Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

OOOooo* LOKAKUISET VIIKKOON 19! *oooOOO

05.05.2008 |

Ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen, on sivut muuttuneet viime käynnin jälkeen.. Meillä tuon seksin kanssa on mennyt niin ettei minua ole huvittanut, tuntuu jotenkin niin työläältä ajatuksena, mutta kun hommaan lähtee mukaan löytyy se innostuskin aina :p kovasti on liitoskipuja alkanut tulemaan ja maha kasvanut huimasti, voisi luulla olevan isommat viikot jo..20 pvä on rakenneultra, sitä jännätessä :x

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hui hai,huomenna se ois sit heti aamusta klo 8.00. edessä... Eli tuo sokerirasitus. Mua vaan hirvittää, koska en oo koko raskauden aikana pystynyt syömään/juomaan mitään makeaa ilman et heti perään olisin syönyt jotain suolaista. Alkaa muuten oksettaa ja etoa tosi pahasti. Kiva siinä olossa sit olla se 2 tuntia. :( Onko muilla ollu samaa ongelmaa samassa tilanteessa ja miten ootte selvinny " kunnialla" ?

Määitte & Mini08 17+3

Vierailija
22/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

miähän oon ollut tosi huonovointinen ja oksentanut lähes näille päiville asti päivittäin. Minulle kävi " onni" , pahaa oloa siis ollut pitkään. Vapun aikaan oli ekat päivät kun en yökkäillyt ja 2.5. oli sokerirasitus. Vähän tuli huono olo muttei tarvinnut käydä yökkimässä. Rasittavintahan se on se oottaminen, kun otettiin tunnin ja kahden tunnin arvo. Kävin välillä ulkona happihyppelyllä, en tiedä auttoiko se sit asiaa.

Minun kohdallahan tulos onneksi tässä vaiheessa oli hyvä eli ei arvot " paukkuneet" .

Tanni

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime viikko antoi kummasti voimia kun oli lämmintä ja aurinko paistoi. Olen viimeiset kaksi viikkoa kärsinyt iskiaskivuista, ne ovat onneksi hieman helpottaneet, kipulääkkeitä kuluu edelleen mutta nyt pystyy jo jollain lailla kävelemään ja istumaan. Huomenna olisi taas lääkäri, sairasloma varmasti jatkuu ja saa nähdä onko kohdunsuu taas lyhentynyt. Näen taas pikku kirpun ultrassa =o)

Liikkeitä olen tuntenut n. viikon ajan, lähinnä pieniä hipaisuja, muutaman kerran kovempi muljahdus. Näitä oikein odottaa iltasin sängyssä pötkötellessä. Painoa ei ole juuri tullut, kotivaa`an mukaan vajaa kilo. Rakenneultraan aikaa vielä pari viikkoa mutta onneksi joka lääkäri reissulla näkee masun tilanteen.

Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille!

spp+ masuasukki rv 17+1

Vierailija
24/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein kaikki viestit on tullut tarkasti luettua, mut omassa voinnissa ei mitään mainittavaa, joten olen pysytellyt hiljaa.

Olen alkanu tuntea potkuja ja liikettä masussa. Ihana tunne! Oikein odottaa, että koska kopsahtaa taas:)

Painoa mulle ei ole tullut yhtään. Itseasiassa painan 100g vähemmän kuin ennen raskautta. Ja siitä oon ihan mielissään, kun voisin painoindeksinkin puolesta olla pari kiloa kevyempi.

Mä kirjotin joskus alkuraskaudesta tästä samasta aiheesta, mutta kirjoitampa taas, kun meillä ei asia ole korjaantunut. Tarkoitan nimittäin seksielämää. Se päättyi ihan tyystin plussaamisen jälkeen. Aluksi ajattelin, että mies sopeutuu ajatukseen masuasukista, mutta eipä se tunnu menevän ohi. Ennen oltiin hyvinkin aktiivisia, nyt mies innostuu kerran kahdessa viikossa. Tai itseasiassa se ei ole mun mielestä edes innostumista, vaan hän ikäänkuin hoitaa velvollisuutensa. Huoh! Aika surullinen olen tästä asiasta ja olen koittanut aiheesta myös keskustelua saada aikaiseksi, mutta taitaa olla arka aihe miehelle. Tiesin, että raskauden myötä asiat muuttuu, mutta en nyt ihan tähän varautunut. Onko kaikilla muilla kaikki ok?

Parisuhteesta huolissaan oleva

Erica 18+3

Vierailija
25/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kivaa, että tää pino on taas aktivoitunut. Enpä oo itsekään ehtinyt paljon kirjoitella, joten ei parane valittaa.

