Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

^^*Maalikset' 07 Toukokuulle*^^

05.05.2008 |

Kylläpä täällä näyttää tyhjältä! Taitavat kaikki maalikset olla jo kesän huumassa muissa hommissa tai töitä tekemässä. Kertoilkaa kuitenkin silloin tällöin kuulumisia! Myös Emmi!! :)

Meillä asuu erittäin määrätietoinen, päättäväinen ja herkkä prinsessatyttö. Lähinnä tuo hänen prinsessuutensa kyllä muistuttaa näinä päivinä enemmän Pikku Myytä tai jotain muuta äkäistä pientä tyttöä... Kaikesta poikkipuolisesta hän vetää herneitä nenäänsä, kaikesta mitä hän ei saa hän vetää herneitä nenäänsä, kaikesta mitä hänelle yrittää tehdä hän vetää herneitä nenäänsä. Ja oikein shoumeiningillä! Pää painuu lattiaan kiinni ja hartiat nytkähdellen tyrskii ja itkee ja vuodattaa krokotiilinkyyneleitä. Jos asiaan ei reagoi, lopettaa hetkeksi ja tarkistaa, huomataanko hänet, ja kun huomaa äiskän olevan lähietäisyydellä, jatkaa draamaansa. Voi jestas, mikä dramaqueen!! Sitten taas hyvällä tuulella ollessaan lallattelee naama näkkärillä vaikka aamusta iltaan eikä mikään, ei yhtikäs mikään, häiritse hänen onneaan. Aikamoinen pakkaus! :)

Vieläkään meillä ei kävellä omatoimisesti, vain kärriensä ja äiskän ja iskän avustuksella vedättää eteenpäin. Muutamia yksitäisiä askeleita hän on ottanut ilman tukeakin,mutta ei sen enempää vielä. Ehkäpä sitä vielä ennättää!

Eipä tänne sen ihmeempiä - itikoita väistellään ja pihaa laitellaan. Nyt on uusi hiekkalaatikkokin pihalla! :)

Raisa ja hänen rimpsessuutensa 1 v kohta 2 kk

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä yritin monet kerrat eilen tänne kirjoittaa, mutta ei vaan onnistunut viestin lähettäminen. toivottavasti uusi palsta nyt alkaa toimia ongelmitta.

meillä opittiin viikonloppuna sohville ja sänkyihin kiipeäminen. tai nyt siitä jäätiin kiinni. sohvalta poistulo onnistui kyllä niin nätisti, että noinkohan sitä on

harjoiteltu salaa jo aikaisemminkin...

mä sain pari viikkoa sitten itselleni uuden polkupyörän. ja siihen pojalle istuimen. ollaan sit yhdessä harjoiteltu sillä liikkumista. ja on siinä tosiaan ollut mullekin opettelua, aikaisemmin en ole ketään kyydinnyt. mutta poika tuntuu nauttivan kyydistä, hyvä niin.

oletteko te vielä miettineet kesää ja taaperon suojaamista auringolta? aurinkolasit meillä oli jo viime kesänä, mutta muuten silloin oli helppo vielä vauva laittaa varjoon. tai suojata harsolla. nyt olen miettinyt esim aurinkosuojavaatteita ja päähinettä niskalipalla tai vähintäänkin lierillä että korvatkin pysyvät suojassa. hankintoja en vielä ole tehnyt.

nyt pesukoneen tyhjennykseen...

ruusunpiikki

Vierailija
2/19 |
09.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sama juttu. Kovasti oon yrittäny kirjuuttaa, mut jostain syystä ei sit saanu lähetettyä sitä. Kokeillaan nyt taas uudelleen, josko onnistuis, kun muillakin.

Ja ihan hymiöitä on tullu tänne, vau. Kokeillaas! :p

Meillä mennään lujaa eestaas ja pitkin poikin ja mikään ei jää rauhaan tai huomaamatta ja on kyllä niin nokkela poika, että jos ei johonkin yllä niin siirtää jakkaraa tai tuolia lähemmäs ja kiipeää sinne sen kautta. Saa siis olla haukkana täällä. Ja joka kerta, kun on hiljaista hetkikin niin jo pitää juosta, kun taatusti on tekemässä jotain ei niin fiksua.

Ehkä huvittavin sattuma tässä taas aikoihin oli se, kun meille hankittiin parvisänky. Ollaan sit pidetty vahtia, ettei sinne kukaan kiipeä niin, että Hermanni näkee. Kerran se sitten esikoiselta unohtui ja näinkös saatiin pikkujätkä kiinni itseteosta, kun oli kiipeämässä niitä ylös. Annettiin mennä ja varuiks kädet tietty siinä kyljissä kiinni, niin ihan se sinne ylös asti nousi ja sängyssä kävi makoilemassa. Ei oo sen jälkeen kiinnostanut edes mennä sinne, kun kerran pääsi eikä kukaan kieltänyt, mut varuiks sit otettiin yks askelma pois ettei niin helposti osu siihen nenän eteen houkutukseks.

Tässä on sitten meidän äitienpäivä edessä (vaikka mulla on yhtä juhlaa muutenkin lähes joka päivä). Toivottavasti te kaikki saatte nauttia perheen parissa tästä päivästä ja saatte osaksenne hurjasti hemmottelua ja rakkaudenpurkauksia. :)

Meillä on purettu rakkautta nyt kovastikin, kun ekaluokkalaiselle tuli joku äitikausi. Liekö tarttunut juniorilta, kun silläkin sellanen tuli jostain. Nyt on sit yks sun toinen ikään katsomatta tunkemassa syliin ja pyytämässä halia. On se ihanaa olla näinkin rakastettu välillä, kun välillä tuntee itsensä lähinnä vain kokiksi, pyykkäriksi ja ilmapiirin vartijaksi. :D

No nyt riittää nää löpinät ja hymiötestailut. Menen kauppalappua rustaamaan, että päästään täyttää jääkaappia taas viikonlopun varalle.

Papu ja Hermanni 1v2kk ja Varpu (viikot sekaste, ehkä jotain 22)+muut eläjät

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ihan heti alkuun pyydän anteeksi tätä söhläystä kun pitää kaikkea tutkia ja räpeltää ja nuo pienet salama sormet kun ehtivät joka paikkaan niin tuli pari miiinus ääntä papulle tuosta viestistä mikä ei tosin ollut ollenkaan tarkoitus vaan vastata tänne ja ONNITELLA vaaleanpunaisista uutisista joten nöyrimmät anteeksipyyntöni omasta ja salamasormien puolesta.

Meillä myös tyttö harrastaa kovasti kiipeilyä kääntää selkänsä niin istuu pöydällä tai saunanlauteilla tai sitten on tyhjennetty valokuvalaatikko ja vähän rutisteltu niitä ja kun on saatu ne siivottua takaisin niin keittiössä lentelee muoviastiat ;) jotenkyllä touhua riittää sekä vauhtia ja vaarallisia tilanteita...kävelykin on jo muuttunut juoksuksi jote tämän äidin ei tarvitse istuskella paikoillaan..

Muuten neiti on oikea päivänsäde jonka hymy hurmaa ja kikattelusta tulee hyvälle tuulelle.

Mutta nyt täytyy lähteä ulos kun on niin ihanan näköinen ilma..

Mukavaa viikonloppua kaikille...

(sähläri)zappe & Venla (salamasormi)

Vierailija
4/19 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan. Aikakin menee (jälleen kerran) hurauksella. Naapurit tuli just kahden viikon etelänmatkalta ja minä mietin, että vastahan ne lähti :)

Reetalle sattui eilen pieni onnettomuus leikkipuistossa. Hän istuin sellaisessa keinuhevosessa ja onnellisena keinutteli. Kaksi tyttöä heitteli taempana frisbeetä ja jotenkin se lensi väärään suuntaan ja suoraan Reetaa päähän! Keskelle nenänvartta, silmien väliin! Minä kuulin vaan kopsahduksen ja tyttö huusi kuin hinaaja. Onneksi oli onnea mukana, muistoksi tuli hieman turvonnut nenänvarsi ja mustelma. Huoh. Mutta kyllä säikäytti!

Tänään sitten kiikutin lapsen lääkäriin, taas. Korvatulehdus jälleen ja tällä kertaa molemmissa korvissa. Tämä on nyt kolmas vähälle aikaa, lääkäri sanoi, että pitää alkaa miettimään jatkoa. Mietitään, mietitään, sillähän ne paranee :(

Reetan liikkumista ei rajoita mikään, vauhti on hurja ja uusin villitys onkin juosta äitiä karkuun. Ja ulkonahan se vallan on mukavaa. Minäkin olen puistoilun kannalla. Kovasti ainakin meidän päivärytmiin tuo vaihtelua ja tyttö syö ja nukkuu paljon paremmin.

Masumamman kanssa ollaan tavattu ja höpisty kun samoilla nurkilla asutaan mutta "vakkari"nimet ovat osittain kadoksissa. Moni on varmaan aloittanut työt tai sitten nämä ihanat ilmat vie muihin puuhiin.

Ihanaa ja aurinkoista äitienpäivää huomiselle kaikille mammoille!

Vierailija
5/19 |
10.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hiljaista on tosiaan. Aikakin menee (jälleen kerran) hurauksella. Naapurit tuli just kahden viikon etelänmatkalta ja minä mietin, että vastahan ne lähti :)

Reetalle sattui eilen pieni onnettomuus leikkipuistossa. Hän istuin sellaisessa keinuhevosessa ja onnellisena keinutteli. Kaksi tyttöä heitteli taempana frisbeetä ja jotenkin se lensi väärään suuntaan ja suoraan Reetaa päähän! Keskelle nenänvartta, silmien väliin! Minä kuulin vaan kopsahduksen ja tyttö huusi kuin hinaaja. Onneksi oli onnea mukana, muistoksi tuli hieman turvonnut nenänvarsi ja mustelma. Huoh. Mutta kyllä säikäytti!

Tänään sitten kiikutin lapsen lääkäriin, taas. Korvatulehdus jälleen ja tällä kertaa molemmissa korvissa. Tämä on nyt kolmas vähälle aikaa, lääkäri sanoi, että pitää alkaa miettimään jatkoa. Mietitään, mietitään, sillähän ne paranee :(

Reetan liikkumista ei rajoita mikään, vauhti on hurja ja uusin villitys onkin juosta äitiä karkuun. Ja ulkonahan se vallan on mukavaa. Minäkin olen puistoilun kannalla. Kovasti ainakin meidän päivärytmiin tuo vaihtelua ja tyttö syö ja nukkuu paljon paremmin.

Masumamman kanssa ollaan tavattu ja höpisty kun samoilla nurkilla asutaan mutta "vakkari"nimet ovat osittain kadoksissa. Moni on varmaan aloittanut työt tai sitten nämä ihanat ilmat vie muihin puuhiin.

Ihanaa ja aurinkoista äitienpäivää huomiselle kaikille mammoille!

Vierailija
6/19 |
14.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nyt pääsen muutaman päivän tauon jälkeen edes etsimään tätä meidän pinoa, joten nostetaan sitä etusivulle.täällä on nyt puhjenneet myös yläkulmahampaat. alkaa hammasrivistö olla jo aika valmis. kävin muuten itsekin tänään hammaslääkärissä. onneksi hyvin tuloksin. kahden vuoden päästä seuraavan kerran.onko kukaan muuten kokeillut vielä lisätä kuvia tänne? mä olen niin tumpelo näitten kanssa etten taida uskaltaa ihan vielä...nyt ruuanvalmistuspuuhiin. lihaperunasoselaatikko on tänään vuorossa. siitä poikakin tykkää ja siitä on helppo laittaa annoksia pakastimeenkin.

Vierailija
7/19 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä räkätautitalosta! :( Meillä ollaan siis pöpösiä ja juuri kuulin eilen, että niin on naapurissakin ja toisessakin naapurissa. Tässä jo ehti huokasta, ettei onneks oo näkynyt meillä mitään, kunnes minä ja molemmat pojat sairastuttiin räkikseen. Mulle tuli jopa vielä kuumetta, jota myöskin hyvinhyvin harvoin on. Kurja olo oli, mutta onneks sitä kesti vaan päivän verran ja sen pärjäsin ton touhottimen kanssa jotenkuten.

Touhotin-Hermanni on siis kyllä niin vedossa, vaikka nenästä räkää saa pyyhkiäkin vähän väliä. Jaksaa juosta ja temmeltää minkä ehtii. Keksii uusia juttuja ja välillä naurattaa äitiä, välillä suututtaa, mutta on se kyllä niin ihana se pieni velmu ilme ja hymy, jolla sulatetaan äiskän sydän, vaikka uitais vehnäjauhossa olkkarin uuden sohvan päällä..

Uni meille on nyt maistunut kaikille hyvin eli päikkäriä otetaan vielä pitkien yöunien lisäksi eli lepoa tulee otettua niin jaksaa tätä niistämistäkin paremmin.

Ainiin, meillä on uus auto!! Kun pitkään sillä pienenpienellä kotterolla kuljettiin niin nyt iskä otti ja osti ihan farmariauton ja nyt mahdutaan sitten vähän paremmin sinne. Uuden tulokkaan kaukalokin mahtui nätisti taakse, joten ilo on ylimmillään. Toistaiseksi.. Meillä kun on sellai tuuri, että aina hajoaa autosta joku osa, joka maksaa tuhansia sit korjaamolla. :/

Jahas, nyt tuli pipi, täytyy mennä.

Papu ja Hermanni 1v2kk ja masuVarpu 22vkoa

Vierailija
8/19 |
16.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivut tökkineet urakalla...

Meillä kakattiin tänään aamulla pottaan!!!!!!!!!Jee,tästä se alkaa,matka kohti vaipattomuutta.Kunpa tulisi lämmin kesä niin saisi pikkuneiti oleilla pelkissä pikkareissa.Meidän tytöt on aikanaan ollut varhaisia kypsyjiä tässä vaipattomuudessa,jo 1,5v olleet sekä päivä että yö kuivia.Pojat hitaammanlaisesti sitten oppineet,vasta siinä 2,5v-3v kuivia.Jospa tämä neitonen menis siskojen tavalla ja kesän loppuun kuivana???!!!!

Mitäs muuta?Meidän kevät on ollut yhtä sairastamista.3 kierrosta vatsatautia,vauvarokkoa,korvatulehduksia.Pikkuneiti tuubitettiin ja erittäin tulehtuneet kitarisat vietiin viime viikon ke.Josko nyt taudit hellittäis.Kaikkista kamalinta oli kyllä toi että vatsatauti kiersi kolmasti koko 8 henkisen perheen.3:lla kerralla oli kyllä hermo aivan lopussa,ettei voi enää olla tottakaan...

Kesää tosiaan odotamme kovasti!!!Ensi makuakin kun siitä jo saimme=)

2 viikon kuluttua suuntaamme epsanjaan viikoksi.Pikkuneiti jää isoäidille,saamme keskittyä isompiin ja syöttämiset ja nukuttamiset ei estä menoa=)Ikävä kyllä varmasti tulee,ja kova!

No tässä pikkaiset kuulumisemme.

Leanna kera katraan 11v6kk,10v4kk,8v8kk,6v8kk,3v8kk ja pikkuneiti 1v1kk ja n2vkoa

Vierailija
9/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei vaan ja hyvää alkanutta toukokuuta kaikille!!

Hanan

Vierailija
10/19 |
05.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tässä olios huhtikuun jutustelut: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?appid=60&m=12814392&p=2&tmo…

Kyllä on valitettavan hiljaista tämä kirjoittelu meidän maalisten joukossa nykyään, mihin kaikki katoaa???

Papulle aivan mahtavia VAALEANPUNAISIA onnitteluja!!!!!! Mä olen niiin hengessä mukana sun odotuksen kanssa ja musta oli aivan mahtavaa löytää tuo ihana ultra uutinen, johtuuko mun tuuletus kahdesta pikku prinsessasta, enempä tiedä;))

Jaksuja sinne päin todella kovasti!!!

Safia on nytten sit kävellyt enempi tai vähempi jo kaksi viikkoa.Ihanaa katsella toisen menoa..

Huonompi juttu on taas se, et lauantaina oltiin 5h lastenklinikalla hengitysvaikeuksien takia:((( Safia sai 3x sellasta höyryhengitettävää lääkettä ja mua jo peloteltiin et me ehkä jouduttaisiin jäämään sairaalaan yöksi. Monta kauhun minuuttia siis siellä epätietoisenä odottelin.

Sen kolmannen lääkkeen jälkeen safia nukahti ja tuon tunnin ajan joka me siitä lääkkeen annosta odotettiin sai vihdoin Safian hengitystiet aukeamaan:) !! Mikä helpotus oli kun päästiin kotia. Kaupan päällisinä tuli valitettavasti vaan kummankin korvan korvatulehdus:((

Mutta oli kyllä karmea juttu enkä enää toisten toivo tullaista tapahtuvan.

