Lue keskustelun säännöt.
Ehtisikö joku PPH kertomaan omasta työstään?
06.05.2008 |
Ihan kaikki asiat kiinnostavat. Olen miettinyt kovasti että aloittaisin itse perhepäivähoitajana. Millainen normaali päivä on? Teettekö lasten kanssa jotain ekstraa esim. askartelu tai liikuntapäivä, retkiä? Miten paljon vaatii aikaa esim. siivous ja ruuanlaitto lasten lähdettyä kotia? Miten varahoitaja jos yksityinen pph? Entä kuka maksaa loma-ajan palkan?
Kommentit (1)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Minulla on itselläni kaksi pientä lasta ja niinpä hoitolapsia on vain kaksi.
Meidän normaali päivä alkaa klo 7.30 kun ensimmäinen hoitolapsi tuodaan hoitoon.
Klo 8 käydään aamiaiselle ja toinen lapsi tulee aamiaispöytään tapansa (tai vanhempiensa tapojen) mukaisesti hieman myöhässä n 8.15.
Aamiaisen jälkeen (klo 9 mennessä) on vuorossa ns ohjattu tuokio: laulua, askartelua, kirjojen lukemista jne. Toisina päivinä lapsilla on vapaata leikkiä
Kymmenen tienoilla lähdemme ulos
11.30 tulemme sisään ja viimeistelen ruokaan liittyvät järjestelyt
12.00 lounas
lounaan jälkeen oma kuopukseni sekä pienempi hoitolapsi menee päiväunille. Omista lapsista vanhempi sekä vanhempi hoitolapsi saa jäädä touhuamaan rauhallisia leikkejä (askartelua, piirtämistä, palapelejä)
14.30 välipala
ja sen jälkeen 15 jälkeen ulos
Aamupäivän ulkoilun aikana teemme usein retkiä lähimetsään tms.
Arki on oikeastaan aika samanlaista kuin se olisi jokatapauksessa omien lapsien kanssa.
Iltapäivisin siivoan lasten kanssa yhdessä isoimmat sotkut ja illalla menee ehkä n puoli tuntia kodin siivoukseen ja toinen puoli tuntia seuraavan päivän ruokien valmisteluun.
Vierailija: