Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Vinkit arkiruuanlaittoon ja mitä ruokia pakastatte?

06.05.2008 |

Esimerkiksi porsaanulkofilettä ostan usein tarjouksesta maksimimäärän ja viipaloin noin sentin paksuisiksi viipaleiksi ja laitan pakkaseen kaksinkertaisella leivinpaperilla erotettuina. Niitä voi ottaa tarvitsemansa määrän pakastimesta käyttöön ja ne sulavat nopeasti. Niistä on helppo tehdä nuijittuja ja leivitettyjä pihvejä, kääryleitä, tai suikaleiksi leikattuna käräyttää vain äkkiä sipulin kanssa pannussa. Samoin lohifileen leikkelen valmiiksi medaljongeiksi tai poistan nahan ja kuutioin soppaan sopiviksi paloiksi ennen pakastamista.Kypsennettyä karjalanpaistia olen pakastanut liemineen perheelle sopivina annoksina.

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte nopeutettua ruuanlaittoa viikolla, jos ette halua käyttää eineksiä?

Itse ruskistan jauhelihaa kerralla enemmän ja osan pakastan, josta on helppo tehdä kastiketta, käyttää keittoon tai lasagneen. Teen yleensä myös lihapullia isomman annoksen, josta pakastan osan.

Kaipailen muita vinkkejä. En ole paljoa pakastanut ruokia ja kaipailen myös tähän vinkkejä.

Vierailija
2/2 |
01.06.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta useimmin tulee pakastettua kastikkeita. Kuten jauhelihakastiketta, kana-ruokakermakastiketta ja nakkikastiketta. Olen päivisin lasten kanssa kotona, joten laitan 3 hengen annoksiin ja sisälle tullessa keitän makaronin tms ja kastike lämpiämään ja syömään. Lisäksi olen pakastanut mm. makaronilaatikkoa. Kun sen tekee kosteahkoksi, säilyy se mielestäni oikein hyvin pakkasessa. Sitten, kuten edellinenkin, pakastan lohta (raakana) ja tarjouslihoja/kanoja. Ai niin, myös keittoja pakastan (kala-nakki-jauheliha...) ja nissähän vain maku paranee.:-)

Perunaruokia (paitsi keittoja) en ole kokeillut, siis esim. laatikoita, kun olen kuullut, ettei peruna kestäisi pakastamista. Mutta kätevää mielestäni on siis tehdä isoja annoksia, niin voi kiireisinä/väsyneinä päivinä vaan ottaa pakkasesta ja saa nopeasti ja hyvää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla