Mikä on mennyt ihmisessä pieleen, että alkaa käyttää hyväksi omaa lastaan?
Onko jokin pielessä ihmisessä alusta alkaen vai onko isän rooli jotenkin jäänyt muodostumatta? Voiko siis olla hyvä isä ja päätyä hyväksikäyttämään omaa lastaan?
Kommentit (8)
sinipunaiseksi harva se päivä. Kuten siis tämän Itävallan insestipapan äidillä oli tapana. Siinä on muuten yksi rikollinen, joka ei saanut rangaistustaan. Eikä hänen äitinsä eikä hänen äitinsä. Tai isänsä.
" Aiemmin pedofilian syyksi on esitetty mm. lapsuuden traumoja ja itse koettua hyväksikäyttöä. Journal of Psychiatry Researchissa vuonna 2007 julkaistun tutkimuksen mukaan pedofilia saattaa olla yhteydessä aivojen niin sanotun valkoisen aineen tavallista vähäisempään määrään. Valkoinen aine helpottaa hermoimpulssien liikennettä, ja sen puute johtaa siihen, että pedofiileillä yhteydet seksuaalista kiihottumista käsittelevien aivoalueiden välillä ovat puutteelliset. Näin pedofiilit eivät erottaisi sopimatonta seksuaalikohdetta soveliaasta. Pedofilialla on havaittu yhteys matalaan älykkyysosamäärään, mikä myös viittaa siihen, että se olisi yhteydessä aivojen kehitykseen."
Mä luulen että tämä ominaisuus yhdistyneenä lapsuudessa koettuun väkivaltaan tms., joka estää normaalin empatiakyvyn muodostumisen.
heikko itsetunto, heikot sosiaaliset kyvyt ikäistensä kanssa sekä matala äo.
Useinhan he juuri ovat sosiaalisesti taitavia, sellaisia joisat kukaan ei olisi voinut " ikinä kuvitella sellaista" . Pedofiilit ovta myöskin taitavia suunnittelemaan ja salailemaan tekojaan, kiristämään uhrejaan jne. Se ei ole heikkoälyisen heiniä.
Empatiakyky ja oikean ja väärän toisistaan erottaminen heillä lienee huonommalla hapella.
pedofiili on varmasti hyvä juuri sosiaalisissa taidoissa ja ihmisten manipuloinnissa. Ehkäpä pedofiililta puuttuu juuri kyky kunnioittaa itseään heikompia tai hänen auktoriteettinsa alaisuudessa eläviä.
paljastettiin pedofiileja, jotka yritti vongata lapsia verkossa. Heistä laitettiin chattilogit ja kuvat nettiin, jos olivat antaneet kuvansa. Mulle jäi ehkä sellainen fiilis kyllä että suurin osa niistä oli aika yksinkertaisia. Se on vaan niin, että tämmöiselle tyhmyrille voi silti onnistua lapsen houkuttelu, koska jostain 12-vuotiaasta ei vaan ole kauheasti vastusta.
Suhde omaan lapseen on kuitenkin vähän eri juttu.
Vierailija: