Kummilapsi kihloihin- eivät vieltä kihlajaisia lainkaan- onko 2000-luvun tapa?
Kommentit (24)
on kyllä kihlajaisia vietetty. Eli ei minusta ole kummalista, jos niitä vietetään.
Omat kihlajaiseni pidettiin, sinne kutsuttiin sukulaisia ja samalla esittelin mieheni.
Häät olivat pienet ja sinne kutsuin ystäviä.
Vieläpä ihan isot, vuonna 2005. Päivällä kutsuttiin sukulaisia (jotka tosiaan tapasivat toisiaan ensimmäistä kertaa, vanhempia lukuunottamatta), illalla pidettiin isot bileet molempien kavereille. Juhlat pidettiin meillä kotona (kaksiossa), mutta juhlia valmisteltiin huolella, pöytä katettiin sekä päivällä että illalla koreaksi, eivätkä lahjat todellakaan olleet mielessä (vaikka niitäkin yllätykseksemme tuli).
Sukulaisten kanssa nostettiin maljat, pidettiin pienet (vähän hermostuneet) puheet ja seurusteltiin sitten vapautuneemmin. Otettiin joitakin perhekuvia molempien suvuista. Ihmiset tuntuivat olevan hyvillä mielin, kun kerrankin oli mukava syy tavata (edellisen kerran oli minun puoleni suku kokoontunut mummon hautajaisiin). Samalla esimerkiksi kummini ja miehen serkut vierailivat kotonamme ensimmäistä kertaa. Oli jotenkin sellainen olo, että nyt alamme olla itsekin aikuisia, kun kutsumme aikuisia sukulaisia käymään. Ennen kihlajaisia jotenkin koimme kuuluvamme suvuissa kategoriaan "lapset".
Kavereiden kanssa biletettiin antaumuksella. Tiesimme jo tuolloin, että häitä pitäisi odottaa useampi vuosi, joten halusimme juhlistaa kihlausta. Häät vietettiin vuonna 2007.
Itse olen ollut 2000-luvulla kolmissa kihlajaisissa ja saanut kutsun muutamiin muihinkin, joihin vain en ole päässyt paikalle. Toisaalta tiedän myös pareja, jotka ovat kihlautuneet "hiljaisuudessa". Nykyään tuntuu, että jokainen tekee niin kuin parhaaksi näe, eikä mistään kannata loukkaantua.
kun olet sarjakihlautuja. Noloa se olisikin jos järjestäisit joka vuosikymmenellä taas uudet kihlajaiskahvit :D
eikä olis tullu mieleenkään viettää mitään kihlajaisia. Sehän on vain kahdenkeskinen sopimus. Ääritapauksessa kahvittaisin vanhemmat ja isovanhemmat jotta tutustuvat toisiinsa.