Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko kauhea ihminen jos en mene anopin luo äitienpäivänä?

Vierailija
06.05.2008 |

Mua vaan ahdistaa niin kamalasti hänen lähellään. Hän on hyvin vahvaluonteinen (aina oikeassa) entinen maatalon emäntä, jolle ei varmaan kukaan olisi miniäksi kelvannut kuopuspojalleen. Olemme olleet jo lähes 18v mieheni kanssa yhdessä, mutta ei tämä ahdistus ole vaan pois lähtenyt. Välillä tsemppaan ja käyn anoppilassa lasten ja miehen kanssa. Nyt en kerta kaikkiaan j a k s a !

Mitä jos en menekään tänä äitienpäivänä, vaan mies ja lapset menevät? Voinko tehdä niin?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko lukenut Orvokki Aution Pesärikko-trilogiaa? Tuli vaan mieleen kirjoituksestasi, että siinä tarinassa jotain samaa kuin teillä.

Vierailija
2/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai sano että tämän äitienpäivän te vietätte kotona oman perheen kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
4/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

viettäkää äitienpäivä perheen kesken ja sinuun keskittyen. menkää vaikka johonkin reissuun, ja sanokaa anopille että pääsitte tosi halvalla ja oli pakko mennä.

Vierailija
5/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina on Armi-nimisestä nuoresta naisesta, joka rakastuu Olavi-nimiseen itseään vanhempaan mieheen ja he menevät naimisiin ja perustavat perheen. Tapahtumapaikkana on Pohjanmaa 1950-luvulta eteenpäin. Olavin äiti ja täti ovat hirveitä diktaattoreja, jotka käytännössä tuhoavat nuorenparin perhe-elämän. Armi rimpuilee irti Olavista ja tämän äidistä. Siinäkin on siis se kauhu-anoppi sellainen maatilan emäntä.

Teillä tuskin tilanne ihan näin paha, mutta kun lueskelin sitä itse, niin oli siinä monia hyviä teemoja just perheen valtarakenteisiin ja muuhun liittyen.

Vierailija
6/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka vuosi näitä juttuja saa lukea äitienpäivän aikaan että onko pakko mennä anopille, mitä muut ajattelee. MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON MITÄ MUUT AJATTELEE!!!!!

Elät vain kerran ja elä niin että tuntuu elämältä.

Ehkä anoppikin olisi tyytyväinen jos kerrankin saisi vieraakseen vain poikansa ja lapset. Mistäs sitä tietää...

Jos ei innosta anopin luona vierailu niin älä mene. Tee sillä aikaa jotain kivaa itsesi hemmottelun eteen että saat paremman mielen tai tosiaan vieraile oman äitisi luona tai vie äitisi syömään tyttöjen kesken.

Vierailija
7/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi oli kutsunut syömään klo 12 su. Ilmoitin äsken, että en tule. Hän menee siis lasten kanssa keskenään. Saavatpa taas miehen puoleiset sukulaiset ihmetellä kun miniä jää pois:/

Hyvä idis muuten tuo, että menen oman äitini kanssa syömään tms:) Sen taidankin tehdä!

ap

Vierailija
8/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä anoppi hyppää joka toinen viikonloppu, tosin auttamassa töissä, mutta ei jaksaisi sitä aina katsella. Mies menköön katsomaan äitiäsi ja sinä saat tehdä juuri sitä, mitä parhaaksi katsot. .

Vierailija
9/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinulla outo käsitys aikuisuudesta.

Vierailija:

Minäkun luulin että aikuisena voi tehdä niinkuin haluaa ja itsestä tuntuu, mutta ei kai sitten...

Joka vuosi näitä juttuja saa lukea äitienpäivän aikaan että onko pakko mennä anopille, mitä muut ajattelee. MITÄ VÄLIÄ SILLÄ ON MITÄ MUUT AJATTELEE!!!!!

Vierailija
10/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi eivät jää viettämään äitienpäivää oman äitinsä kanssa? Aika outo kuvio teillä.

Anna miehen mennä yksinään juhlistamaan äitiään jos on vielä niin kiinni äidissään.

Miksi ylipäänsä anoppila olisi itsestään selvyys? Entä sinun äitisi? Sinä?

Vierailija
11/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eri juttu jos on tapana kiertää molempien äidit/mummit.

Vierailija
12/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivääni pilaamaan sinne. Inhoan koko akkaa ja miehensiskoja myös!

Vierailija
13/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina tullut tässä avioliitossa kakkosena, anopin jälkeen. Tai sanotaanko,että viitosena oikeastaan; anopin, työn, harrastusten ja lasten jälkeen. Niin, ja mieheni sanoi, että mä kiukuttelen kuin 6v lapsi nyt tästä äitienpäivästä. Huoh!

ap

Vierailija
14/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai vastaavan, luokse isänpäivänä?

Vierailija
15/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies menee yksinään. On meilläkin jo yhteistä taivalta takana, mutta lapseni ensimmäisestä avioliitostani ovat meillä tuolloin, ja heitä ei ole anoppilaan ikinä kutsuttu eikä varsinkaan äitienpäivänä, joten en edes voisi lähteä mukaan.

Vierailija
16/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi voi sanoa mitä vain mölliä minulle ja JOS suutun olen lapsellinen ja minun pitäisi olla kiitollinen, kun anoppi käy meitä auttelemassa. . .

Vierailija
17/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ap

Vierailija
18/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi ei ole noista mikään.

Itse olen rauhoittanut äitienpäivän vain itselleni ja lapsilleni. Muutama vuosi sitten se oli pelkkää uuvuttavaa kyläilyrumbaa. Anoppilassa käynti ei riittänyt, piti käydä kaikki muutkin siellä asuvat sukulaiset tapaamassa. Ja jos mentiin anoppilaan niin piti mennä minunkin vanhemmilleni. Olin aivan poikki aina äitienpäivän iltana, tuskin muistin, että minullakin oli äitienpäivä.

Vierailija
19/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette kehitä omaa äitienpäiväperinnettä perheenne kesken.

Uskomatonta että annat anopin määrätä SINUN äitienpäivänvieton. SINÄ OLET ÄITI!! Lastesi äiti. Ei anoppi.

Jos onneton miehesi halajaa äitinsä helmoihin niin anna mennä.

Minusta näistä asioista sovitaan perheen sisällä. Jos huvittaa niin voi käydä anoppilassa. Jos taas ei niin äitienpäivää vietetään perheen kesken.

Vierailija
20/23 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sinä siellä luuhaat?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme neljä