Voiko joku auttaa mua tunaria näiden MOKKAPALOJEN kanssa? ov.
Ohje on seuraavanlainen:
MOKKAPALAT:
Kiehauta kattilassa 2 ½ dl vettä, 200 g juoksevaa margariinia, 4 rkl kaakaojauhetta ja 1 tl suolaa. Sekoita hyvin ja jätä jäähtymään. --- ELI mulla on SUNNUNTAIN JUOKSEVAA MARGARIINIA! VOINKO VAIN LAITTAA SEN KATTILAAN TILALLE? MUN KAVERI MUISTAAKSENI TEKI NIIN JA HYVÄ TULI?
Sekoita suurehkoon kulhoon 5 dl vehnäjauhoja, 3 dl sokeria, 2 tl vanilliinisokeria ja 1 ½ tl soodaa. - TÄN MÄ JOPA YMMÄRRÄN...
Lisää tähän jauhoseokseen ensin kaakaoliemi ja 1 dl piimää tai jogurttia sekä 2 munaa. JOO YMMÄRRÄN, KAI...
Levitä taikina tasaiseksi kerrokseksi leivinpaperilla vuoratulle uunipellille ja laita se 200-asteiseen uuniin 20 minuutiksi. OK..
Mittaa kattilaan kuorrutusta varten 2 rkl maitoa, 100 g margariinia ja 1 rkl kaakaojauhetta ja kiehauta ne. Sekoita liemeen vajaa 1 paketti (225g) pölysokeria tasaiseksi kerrokseksi--- JOO KAI TÄÄKIN SUJUNEE...
Levitä se lastalla hieman jäähtyneen piirakan päälle. VARMAAN AIKA PIAN...
Koristeeksi nonparellejä
MIKÄ MULLA VOI TÄSSÄ MENNÄ PIELEEN? TV. AP
Kommentit (4)
Hyviä ohjeita, kuorrutuksen tekoa kattilassa en suosittele, oma ssa sokeri paloi ja siitä tuli siirappikuorrutus, samat aineet sekaisin kulhossa niin tuli ok
tsemppiä=)
sä tehnyt jo nuo vai vasta alottelet? Menikö ne jotenkin pilalle?
Margariini voi olla tavallista tai juoksevaa, tärkeää on määrä 200g. En kyllä ymmärrä miksi käsketään kiehauttaa, nimenomaan en kiehauttaisi vaan kuumentaisin ja sitten jäähdyttäisin.
Mä kyllä itse tekisin niin että ensin toi kaakaoliemi, sitten siihen sekottaisin sekaan jogurtti/piimä ja (huom ei sitten saa olla enää tässä vaiheessa kuin korkeintaan kädenlämpöistä tuo taikina) munat. Lopuksi vasta jauhoseos. Muuten ne munat tahtoo jäädä vaan siihen taikinan pintaan, ei sekoitu enää niin hyvin.
Ohje on seuraavanlainen:
MOKKAPALAT:
Kiehauta kattilassa 2 ½ dl vettä, 200 g juoksevaa margariinia, 4 rkl kaakaojauhetta ja 1 tl suolaa. Sekoita hyvin ja jätä jäähtymään. --- ELI mulla on SUNNUNTAIN JUOKSEVAA MARGARIINIA! VOINKO VAIN LAITTAA SEN KATTILAAN TILALLE? MUN KAVERI MUISTAAKSENI TEKI NIIN JA HYVÄ TULI?
Sekoita suurehkoon kulhoon 5 dl vehnäjauhoja, 3 dl sokeria, 2 tl vanilliinisokeria ja 1 ½ tl soodaa. - TÄN MÄ JOPA YMMÄRRÄN...
Lisää tähän jauhoseokseen ensin kaakaoliemi ja 1 dl piimää tai jogurttia sekä 2 munaa. JOO YMMÄRRÄN, KAI...
Levitä taikina tasaiseksi kerrokseksi leivinpaperilla vuoratulle uunipellille ja laita se 200-asteiseen uuniin 20 minuutiksi. OK..
Mittaa kattilaan kuorrutusta varten 2 rkl maitoa, 100 g margariinia ja 1 rkl kaakaojauhetta ja kiehauta ne. Sekoita liemeen vajaa 1 paketti (225g) pölysokeria tasaiseksi kerrokseksi--- JOO KAI TÄÄKIN SUJUNEE...
Levitä se lastalla hieman jäähtyneen piirakan päälle. VARMAAN AIKA PIAN...
Koristeeksi nonparellejä
MIKÄ MULLA VOI TÄSSÄ MENNÄ PIELEEN? TV. AP
Siinähän sanotaan, että juoksevaa margariinia, mikä ongelma? Ja vaikka siinä puhuttaisi kovastakin margariinista, niin sulaahan sekin lämmittäessä eli no problem.
Mikähän se sun ongelma olikaan?