Tuli vaan mieleen kun meitä aktiivisia kirjoittajia on täällä enää niin vähän et mulla saa ainakin mesettää, jos vain haluaa vaikka sillä tavalla jutustella näistä meidän pikkuisista ja muutenkin.

mun os. on gabriela.ayoub@hotmail.com

Tytöt vielä nukkuu, historiallista ihan oikeesti, joten mulla on aikaa mennä lueskelemaan ihan rauhassa uusinta vauva-lehteä.

Moi.

Hanan ja lapset

Vierailija
11/19 |
18.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nää sivut on tökkineet aika lailla miun kohdalla ja jouduin vaihtamaan nimimerkinkin, kun vanhalla en päässyt enää tänne sivuille kirjautumaan :( No siis kuten varmaan hoksasittekin, niin ent. K@tju tässä kirjoittelee :)

Täällä on sateinen päivä ollut, kaupassa käytiin puoliltapäivin rattailla. Puettiin vaan kaikille sadevehkeet niskaan ja ei kun menoksi. Jos nyt illasta vähän selkenisi niin päästäisiin sitten pihalle. Sisällä meno on sellaista että oma nuppi ei meinaa sitä kestää. Juoksemista, huutamista, riehumista... Ja tää mein pienin menee siihen ihan täysillä mukaan. Juoksee veljiensä perässä ja hihkuu minkä kurkusta lähtee. Voi naapuri parat, niitä kovin usein käy sääliksi...

Potalla käymistä ollaan mekin harjoiteltu, mutta aika harvoin tulee tulosta vielä. Muutamat pissat ja parit kakat on tehnyt. Mutta pääasia että tottuu siihen pottaan ja siinä istuu mielellään.

Esikoinen meillä oli päiväkuiva alle 2v mutta taantui sitten hetkeksi (pariksi kk) kun pikkuveli syntyi. Noin 2v4kk taisi olla kun sitten uudelleen saatiin päiväkuivaksi. Yökuiva oli alle 3v.

Tuo mein keskimmäinen (2v7kk) taasen inhosi aina pottaa ja n. 3vk sitten päätettiin jättää vaipat pois päiväkäytöstä. Ekat pari päivää tuli kaikki housuun ja alkuun ei edes herraa haitannut. Sitten toisena iltana alkoi jo harmittaa kun aina pissaa housussa. Komas päivä meni hyvin, teki jo menet pissat pottaan ja nyt on ollut jo pari viikkoa ihan kuiva. Paitsi se kakka tulee edelleen housuun kerran päivässä :( Mutta eiköhän sekin tästä pikkuhiljaa jää.

Enää siis menee se yksi yövaippa vuorokaudessa ja kyllä tuntuu helpotuksena kukkarossakin kun ei tarttee kun yhdelle vaippoja ostella useammin.

Poskihampaita odotellaan tässä pojalle, ikenet on siihen malliin pullollaan että kohta varmaan alkaa niitäkin ilmestyä. 8 hammasta siis meillä tällä hetkellä. Silläkin kalustolla menee alas ihan kaikki ruoka. Purkkiruokia ei oikein enää huolisi (joskus on kiireessä pakko turvautua). Kotiruoka uppoaa tosi hyvin ja kaikki on tähän asti kelvannut mitä tarjolla on ollut.

Meno on kovaa, juostaan ja kiipeillään jokapaikkaan. Tuntuu että lelut ei nyt oikein kiinnosta, pitää olla kokoajan tutkailemassa mitä sitä mistäkin löytyy. Pallo on kyllä leluista ehdoton suosikki! potkii ja heittelee ihan innoissaan ja ulkona varsinkin on innoissaan kun potkitaan porukalla palloa.

Mutta tällästä siis tänne suunnalle.

t. -KATJU (ent. K@tju) ja pojat 4v9kk, 2v7kk ja 1v2kk

Vierailija
12/19 |
20.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin on kävelty jo jonkin aikaa enemmän tai vähemmän, taaperokärryn kanssa mennään juosten ja muuten huidellaan miten sattuu ja kiipeillään !!! Äidillä meinaa välillä sydän pysähtyä, kun yks seisoo sohvan käsinojalla ja huutaa: OHO!!

