Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

OOOooo* LOKAKUISET VIIKKOON 19! *oooOOO

05.05.2008 |

Ensimmäistä kertaa tänne kirjottelen, on sivut muuttuneet viime käynnin jälkeen.. Meillä tuon seksin kanssa on mennyt niin ettei minua ole huvittanut, tuntuu jotenkin niin työläältä ajatuksena, mutta kun hommaan lähtee mukaan löytyy se innostuskin aina :p kovasti on liitoskipuja alkanut tulemaan ja maha kasvanut huimasti, voisi luulla olevan isommat viikot jo..20 pvä on rakenneultra, sitä jännätessä :x

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas taas vierähtänyt aikaa edellisestä kirjoituskerrasta. On ollut niin kivat ilmat, että suurin osa ajasta menee tuolla pihalla tai sitten töissä. Meillä on ollut myös pikkuinen ja mies kipeänä, joten niitä on tuossa sitten hoivailtu.

Katsotaas osaanko edes käyttää tätä uutta palstaa. Näyttää kyllä ihan kivalta ja on hymiöitäkin. :D

Tuohon seksikeskusteluun sen verran osallistun, että meillä on juuri toisin päin kuin Ericalla. Miehellä tekisi mieli 5 kertaa/pvä ja itse en tuossa alkuraskaudessa ollut niin innostunut, mutta nyt alkaa pikkuhiljaa tännekin halut palata. ;)

(.) Masussa myllätään ja välillä on kovia kipuja ollut tuolla alavatsalla, varmaan jotain kohdunkasvu kipuja tms. Ensi viikolla olisi neuvola niin pääsee sydänääniä taas kuulemaan. :x

Voikaahan hyvin

AngelEyes ja masukki 17+2

Vierailija
2/33 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellurei.

Mistähän sitä aloittais?

Josko ensin ne hyvät uutiset. Eli olin keskiviikkona rakenneultrassa. Kaikki näyttäis olevan hyvin! :) Ja mikä myös mahtavaa, meille odotetaan mitä todennäköisemmin poikaa! Olen siitä tooooosi iloinen. Esikoinen on meillä tyttö. Tiedän, että miehellekin pojan saaminen on unelmien täyttymys. :)

En sitten tiedä, uskallanko 100% luottaa tuohon tietoon, mutta kyllä se pippeli aika selvästi näkyi ja ultraaja sanoi, että kyllä se niin selvästi poika on, ettei siitä voi erehtyä.

Sit niitä huonompia juttuja. Meillä mies on ihan maassa. Sitä ei kiinnosta mikään. (no tuo poika-uutinen sai jonkin verran iloa aikaan kyllä) Tiedän kyllä syyn. Eli meillä on talosta löytynyt vikaa ja edessä on isot remontit. Kaikki pitäis vielä tehdä aika pikavauhtia, jotta pikkukakkonen saisi tulla terveeseen kotiin. Miestä vaan ei kiinnosta koko remontti pätkän vertaa. Eikä tällä hetkellä mikään mukaan. Hän vaan mököttää ja nukkuu kaiken vapaa-aikansa. :(

Ja jos nyt otan tuohon seksi-keskusteluun kantaa, niin voitte uskoa, että hiljaista on täällä. Eihän se tuo mies jaksa kiinnostua siitäkään. Ite olisin kyllä erittäin halukas petipuuhiin - seksi on tuntunut tosi hyvältä tämän raskauden aikana. Miehen masennuksen takia, en ole hirveesti edes viittiny ehdottaa sekstaamista. Ei auta kuin hoidella ite itteensä.

Kumpa nyt vaan selvittäis tästä remontista ja saatais elämä raiteilleen. Olis aika hienoa, jos sais välillä elää rauhallista ja miellyttävää arkea. Mutta niin vaan taitaa tässä perheessä olla, että aina on joku kaaos meneillään...