On nyt pakko hehkuttaa, kun on niin pirteä olo ollut jo monta päivää. Nyt pärjää jo ilman päiväunia ja illallakin jaksaa tehdä muuta kuin maata sohvalla. Toi viikonlopun auringonpaiste piristi kummasti! Ihanaa päästä vihdoinkin nauttimaan tästä raskaudesta.

Kivaa on myös, kun voi pitää kaikkia ihania kesävaatteita, eikä tarvii miettiä makkaroita, kun on tämä ihana pallomaha. Koko kesävaatearsenaali piti vaan pistää uusiksi, kun kaikki viime kesän paidat on napapaitoja tällä olemuksella. Onneksi H&M:ltä löyty kivoja mammapaitoja. Eipä ollut vastaavaa ongelmaa, kun viimeksi odotin talvella. Yhdet housut muistaakseni ostin. Painoa ei onneksi oo tullut vaan pari kiloa lähtenyt. Sikäli hyvä, kun lähtöpainoa oli ihan riittävästi.

Noita liikkeitä oon minäkin muka tuntenut, mutta en oo ihan varma, onko ne olleet vaan kuvittelua... Tänään kyllä oli ihan aitoja kutituksia vatsassa. Parin viikon päästä ois seuraava neuvola, niin pääsis kuunteleen sydänääniä taas. Menispä aika nopeesti.

Hyvää viikonalkua kaikille, toivotaan, että aurinko taas tulisi esiin...

elwa 16+1

Vierailija
26/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oloon kuin valaalla,siis kiloja tuleeenkäminaa löytää päällepantavaa. Ens viikolla lähdetään sinne Turkkiin, enkäoo löytänyt shortseja ja jotain vaaleita housuja. Tavalliset ei mahdu oikein päälle ja ne resorihousut on vielä vähän liian isoja..kuuma siellä tuleejos pitää farkuissa olla koko päivä;) No vielä on vähän aikaa etsiä kaupoista.

Liikkeitä ei tunnu vieläkään ja kohta alkaa paniikki. Viime raskaudessa tunsin just näihin aikoihin ekat liikkeet. No kai se on se istukan paikka mikä vaikuttaa. Pahoinvointi on vihdoinkin loppunut, mikä on ihanaa. Toisaalta miettii onko masussa kaikki hyvin...

Nioin vappu se meni kotona grillaten ja oli ihanana rauhallista. Lauantaina lapset olivat hoidossa ja me miehen kanssa ulkona syömässä ja hotellissa yötä, aivan luksusta. Varsinkin kun aamupalan sai syödä ihan rauhassa eikä sitä tarvinnut tehdä itse:)

Nyt on sitten hirvee flunssa, enkä saa nukuttua kun nenä niin tukossa. Ja niitänenäsuihkeita en ole uskaltanut ottaa.

Hyviä vointeja kaikille!

-Tiziana rv 17+3

Vierailija
27/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tue hirveen usein kirjoiteltua tänne, mutta käyn lukemassa juttujanne lähes päivittäin :)

Mulla oli siis lääkärineuvola, kaikki oli ihan hyvin. Huimauksesta olin päätellyt, että hb varmaan alhainen, mutta mitä hulluja, huikeet 138! Täytynee johtua jostain muusta nuo huippailut. Verenpaineet oli tosi hyvät, alhaiset. Maha ei vaan oikeen ole kasvanut, läskiä vaan tullut lisää vatsan seudulle, sydänäänet sentään kuului hyvin.

Lääkäri kehotti pitämään huolta vatsa-ja selkälihaksista, ettei sitten loppuraskaudesta tule selkävaivoja, täytynee ottaa itseä niskasta kiinni.

Meillä tehdään remonttia, joten fyysistä rasitusta riittää, mutta se ei auta korsetin kuntoon..

Mäkin sain hirveesti energiaa aurinkoisista ja lämpimistä päivistä, jaksaa taas ihan erilailla kuin pari vikkoa sitten. Pahoinvointikin hellitti tuossa reilu viikko sitten :) Elämä ja ruoka maistuu taas ;)

Joku kirjoitti seksielämästä.. Mä en ole itse ollut kauheen iskussa pahoinvoinnin ja hirveen väsymyksen (24/7) takia, mutta nyt taas tuntuu, et hormoonit hyrrää :) Liekö keväänkin ansiosta ?

