Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Luitteko Hesarista sen usalaisen professorin haastattetelua koulukiusaamisesta?

Vierailija
26.01.2009 |

Hänen mukaansa ihmisen psyykelle on tuhoisinta tulla pilkatuksi/kiusatuksi oman vertaisryhmänsä edessä, siksi koulukiusaaminen on niin tuhoisaa. Koulujen ilmapiirilla suuri vaikutus kiusaamisen esiintrymisen. Hänen mukaansa opettajien harrastama kiusaaminen yllättävnki yleistä? Mitenhän tämä voi olla mahdollista??? AV:n mukaanhan opettajat eivät koskaan erehdy edes arvosanojen antamisessa vaan antavat arvosanat aina puolueettomasti OPS:n kriteerin mukaan eivätkä voi koskaan olla väärässä. Mitenhän tälläiset virheettömät olennot voivat sitten harrastaa kiusaamista???!!!

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

uutinen. Amerikoissa on opettajatkin julmempia.

Vierailija
2/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

antaa suomessaki opettajat arvosanoja väärin perustein! ja jos lapsen mielestä on väärä arviosana niin vanhempien pitäs keskustella opettajan kanssa!!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

kommentoida, että

vaikka en tarkalleen tiedä, millaista on opettajien harrastama kiusaus, niin aika hassua on, että opettajat kommentoivat oppilaitaan tyyliin: mitä minä sanoin, tätäkään ette tienneet (monta kertaa tunnin aikana) tai koko luokan kuulleen arvostellaan jonkun käsialaa / kotitöillä aikaansaatua lopputulosta. Näitä ei minusta korvaa edes se, että toiset saavat samalta opettajalta kehujakin - skaala ei siis pitäisi olla niin laaja. Työelämässä meillä on annettu ohjeita, että niin erittäin positiivinen kuin negatiivinenkin palaute on annettava kahden kesken, joten miksi koulussa kaikki on julkista!

Lisäksi opettajilla on myös aika sevä kuva lasten osaamisesta ja tokaisevat kyllä aika ajattelematta ne ulos tilanteessa kuin tilanteessa ja vielä lapsille itselleen.

Juu, ja olen sen positiivista palautetta saaneen äiti, mutta myös sen, joka on kuullut opettajien ajattelemattomia lausahduksia.

Vierailija
4/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yläasteelta muista yhden opettajan joka kiusasi joka ikinen tunti erästä hieman yksinkertaista poikaa. Hän kysyi aina ilkeästi nauraen tämän pojan mielipidettä kaikkiin vaikeisiin kysymyksiin. Poika oli oikeasti yksinkertainen mutta myös ujo ja hyvin kiltti, helppo kohde sille opettajalle. Koko luokka valitti rehtorille tästä kiusaamisesta, mutta rehtori vain kohotteli olkapäitä eikä uskaltanut puuttua kiusaamiseen.

Tämän kyseisen opettajan tytär kävi myös samaa koulua ja oli yksi koulun pahimpia kiusaajia, oli varmaan äidiltään oppinut että kiusaaminen on cool. Myöskään tämän tytön toimintaa rehtori ei uskaltanut puuttua =o

Vierailija
5/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat aina niin objektiivisia ja tasapuolisia arvosanojen antamissa ja noudattavat vain OPS:aa, joka ei jätä tulkinnan varaa. Hah! Todellakin opettaja voi suosia tai sortaa oppilasta mielensä mukaan. Jos vanhempi tiedustelee arvosanasta voi ope kuitata asian oppilaan tuntiaktiivisuudella, sillä sitähän ei kukaan muu kuin ope ole todistamassa. Niin helppoa se on.

Vierailija
6/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

sekä kummalllisista arvioinneista että kiusaamisesta...