Sunset@ ja Elmeri rv19+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelut hyvistä ultrauutisista. Itsellä olisi vielä kuukauden verran tuohon rakenneultraan, sukupuolta ei aiota varmaankaan kysyä, ellei siellä ihan selvästi näy jotain. Tyttötoiveita tässä vähän elättelisin, mutta tottakai poikakin on ihan yhtä tervetullut. :)

Toivottavasti teillä nuo taloasiat selviävät. Tuollainen yllätysremontti ei kyllä varmaan ole yhtään kivaa. Meillä miestä kiristi nuo autoasiat, kun ollaan jouduttu viimeisen 2 vuoden aikana jo kaksi kertaa vaihtamaan autoa ja aina joutuu ottamaan lisää lainaa. Päätettiinkin että ajellaan nyt tuolla niin pitkään kun mahdollista, vaikka kaikki ei vauvan synnyttyä sinne kyytiin mahdukkaan ja vaihdetaan sitten jos näyttää tosi hankalalta tilanne.

Tsemppiä teille. :)

AngelEyes ja masukki 17+3

Vierailija
4/33 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kommentistasi. :)

Eihän se auta kun tsempata. Kun vaan jotenkin saisin jaettua innostusta mieheenkin. Meinaa teettää itselläni vaikeuksia pitää suu supussa, kun jatkuvasti tekis mieli sanoa, että p*rkele nyt hommiin siitä!

On nimittäin mitä rasittavinta katsoa, kun mies vaan makaa sohvalla kaiket illat, kun pitäis oikeasti tehdä tärkeitä asioita.

Mutta tiedän, että hoputtaminen ei mitään auta.

Vaikka mies onkin rakennusalan ammattilainen, niin jos häntä ei tämä remontti kiinnosta, niin se ei sitten kiinnosta. Kyllä hän sen tietää, että valmista pitää ennen toista lasta olla, mutta hän ei vaan saa itsestään nyt mitään irti.

Kumpa olisin ite paremmassa fyysisessä kunnossa ja osaisin tehdä noita remonttireiskan hommia... Intoa nimittäin riittäis vaikka muille jakaa!

Loton kävin äsken tekemässä siinä toivossa, että saatais sieltä apua remonttikuluihin. Toivossa on hyvä elää. ;)

Mukavampaa ja levollisempaa eloa teille kaikille,

toivottaa Sunset@

Vierailija
5/33 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himpan sekaisin taitaa sivusto viellä olla.EI haittaa, tietäähän sen että kun isompia muutoksia tehdään niin saattaa alkuun vähän jumittaa=)

Omaan napaan ei paljon ihmeempiä, kasvaa masu ja liikkeet alkaa olla ihan päivittäin tunnettavissa, ihanaa=)

maranta 18 tasan

Vierailija
6/33 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

pitkään aikaan en ole taas kyennyt kirjoittelemaan, kun tulee älytön päänsärky kun tuijottaa ruutua. Päänsärystä muutenkin kärsitään ja olo on ollut tosi heikko muutenkin. Minulla kun viime neuvolassa tuo hb oli 90 ja aloitin syömään obsidania kahdesti päivässä. Nyt olen kuukauden verran syönyt, eikä olo helpota yhtään. Puistossakin tulee tosi heikko olo ja vatsa menee ihan pinkeäksi, sit alkaa särkee kaikki paikat ja silmissä sumenee jos ei pääse istumaan, sama juttu jos lähtee liikkumaan, esim kauppareissut on tuskaa. On kyllä tosi voimaton olo koko ajan. Alhainen verenpaine saattaa vaikuttaa asiaan.