Olen jostakin kuullut/lukenut, että miehille raskaus voi olla hyvin halutonta aikaa. Jotkut pelkää, että vahingoittavat rakastellessa vauvaa, tuntuu hullulta, mutta niin pelkäsi oma miehenikin esikoista odottaessamme. Aikamoinen ori pitää kai olla, että " yltää" vauvaa vahingoittamaan ;-)

Puhukaa miehesi kanssa, mikään ei kai auta niin paljon kuin avoin keskustelu? Oletteko aiemmin pystyneet puhumaan seksiasioista avoimesti? Nyt ainakin olisi aihetta harjoitella. Kertokaa toisillenne, mitä haluatte ja miten, kuinka usein yms. Neuvolasta saadussa infokirjasessa on paljon hyviä vinkkejä aiheeseen liittyen.

Muistan, että meillä oli esikoisen odotusaikana raastaviakin riitoja, kun emme oikein edes tienneet mitä pitäis tehdä, onneksi kumpikin annoimme hiukan periksi omista näkemyksistämme ja pystyimme löytämään kumpaakin tyydyttävän arjen yhdessä.

Ei ole aina sanottua, että miehet olisivat aina halukkaampia kuin naiset, varsinkin raskausaikana roolit saattaa hyvinkin kääntyä päälaelleen. Mun mies haluais aina, ihan sama kuinka väsynyt ois tai millanen kamala riita takana, se onkin ollut meidän yhteiselossa monesti se kriisitekijä. Itse kun olen sitten laimeempi tyyppi, kerran viikossa riittäis ihan hyvin. Välillä sitten enemmänkin, mutta vaihtelee. Ollaan oltu yhdessä pian 9v.

Mitäs muut tuumaatte?

Helmenharmaa rv 16+

Vierailija
28/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti tää teksti tulee ainakin perille asti, harmittaa kun kirjottaa pitkän pätkän ja sitten häviää..

Vauvan liikkeet tuntuu jo aika hyvin päivittäin. Perjantai-lauantai välisenä yönä nukuin tosi huonosti kun liikkeitä ei tuntunut, heti alkoi pelottamaan, ihan typerää.. ei ne liikkeet välttämättä päivittäin edes tunnu. Mulla on ilmestynyt navasta tuonne karvoitukseen asti sellainen " raskausviiva" , en tiedä mikä on nimeltään. Aika haalea on vielä mutta erottuu selvästi:) Onko muilla tällaista havaintoa?

Seksistä oli juttua, mulla on ainakin halut palanneet ja aika voimakkaat onkin;) toi aurinko tekee kanssa osansa mutta tosi herkät paikat on ja seksi tuntuu jotenkin ihan älyttömän hyvältä! Ihanaa kun väsymys on poissa ja huono olo kanssa. Nyt osaa jotenkin nauttia tästä. Mun mies on kyllä halukas, ollaan juteltu paljon seksistä ja ei kuulemma osaa ajatella vauvaa kun ollaan silleen, mikä on tietty hyvä.. varmasti jos asiaa ajattelee ja pelkää että sillä satuttaa vauvaa niin haluja ei olekkaan. Me oltiin viime viikolla ensimmäisessä perhevalmennuksessa ja siellä psykologi puhui tosi hyvin raskaudesta ja seksistä sen aikana, miehet ainakin kuunteli korvat höröllään! Ei ole kuulemma missään vaiheessa kiellettyä jos ei ole jotakin komplikaatioita.

Kyllä mun täytyy sanoa että loukkaantuisin jos mies ei haluaisi, tulisi ehkä sellainen olo että onko vartalossa tms.nyt jotakin vikaa?! vaikka niin ei varmasti ole!

Vaikeita asioita, eipä niistä auta kuin puhua ja taas puhua!

katjaäippä ja masukki 18+

Vierailija
29/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervehdys täältäkin, pitkään aikaan en ole ehtinyt kirjoittamaan, oli niin vauhdikas vappu ja ihanat ilmat, että ulkona vaan oltiin kaikki päivät!

Mulla on neuvola ylihuomenna torstaina ja pelottaa toi painonnousu... nyt on jo 10kg tullut lisää tammikuusta!!!!! Onkohan tää ihan normaalia? Syöpötelty kyllä on ja liikettä vähennetty, eli ehkä se on sit ihan normiaalia siihen nähden.

Me saatiin eka " vauvan tavara" tossa pari päivää sitten: babysitteri! Mies kanto sitä ihan polleena ja heti koko asia tuntu paljon konkreettisemmalta!

