Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te jotka olette olleet yhdessä yli 10 vuotta

Vierailija
05.12.2008 |

Mitä muistat seuraavista ns. yhteiskuntaa kohdanneista hetkistä, eli mitä tuolloin teitte ja missä olitte?

Millenium 2000: Me olimme Helsingissä täyttömäen huipulla, makasimme hangessa jossa katsoimme ilotulituksia ja joimme kuoharia, ei ollut lapsia vielä.

WTC-tornien romahdus: olimme sotkassa ostamassa uutta sohvaa, jossa sitten kuulimme tapahtuneesta, esikoinen masussa.

Suomen "lordin" euroviisuvoitto: Olimme kotona, jossa katselimme lordin voiton ja kuuntelimme sitten mekastusta joka kuului hyvin kadulta huoneistoomme, lapset nukkuivat huoneessaan.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

millenium: kavereiden mökillä, kiva ilta.

WTC: esikoinen nousi seisomaan ekaa kertaa television eteen just kun alkoi ylimääräinen uutislähetys. mies tuli kotiin samalla hetkellä eikä luonnollisesti saanut mun puheesta mitään selvää, kun selitin sille kumpaakin uutista samaanaikaan.

lordi taas ei olisi voinut vähempää kiinnostaa...ei siis katsottu euroviisuja. kotona oltiin kyllä.

Vierailija
22/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milleniumin tuolloinen poikakaverini vietti parhaan ystävänsä kanssa Prahassa ja jätti minut omien kavereideni kanssa Suomeen juhlimaan. Yritti kovasti pehmitellen kertoa suunnitelmistaan, mutta silti suutuin kovasti.

WTC:stä kuulin sivukorvalla töissä ollessani, mutta varsinaisesti kuulin asiasta vasta radiosta matkalla kotiin. Poikakaverini (edelleen) oli Berliinissä ja soitti sieltä kovasti järkyttyneenä minulle ja toivoi olevansa Suomessa omien lähimpien luona.

Lordin voiton katsoimme yhdessä tuolloin jo mieheni kanssa telkkarista ja nauroimme ääneen hyville pisteille. Kaksi lasta nukkui vuoteissaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium: miehen kaverin pikkuisessa baarissa yksityisbileissä miehen kaveriporukan kanssa espanjalaisessa keskisuuressa kaupungissa

WTC: Eri maissa. Minä kirjoitin terrorismiaiheista gradua vuokrayksiössä telkkari auki ja huomasin, että aihe muuttui yhtäkkiä todella ajankohtaiseksi. Mies Espanjassa esittelemässä omaa lopputyötään ja tapaamassa kavereitaan. Bussiaseman baarin telkkarista katsoivat uutisia.

Lordi: toisen omistusasuntomme sohvalla istuskeltiin, minun toinen äitiyslomani oli juuri alkanut ja la muutaman viikon päässä. Ei ollut telkkari auki ja oltiin suloisen tietämättömiä, että oli viisupäivä, kunnes seinän takaa alkoi kova kannustus ääntenlaskun aikaan.

Vierailija
24/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium: kahdestaan opiskelijaboxissa juotiin ja sitten kaupungille, kotiin vasta puoli kuudelta aamulla ja kokeiltiin eka kerran peppupanoa...

WTC: lähdettiin autolla prisman pihasta kun autoradiosta asiasta kuultiin, esikoinen masussa kasvoi.

Lordin voitto: ei jaksettu katsoa viisuja loppuun, aamulla tekstitv:sta sitten ihmeteltiin lopputulosta, siinä vaiheessa oli jo kaksi lasta.

Vierailija
25/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

milleniumin muistan hyvin, meillä oli kavereita kylässä ja ammuimme raketteja, esikoinen oli viisikuinen ja sylissäni makuupussissa katsomassa raketteja=)

WTC ; olimme mieheni siskon ja kahden vanhimman lapsemme (heistä nuorempi oli nelikuinen vauva)kanssa naapurissa kylässä, heidän vävynsä oli Pentagonissa työmatkalla juuri silloin ja vakavina odottivat uutisia..Kaikki oli hyvin onneksi vävyllä vaikka mailin päässä oli rysähtänyt..

Lordin voittoa katsoimme kahden vanhimman lapsen kanssa, ainoat euroviisut vuosiin kun viitsittiin ylipäänsä katsoa;O

Vierailija
26/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Imetin kotona toista lastamme kun näin uutisista tornien sortuvan

Lordi voittoa ihmeteltiin kotona miehen kanssa ja kolmatta odotin silloin viimeisilläni.

Vierailija
27/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muistat seuraavista ns. yhteiskuntaa kohdanneista hetkistä, eli mitä tuolloin teitte ja missä olitte?