mut on niitän hyviäkin asioita, kuten liikkeet on alkanut nut tuntumaan, olen melko varma että ovat niitä :) en millään malttaisi odottaa että saan vauvan syliin. Esikoinen odottaa myös kovasti ja kyselee koska vauva tulee ja miten. On kyllä ihana kun juttelee masulle ja halailee, hän on myös päättäny että hänelle hankitaan kerrossänky ja vauva nukkuu alhaalla, meillä kun on aika ahdasta niin hän on ratkaissu pulman:) Tuohon seksikeskusteluun sen verran, että hiljaista on täälläkin, aivan liian hiljaista ollut jo ties kuinka kauan. Aina päätän ottaa asian puheeksi ja sitten se kuitenkin aina jää. Asiaan saattaa myös vaikuttaa miehen pitkät työpäivät ja hirvee työmäärä, mikä aiheuttaa stressiä. Hiukan pelottaa, että miten itse jaksaa kahden kanssa, kun tuskin nuo miehen työpäivät tuosta lyhenee, päinvastoin saattaa pidentyä ja tulla yötöitä. Mut eiköhän se siinä mene kun on pakko ja onneks tyttö on jo niin iso että osaa myös auttaa ja tehdä paljon itse asioita. Hyvä juttu on myös se, että olen saanut pari hyvää "puistokaveria" joilla on samanikäiset tytöt kun tuo meidän Iitu. Minä kun kaipaan noita ystäviä ja olen niin huono tutustumaan kenenkään, tai alku on hankala ja välillä tuntuu että on niin yksin. Vaikka onhan minulla pari hyvää kaveria, mutta niillä niin eri elämäntilanteet kun minulla, että se vertaistuki puuttuu täysin. Nyt tarvii mennä nukkumaan. Ihanaa huomenna taas grillataan (hirvee himo grilliruokaan) :) ihanaa äitienpäivää kaikille! :)

äitykkäinen 17+2

Vierailija
7/33 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta täältäkin! Heräsin tosi aikaisin, linnut laulaa kamalan lujaa just ikkunan ulkopuolella... no eipä valittamista, ihana ilma ja aurinko paistaa! Eilen oltiin koko päivä ulkona ja sain aika hyvin väriä naamaan.

Meillä oli neuvola viime torstaina eikä se neuvolantäti saanut niitä sydänääniä taaskaan kuulumaan kunnolla! Ne kuuluivat kyllä jonkilaisena kaikuna eli saatiin jotakin tulosta mitattua, syke yli 140, mutta silti harmittaa ja ihmetyttää. Voihan se "Kirppu" tietysti olla siellä istukan takana piilossa. Ja liikkeitä kuului siinä tosi hyvin, pikkuinen yritti selvästi potkia ultralaitetta. Luulen jo tuntevanikin vähän liikkeitä tuolla kyljen suunnassa, mutta edelleenkään en ole ihan varma.

Viikko vielä rakenneultraan, jännittää koko ajan enemmän ja enemmän! Muuten ei täälläkään mitään uutta, kamala stressiviikko tulossa, mutta koitan keskittyä siihen että 3nää 3 viikkoa ja sitten alkaa LOMA!!! Aion kyllä ottaa tänä kesänä kaiken irti tästä raskaudesta ja tehdä kaikkea kivaa ja olla tietyllä tavalla itsekäs, ensi kesänä on sitten kuitenkin toinen komento... ;) Eli siis istuskelen kahviloissa, luen paljon ja tapaan ystäviä ja jos on huono ilma, niin menen päiväleffaan... Siinä mun lomaunelmat! Miehellä loma vasta heinäkuussa, joten koko kesäkuun saan lenkkeillä koiran kanssa kahdestaan.

Ihanaa sunnuntaita kaikille, älkääkä nyt vielä luovuttako ja lähtekö toisille sivuille! Kyllä täälläkin kohta virkistytään ja aktivoidutaan! Elän toivossa... :)

Vierailija
8/33 |
11.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

huh toimiihan tämä viimein :D

Voi, kun tuo meidänkin ukko vois olla jonkun päivän ilman seksiä.. Itsellä oli nuo ensimmäiset kuukaudet ihan kuivia.. ei mikään auttanut, kun ei kertakaikkiaan kiinnostanut yhtään. Ja voin sanoa, että asiasta puhuminen ja ruinaaminen vain pahensi asiaa. No nyt pikkuhiljaa tuntuu, että edes vähän innostaa :)

Kuka toinen olikaan, jonka paino on noussut jo nyt 10kg.. täällä kohtalotoveri enkä tiedä mitä teen, varmasti neuvolantäti pitää ensi viikolla kunnon puhuttelun. En vain voi hillitä syömistä.. ja liikuntakin on jäänyt vähemmälle. Tuntuu, ettei ole minkäänlaista itsekuria X-( Aina löytyy tekosyitä herkutella.