Ala-asteella liikunnan opettaja antoi minulle numeroksi 8. Olin silloin todella urheilullinen ja kiinnostunut urheilusta mutta taitoni ja esillä oloni kenties laskivat numeroani...? Sitten todistusten jako päivänä opettaja kipitti ruksittamaan todistuksestani numeron pois kuulakärkikynällä ja laittoi tilalle 9. Perusteluna se että oli muutama päivä sitten nähnyt kuvan minusta lehdessä. Juttu käsitteli ringetteharrastustani ja jutun yhteydessä mainittiin että olen joukkueen kapteeni ja oli kuva minusta pelitilanteessa.

Siis että numero nousi heti kun selvisi että olen ringette joukkueen kapteeni ja olin lehdessä? outoa...

No kiusaamisesta...

9 luokalla kärsin kauheasta kotitalouden opettajasta. Opettaja otti valinnaisryhmän tunnilla asiakseen ottaa aiheekseen 15min ajaksi minun nöyryyttämisen ja haukkumisen aiheesta joka oli tapahtunut aiemmin täysin toisaalla ja eri opettajan kanssa (Olin suututtanut kuvaamataidon opettajan kun istuin käytävällä kuvaamataidon luokan lähellä ja luin. Olin jo päässyt koulusta ja odotin kaveriani. Kuvaamataidon opettajan mielestä minun läsnäoloni häiritsi hänen oppilaitaan ja minusta minua sätittiin täysin aiheetta. Suutuin opettajalle ja tiedustelin että missä minä sitten saisin istua, lukea ja odottaa... tässä tilanteessa kotitaloudenopettaja sattui paikalle ja alkoi sättiä minua niskoittelusta...)

No kotitalouden opettaja sitten alkoi erään valinnaistunnin alussa kertomaan oppilaille kuinka minä olin ollut törkeä ja haukkui siinä kaikkien kuullen ja käski mennä minun rehtorin puhutteluun kun kysyin että tarvitseeko minun kysyä rehtorilta missä saa istua. No opettaja laittoi myllyn pyörimään... hän kyseli oppilailtakin enkö ollutkin törkeä ja esitelmöi kaikille miten kauhea olen. Sitten hän otti aiheekseen minun hammaslääkäri käynnit. Sanoi siinä kaikkien kuullen että minulla ei ole lupaa käydä enää hänen tunneiltaan hammaslääkärissä sillä minä kuulemma lintsaan näin (Minulla oli ala- ja yläasteella 5 vuotta kestänyt oikomisprosessi jossa oli niskavedot, revittiin 6 hammasta ja laitettiin telaketjut suuhun joita pidettiin ja kiristeltiin 1,5v ajan). Tämä päpätys jatkui vieraiden ihmisten edessä ja lopulta minä pakenin vessaan itkemään ja soitin äidilleni opettajan käytöksestä. Äitini oli lopulta pakko soittaa opettajalle jotta hänen käytöksensä loppui... Viha nousee kun ajattelenkaan sitä naisopettajaa...

Vierailija
7/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

aikakaudella keppi ja kivi, suurin osa opettajista oli ihan pimeitä ja kiusasivat kukin omassa aineessaan huonosti menestyneitä oppilaita ihan surutta. Joillakin opettajilla oli muitakin syitä kuin oppilaan huono koulumenestys. Tätä pidettiin ihan normaalina, eikä siitä suurta kaunaa kannettu - kaikki opettajathan olivat vähän hulluja. Muistan kuinka yksikin kemian opettaja jotain kemian kokeilua tehdessämme kommentoi koeputkesta tulevaa hajua väitteellä että eräs nimeltämainittu oppilas pieraisi. Siitähän riitti hupia pitkäksi aikaa. Ja tämä oli ihan arkipäiväistä toimintaa. Mutta kyllähän opettajan työ jo silloin oli niin syvältä, että mielenterveysongelmaisiin opettajiin suhtauduttiin lähinnä huumorilla.

Vierailija
8/8 |
26.01.2009 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyajan kiusausmuoto on sellaisen lapsen silmätikuksi ottaminen. Aletaan leimaamaan aspergeriksi jne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi