Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

liitoskivuista

21.07.2007 |

olen raskaana 21viikoillla ja liitoskivut vaivaavat kovasti. alkoi selkäkipuna noin 2 viikkoa sitten ja nyt muodostunu ankaraksi kivuksi alapään luissa. vihloo skaala häpyluu- häntäluu. jos olen paljon kävellyt tai ollut jaloilla niin paine muuttuu sietämättömäksi, pitää yrittää särkylääkkeellä helpottaa oloa mutta turhaan niitä napsin kun eivät mitään auta.

Muilla tällaista? Voiko tämä tästä vielä helpottua? Ja miksi liitoskipuja oikein edes on? Tuskin johtuu että vauva päällä puskis,. koska on vielä niin pienikin. Olen normaalipainoinen ja paino on tullut muutamat kilot tässä raskaudessa. Aijempia raskauksia jotka johtaneert synnytykseen on 2 kpl. Voiko olla että mitä useampi raskaus sitä suurempi tod.näk saada liitóskipuja.

Kiitos etukäteen!

T. Catry ja piipero

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans kohta 21 vkoa täynnä ja muutaman viikon liitoskivut vaivanneet kovemmassa rasituksessa tosi paljon! juuri häpyliitos tuntuu viiltävän välillä erikseen/irti. Tosi kipeetä tekee ja lopun iltaa sit jomottelee mukavasti ja tietty vihloo. Häntäluu vaurioitunut mulla aiemmin, joten sen oireiluun oon jo " tottunu" (Ts. tiedän, et nyt on kärsittävä, helpotus odottaa joulukuussa..)

Mä en oo ottanu mitään särkylääkkeitä, ku ne on näihin kipuihin ihan turhia. Ei auta. Jotainhan on kuitenkin pakko tehdä, ei voi vaan jämähtää paikalleen, sitten sitä vasta kipeeks tuleekin.

Tuntuis, mitä useampi raskaus ja kuinka lähekkäin ne on ollu, helpommin nää rempat tulee ja välillä vaivaa tosi paljo enemmän ku esim esikoisesta. Vartoon kans kolmattani.

Mut mä uskon, et nää vaivat helpottaa hyvinkin pian synnytyksen jälkeen, kunhan vaan jotenkin jaksaa kärvistellä vihlomisten ja viiltelyiden kans tän tulevan syksyn.. Paljo vaan tyynyjä pepun alle, ku istuu ja maatessa kans tyynyjä jalkoväliin tai mikä vaan tuntuu helpottavan oloa!

Tsemppiä kovasti, koita kestää, samassa veneessä ollaan!!!

Vierailija
2/4 |
22.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin alkoivat liitoskivut jossain siinä rv 20 tienoilla, mutta minun tapauksessani ne myös onneksi loppuivat jonkin viikon kuluttua. Eivät muutenkaan olleet pahoja (= päivittäisiä). Minä tosin odotan esikoistani, ja - ikävä kyllä - olen minäkin kuullut sellaista, että uudelleensynnyttäjillä liitoskivut usein alkavat jo aikaisemmin. Teillä ei siis välttämättä helpota tässä välissä, vaikka toivotaan toki kovasti, että niin käy!

Nyt lopussa tietysti liitoskipuja on ollut kovastikin, alkoivat siinä 37. viikon tienoilla (nyt menossa 41. vko). Häpyluuhun ja nivusiin sattuu aina välillä, mutta se on vielä siedettävää verrattuna viiltävään kipuun emättimessä; on kuin joku tunkisi sinne puukkoa. Ei hauskaa. Onneksi vaivaa lähinnä kävelyllä, ja menee yleensä ohi kun hetkeksi seisahtuu.

Voimia ja jaksamista odotukseen!

Tassu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei pidä paikkaansa että uudelleen synnyttävällä oli kovemmat..meinaan mulla oli ekasta aivan järkyttävät, tokasta ei niin mitään!! ja nyt kolmannesta siedettävät (vielä). En tiedä vaikuttaako esim. istukan paikka..ekassa ja tässä on edessä ja tokassa takana jonka raskausaikana ei muutenkana ollut oikeen mitään vaivaa.

Jälikisupistukset kammostuttaa mua paljon enemmän ;) Ne mulla ainakin kasvaa joka kerta todella paljon!!

masu nyt 21+3

Vierailija
4/4 |
23.07.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tollaset liitoskivut on ihan normaaleja. kaikki tuntuu olevan raskaana ollessa normaalia. mullakin on jo pariviikkoa ollu liitoskipuja ja nyt on 16 raskausviikko menossa. viimeksi ne tuli joskus lähempänä loppua jotain lähempänä viikkoa 30. sillon välillä oliki kunnon kivut. nyt enimmäkseen sellasta juilimista ja välillä vihlasee jos nostaa jotain raskasta. selkä on välillä niin kepeä ettei kääntymään pääse ilman tukea.

Sitää kohdun kasvamisesta kai ne liitoskivut johtuu. paikat venyy ja luut pehmenee.

th sano että ne kivut häpyluussa ym voivat alkaa jo ensimmäillä raskausviikolla.