Mutta jotain iloistakin.. Tunsin ensimmäiset liikkeet, niinku jännä ilmakuplasarja. Sen jälkeen, kun olin syönyt pari siivua täytekakkua.. Oli vissiin vauvankin mieleen :)

Fanny 18+0

Vierailija
9/33 |
12.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokeilen liittää masukuvaa.

AngelEyes ja masukki 17+6
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=24b898f8-1ffc-11dd-a26b-…!

Vierailija
10/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvää uuden viikon maanantaita!

Toivottavasti ei ollut vielä aloitettua pinoa. En ainakaan huomannut.

:) Sunset@

Vierailija
11/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja hyvää alkavaa viikkoa. Täälläkin pyörähti sitten 19.vko alkuun :)

Olin tänään neuvolassa, missä kaikki oli hyvin. Syke pompotteli välillä 150-160, ja kyllä se taas oli ihana ääni kuunnella! Kuulemma liikkuikin koko ajan äänten perusteella, en vaan tuntenut mitään. Iltasella oon kyllä joskus jo jotain tuntenut. Ja vapusta ei ollu painoakaan tullut, vaikka kotonakin olin kyllä jo punninnut ja todennut asian.

Eipä tässä muuta, nyt kun ei oikein tässä masussa tunnu mitään tapahtuvan...

- bee 18+1 -

Vierailija
12/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitetaan vielä linkit mukaan tähänkin pinoon.

Tässä edelliset turinat:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=13010661&p=2&tmo…

Ja esittelypinkka:

http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=82&m=12941805&p=4&tmo…

Vierailija
13/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä alkaa kans viikko 19 ja ensi viikolla pääsee rakenneultraan. Jännittää... Itseä kiinnostaisi tietää sukupuoli, mutta miestä ei. vatsa kasvaa hirveää vauhtia (on kohta samankokokoinen, kun esikoisesta rv 30+). Vauva on tosi kova liikkumaan ja potkut näkyy ja tuntuu myös ulospäin. Olo on hyvä, ainoastaan nivunen kipeytyy pitkiä matkoja kävellessä. Iho on kauhessa kunnossa, niinkuin esikoisesta. Toivoisin kärsiväni myös kuivasta ihosta, niinkuin te muut mielummin kuin näistä näpyistä ja pateista ympäri kehoa!! Raskausaikana sallittuja hoitoja akneen/finneihin on tosi vähän. Pääasia tietysti, että vauvalla olisi kaikki hyvin. Kaikki äitiyspaidat ja tavalliset tunikat ovat niin avokaulaisia, että tarvii aina käyttää toppia, että näpyt pysyi piilossa ja meikkiä kuluu naamaan, että kehtaa töissä olla.... vali vali...

olen kuitenkin onnellinen tästä odotuksesta ja toivon, että kaikki menee loppuun asti hyvin meillä kaikilla!

Vierailija
14/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aluksi ei antanut kirjautua, ainakin viisi kertaa yritin, sitten sain kirjauduttua ja kirjoitin toooosi pitkän viestin ja kas kummaa, hävis johonkin! enpä jaksa samaa enää uudestaan kirjoittaa...

katjaäippä ja masukki 17+6

Vierailija
15/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki sitten kuului vaunuista möykkää, mutta elättelen hetkellisen hiljaiselon jälkeen toiveita siitä, että tyttö olisi päättänyt jatkaa vielä uniaan...