Millenium 2000:

Oltiin juuri saatu tietää, että odotan meidän esikoista. Vuoden vaihtuessa oltiin mun vanhempien pihalla ison kiven päällä katsomassa raketteja päät pyörällämme uudesta elämäntilanteesta. :)

WTC-tornien romahdus:

Olin työkavereiden kanssa jollain yhteisveneilyreissulla, mies oli silloin töissä toisella paikkakunnalla.

Suomen lordin euroviisuvoitto:

Oltiin tässä kotosalla, lapset nukkui, me tuijotettiin telkkaria ja juhlittiin lähes äänettömästi.

Lapsia onkin milleniumin jälkeen siunaantunut...viides tulossa. :)

Vierailija
28/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

MILLENIUM 2000: Olin tullut juuri raskaaksi ja oltiin toisella puolella maapalloa katsomassa ilotulituksia! :o)

WTC: Kotona ihmetellen suut auki katsoimme tornien tuhoa...

LORDI: Olin yksin kotona tyttäreni kanssa ja yritin olla herättämättä häntä kiljunnallani ilosta. Mies töissä.

Vierailija
29/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

"2000: Mentiin kihloihin ja oltiin ihan sekaisin mökkibileissä ( ei ollut vielä laspia silloin).

WTC: Tein gradua kotona, katselin livenä BBC:ltä, joka sattui olemaan auki juuri silloin kun lentsikan lensi torneihin. Mieskin tuli töistä kotiin jossain vaiheessa. Vaikutti pitkään mielialaan. Seurasin sen jälkeen tv:stä kaikkea sitä koskevaa uutisointia. Ehkä järisyttävintä näistä mun muistoissani. (ei lapsia)

Lordi: Kotisohvalla kannustettiin, minä, mies ja lapsi (tai lapsi taisi olla nukkumassa kuitenkin).

Vierailija
30/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium: Oltiin kavereiden kanssa katsomassa raketteja Malmin lentoaseman reunalla. Varpaat oli ihan jäässä ja lähdettiin pian kotiin.

WTC: Lähdin kotiin luennolta ja kuulin käytävällä että lentokone on törmännyt WTC-torneihin. Luulin sen olevan joku pikkukone vaan. Kun pääsin puoli tuntia myöhemmin kotiin ja avasin tv:n niin tajusin koko homman kauheuden. Mie tuli pian jälkeeni töistä ja koko ilta meni tv:tä tuijottaessa.

Lordi: Odotin esikoista ja olin yksin kotona jännäämässä miten käy. Mies oli auttamassa kaverinsa raksalla ja kerroin aina vähän välilä puhelimitse väliaikatietoja raksalle, missä ei meinattu uskoa mua ollenkaan.

Vierailija
31/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuonna 2000 olimme kotona kahden. Ammuimme raketteja ja otimme vuoden vastaan rauhassa. Odotin tuolloin esikoista.

WTC -tornien romahduksesta en kauheasti muista kuulleeni, illalla katottiin uutisia joissa puhuttiin tornien sortumisesta. Täytyy myöntää, etten moisista torneista ennen tuota edes kamalasti tiennyt:(

Katoimme kotona euroviisuja miehen kanssa. lapset nukkuivat. Olimme sitten vastaanottamassa tyyppejä helsingissä, ihan sen takia vaan että saimme vapaapäivän lapsista eikä ollut muutakaan tekemistä:)

Vierailija
32/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

oltiin milleniumina kotona, kaveri oli meillä juhlimassa.

WTC: tultiin just kotia, minä töistä ja mies koulusta, kun anoppi soitti mitä oli tapahtunut.

Lordi: minä yksin kotona jännäämäs, mies San Franciscon lentokentällä odottomassa lentoa kotiin. Lähettelin tekstiviestinä tilannetiedotuksia.

Vierailija
33/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

*Millennium* Olimme juuri alkaneet seurustella, joten vietimme vuodenvaihteen erillämme ennaltasovitusti, mies mökkibileissä ja minä Tampereella Pyynikillä. Puoliltaöin lähetin miehelle viestin, että jossain on tapana suudella vuoden vaihtuessa, ja että häntä olisin halunnut suudella juuri silloin, johon mies heti vastasi, että samoin. Aamulla mies tuli suoraan mökiltä mun luokseni ja lakanat pöllysivät jälleen... ;-)

*WTC* Odotin esikoista ja olin juuri yliopistolta kotiutuneena lösähtänyt sohvalle ja avannut telkkarin, kun ekat ylimääräiset uutiset tulivat. Aika pian mies kotiutui töistä tai yliopistolta, ja siinä vaiheessa olin jo tosi vakavana ja mietin, kuinka pahaan maailmaan lapsemme syntyykään...

*Lordi* Minä viisufanina hihkuin ja hypin hiljaa olohuoneessa koko lähetyksen ajan, kolmosemme tuhisi välillä tissillä ja välillä sohvalla peittokapalossaan. Jossain vaiheessa oli pakko käydä makuuhuoneessa herättämässä mies, ja kertoa, että näyttää siltä, että Suomi voittaa! Mies vain hymyili hölmösti ja käänsi kylkeään. <3

Vierailija
34/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium: Oltiin kaveriporukalla jossain venäjän rajan tuntumassa mökillä. Oli törkeän kylmä ja mökissä oli tietysti vaan ulkovessa jossain puolen kilometrin päässä.

WTC: Imetin sohvalla pari viikkoista esikoista ja tv oli auki. Näin "livenä" sen kun toinen torni romahti. Mies oli töissä.

Lordin voiton aikaan olin Kuopiossa Henkassa juhlimassa kaverin syntäreitä, mie soli kotona lasten kanssa. Siitä muodostui kyllä todella ikimuistoinen ilta :-)

Vierailija
35/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olimme meillä kotona muutaman ystäväperheen kanssa, syöneet hyvin ja vuodenvaihteessa menimme ulos ampumaan raketteja naapureiden kanssa ja kilistelimme shamppanjalla. Kuopus oli kotona ja vanhemmat lapset mummolassa.

WTC: olin työreissulla, soitin illalla pitkän puhelun kotiin, ontolla mielellä, epäuskoinen olotila ja vierastalossa oli kolkon tuntuista olla erossa perheestä.

Euroviisuvoittoa hurrasimme kotisoffalla koko porukka.

Vierailija
36/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium 2000:

Oltiin Lontoossa, menimme kihloihin.

WTC-tornien romahdus:

Avasin telkkarin kaupungissa kerrostalokaksiossa, esikoinen sylissäni. Pelotti, että alkaako seuraava maailmansota tai jotain yhtä kamalaa.

Suomen "lordin" euroviisuvoitto:

Mies nukkui, lapset nukkuivat, minä yritin olla hiljaa olkkarissa. Asuttiin rivarissa maaseutumaisessa kunnassa kaupungin lähellä. Viestiteltiin ystävien kanssa epäuskoisia tekstareita: "Helvetti on jäätynyt, Suomi voitti Euroviisut!"

Vierailija
37/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millennium: n. 20v opiskelijoina (kihloissa, ei lapsia) oltiin isommalla porukalla Rukalla vuotta vaihtamassa. Siellä Rukan keskustassa oli pystytetty joku torni missä kai paloi jonkinmoinen tuli, ja siellä kaikki kävivät kääntymässä. Kun vuosituhat vaihtui, seistiin isossa väkijoukossa ja tietenkin suudeltiin ja halittiin. En muista tarkemmin muuta kuin että mieheni "EI_naistenmies" kaverikin löysi vierestä jonkun ventovieraan tytön pussattavaksi :)

Sitten laskettiin pulkilla takaisin mökille.

WTC: Olin kuoroharjoituksissa, ja matkalla kotiin kuulin tästä. Kotona sitten miehen kanssa sohvalla tuijotettiin telkkarin lähetyksiä äimistyneinä ja surullisina. (ei vielä lapsia eikä ihan vielä naimisissa)

Lordi: Oltiin kavereiden häiden jatkoilla rupuisessa yökerhossa. Jonottaessa sisään portsari huuteli väliaikatietoja innoissaan. SIsällä sitten pikkupikku telkkarista seurattiin pisteidenlaskun edistymistä ja hurrattiin kun tulos varmistui. (naimisissa, yksi lapsi, oli hoidossa mummolassa)

Vierailija
38/39 |
05.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium: Oltiin kavereiden luona Saksassa, Düsseldorfissa, odotin esikoistamme. Tuntui todella, että uusi aika on alkamassa:)

WTC:olin esikoisen kanssa kotona, avasin television ja juuri tuli kuvaa kun kone

törmää torniin. En voinut ymmärtää, että se on todellista

Lordi: kotona, lapset silloin 6 ja 3 v jaksoivat myös aika pitkälle katsoa viisuja, miehen kanssa katsottiin loppuun asti. Lordi oli lasten suuri suosikki, seuraavana päivänä katsottin monta kertaa nauhoitettuna se loppuhuipennus

Vierailija
39/39 |
06.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millenium 2000: Haltilla 30 km päässä lähimmästä tiestä kaveriporukalla.

WTC-tornien romahdus: Ahvenanmaalla töissä paikassa jossa ei ollut radiota tai telkkaria. Kuunneltiin autossa uutisia Tukholman radiosta kun suomalaisilta kanavilta kuului vaan jotain humppaa (kirjaimellisesti)

Suomen "lordin" euroviisuvoitto: Oltiin kotona ja mentiin aikaisin nukkumaan. Minä heräsin aamulla ja tsekkasin uutiset ja kerroin voitosta miehelle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi yksi