N.Mikkonen paasaa esim. että omakotitalot
hommanneet eivät ajattele kuin elintasoaan, lasten kustannuksella. Eli että on omaan napaan tuijottamista että pitää olla okt, auto tai pari jne.
Hyvähän se on hurskastella kun on äijän rahoilla ostettu okt itsellä, eipä ole varmaan rouva itse penniäkään laittanut omiaan.
Ja muutenkin elelee äijänsä siivellä. Todella tekopyhä kermaperse siis.
Mitenhän olisi emännän mielipiteet jos oma ukko olisi vaikka joku perusjamppa perusliksalla. Tai työtön. Toki silloinkin voi kotona lapsia hoitaa mutta Mikkoska on varmaan sen verran hyvän elintason perään hänkin että olisi itsekin pian ollut taas permanentteja vääntämässä..
Tosiasiahan on että jos tämän päivän Suomessa haluat edes jonkinlaisen elintason perheellesi niin kyllä se vaatii että molemmat vanhemmat on töissä. Toki siihen asti voi kitkuttaa jotenkuten kotona kun lapset on 3v mutta sen pitempi kotonaolo on monille todella vaikeaa taloudellisesti. Turha muuta väittää.
Enkä pidä mitenkään huonona sitä jos ihmiset haluavat ottaa asuntolainaa että saavat perheelleen mieluisan ja tarpeeksi tilavan asunnon, sen sijaan että joku nelihenkinen perhe kitkuttaa vuosikausia jossain pienessä kaksiossa. Pääkaupunkiseudullakin joudut pulittamaan sen 200000euroa että saa edes rivarikolmion.
Itse olen kasvanut pienituloisessa perheessä ja aloittanut päiväkodissa tosi pienenä. Silti minulla on erittäin hyvät ja läheiset välit äitiini (isä kuollut), lapsuusaika oli onnellinen, nykyään minulla on hyvä työpaikka ja elämä muutenkin mallillaan.
Enpä oikein keksi miten se pelkkä kotihoito olisi tehnyt tilanteesta paremman.
Ai niin, oma poikani aloitti myös päiväkodissa 2-vuotiaana ja on nyt iloinen, tasapainoinen ja reipas koululainen.
Mutta kaikenkaikkiaan, ERITTÄIN mustavalkoinen näkemys Mikkoskalla koko yhteiskunnasta noin ylipäänsä.
Kommentit (25)
että mitä mieltä hän on naisista, jotka seurustelevat varatun miehen kanssa. Saattaisi se naama vähän venähtää ja jopa hetken hiljaisuus voisi tulla.
Ei kannattaisi olla niin fanaattinen noissa mielipiteissään. Ehkä jonain päivänä hänkin huomaa olevansa rahaton yh ja on yksinkertaisesti pakko mennä töihin. Ai niin, ei niitä töitä varmaan siinä vaiheessa kyllä löydy ;)
että hyväksi äidiksi todellakaan ei tule vain sillä että jättäytyy kotiin. Siihen tarvitaan pikkasen muutakin!
Mikkosten suhde, tai kenenkään muunkaan, suhde alkoi ei liity tähän aiheeseen ollenkaan! Ja vaikka NM:lla on todella tyhmiä perusteluja mielipiteilleen, en osaa toivoa hänellekään mitään pahaa, kuten rahatonta yksinhuoltajuutta. Koitetaan nyt pitää puurot ja vellit erillään!
Toisaalla tällä samalla palstalla on hyvä, ulkomailla asuvan äidin avaus tästä aiheesta, kannattaa lukea. Siinä keskustelukin pysyy aika asiallisena.
10
mutta kun edellinen vaimokin lensi kuin leppäkeihäs pihalle, niin on aika suuri mahdollisuus että Ninallekin käy samalla tavalla. pakko on pokkuroida herra majurin tahtiin.
Tuo heidän suhteen alkaminen liittyy asiaan sillä tavalla, että se kertoo siitä ihmisen sydämellisyydestä mitä hän on peräänkuuluttanut esim siltä vastaväittelijältään. Minusta tuolla tavalla käyttäytynyt ihminen ei ole missään arvossa arvostelemaan muita ihmisiä hyviksi tai huonoiksi, vaan on sitä ... noh, jätetään nyt sanomatta.
me normaalit ihmiset (joita varmaan kuitenkin suurin osa Suomen kansalaisista on) tiedämme että hyvään äitiyteen kuuluu muutakin, ja ennen kaikkea muutakin, kuin se onko äiti kotona vai töissä.
ap