Sairastelua on meilläkin ollut ja pojulla henki ahtaalla niin, ettei loppua meinannut näkyä, lääkettä saatiin yhtenä päivänä viikon annossa ja sitten helpottikin, tosin viikon päästä lääkäri käski vielä jatkaa lääkettä, kun kuulu pihinää :/ Aika jännä kun meilläkin on koko perheen kiertänyt mahataudit, flunssat ja se sitkas yskä ja minä olen edelleen terveenä!!! Helmikuun alusta asti on sairasteltu ja nyt sitten näyttäis helpottavan, jos tässä uskaltaa niinkään sanoa... ainakaan ääneen... joku tauti ehtii vielä puskea päälle. Vasta 4 korvatulehdusta ollut... huoks.

Tällä hetkellä kuolaa tulee niin paljon, että paitaa vaihdetaan noin 10 kertaa päivässä, nimittäin poskihampaat puhkeaa parhaillaan.

Ulkona viihdytään hyvin, lapiolla on kiva lapata hiekkaa suuhun ja silleen :/ Kesää odotellaan, kun poju on jo kahtena päivänä tullut mulle vaippaa esittelemään ja on heti perään kakannut vaippaan, ja äiti autuaasti vain naureskelee, kun poika yrittää selittää, että nyt tulis kakka. Pissa tulee pottaan satunnaisesti, levoton kun on, ei kauaa jaksa istuskella paikoillaan. Kerran pari päivässä silti pissat tulee pottaan( kunhan vain jaksaa pistää sinne potalle joka välissä).

Niin ja ne mopot... olipa leikki kuinka tärkeä tahansa, niin mopon ääni saa pienen pojan nousemaan ylös ja katselemaan ympärilleen, että missä se mopo on menossa!!!! Näin pienenä ?? Toki muutkin koneet on kiinnostavia, mutta mopo on ihan ehdoton!

Mutta ei meillä muuten ihmeempiä, kasvanutkin on sairasteluista huolimatta yllättävän hyvin.

t. punkeli ja poju

Vierailija
13/19 |
21.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiireisiä ollaan, ei meinaa ehtiä kun nopeesti lukea pinoa mut jos vähän kirjoittelis kun puuenkuli laittoi noista mopista niin pakko oli laittaa et meillä kans poika on niin kiinnostunut että ihan mahdoton.

Olen kans miettinyt että kuin voi olla näin pienenä jo mut niin se vain on. Aina kun mopo..tai traktorit yms menee niin ensin sano "wrmmmm" ja "momo" ja kaasuttelee mitä erilaisilla äänillä :) Hauska

Me on oltu kohtalaisen terveenä, oli tuossa reilu kuukausi sitten flunssaa josta jäänyt sitkee nuha, kumma että meilläkin flunssan aikaan pojalla henki menee ahtaalle mut koti konstein on selvitty just ja just.

Kävele ei vielä ollenkaan ilman tukea, seistä töröttelee kyllä milloin missäkin :)

Vauhtia ja vaaratilanteita piisaa, kuten kuulostaa muillakin tekevän.. silmät saa olla selässäkin!

Näin meillä mennään vielä hoitovapaata jatkaen ja lämmintä kesää odotellen B-)

Sinna

Vierailija
14/19 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...muutama päivä sitten kaksi viivaa ja rv 5.

PAKKO oli johonkin päästä asia kertomaan!!! :):):)

Peruspessimistinä mietin nyt tietenkin, että ko. mökelö voi olla missä vain munatorvia myöten, se voi tulla milloin vain kesken tai mitä tahansa muuta taivaan ja maan väliltä voi sattua. Olen siis onnellinen, mutta varovaisesti :) Vii vil sii......................... :) Mutta suunniteltu juttu enivei tämä on!

Nyt kuuluu 1-vuotiaan tiukka kutsu - äidin on mentävä!

Raisa

Vierailija
15/19 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa tänne kasvavien vatsojen joukkoon. Peukut pystyssä ja tarrasukat matkaan vaan. Matka on pitkä. :)

Papu ja masuVarpu rv24?

P.S. Meillä on opeteltu nyt Hermannin kanssa vauvamahan paijaamista ja muuta eli jo tietää, että missä se vauva on, mutta ei taida raasulla olla hajuakaan vielä, että mikä se vauva on..

