkakokouksessa kun esikoisemme oli n. 3 kk. Vauva oli tyytyväinen ja söi hienosti myös pullosta, joten pärjäsi isän kanssa hienosti vaikka omaksikin yllätyksekseni jaksoin olla juhlissa kahteen.
Keskimmäisemme ja kuopuksemme sitä vastoin olivat sellaisia tissihirmuja, etten suurin surminkaan olisi voinut jättää heitä edes isän hoitoon tuntia kauemmaksi ajaksi. Mietin joskus sarkastisesti, että sain tämän rangaistuksena helposta esikoisesta ja siitä, että pääsin tosiaankin heti rauhassa kauppaan, asioille, kuntosalille ja tuon kerran juhlimaankin :) Kahden seuraavan kanssa kun en ennen 8 kk ikää päässyt oikein mihinkään. Vaikka söivät jo kiinteitä, oli imetys ainoa keino rauhoittaa totaaliset raivarit. Ja herra tietää että kaikkea yritimme :)
Mutta siis jos hyvin menee niin miksi äitikin ei voisi käydä tuulettumassa silloin tällöin?
Vauvahan jätetään HOITOON - joku siis huolehtii vauvan tarpeista sillä aikaa kun äiti on poissa (ja jos juhlimisesta on kyse, niin se poissaolo on max yksi yö). Millä moraalikoodilla tuossa olisi jotain moitittavaa?
Jokatapuakessa lause sisältää sellaisia sanoja kuin: saunan taakse ja sitten sellaisia kuin: lopettaa.....
Jokatapuakessa lause sisältää sellaisia sanoja kuin: saunan taakse ja sitten sellaisia kuin: lopettaa.....
Hui hirveää, huostaan vaan lapsi ja kunnon äitipuolelle, sellaiselle joka elää 25 vuotta symbioosissa lapsen kanssa eikä edes katso ikkunasta ulos. Terveisin kunnon av-mamma.
mulla 5 lasta eikä tulisi mieleenkään jättää 2 kuukautista hoitoon kun ei ole ollut meijän 2v koskaan hoidossa.
ja vielä että juhlimaan pitäis päässä!huh huh.
no jokainen tyylillään.
kerkeen sit juhlia kun lapset lentää pesästä.
meillä tehdään jokainen kauppareissu koko perheenkesken(isä,äiti ja lapset)
meillä vanhimmat lapset ovat olleet yökylässä sen takia joskus aikoinaan että ollaan muuttoa tehty.
me vanhemmat varsinkin äiti on lapsia varten.
näin meillä.
mutta jos ap tarkottaa että jättää vauvan hoitoon sen takia että lähtee bilettää niin kysyn vaan että miksi.
onko se juhliminen tärkeempi kun vauva??
hienoo varmaan laittaa rahat kurkusta alas ja seuraavana päivänä kauhee olo.
mä ainakin sanon ei kiitos:
hyvää itsenäisyyspäivää kaikille lapsia hoitaville!
Miten se on vauvalta pois, jos äiti yhden illan juhlii?
Ja se on hienoa, että olet onnellinen omasta elämästäsi. Tehdään kaikki omasta elämästämme sellainen, että voimme olla onnellisia ja nautitaan. Eikä osoitella sormella sitä naapuria, joka elää eri tavalla kuin itse, jooko?
mulla 5 lasta eikä tulisi mieleenkään jättää 2 kuukautista hoitoon kun ei ole ollut meijän 2v koskaan hoidossa.
ja vielä että juhlimaan pitäis päässä!huh huh.
no jokainen tyylillään.
kerkeen sit juhlia kun lapset lentää pesästä.
meillä tehdään jokainen kauppareissu koko perheenkesken(isä,äiti ja lapset)
meillä vanhimmat lapset ovat olleet yökylässä sen takia joskus aikoinaan että ollaan muuttoa tehty.
me vanhemmat varsinkin äiti on lapsia varten.
näin meillä.
mutta jos ap tarkottaa että jättää vauvan hoitoon sen takia että lähtee bilettää niin kysyn vaan että miksi.
onko se juhliminen tärkeempi kun vauva??
hienoo varmaan laittaa rahat kurkusta alas ja seuraavana päivänä kauhee olo.
mä ainakin sanon ei kiitos:
hyvää itsenäisyyspäivää kaikille lapsia hoitaville!
jos lapsi on isällään tai jollain läheisellä sukulaisella, jonkun säällisen ajan eikä äiti rupea lasta sitten hirveässä darrassa hoitelemaan niin mikäs tuossa..
meillä tuosta tapauksesta on esikoisella aikaa jo viitisen vuotta,
kuopus yrittää päivä kerrallaan selvitytyä tästä yhden illan juhlimisen aiheuttamasta traumasta. hän on nyt kaksi ja puoli vuotias.
Jos viedään kodin ulkopuolella hoitoon, saatan hieman ihmetellä, miten joku raaskii ja jaksaa. En kuitenkaan tuomitse. Paitsi jos on jokaviikonloppuista.
Jos jotain, niin kiva, että ei tuokin ihminen täysin kadonnut sinne äitiyteen, Itse tein niin ja en oikeastaan ennen av-palstaan tutustumista tullut edes ajatelleeksi, että siinä olisi ollut jotain pahaa.