Vitsi mulla on kestoväsymys päällä. Mietinkin, että olisikohan hemppa voinut romahtaa äkillisesti, viime viikon neuvolassa se kun oli vielä 120+. Voisi tietenkin ostaa rautoja kokeilumielessä, edellisessä raskaudessa kun aloin niitä syömään jo varmaan joskus rv15 tietämillä...

Neuvolassa ei ollut mitään uutta. Hieman jopa rupesi kyrsimään meidän terkan suurpiirteisyys. Turhauttavaa kun muksun kanssa matkoihin kyseiseen paikkaan menee ehkä puoli tuntia ja sitten itse visiitti on ohi reilussa viidessä minuutissa... Painoa oli tullut nyt 2,5 kg lisää ja viikonloppuna kävin anoppilan hypervaa' alla ja se näytti jo neuvolalukemia enemmän. Kieltämättä pari hernettä on tullut jo nenään kun mietin noita lukemia mitä tuli edellisessä raskaudessa... Vaikka lähtöpaino oli ja on edelleen normaali, niin itelle ainakin tuollainen 16kg:n ekstrapainon kanto lopussa oli yhtä tuskaa ja jalat oli ihan muussina... Toisaalta kyllä tuli havaituksi sekin, etten ainakaan edellisessä raskaudessa käytännössä kyennyt itse vaikuttamaan tuohon kilomäärään (riikuin reippaanlaisesti ja söin suht järkevästi). Mutta pitäähän sitä aina hermoilla.

Viikonloppuna EHKÄ saattoi tuntua joku vauvaperäinen muljahdus vatsassa, mutta eipä sitä varmalla voi sanoa... Olisi kyllä niiiiiiiiiiiiin ihana kun sais ne mukelon liikkeet päiväohjelmaan!

Coltsfoot ja miniH 18+0 lumisateen keskeltä!

Vierailija
16/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin tänne kuulumisia tulin kirjoittelemaan,ettei tää mein ryhmä rämä ihan kokonaan kuivu kasaan. :) Vaikka eihän tässä kummempia kuulu mullekaan. Odottelen jo niiiin kovasti et jotain liikettä alkais tuntua tuolta masusta. Pariin kertaan oon miettinyt et olikohan tuo sitä, mut saattoi olla vaan toiveajattelua. Ihan kuin ennen raskautumista ne muka-raskausoireet...

Vuotelu on taas ollu poissa kuvioista 4-5 päivää, ja toivon et tällä kertaa myös pysyis. Isäntä hiukan jännitti tuossa eilen et uskaltaako sitä enää peuhatakaan sängyssä, kun viimeks vuoto jonkin verran lisääntyi seksiä seuraavana päivänä. Mut eipä tuo varmaan siitä johtunut.Ja hyvinpä tuo uskalsi kuitenkin. ;) On tässä viime viikot aika stressiä ollut. Nyt alkaa oma yleinen mielialakin olla jo kohdillaan. Mulle tuo aurinko tuo aina hirveästi positiivista energiaa muutenkin.

Alkaa olla jänskät paikat täällä... NOIN 98,5 tunnin kuluttua vaihtuu tuo siviilisääty, tänään tein kukkatilauksen töissä. Ihan maistraattikeikka edessä,mut kuitenkin. Juhlat pidetään sit kesämmällä kun isäntäkin on kesälomalla.

Eipä kummempia,kuin että jos ei vauvajuttuja tässä vaiheessa raskautta olisikaan, niin ois silti kiva kuulla teistä kaikista kanssasisarista. :)

Nyt meen tekemään pari englantilaista hedelmäkakkua,kun oma äitini osti mulle litran kuivahedelmiä,njam!

Määitte & Mini08 17+3

Vierailija
17/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ärsyttää! Kirjoitin pitkät tarinat ja eikö tää sivusto taas temppuillut. Heitti vaan pihalle ja hukkaan meni kaikki kirjoitettu. Argh.