Vierailija
16/19 |
22.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monesko tämä nyt olikaan teille??

Onnellista odotusta!!

Joko Hanan odottaa?????=)

Meillä aloitettu pottatreenit ihan tosissaan ja neiti on niin ylpeä kun tuotokset kaadetaan pyttyyn ja vilkutetaan vetäessä=)=)=)

Vierailija
17/19 |
25.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa, että vihdoinkin sivut aukeavat. Olen yrittänyt monen monta kertaa päästä kirjoittamaan, mutta aina sama juttu.

Oli mahtava lukea hyvistä uutisista !!!!

Raisalle miljoona triljoona kiloa onnea odotukseen. Ja sinähän se taisit kirjoittaa, ettei vauva numero kakkosta ihan heti tule, hih .. Mutta tarrasukkia+liimaa matkanvarrella ja 'enkeleitä' Tulehan kertomaan kuulumisia, jookos.

Ja papulle ihania vaaleanpunaisia onnitteluja !!! Voi että, pian varpukin jo syntyy .. Miten olet jaksellut ?

Ja mitä kuuluu Hananille, oletko hyvin pärjännyt kahden pienen kanssa ?

Ja mitäs meille. Täällä asuu iso tyttö. Nti kävelee ja juoksee, ja sanojakin osaa hienosti mm. koia=koira, gugga=kukka, tata=isi ätä=äiti, tytö=tyttö, vauva jnejne yhtenä pvänä laskin että n. 11 sanaa hän osaa sanoa. Osaa matkia koiran haukkumista ja auton ääntä hehehe. Ja on hyvä näyttelijä, osaa nauraa sellaista isoa röhönaurua ns. tekonaurua :-)) On siis aivan ihana pian 1v2kk tyttö. Viikon päästä kun miehen loma alkaa, niin sitten meidän ntiä aletaan ihan oikeasti opettamaan potalle, nyt ollaan tutstuttu pottaan jo muutaman kuukauden ajan, ja kivaksi paikaksi sitä ei ole todettu. On iloinen ja energinen lapsi. Nukkuu yöt hyvin klo21-8, joskus jopa ysiin. On ollut terve, vain yksi korvatulehdus tammikuussa. Lyhyehkö, pituutta 1v nlassa oli vain 76cm, mutta painoa sitäkin enemmän n.11kg, mutta ihan sopusuhtainen tyttö.

Me lähdetään 5vkon kuluttua meidän ekalle ulkomaanmatkalle lapsen kera. Ensin mennään Intiaan mumbaihin ja ollaan siellä 2pv ja sitten lennetään sri lankaan missä ollaan 5vkoa ja taas tullaan mumbain kautta kotiin. Intiassa ollaan yht. 5pv. Kivaa, että näkee intiaakin. Lentomatkaa pelkään, miten lapsi viihtyy pitkän matkan ajan, mutta meno on yöaikaa, joten toivottavasti nukkuu. Ja kakkosen yirtyskin alkanee pian siis 5vkon kuluttua, vaikka ilman ehkäisyä oltiin taas kerran .. Mähän tein plussa testin tuossa jokunen kuukausi sitten, mutta se päättyi km:n. Toivottavsti pian liityn teidän muiden onnellisten odottajien joukkoon. Mua vain pelottaa oma jaksaminen, ja se kamala r-pahoinvointi, koska sehän mua vaivasi viikoille14 saakka.

Olen ollut töissä sellaista 4pv/viikko. Ja tyttö on ollut isovanhempien hoivassa muutaman tunnin. Minä vien klo.12 ja isi hakee klo.15-16 kotiin. Hienosti on mennyt. Samaa linjaa jatketaan vielä vuosi ja syksyllä 2009 voisimme harkita päiväkotia tai sitten, jos olen raskaana tai meillä on vauva niin tilanne voi olla toisenlainen, ehkä tyttö voisikin olla kotosalla aina tuonne 3v saakka.

Nyt hyvää sunnuntaita kaikille ja käykäähän kirjailemassa. t. emmi ja Rosanna

Vierailija
18/19 |
28.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä on sit viimeset päivät käsillä tätä kuuta ja kohta on sit virallisesti kesä. Lapset jää koulusta lomalle ja voi kiasus, kun mä nyt jo oon pohtinu pääni puhki, et mistä niille tekee niin paljon tekemistä, ettei tarvis joka päivä kuunnella sitä Äiti, mullei oo mitään tekemistä....

