Perinnästä kirje....ov
Kauanko kestää,ennen kuin luottotiedot menee?Kertokaa muitakin kokemuksia maksuvaikeuksistanne.Kiitti.
Kommentit (7)
kyllä menee, juuri näin.
Kokemusta on.
Mutta työn puolesta hoidan perintää. Luottotiedot menevät vasta kun oikeudesta haetaan päätöstä saatavalle. Pelkkä perintäfirman kirje ei vielä luottotietoja vie.
eräpäivä ?
Esim vakuutusyhtiöiden saatavat ovat ulosottokelposia ilman oikeuden päätöstä, mutta ns tavalliset perinnät ovat hitaita. Oikeuksissa on kova ruuhka, mutta voisin sanoa että noin kk menee ainakin ennenkuin oikeuteen menee. Jos sinne asti päästät niin kulut nousee koviksi.
maksusopimuksen ja yrität saada maksetuksi sen velan pois vaikka pienissä erissä. Soita, soita, olen itse työskentellyt perintätoimistossa ja aina voidaan sopia, joka asteella. Mutta sitten siinä sovitussa pitää pysyä, ettei juttu mene eteenpäin. Vapaaehtoinen maksu on aina kaikille parempi, soita ja sovi ja osoita, että olet kuitenkin halukas asiaa hoitamaan. Soita jo sitten sunkin olo helpottaa, kun ei tarvi murehtia.
Mutt olen kuullut sanasta sopimus joskus. Joku taas on kehunut sillä että luottotiedot meni alta kahden viikon(puhelinsoiton perusteella lähdettiin käräjille).
perittäväksi, niin meneekö se vielä uudelleen oikeuteen ja luottomerkintä tulee taas.