(.) lyhyesti nyt kerron, että oma psyykkinen olo on hyvä, mutta fyysisesti olen voinut paremminkin. Selkä ja alapää on koko ajan kipeät, niin kun on ollut jo varmaan 8 viikkoa.

Masu on iso ja roikkuu. Kiitos olemattomien vatsalihasten. (?)

Pitäis ettiä sellainen tukivyö. Onko kellään kokemusta niiden käytöstä?

Innolla odotan keskiviikon rakenneultraa! Toivottavasti vaavilla on kaikki hyvin. Liikkeitä tunnen kyllä päivittäin. Saas nähdä, saadaanko sukupuoli selville. Kiinnostais kyllä tietää... :)

Pitää tulla sit kertomaan rakenneultra-terveiset keskiviikkona.

Voikaa hyvin ja paksusti!

Sunset@ ja masuasukki rv 19+1

Vierailija
18/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikkei mitään uutta ja erityistä kuulukaan! :) Mustakin olisi kuitenkin kiva kuulla teistä muista, vaikka mitään ihmeellistä odotuksessa ja oloissa ei just nyt tapahtuisikaan. Olisi vaan sääli, jos tää lokakuisten porukka kuivuisi ihan kasaan.. No, ei niin varmaan käy! :)

Omaan napaan ei siis kummempia. Tuntuu, että lihon ja lihon vaan.. Oon nyt yrittänyt välttää herkkuja ja syödä muutenkin terveellisesti, mutta kyllä tuo jäätelö maistuu niin kovin hyvälle... Ja mua vaivaa kanssa toi väsymys ja muutenkin vähän vetämätön olo! Just äsken nukuin esikoisen kanssa taas kahden tunnin päikkärit! Hemppa mulla on aina ollut hyvä (viimeksi pari viikkoa sitten 143), joten siitä tuskin johtuu, jollei sitten ole nopeasti romahtanut tuo lukema, mutta en tajua, että mistä tässä on kyse. Esikoista odottaessani olin muistaakseni näillä viikoilla täynnä energiaa!

Tulkaahan joo kertomaan sitten rakenneultrakuulumisia! Mulla siihen on vielä aikaa yli kaks viikkoa enkä millään jaksais odottaa!!! Muutenkin tuntuu, että raskausviikkoja tulee kasaan ihan liian hitaasti...

Cisse rv 17+2

Vierailija
19/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

on mennyt niin nopeasti että oikein hirvittää. Hemoglobiini on varmaan laskenut kun olen ollut töissäkin niin uupunut. Ei millään jaksaisi töissä olla jalkojen päällä 8 h. Liikkeet tuntuvat selvästi ja öisin on välillä vaikea saada nukuttua kun vauva jorailee. Rakenneultra viikon päästä, saas nähdä kumpi mahdollisesti olisi tulossa ;)

G rv 20

Vierailija
20/33 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miullakin oli tänään neuvola. Kaikki ihan ok, mutta painoa on alusta tullut 4kg lisää, vaikka yritin itteni pitää ruodussa ja ettei kiloja ainakaan ekalla puoliskolla tulisi. No, täytyy ottaa tiukempi linja ja ruveta liikkumaan enemmän. Nyt kun pystyy syömään jo muutakin kuin vain sitä mikä kestää sisällä. Lähes viikkoon ei oo tarvinnut oksentaa, jee!!

Sykkeitä ei meinattu saada kuulumaan, kun oli niin liikkuvaa sorttia tuo masuvauva. Hyvin ne sitten loppupelissä siellä jympsytti.

Sokerirasitus oli ok eli saa ainakin hetkeksi huokaista. Uusi kontrolli kun rv 26 (noin).Hemoglobiinin luulin laskeneen kun on niin kestoväsy, mutta ol 132. Ei siis huolta.

Siskoni kävi eilen kylässä, hänellähän on la 2 päivää myöhemmin, eikä mahaa näy vielä lainkaan jos ei oikein osaa tarkasti täsmäkatsoa. Minulla on jo oikea ilmapallo. Ärsyttää.

Tanni 16+3