Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Heinikset uuteen viikkoon

05.05.2008 |

Ei näkynyt uutta pinoa, joten tässä olis... =o)

mam80

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain tänään ison asian hoidettua. Vein kelaan paperit ja ilmoittuduin työttömäksi.

Ei noissa sinänsä mitään, mutta kun aloin kasaamaan kakkia papereita, joit liitto tarvii, huh huh.

Ensin kaikki kuitit maksetuista jäsenmaksuista, kaikki kelan päätökset esikoisen aippälomasta asti (10.10.06), kahdelta eri kunnalta palkkatodistukset ja tuntilistat, onneksi oli ihanat palkkiksen tädit, jotka kaivoi tuntilaput ym valmiiksi, selvitys sivutoimisesta yritystoiminnasta ja siitä tietty luotettava tulojen selvitys. Tuohon viimeiseen menikin jokunen tunti, kun tietokoneella tein sellaiset laput, että tyhmemmänkin on pakko osata ne lukea. Verokorttikin piti kaivaa, kun oli sellainen etuudelle laskettu.

Ja kaikki tämä on kuitenkin " turhaa" , koska työehtosopimus ei uudelleen täyty ja saan samaa päivärahaa, kun ennen esikoista. Huh huh, toivottavasti jaksoitte lukea =o)

Mun kuitenkin kannatti jäädä vielä työttömäksi, kun saan sitten äitiyspäivärahan liiton päivärahan perusteella, kun muuten saisin minimin.

Huomenna olis sokerirasituskoe, nyt tässä paastoilen ja sitten vielä toinen lääkäri neuvol, kirjoiteelen sitten kuulumisia, mitä siellä sanottiin.

Esikoisen 18v kummi-täti tuli tänään meille ja on sitten huomisen pojan kanssa, ettei tarvi sitä raahata mukaan lääkäreihin ym.

Mutta nyt lähden saunaan ja sitten varmaan jo nukkumaan.

Hyvät yöt kaikille.

mam80

Vierailija
2/7 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ihanaa,mulla alkoi tänään kesäloma,ja sitten jäänkin suoraan äippälomalle :) uskomaton fiilis,kauan odotettu loma alkoi,aloinkin jo olla aika poikki.

neuvola meillä on ensi maanantaina,päästäänkin eka kertaa koko perhe kun miehellä ensi viikko kans lomaa.

Meijän esikoisesta on tullut aivan mahdoton höpöttäjä,tuntuu että päivä päivältä tyttö muuttuu aina vaan ihanammaksi (jos enää voi ihanammaksi tulla...) pahimmat uhmat takana ja höpöttelee pitkiä lauseita,ihana seuralainen :) Meidän pikku " rimpsessa" (omien sanojensa mukaan :) )

Joko teillä isommat sisarukset odottavat malttamattomina vauvaa? Meijän neiti pyysi yksi ilta että antaisin jo vauvan hänelle masusta :) ei auta kuin odottaa :)

Vauva on tosi liikkuvanen ja nyt selkeästi tuntuu masusta välillä päätä tai kantapäätä tms. (en tosin itse erota mikä on mikin)

Tietääkö kukaan tuosta isyysloman hakemisesta kelalta,voiko sitä hakea vasta kun vauva on syntynyt tai muuten lähempänä laskettua aikaa? Mies yritti tänään täyttää hakemusta netissä,mutta kone ilmoitti jollain erikoisella sanamuodolla (kuten yleensäkin kela käyttää) ettei ilmeisesti sitä voi vielä hakea...?? Tiedä näistä,täytyy kai soittaa kelaan tai hommata suomi-kela-suomi-sanakirja :)

Nyt taidan iltapissattaa koiran ja mennä nukkumaan.

Hyviä vointeja :)

T:paitaressu,rv 29+2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, mikä väsymys iski eilen! Olin kyllä koko päivän ihan puhki poikki ja välillä oli kyllä pinnassa pitelemistä lasten kanssa, kun eivät olisi millään malttaneet aloittaa iltapuuhia ajoissa. Yritin siinä sitten tsempata, että enää vajaa 4 viikkoa ja alkaa pitkä kesäloma, mutta eipä tuo 4v (melkein 5) oikein vielä tuota aikakäsitettä ymmärrä...

Monilla Heiniksillä näyttää nyt lomat alkavan :-) Leppoisaa lomaa kaikille loman jo aloittaneille ja pian aloittaville! Minä siirsin lomat suosiolla ensikesään (2009), joten joudun " kärvisteleen" töissä vielä melkein kuusi viikkoa. Tosin sijaisjärjestelyt on jo hyvällä mallilla, joten muutaman viikon päästä voin alkaa tosissasi pudottaan hanskoja ja valmistautuun mammalomaan.

Pikkuinen taitaa pyöriä masussa vielä ihan miten sattuu, kun eilen tuntui selkeät potkut tuolla alapäässä. Lääkärineuvolassa oli kyllä jo raivotarjonnassa, mutta sen verran pikkuinen kaveri taitaa olla, että tilaa riittää vielä heittää volttia. Muistaakseni näillä vaiheilla isot veljet ovat asettuneet ja " tulosuuntaan" , joten toivon mukaan tämäkin veijari tajuaa asettua oikein päin ennen kuin tila käy vähiin kääntymisille.

Aurinkoista tiistaipäivän jatkoa!

