Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Tarhaikäisten kaverivierailuista:

Vierailija
05.05.2008 |

Kuinka suhtaudutte lapsen tarhakaverien omatoimisiin kutsuihin ja kylääntulo pyyntöineen?

Tilanne meillä siis tämä:

Lapsellani ei ole montaa kaveria, mutta tarhassa pari lasta ronkuu joka kerta hakiessani, että saisivat tulla meille leikkimään tai että lapseni tulisi heille. En tunne vanhempia, joten olen antanut " vierailuluvan" , jos lasten vanhemmat sopivat kanssani vaikka sähköpostitse tai puhelimitse asiasta.

Lähetin parin kaverin äidille lyhyen tekstarin, jossa sanoin, että heidän lapsi on tervetullut meille leikkimään tai päinvastoin. Kummistakaan vanhemmista ei ole kuitenkaan kuulunut mitään, eikä lastani kutsuttu kyseisten lasten synttäreille.

Tiedän kuitenkin, että lapset ovat keskenään lähes parhaita kavereita. Kuten sanoin, niin vanhempia en tunne, mutta täytyy myöntää, että olen jo melkein ottanut herneen nenään...

Entäs te muut? Annatteko vain vierailukyselyjen mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei henkilökunta saa antaa lasta jonkun toisen vanhemman mukaan, ellei lapsen vanhempi ole siitä tarhaan ilmoittanut - meidän tarhassa vielä jokaisessa " vieraassa" hakijassa pitää olla se päivämäärä, milloin se saa lapsen noutaa. Pitäisin tosi omituisena, jos menisin lastani hakemaan, ja joku olisi omiensa mukaan ottanut myös minun lapseni ilman kysymistä minulta!

Vierailija
2/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän nyt tuosta ollutkaan kyse.

Itse olen laittanut ihan selvän kutsun eli " Voisiko x tulla meille leikkimään joko la klo 15 tai su klo 16" ja oma nro.

Jos suoraan kutsuun ei vastata, niin toista kertaa en kutsu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vanhempainillassa, jos siihen laittaa oman numeron niin tietää, että se tulee nimenomaan tarhakavereiden vanhemmille. On kyllä outoa, että ei edes viesteihin vastata! Kato niillä on varmaan se arki niin rankkaa, että ei jaksa. Ymmärrän ap:n ketutuksen.

Vierailija
4/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen jättänyt tarhan lokeroon viestin, avoimen kutsun ja puhelinnumeron, ja ei niihin näköjään tule suinkaan aina mitään vastausta. Minä olisin kuvitellut, että voisi lähettä tekstarin, että " meillä lähiviikot niin täynnä ohjelmaa, ei taida onnistua tms" , mutta ei tosiaan mitään.

Kerran yksi äiti selitti sitten vanhempainillassa, että, " ei vaan saatu aikaiseksi" . Ja tämän äidin lapsi kysyi lähes joka päivä minulta omaa lasta hakiessa, että " koska mä saan tulla teille?" Aina vastasin, että sitten kun äitisi soittaa...

Vierailija
5/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mun lapsen ryhmässä on joku saman ikäinen lapsi, 4,5v, tiedän vain etunimen, hän on pyytänyt lastani heille kylään ja kerran hänen äitinsä oli paikalla ja sanoi että joo olis hyvä ajatus, tule vaan joskus meille kylään leikkimään.

No mitäs mun nyt tulis tehdä, oon ihan kokematon näissä sosiaalisissa jutuissa, en siis tunne perhettä enkä tiedä missä asuvat tms, jos sovittaisiin joku päivä milloin lapsi menisi heille, niin mikä on se juttu, menekö minä mukaan? Mitä minä siellä teen, olen aika ujo ja epäsosiaalinen enkä siis yhtään tunne tätä perhettä :/

jos en mene mukaan, niin vienkö vaan lapseni sinne ja haen myöhemmin pois, 1 tunti? 2 tuntia? Sanon että soittaa jos tulee jotain ja painun vaikka jumppaan siksi aikaa puhelin toki mukana?

Tuntuu ihan kummalta, että se olis niinkuin lapsenvahtitoimintaa minusta, mitä jos lapset tappelee ja tekee pahojaan ja menee kakalle ja huutaa pyyhkimään (kehtaakohan edes huutaa) ja satuttaa itsensä ja itkee, soittaako vanhemmat heti mulle vai siis onko tuo ihan kuin joku MLL paitsi ilmainen tapa saada omaa vapaa-aikaa?

Vierailija
6/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuollainen " joo kiva idea" voi tarkoittaa mitä vaan.

Omia lapsiani ei ole kutsuttu kovin pieninä (me kutsutaan muita) joten en tiedä tuosta mukana olosta. Minä olen kuitenkin kutsujana sanonut, että saattaja voi jäädä kahville jos haluaa. Voihan se olla, että äiti/isi haluaa nähdä minne se lapsi on jäämässä.

Varmaan 1-1.5h on hyvä aika, pari tuntia on pienille aika pitkä.

Pyyhkimään olen joutunut pieniä synttärivieraitakin, se meni ihan hyvin :o)

Vierailija
7/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjeen jossa oli osoitteemme ja puhelinnumeroni ja toivotettiin lapsi tervetulleeksi meille. Ei kuulunut mitään. Pidin tosi outona ja moukkamaisena käytöksenä, mutta onkin siis melko tavallista. Kai se on sitä amerikkalaista smal talkia ettei ole oikeasti tarkoituskaan..

Vierailija
8/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

tympäsee ihan hulluna olla AINA se joka ottaa yhteyttä lapsen kaverin venhempiin , ja aina niille passaa et lapsi tulee niille tai niiden lapsi meille , mutta IKINÄ eivät itse puhelimen näppäimiä kuluta ! v*tuttaa aika rankasta ja oisin ottamatta yhteyttä , ellei lapseni olisi niiiin onnellinen kun kavereita tulee , koska on suvun nuorin niin lähipiiristä ei ole samanikäisiä kavereita niin joudumme ulkopuolelta niitä hommaamaan .

Vierailija
9/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja lapsi lähtee samantien mukaan (siis joko minun tai sen toisen äidin). Tai sitten sovitaan niin, että sen toisen lapsen äiti saa ottaa minunkin lapseni mukaan. Mä en oikein kehtaa soitella, että " voiko meidän lapsi tulle teille" , vaikka siis hyvin voisikin. Yleensä kutsun sitten meillepäiin.

Ongelma on varmaan se, että jokaisella sitä kiirettä ja ohjelmaa riittää.

Ja mä en kutsu äitejä kahville. Lapsethan siinä haluaa kyläillä - ja äiti saa itsellee rauhallisen hetken (siis yhden lapsen äidit).

JA sinulle kyselijä (en muista numeroa), ei se mitään lapsenvahtitoimintaa ole, kun lapset vain kyläilevät ja leikkivät keskenään. Eihän tuonikäisiä tartte enää viihdyttää tms., kyllä ne tunnin tai kaksi leikkii hyvin ja kiltisti keskenään.

Vierailija
10/10 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä on esimerkiksi monta lasta ja usein iltaisin lappaa isomman kavereita, lisäksi lapsilla varsinkin nyt keväällä yllättävän paljon harrastusmenoja. Sen takia voi viivästyä se tarhakavereiden kylään ottaminen. Toisen perheen illat voi olla ihan erilaista hösseliä.