Seksielämästä täällä jutellaan, meillä mies on ihan yhtä halukas kuine aina 8eli 4-5kertaa viikossa menis ihan hyvin...), mutta mä oon tosi väsyny koko ajan ja mahakin alkaa painaa varsinkin iltasella. kuitenkin pari kertaa viikossa rytmi on säilynyt. Alkuvaiheessa olin tosi pelokas, johtunee siitä, että syksyllä toinen kahdesta keskenmenosta alkoi seksin yhteydessä... Siitä jäi kamalat traumat!!!! Vieläkin aina tarkistan, ettei ole alkanut vuotaa... (tosi romanttista ja kiihkeetä siis... ;)

Tällasta täällä, eipä paljon muuta kuin rakenneultran odotus jo jännittää, pari viikkoa vielä pitää odottaa...

Saneline 17+5

Vierailija
30/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viikonloppuna kävin shoppailemassa vaavan piilotusvaatteita töihin. Enää ei tunnu hyvältä istua töissä farkun nappi ja joskus vetskarikin auki. Joku päivä sitten kävelisin kumminkin kahvihuoneeseen alushousut pilkottaen:-)

Sopivan pituisen jakun löytämisessä olikin haaste. Jouduin ostamaan yhden koon isomman, jotta maha hukkuu sopivasti rennon mallin alle. Toiveissa on vielä ainakin parin viikon hämäysoperaatio, jos vaikka sitten työkuviot olisivat selkiytyneet. Ylennysmahkuja olisi ja kisa on käynnissä.

Olo on ollut hyvä ja painoakaan ei ole liikoja tullut lisää. Väliin sitä miltei unohtaa odottavansa. Varsinkin kun töissä on sellaista hulinaa.

Oikein mukavaa viikkoa kaikille!

Viiru 15+2

Vierailija
31/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kun olette ottaneet kantaa ongelmaani ja kertoneet omista tilanteistanne. Niinkuin taisin mainita, niin olen kyllä yrittänyt ottaa seksittömyyden puheeksi mieheni kanssa, mutta hän tuntuu häpeilevän haluttomuuttaan, enkä haluaisi hänelle huonoa omatuntoa tämän takia. Aina kun otan asian puheeksi, niin mies onnistuu sivuuttamaan koko homman jollakin vitsillä tms. Uskon, että hänellekin vaikea tämä tilanne, kun mulla kuitenkin haluja. Varmasti tuntee olonsa huonoksi mieheksi ja riittämättömäksi. Välillä tunnen itseni aivan idiootiksi kun mielessäni teen tästä seksiasiasta niin suuren. Pitäis osata olla onnellinen, kun meillä on kaikki tässä raskaudessa mennyt täydellisesti ja parisuhteessakin kaikki tuntuu muuten olevan paremmin kuin hyvin. Lukuunottamatta siis tuota seksielämää. Kyllä tässä on herännyt kysymyksiä, että miten kauan tuo mies voi ilman seksiä olla, vai tyydyttääkö hän halunsa omin käsin?

Joo..anteeksi nyt tämä seksijutuista jauhaminen.

Erica 18+4

Vierailija
32/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta voin kantaa korteni tähän seksikeskusteluun:)

Meillä homma on ihan mallillaan, muuten paitsi tuon taaperon kanssa aikaa tuntuu vähän olevan. Ei olla koskaan sellaisia nukkumaanmennessä puuhastelijoita oltu;) Spontaanius on ollut valttia, mutta nykyään se ei tosiaan ole vaan omista haluista kiinni. Mutta kyllä nytkin saatiin sunnuntaina jotenkin hämättyä minimies omaan huoneeseensa lelujen kimppuun niin että päästiin työhuoneeseen karkaaman.

Iltaisin mä olen niin väsynyt ettei paljon huvita. Tosiaan tuo oma mies on sellainen että sitä kanssa huvittaa lähes aina.

Ehkäpä neuvon voisi vain sanoa, että jos puhe ei suju/tunnu luontevalta/auta, niin jos antaisi vaan vähän aikaa? Anna koko asian olla vähän aikaa ja kokeilkaa sitten uudelleen. Josko se auttaisi. Liialla puhumisella ja yrittämiselläkin voi saada asiat solmuun.

Rouvaii 18 tasan

Vierailija
33/33 |
06.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei kaikille!

En oo vielä kertaakaan tänne kirjoittanu, mutta lukenut kirjoituksia olen. Haluaisin ottaa kantaa tuohon seksikeskusteluun. Puhuminen on aina hyvästä, mutta jos se ei auta niin hanki pari seksilelua ja tyydytä tarpeesi niillä. Itse ainakin teen toisinaan niin ja se on ihan toimiva ratkaisu. Ja jos ja kun halut ei aina kohtaa niin olen kehottanut omaa miestäni myös käyttämään omaan käden oikeuttaan. Tämä on ainakin meillä toiminut, eikä seksistä ole tullut ongelmaa ;)

Singery rv 17+3