Terkuin,

Tinttis ja Pirpana 29+1

Vierailija
4/7 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh, täällä on vatsatauti jyllännyt minussa ja esikoisessa, eikä muuten ole mitään kovin helppoa viruslaatua tämä tauti! esikoinen on yhä ihan väsynyt,vaikka ruoka jo pysyykin sisällä. itse olin eilen kipeimmilläni, en jaksanut tehdä kerrassaan mitään, makasin vain aloillani ja nukuin vähän väliä. vauva sen sijaan melskasi oikein innolla koko päivän, mikä pahensi omaa vatsakipua entisestään.. :/

yhä on olo aika kurja ja heikko,hieman koskee myös vatsaan.. jospa tämä kuitenkin tästä, jaksoin sentään raahustaa suihkuun :)

onnittelut jo lomansa aloittaneille! :) minulla siihen on vielä kaks viikkoa aikaa, mutta siihenkin on helpotusta,kun ei kaikkina päivinä ole koulua :) en kyllä todellakaan enää jaksais pidempään, vatsa painaa jo epämukavasti ja tuntuu,että liitokset repiää koulumatkoilla..

tinttiskö se puhuikin vauvan kääntyilystä? minä myös olen ihmetellyt tätä kaveria, silä edelleen parin päivän välein huomaan,että taas on vauva kääntynyt toisin päin. ja kääntyminen tapahtuu siis yöllä.. onkohan tuossa voltin heitossa jotain vaaraa,että napanuora menee kaulan ympäri tai jotain? enpä muista esikoisestakaan,että olisi enää näin vaihtanut asentoa tässä vaiheessa..

mutta nyt taas esikoisen hoitoon.. tämä päivä otetaan rennosti ja katsotan,jaksanko huomenna lähteä kouluun..neuvola mulla olisikin huomenna jo uudestaan.. ei varmaan ole paino noussut,kun nyt ei oikein ruoka maistu..

mukavaa viikon jatkoa kaikille heiniksille! :)

-annu ja pikkukakkonen tasan 32+0-

Vierailija
5/7 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne ei uutta. Huomista äitipolikäyntiä jännitän, on se tarkempi sydämen syynäys. Toivottavasti sieltä nyt ei mitään vikaa löydy...

Äitiyspakkaus tuli viime viikolla ja oli vielä -07 versio. Mutta ihania nekin vaatteet on :-) Kaikki on jo pesty ja pakattu uudelleen muuttoa varten. Kaikki tarvittava on ostettu vauvaa varten, mutta ensin pitää saada muutto kunnialla läpi ennenkuin pääsen pinnasängyn sun muut laittamaan valmiiksi.

Sairaalakassinkin jo pakkasin valmiiksi. Molemmilla aiemmilla kerroilla sitä ei ole ollut pakattuna, joten nyt päätin sen tehdä varmasti ajoissa.

Nyt jatkamaan siivouspuuhia, plääh...

myLove rv 30+6

Vierailija
6/7 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä isyys jutskaa voi hakea kelalta sitten kun tietää milloin se loma pidetään, eli kun tietää milloin vauva on syntynyt ja isä jäänyt lomalle. Me vietiin se kun vauva syntyi perjantaina niin heti maanantaina mies kiikutti lapun kelaan. Periaatteessa se haettiin kun loma oli jo alkanut. Eihän sitä tässä vaiheessa voi vielä tietää milloin vauva syntyy ja isä jää lomalle ;)

Minulla on huomenna äitipolilla kontrolli sen kohdunsuun takia. Tiedän kyllä että kaikki on ihan ok, koska nyt ei ole enää supistuksia ollut. On kuitenkin mukava päästä pikkuista kurkkaamaan :)

Minua närästää ja henkeä ahistaa. En tiedä, että johtuuko hengen ahistus huonosta hb vai painaako vauva keuhkoja vai mitä. Sydän lyö miten sattuu ja tähtiä näkyy ja pyörryttää. Ei kiva ei.

Nyt täytyy lähteä nukkumaan itsekin, ennen kuin tyttö herää.

Jouhi 28+6

Vierailija
7/7 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...ja hillitön mustelma on muistona toisessa kädessä.

Oli mulla lääkärineuvolakin tänään. Lapsukainen on edelleen pienempi, kun mitä viikot ovat. Mulla on tänän 27+4, mutta reisiluun mitan mukaan olis 27+0, lakimitan mukaan 27+0 ja vartalon mitan mukaan 26+4. No ehtiihän tuo vielä kasvaa, jos vanhat merkit paikkansa pitää. Esikoinen syntyi 42+0..

Pissassa oli sokerit koholla, muuten kaikki ok. Luulen kyllä että noi sokerit oli korkealla sen takia, että olin ollut sen 12h paastolla, jonka jälkeen olin ainoastaan juonut sen sokerilitkun ennen neuvolaa. Lääkärikin sanoi, että siitä varmaan johtui, kun en ollut edes juonut ennen näytteen antamista mitään muuta.

Seuraava nla oliskin 26.5 ja sitte siellä pitää jo alkaa juoksemaan kahden viikon välein.

Minusta alkaa tuntua, että loppuu ihan kesken tää odotus, vaikka pidänkin perää täällä heiniksissä. Olen melko varma, että elokuulle menee ja reippaasti. Ei ollut kohdun suulla tapahtunut mitään, vaikka jonkun verran on supistellutkin.

Paino oli noussut reilut 2kg, 550g/vko, hui! No kaikkiaan painoa on tullut " vain" 6kg.

Mutta eipä tänne kummempaa, huomenna meinasin lähteä ikeaan siskon kanssa =o)

mam80