Hermannin kanssa aika menee niin siivillä, että sitä unohtaa olevansa raskaanakin. Eilen oli neuvolaa ja lääkäriä, kaikki oli kunnossa ja reissu oli niin nopea, että ihan ihmettelin. Masu kasvaa pikkuhiljaa ja alkaa jo selkä etsiä uutta asentoa. Hankin viikko sitten tukiliivin taas lainaan niin saa pidettyä jonkun kontrollin sen asennon kanssa ja selkäkipuja vähemmälle.

Poika meni ottaa päiväunet. Aamulla heräs niin kauheen aikasin, että sammui jo ysiltä, vaikka nyt jo nukkuu vaan niitä yksiä unia. Mut tänään sit näin eli aamulla taas pitkät unet ja nyt lyhkäsemmät. Kovasti yrittää puhua jotain, mutta ei sieltä niitä sanoja kauheesti tule. Kausiluontoista se oppiminen ja osaaminen.

Muutoin tässä ootellaan vaan, en tiedä mitä. Syksyä kait. Vauvantarvikkeet on lähes kaikki jo hankittu eli levon kannalta vissiin mennään seuraavat kolme kuukautta. Kelaan toimitin paperia eilen ja kaikki päätökset sain saman tien. Ikänä oo ollu näin nopeeta palvelua. Hieno tunne! Mut pakkausta oottelen innolla.

Kovasti iloa kaikkien kesään nyt sitten ja toivottavasti jokunen ehtii tulla kertomaan kuulumisia edes kerran kuussa niin ei hukata toisiamme kokonaan. Tässä myös mun s-postiosoite, jos joku haluaa rustata suoraa tekstiä:

mammahoo@hotmail.com

Papu ja Hermanni ja Varpu

Vierailija
19/19 |
29.05.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vihdoin omalla vanhalla tutulla nimimerkillä :)

Kyllähän tässä tovi kestikin, ennenkuin tämä entinen saatiin toimimaan, mutta hyvä näin.

Ekana ONNITTELUT Raisalle! Näitä vauva/raskautumis uutisia alkaa tupsahdella mukavaan tahtiin tänne pinoon :)

SItten vähän meidän kuulumisia,

Poski hampaita taidetaan tehdä, ainakin kuolan määrästä päätellen. Pientä nuhaa on nyt ollut, mutta muutoin ollaan oltu terveinä. Kiipeileminen on nyt se ykkös juttu. Ihan jokapaikkaan tarttee päästä. Eilen kiipesi pihalla mattojenpuistelutelineelle, kylppärissä saa kokoajan olla nostamassa herraa pois vessanpöntön päältä, kiipeäisi sinne lotraamaan hanan kanssa ja saippuoita tutkimaan pesualtaan reunalta. Pöydät ja tuolit vetää puoleensa, sinne on pakko kiivetä! Lelu laatikoista kipataan lelut pois ja ei kun laatikko nurinpäin ja siihen päälle seisomaan. Onneksi mitään isompia haavereita ei ole sattunut. Mutta senverta rymy tuo poika on, että mustelmia ja kuhmuja löytyy kyllä vähän sieltä sun täältä.

Muutamia sanoja tulee ja omaa tahtoa on alkanut löytyä ihan kiitettävästi. Puolensa osaa pitää (kai pakkokin isoveljien vuoksi) ja sellainen ikiliikkuja tuo poika tuntuu olevan. Oikee elohopea, mutta hyväntuulinen sellainen :)

Meillä alkoi nyt sitten kesäloma kerhoista ja muista harrasteista (siis esikoisen). Siinä sitä on keksimistä taas että saadaan virikkeitä viikolle, vähän jokaiselle pojalle. Esikoinen käy torstaisin nyt kesä ajan pelaamassa jalkapalloa ja avoimet taitaa olla auki juhannukseen saakka.

Onneksi pihalta löytyy kavereita meidän pojille, tässä asuu paljon lapsiperheitä. Toki monet on päivisin tarhassa, mutta iltapäivästä sitten ainakin vilisee paljon lapsia.

Mutta tällästä tänne suunnalle, nyt voi taas kirjoitella ahkerammin kun sai tämän nimimerkin täällä taas toimimaan.

t. K@tju ja poikakolmikko