Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

aivoverenvuoto ja raskaus...kokemuksia....

19.11.2006 |

Sain tuossa viimekesänä 2005 aivoveren vuodon. Se leikattiin, nyt alan olla jo kuntoutunut ja työelämässä. Mutta tulin raskaaksi, näi pian leikkauksen jälkeen. No nyt sitten askarruttaa että miten vaarallista on synnytys? ja miten tämä vaikuttaa minuun raskaus aikana...? Onko kohtalo tovereita?

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulisi ainakin, että jos syöt jotain lääkkeitä, ne täytynee lopettaa tai vaihtaa, ettei ne vaikuta sikiöön. Mutta kannattaa tosiaan mennä lääkärille mahd. pian jotta saat vastaukset näihin kysymyksiisi ja saat ohjeet raskauden turvalliseen jatkoon.

Vierailija
2/5 |
19.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta, jos et vielä ole ottanut neuvolaan tai lääkäriin yhteyttä ota ensitilassa. Neuvola laittaa sinusta lähetteen alueesi synnytyssairaalaan jo alkuraskaudessa ja äitipkl:lla sitten miettivät raskauteen ja synnytykseen liittyviä asioita ja tarvitsetko raskauden aikana jotain erityisseurantaa! onnea raskaudesta!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En syö enää mitään lääkkeitä. että siltä osin asia on ok. Olen jo käynyt lääkärissä ja ultrassa... olen nyt 18 raskaus viikolla. Mutta vaikka kuika olen kysellyt jatkosta niin ei minulle mitään selvitellä. ihankun ei otettaisi tätä asiaa vakavasti. Olen pyytänyt lähetettä neurolokiselle osastollekkin. Siksi oisi kivaa jos löytyisi joku kohtalo toveri joka osaisi vähän kertoa miten hänen kohdalla toimittiin. Raskaus on muuten edistynyt ihan hyvin.=)

Vierailija
4/5 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei neuvolassa ole otettu kantaa sinun tilaasi, pikaisesti luin että " aivovaltimoaneurysmien ja arteriovenoosisten epämuodostumien puhkeamisen todennäköisyys lisääntyy raskauden edetessä" , helpotukseksi sinulle " Jos potilaan aneurysma(t) on hoidettu kirurgisesti, raskaus ei aiheuta lisääntynyttä vaaraa. Sen sijaan aivovaltimoaneurysmat, joita ei voida leikata, ovat ainakin suhteellinen raskauden este."

Kopsasin tekstit suoraan Naistentaudit ja synnytykset kirjasta.

Mutta olisi varmaan sinun kannalta kiva jos saisit puhua tästä lääkärin kanssa, siis neurologin. Vaadi lääkäriltäsi omia oikeuksiasi!

Toivottavasti saat ajan ja raskaus sekä synnytys sujuu hienosti kaikesta huolimatta.

Vierailija
5/5 |
20.11.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

hei,

minulle on tapahtunut pieni verenvuoto toukokuussa 2006, joka on johtunut aivojen vasemmassa puoliskossa olevasta hemangioomasta. nyt rv 15+4. olen syönyt epilepsialääkkeitä pari kuukautta ennen raskaaksi tulemista, sitten lopetin sen neurologin luvasta, joka on ne alun perin määrännyt.

Kävin pari viikkoa sitten sekä Naisten klinikalla että toisen neurologin luona. mutta en saanut mitään järkevää tietoa. naisten kliniikka oli sitä mieltä, että neurologin pitäisi antaa minulle tarvittavat tiedot, liittyen tähän synnytykseen ja muihin toimenpiteisiin. neurologin mielestä asia on juuri päin vastoin.

neurologi sanoi vain, että " noh, ota vaikka taas niitä lääkkeitä" (vaikka ohjeissa lukee, ettei ole kerätty minkäänläistä tietoa näiden lääkkeiden vaikutuksesta sikiöön). Minä sanoin, etten ota. " Noh, älä sitten ota" -sanoi neurologi. Sen tasoista keskustelua siis käytiin. " Tule vaikka uudelleen elokuussa" (huom. la 10.5.2007)-siihen tulokseen oli tultu.

Seuraava aika NK:lla on joulukuussa, ja siellä tulee todennäköisesti tehdä asian selväksi - heidän on otettava omat vastuunsa ja riskinsä, eikä minun.