Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Liikunnasta ja ruokavaliosta, help!

Vierailija
28.01.2009 |

Harrastan paljon liikuntaa, ja ongelmaksi on koitunut syominen. Taustalla on syomishairiota ja samaan sudenkuoppaan en halua enaa pudota!! Kuitenkin vaa'an nouseva luku ahdistaa, paino on noussut urheilun aloittamisen jalkeen 57kg:sta 59kg:n. Nousu ei ole suuri, mutta ahdistaa silti!

Treenaan kuntosalilla 4 kertaa viikossa ja kayn vaihtelevasti sauvakevelylla tai lenkilla noiden lisaksi. Sykemittarin mukaan kulutan yhden kuntosalikerran aikana 600kcal-700kcal. Teen seka lihaskuntoa etta syketta salilla ollessani.

En tieda mika maara ravintoa on tarpeeksi! Tassa eilisen paivan ruokailut:

aamupala: 2dl muroja ja maitoa, jogurtti, kuppi kahvia

lounas: tonnikalasalaatti (1prk tonnikalaa vedessa, kurkkua, tomaattia, raejuustoa seka loraus kevytta salaattikastiketta, muutama viipale punajuurta), 2 palaa ruisleipaa, kevytmargariinia, jalkiruoaksi 1dl maitorahkaa seka teelusikallinen vahasokerista hilloa

valipala: omena, kuppi kahvia, 1 pala tummaa suklaata

paivallinen: tomaattikeittoa 3dl, raejuustoa, 2 palaa ruisleipaa sulatejuustolla, kurkkua, tomaattia, jalkiruoaksi 1dl maitorahkaa ja 1tl vahasokerista hilloa

Tein eilen kahden tunnin salitreenin, jonka aikana kulutin 650kcal. Nyt muistin myos napanneeni lapsen katkoista pari hedelmakarkkia... :P

En syo lihaa enka kanaa, kalaa syon noin 5 kertaa viikossa. Milta tama vaikuttaa? Ravintoterapeuttiin minulla ei ole talla hetkella varaa. :S

Auttakaa osaavammat!

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sun lihakset on kasvaneet. Treenaat melko paljon salilla, ja teet lihastreeniä. Siihen vielä päälle nämä proteenipitoiset eväät, raejuustot, rahkat, sulatejuustot

Lihakset painaa enemmän kuin läski

Miltä peilissä näyttää? onko kroppa muuttunut?

Oisko muutettava suhdetta niin että pari salitreeniä viikossa, ainakin jos ne on noin pitkiä parituntisia. Juoksua vaikka spinningiä lisää

Vierailija
2/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

pelkkä paino ei kerro mitään

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli tuskin sillä lihoo. Hyviä rasvoja ja kuitua voisi olla enemmän?

Painonlisäys on todennäköisesti lihasmassaa, eli lihas painaa enemmän kuin läski...

Vierailija
4/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

PItuus on 169cm. Kylla keho on jonkin verran muuttunut, mutta olen itse niin alyttoman kriittinen oman ulkonakoni suhteen. Ennen oli esimerkiksi vatsa aivan kuopalla, nyt siina on selkeasti lihasta.

Tuo ruokavalion sumpliminen on vaikeaa, varsinkin talla syomishairiohistorialla. Itselta on kadonnut sellainen "normaalintaju" kokonaan, eli miten pitaisi syoda. Toisaalta valilla tuntuu , etta syon ihan liikaa ja toisaalta syon liian vahan...

Syon runsaasti kasviksia ja hedelmia, pastaa ehka kerran kahdessa-kolmessa viikossa ja riisia kerran viikossa.

Vierailija
5/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihaksillesi ei ole lainkaan ruokaa eli rakennusaineita.... Eikä myöskään aivoillesi....

Proteiini ja rassvat puuttuvat kokonaan ruokavaliostasi.... Lihakset kuluttavat itse itseään koska eivät saa proteiinia ja aivot tarvitsevat paljon paljon rasvahappoja.

Jos et lihaa syö etkä edes kalaa pysty päivittäin niin tarvitsisit erittäin ison annoksen jotain proteiinituotetta sitten....

Eikö salillasi ole ketään ohjaajaa tai muuta treenaajaa jolta voisit tietdustella tarivtsemsasi proteiininmäärää?

Vierailija
6/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

body , bodaus tai pro-body lehti, niissä paljon asiaa kuntosalitreenistä ja ruokavaliosta.

Vierailija
7/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bodarien ykkösruoka-aine on tonnikala, jossa on hyvin runsaasti proteiinia, kakkosena maitorahka. Raejuustossa on myos paljon proteiinia, sitä voisi lisätä vaikka salaattiin.

Samaa mieltä että lihas todella painaa enemmän kuin läski, ja tekee kropasta hyvännäköisen.

Vierailija
8/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ellei kilpailumielessä treenaa. Helpoimmin pääset kalorilaskurilla. Määrität proteiinitarpeeksi 2 g / painokilo ja tavoitepainosi. Syötät liikunnat ja syömiset laskuriin. Opit nopeasti, miten ja mitä syödä. Ainoa huono puoli on se, että laskurin käyttö on maksullista. Itse olen suunnitellut ja toteuttanut lihasmassaa säästävän painonpudotuksen laskurilla ja kaikki meni kerrassaan mahtavasti. Finelin arvoja käyttämällä näkee vitamiinien ja hivenaineiden saanninkin.

http://kalorilaskuri.fi/

Vierailija
9/9 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olennaista on sitten myös syödä päivittäiset kalorit täyteen. Sen pitäisi kyllä säästää noin aktiivisesti liikkuva syömishäiriön sudenkuopalta.

ellei kilpailumielessä treenaa. Helpoimmin pääset kalorilaskurilla. Määrität proteiinitarpeeksi 2 g / painokilo ja tavoitepainosi. Syötät liikunnat ja syömiset laskuriin. Opit nopeasti, miten ja mitä syödä. Ainoa huono puoli on se, että laskurin käyttö on maksullista. Itse olen suunnitellut ja toteuttanut lihasmassaa säästävän painonpudotuksen laskurilla ja kaikki meni kerrassaan mahtavasti. Finelin arvoja käyttämällä näkee vitamiinien ja hivenaineiden saanninkin.

http://kalorilaskuri.fi/

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä