Oonko nyt sittein oikeesti ovuloinu???
Hei!
Ovistesteillä olen saanut plussan kp13-kohdalla eli todennäköisesti clomit auttaa. Valitettavasti en kuitenkaan ole vielä tullut raskaaksi :(
Nyt aloitin kolmannen clomi-kierron ja kp 11 on ultra, jossa katotaan toimiiko lääke. Edellisen kierron lopussa kävin verikokeissa ja saan ne tulokset samalla ens viikolla. Jos ei lääke toimi niin annostusta lisätään.
Menin lääkäriin (terveyskeskuksen gynekologille) tammikuussa, kun oltiin yritetty 11 kk. Sen jälkeen otettiin verikokeita ja ultraa parin kierron ajan ja nyt tosiaankin on kolmas kierto clomeja.
Tänään soitin yksityiselle ja varasin ajan sinne elokuulle mahdollisia lapsettomuushoitoja varten. Voi olla että käyn siellä jossain tutkimuksissa sitä ennen.
Toivon tietysti tosissaan, et clomien avulla tulisin raskaaksi, mutta jos mitään ei tapahdu niin on sitten elokuuksi aika valmiina hoitojen suunnittelulle ja sen jälkeen päästään heti aloittamaan hoidot.
Terveyskeskuksen lääkäri ei voi muuta kuin määrätä clomeja ja seurata tilannetta. Eli heiltä ei saa "lisäapua" jos clomit ei toimi.
Mikä tilanne muilla on? Mitä syitä on löytynyt? Onko clomit auttaneet?
*Minor*
Kommentit (4)
pillerien jälkeen voi kestää monia kuukausia ennen kun kroppa toimii normaalisti, mutta toisaalta toiminnot voi normalisoitua yllättävän nopeastikin. en kuitenkaan usko että heti pillerien lopettamisen jälkeen olisit ovuloinut, ehkä ensi kuussa! tsemppiä.
Hei!
Vaikka kuukautiset tulisivat normaalisti niin se ei vielä tarkoita, että ovuloisit joka kuukausi.
Itselläni on aina ollut säännölliset kuukautiset, myöskin pillereiden lopettamisen jälkeen, mutta vauvaa ei vain kuulu. 1 vuosi 3 kk yritystä takana ja alkuvuodesta kävin lääkärillä. Hän teki tutkimukset ja parin kierron ajan otettiin verikokeet ja lääkäri huomasi, että ovulaatiota ei tapahdukaan. Sain clomit sitä varten. Nyt pidetään peukkuja että tärppäis!
Eli luulin siis kuukautisten perusteella et kaikki ois hyvin, mut ei ollutkaan. Kannattaa kokeilla ovistikkuja, niillä pystyy itsekin näkemään tapahtuuko ovuulaatio (mahdollisesti) vai ei.
*Minor*
Kuullostaa tutulta... Mulla on säännöllinen kuukautiskierto, ovistestistä en ole saanut kuin haamuja, yritystä takana jo 9kk:tta. Olen myös epäillyt tapahtuuko mulla ollenkaan ovulaatiota. Ovisoireita on kyllä joka kuukausi (nippailut, limat...). Menitkö lääkäriin vuoden yrittämisen jälkeen? Auttaako clomit?? Mistä sen oikeesti tietää tapahtuuko ovista?? Ja mistä se johtuu, jos sitä ei tapahdu??
Siinähän se kysymys tulikin eli siis, lopetin pillerit huhtikuussa, tyhjennys vuoto tuli normaalisti. Nyt sitten mulla tuli täti kylään tänään, samana päivänä kun ois pitäny alkaa pillereittenkin kans. Joten mietin tässä nyt että oonko nyt sitten oikeesti ovuloinu vaan toimiiko kroppa " vanhalla muistilla" ??
Oisin erittäin kiitollinen jos joku osais auttaa, sanoa onko se mahollista :)