Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen jatkuvasti nuhassa. Mistä lisää vastustuskykyä?

Vierailija
28.01.2009 |

Viimeksi olin joulukuussa 3 viikkoa flunssassa. Joulun jälkeen olin onneksi pari viikkoa terve, mutta vajaa pari viikkoa sitten alkoi taas kurkkukipu ja pari päivää sitten nuha. Tämä kestää taas varmaan pari viikkoa kaiken kaikkiaan. Muut meidän perheestä eivät ole nuhassa/flunssassa koko ajan niin kuin minä.

Kertokaas, millä saisin pidettyä nuhan/flunssan loitolla vähän pidempiä aikoja kuin ton pari viikkoa?

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset saavat pimeän aikaan aivan liian vähän d-vitamiinia ravinnosta, joten sitä pitäisi ottaa purkista lisänä koko talvikauden. D-vitamiini lisää vastustuskykyä.

Vierailija
2/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

c-vitamiini auttaa raudan imeytymisessä, joten myös sitä kannattaa ottaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuumetta ei ole mutta olo on koko ajan ihan vetämätön : (

Mitään ei jaksaisi tehdä.

Vierailija
4/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja apua saa myös näistä Actimel jutuista yms.

Ja käsienpesu on tärkein. EIkä sitten kaivella sitä nenää

Vierailija
5/6 |
28.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei kuumetta ole juuri koskaan, mutta 1-2 viikkoa kestävä nuha vähän väliä. Syksyllä se alkaa ja jatkuu pienin tauoin kevääseen asti. Ja kesällä on sitten älytön heinänuha. Eli nuhaa nuhan perään. Mulla ei onneksi yleensä ole kuin muutaman päivän kunnolla kipeä olo, vaan yleensä on vaan kurkku kipeä ja nenä valuu. Ja joka kerta alkaa särkeä vähintään toista poskea, mutta kun nuha loppuu, loppuu poskisärkykin.

Käsiä pesen tosi ahkerasti ja nenän kaivamista välttelen. A.-jugurttia syön joka päivä ja siinä on niitä maitohappobakteereita, mutta D-vitamiinia ja C-vitamiinia saan varmaan liian vähän. Onko niiden lisäämisestä OIKEASTI apua? Muuten syön mielestäni terveellisesti ja liikun säännöllisesti, joten niiden juttujen pitäisi olla kunnossa. Unta tulee kyllä liian vähän (6-7 h yössä, kun tarttisin ainakin 8-9 h). Vaikuttaako se? Nenänhuuhtelukannun ostin aikoinaan, mutta en koskaan muista käyttää sitä. Auttaako se parhaiten ennaltaehkäisevästi (eli kun kurkku alkaa olla kipeä) vai nuhan aikana? Onko keinoja lyhentää nuhan kestoa? Lepo tietty varmaan, mutta sitä ei lapsiperheessä juurikaan ehdi tehdä.

Vierailija
6/6 |
26.02.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avasi oman nenän, kannattaa kokeilla. Käytä vahvinta D vitamiinia mitä löydät.